Metro: welke onderdelen kunnen op een mini worden gebruikt ?
Ik kan een austin metro 1300 van een kennis kopen. Het motorblok met toebehoren past in een mini, dat weet ik. Maar welke onderdelen kunnen er nog meer in een mini worden gebruikt. ?
ophanging en schijven kunnen ook worden overgebouwd.
Jaapio
Klopt, maar let wel even op dat er verschillende fusees bestaan. Ik weet niet precies waar het omslagpunt ligt, maar het ene type past probleemloos, en het andere type alleen met gebruik van negative camber draagarmen. Waarschijnlijk is daar ook wel ergens een topic over te vinden.
En daarbij, zijn er ook mensen die nog een Metro hebben, en misschien ook wel onderdelen kunnen gebruiken.
Bartje schreef: En daarbij, zijn er ook mensen die nog een Metro hebben, en misschien ook wel onderdelen kunnen gebruiken.
aanvulling op wat Bartje zei: er zijn verschillende fuseepennen gebruikt, het oude type past zo in de mini-draagarmen, het nieuwe niet; AFAIK moeten sowieso negatief camber onderste draagarmen worden gebruikt (stuurarmpjes moeten ook worden overgezet dacht ik)
Wielen hebben dezelfde steek, maar een andere ET waarde, sommige 12" lichtmetalen kunnen dus ook worden gebruikt (met spacers).
Kachelradiatortje wordt/werd in de racerij nog wel eens als extra in een mini gehangen.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Offtopic discussie verwijderd.
Zelf rijd ik met de ankerplaten achter van een metro
edit: en verplaatst uit Standaard Techniek
ik herinner me net trouwens dat er eens iemand was die de bedieningshendels (aan het stuur) had overgebouwd in een Mini ...
dus met wat creativiteit kan je heel wat gebruiken :)" title="Evil" />
succes,
Theo van den Bogaard
bedankt voor de info.
Als we het eens kunnen worden over de prijs (ik wil er max 300 euro voor betalen)
Er kan dus redelijk wat worden gebruikt. Met een beetje geluk kan een deel van de aanschaf terug worden verdiend door wat onderdelen te verkopen
Er is wel een verschil tussen de vraag "wat past er" en "wat is gewild"
qua remmen is denk ik alleen een setup met geventileerde schijven interessant om evt te verkopen.
De stoelen passen wel maar zijn ze ook mooi?
Verder moet het inderdaad wel een 1300 zijn want een 1000cc is ook niet zo interessant...
Die ankerplaten heb ik ook alleen gebruikt omdat ze er wat beter uitzagen dan degene die onder mijn mini zaten. Dat is nou niet echt een onderdeel wat vaak vervangen hoeft te worden.
Ja, ok.
Maar voor 300 euro (+overschrijven) heb je dan:
goed 1300 blok met versnellingsbak (kan je in rijdende auto testen)
alle toebehoren (carb dynamo startmotor)
Misschien kun je van die 300 euro 200 euro maken door evt te verkopen:
stoelen
schrijfremmen
andere metro onderdelen aan metro rijders
oud ijzer prijs .Ik kan kentekens opsturen naar rdw (slopen in eigen beheer) en heb aanhanger om de boel weg te brengen.
Is dit een goede deal ?
Zit er in een austin metro trouwens een electronsche ontsteking ?
Op zich is 300 euro voor dat blok al niet heel verkeerd, dus alles wat je kunt verkopen is meegenomen.
Een Metro heeft inderdaad electronische ontsteking
voor 300 euro is het zeker geen verkeerde deal, maar de metro/het blok zijn wel minstens 20 jaar oud, dus er is een redelijke kans dat er e.e.a. gereviseerd moet worden ..
ik zeg, doen
succes,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef: ik zeg, doen
Kom hier ook al verkapte reclame-slogans tegen.. Theo ?
Maar.. ondanks de reclame slogan ben ik het in dit geval wel met Theo eens
Ik ga het zelfde doen ( van van mij was trouwens 150 euro )
1300 blok in mini
onderdelen + plaatwerk + glas voor metro bewaren
Kenteken in eigen beheer slopen en de rest naar de oudijzerboer
Crispy schreef: Die ankerplaten heb ik ook alleen gebruikt omdat ze er wat beter uitzagen dan degene die onder mijn mini zaten.
Je hebt ze er toch ook op gezet vanwege de betere stelmogelijkheid... of vergis ik me(is al weer een tijd geleden dat ik ze bij je in Strijen gebracht heb...)
Inderdaad, iets degelijker systeempje met die stelnokken
Ik kan een austin metro 1300 van een kennis kopen. Het motorblok met toebehoren past in een mini, dat weet ik. Maar welke onderdelen kunnen er nog meer in een mini worden gebruikt. ?
ophanging en schijven kunnen ook worden overgebouwd.
Jaapio
Klopt, maar let wel even op dat er verschillende fusees bestaan. Ik weet niet precies waar het omslagpunt ligt, maar het ene type past probleemloos, en het andere type alleen met gebruik van negative camber draagarmen. Waarschijnlijk is daar ook wel ergens een topic over te vinden.
En daarbij, zijn er ook mensen die nog een Metro hebben, en misschien ook wel onderdelen kunnen gebruiken.
Bartje schreef:

En daarbij, zijn er ook mensen die nog een Metro hebben, en misschien ook wel onderdelen kunnen gebruiken.
stoelen zijn ook te gebruiken:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/test/stoe ... toelen.htm
aanvulling op wat Bartje zei: er zijn verschillende fuseepennen gebruikt, het oude type past zo in de mini-draagarmen, het nieuwe niet; AFAIK moeten sowieso negatief camber onderste draagarmen worden gebruikt (stuurarmpjes moeten ook worden overgezet dacht ik)
Wielen hebben dezelfde steek, maar een andere ET waarde, sommige 12" lichtmetalen kunnen dus ook worden gebruikt (met spacers).
Kachelradiatortje wordt/werd in de racerij nog wel eens als extra in een mini gehangen.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Offtopic discussie verwijderd.
Zelf rijd ik met de ankerplaten achter van een metro
edit: en verplaatst uit Standaard Techniek
ik herinner me net trouwens dat er eens iemand was die de bedieningshendels (aan het stuur) had overgebouwd in een Mini ...
:)" title="Evil" />
dus met wat creativiteit kan je heel wat gebruiken
succes,
Theo van den Bogaard
bedankt voor de info.
Als we het eens kunnen worden over de prijs (ik wil er max 300 euro voor betalen)
Er kan dus redelijk wat worden gebruikt. Met een beetje geluk kan een deel van de aanschaf terug worden verdiend door wat onderdelen te verkopen
Er is wel een verschil tussen de vraag "wat past er" en "wat is gewild"
qua remmen is denk ik alleen een setup met geventileerde schijven interessant om evt te verkopen.
De stoelen passen wel maar zijn ze ook mooi?
Verder moet het inderdaad wel een 1300 zijn want een 1000cc is ook niet zo interessant...
Die ankerplaten heb ik ook alleen gebruikt omdat ze er wat beter uitzagen dan degene die onder mijn mini zaten. Dat is nou niet echt een onderdeel wat vaak vervangen hoeft te worden.
Ja, ok.
Maar voor 300 euro (+overschrijven) heb je dan:
goed 1300 blok met versnellingsbak (kan je in rijdende auto testen)
alle toebehoren (carb dynamo startmotor)
Misschien kun je van die 300 euro 200 euro maken door evt te verkopen:
stoelen
schrijfremmen
andere metro onderdelen aan metro rijders
oud ijzer prijs .Ik kan kentekens opsturen naar rdw (slopen in eigen beheer) en heb aanhanger om de boel weg te brengen.
Is dit een goede deal ?
Zit er in een austin metro trouwens een electronsche ontsteking ?
Op zich is 300 euro voor dat blok al niet heel verkeerd, dus alles wat je kunt verkopen is meegenomen.
Een Metro heeft inderdaad electronische ontsteking
voor 300 euro is het zeker geen verkeerde deal, maar de metro/het blok zijn wel minstens 20 jaar oud, dus er is een redelijke kans dat er e.e.a. gereviseerd moet worden ..
ik zeg, doen
succes,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:


ik zeg, doen
Kom hier ook al verkapte reclame-slogans tegen.. Theo ?
Maar.. ondanks de reclame slogan ben ik het in dit geval wel met Theo eens
Ik ga het zelfde doen ( van van mij was trouwens 150 euro )
1300 blok in mini
onderdelen + plaatwerk + glas voor metro bewaren
Kenteken in eigen beheer slopen en de rest naar de oudijzerboer
Crispy schreef:
Die ankerplaten heb ik ook alleen gebruikt omdat ze er wat beter uitzagen dan degene die onder mijn mini zaten.
Je hebt ze er toch ook op gezet vanwege de betere stelmogelijkheid... of vergis ik me(is al weer een tijd geleden dat ik ze bij je in Strijen gebracht heb...)
Inderdaad, iets degelijker systeempje met die stelnokken
Dashboard gaat wel met enige aanpassingen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.