ik ben bezig met het opbouwen van een 1380cc motor.
Hij was volledig af tot ik merkte dat ik een koperen ring over had.
De ring tussen de krukas en het primair tandwiel!!
Gelukkig op tijd gezien dacht ik en ik heb met een polietrekker mijn tandwiel + dichting eraf kunnen halen en die ring geprobeerd.
Blijkt nu dat, als ik die ring plaats mijn c - ring niet meer past. Als ik het tandwiel monteer zonder koperen ring en mijn c - ring erop plaats meet ik slechts 1.3 mm speling. Hier bestaat zelfs geen koperen ring voor!
Wat doe ik verkeerd?!
Hopelijk een snel antwoord
Mvg,
Filip
Volgens mij past die ring maar op een manier. Hij moet er wel tussen in ieder geval.
Maar aangezien je een 1380 aan het bouwen bent zou je de dvd "Ultimate mini: Building a 1380 a-series engine" eens moeten kijken.
Heb je in dat tandwiel nieuwe bussen in gezet? Normaal als dit het geval is moet je deze dan nog op maat afdraaien dit geldt ook voor de lengte van dit tandwiel.
Ben er ook net mee beze dus vandaar.
Het is dat die dvd nog bij mijn ouders ligt, anders had ik wel even gekeken wat het precies was. Volgens mij maakte Bill Sollis er een specifieke opmerking over op de dvd. Misschien dat iemand anders even dat stukje na wil kijken?
Hallo,
Alvast bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb er geen nieuwe bussen ingestoken maar dat afdraaien was ik ook al aan het denken. Dus normaal zou hij toch moeten passen zonder nieuwe bussen?
Het is echt eigenaardig ...
als het om ring 4 gaat .. let dan op dat die met de goede kant naar binnen op de krukas gaat (afgeschuinde binnenkant naar de motor toe)
(en het is geen koper maar brons )
HTH,
Theo van den Bogaard
Oei, brons, weeral iets geleerd
Heb het gevonden!!
Kwas de hele tijd een ring van een 1000cc erop aan het proberen te krijgen! Hoe stom!
In boeken staat er nergens iets over een verschil tussen de 2 ringen maar het is er wel degelijk : voor 1300cc is de binnen- en buitendiameter groter waardoor het verder tegen de krukas past.
Kheb er zo één tussen mijn rommel gevonden dat van mijn 1300cc was!
Toch bedankt voor de reacties
mooi mooi goed dat je het zelf hebt gevonden! weer wat geleerd
Hallo,
ik ben bezig met het opbouwen van een 1380cc motor.
Hij was volledig af tot ik merkte dat ik een koperen ring over had.
De ring tussen de krukas en het primair tandwiel!!
Gelukkig op tijd gezien dacht ik en ik heb met een polietrekker mijn tandwiel + dichting eraf kunnen halen en die ring geprobeerd.
Blijkt nu dat, als ik die ring plaats mijn c - ring niet meer past. Als ik het tandwiel monteer zonder koperen ring en mijn c - ring erop plaats meet ik slechts 1.3 mm speling. Hier bestaat zelfs geen koperen ring voor!
Wat doe ik verkeerd?!
Hopelijk een snel antwoord
Mvg,
Filip
Volgens mij past die ring maar op een manier. Hij moet er wel tussen in ieder geval.
Maar aangezien je een 1380 aan het bouwen bent zou je de dvd "Ultimate mini: Building a 1380 a-series engine" eens moeten kijken.
Heb je in dat tandwiel nieuwe bussen in gezet? Normaal als dit het geval is moet je deze dan nog op maat afdraaien dit geldt ook voor de lengte van dit tandwiel.
Ben er ook net mee beze dus vandaar.
Het is dat die dvd nog bij mijn ouders ligt, anders had ik wel even gekeken wat het precies was. Volgens mij maakte Bill Sollis er een specifieke opmerking over op de dvd. Misschien dat iemand anders even dat stukje na wil kijken?
Hallo,

Alvast bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb er geen nieuwe bussen ingestoken maar dat afdraaien was ik ook al aan het denken. Dus normaal zou hij toch moeten passen zonder nieuwe bussen?
Het is echt eigenaardig ...
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/en ... dfloat.gif
)
als het om ring 4 gaat .. let dan op dat die met de goede kant naar binnen op de krukas gaat (afgeschuinde binnenkant naar de motor toe)
(en het is geen koper maar brons
HTH,
Theo van den Bogaard
Oei, brons, weeral iets geleerd
Heb het gevonden!!
Kwas de hele tijd een ring van een 1000cc erop aan het proberen te krijgen! Hoe stom!
In boeken staat er nergens iets over een verschil tussen de 2 ringen maar het is er wel degelijk : voor 1300cc is de binnen- en buitendiameter groter waardoor het verder tegen de krukas past.
Kheb er zo één tussen mijn rommel gevonden dat van mijn 1300cc was!
Toch bedankt voor de reacties
mooi mooi goed dat je het zelf hebt gevonden! weer wat geleerd
Je moet ingelogd zijn om te reageren.