De 3 Smiths tellers zijn binnen! Wat zijn ze mooi Alleen jammer dat ze vergeten waren de olietemp. sensor mee te sturen. Verwacht die morgen of maandag te krijgen..
Heb wel MPI klokken in m'n Mini gezet, wat een verschil! Aansluiten was zo gedaan, alles werkt alleen de watertemperatuur komt niet echt omhoog (1-2mm). Bij m'n andere klokken wel, rara politiepet?
Helaas door contrast niet zo goed te zien hoeveel licht ze geven, maar echt zoveel beter dan die klokken die ik had, daar zag ik 's nachts niet eens hoe hard ik reed
Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Het scheelt inderdaad een hoop met die magnolia tellers.
Je ziet inderdaad veel meer (beter).
Waar heb je die klokken besteld en wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Via PM i.v.m. forumregels.
Dat dashboard ziet er echt gaaf uit! Misschien nog wel beter dan de notenhouten die je zo vaak ziet
sjiek hoor!
ziet er mooi uit man weer eens wat anders dan dat notenhout
Dankje!
Vandaag toch maar besloten om de bank te bellen.. had een bestelling gedaan bij een webshop in Engeland. Miste een olietemp. sender. Ik gemaild en hij zou hem opsturen (inmiddels al weer paar weken geleden). Daarna nog een keer gemaild voor de status, nooit wat gehoord. Van de week weer een keer en ook niks vernomen. Geld was al van m'n creditcard geschreven.. ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen.
dennisvdh schreef: Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn
miniminded schreef: dennisvdh":11f72jlk]Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn [/quote:11f72jlk]
Klopt, maar ik kreeg de bovenrand er met geen mogelijkheid uit Hij blijft vastzitten achter het raamrubber... Onderrand moet ik nog even naar kijken. Ik wil de knoppen ook gaan spuiten, zijn helemaal verkleurd door de zon en om die allemaal te vervangen voor nieuw vind ik te duur (150 euro of zo).
Met het raam erin schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn. Dit topic al eens gelezen? Misschien kun je er wat tips uithalen.
Yup, thanks! De truck van de middelbout ga ik zeker uitproberen. Dit is namelijk ook de plek waar die vast blijft hangen. Je kunt er alleen zo verdomd lastig bij
Vandaag de goede doel rit gereden en tijdens de file voor de foto werd m'n motor zo heet dat er koelvloeistof spoot via een van de slangen bij de waterpomp/cilinderkop. Moet even gerepareerd worden, maar nu vraag ik me af of het normaal is dat je kachel geen/weinig warm water krijgt als je motor (laag) stationair loopt. Lijkt me dat de waterpomp wel gewoon draait, alleen niet zo snel als dat je rijdt
Kachel aanzetten + ventilator heeft dus geen zin bij een motor die stationair draait? Wat is dan de beste oplossing? Motor laten lopen (fan van de radiator draait langzaam) of contact uit?
In ieder geval ook even een nieuwe waterpomp bestellen, klinkt als een kapot lager of zo.
Nieuwe waterpomp + slangen = blije Mini(rijder)
Had voor de zoveelste keer kromme remschijven.. terug naar de mini garage en die hebben het vandaag weer opgelost, geheel kosteloos (erg netjes). Bleek m'n rechter remschijf krom te zijn door een kromme naaf.
Nu remt 'ie weer super, hopelijk voor weer een hele poos
Kijk das mooi, het is wel fijn om goede remmen te hebben
supermooie mayfair.. oude staat was excact de mijne alleen ziet die van jou er stukken beter uit complimenten voor het interieur!!!! zit nu weer boordevol ideen
Van de week heb ik deze Mini mogen bewonderen..
Super-combinatie, die witte buitenkant met het creme lederen interieur..
Complimenten Dennis. (en veel plezier met de hoes.. )
Gr. René.
Thnx
Ben benieuwd wanneer jouw Mini weer gaat pruttelen
Ik ook..
Gr. René.
Vandaag met de Mini naar school.. geparkeerd in een parkeergarage in Den Bosch, maar dat was niet zo'n succes. De hobbels in de garage waren echt achterlijke hoog en kort. Daardoor de slang van de benzineleiding geraakt (zit bij mij op de plek van schutbord-bodem een stuk flexibele slang). Niets van gemerkt en met 120 naar Breda teruggereden. Even later wou ik boodschappen doen en op het einde van de straat wou die niet meer . Tank was dus helemaal leeggelopen door een flinke scheur in de benzineslang. Op straat onder de Mini gelegen, slang vervangen en kan weer rijden
Jammer van die 15 liter benzine
Zonde van de brandstof idd, maar voor het zelfde geld had je een fixe brand gehad !
Vandaag naar de loods gereden om de Mini te controleren voor APK. Planning was om die vanmiddag te doen, maar die eigenwijze Mini loopt ineens op 3 cilinders
Verwisseld: bougiekabels, bougies, verdelerkap, bobine.... mag niet baten. Geeft wel op alle bougies een vonk...
Bart nog bedankt voor je hulp!
zucht!
hee dennis das niet zo best dan ik hoorde van miniboy dat je koppakking eruit lag
of valt het mee
Ik weet het niet zeker, dat is wat Bart vermoedt.
Van Breda naar Oudenbosch binnendoor gereden en stukje snelweg. Temperatuur is normaal gebleven onderweg. Ik wou wegrijden naar APK station en toen startte die bijna niet meer. Daarna geprobeerd met voetgas, merkte gewoon dat 'ie niet op alle cilinders loopt, hoop gebonk. Eerst wat ik heb gedaan is bougiekabels gecheckt, verdelerkapje omgewisseld maar gaf geen verandering.
Nu moet ik m'n fietsband wel plakken
kom je recht van de apk af??
dan moet je eens je mengsel rijker zetten!!!
Nee.. zover kwam ik nog niet eens
o oke want wat bart zegt kan ook wel eens kloppen want ze zullen hem wel lekker verdraaid hebben voor de co
en uuuhmmm band plakken er staan er toch genoeg bij het station
Nee ik was nog niet voor de APK geweest, wou er naar toe rijden in Breda maar hij kwam niet verder dan de loods
Bobine??
Misschien wel vonk, maar niet sterk genoeg.
Ook gewisseld met een zo goed als nieuwe... je hoort de uitlaat echt ploffen (door het onregelmatig lopen van het blok) en nu herinner ik me ook dat er condensdruppels uit de uitlaat kwamen. Dat kan natuurlijk niet van een koude start zijn na 20 km rijden. Dat icm de koeivloeistof die was gedaald....
Denk toch dat Bart gelijk heeft met de koppakking. Koelvloeistofniveau stond lager, niet extreem warm maar dan door slijtage bijv.
Dan gok ik ook op de koppakking.
Balen zeg.
Is inderdaad minder, snel vervangen en weer knallen! Succes in ieder geval
balen joh!, maarja een koppakking is minder werk dan dat je het hele blok uit elkaar moet halen. En beter dat het nu gebeurt dan op bijv. onderweg naar het IMM ofzo.
suc6 iig
Het was inderdaad de koppakking (tussen cilinder 3 en 4). Dit is vanmorgen door Bart & Caressa gefixed. Waarschijnlijk was het de pakking van 23/24 jaar oud.
Hij rijdt weer zoals [s:n1yxgwnh]altijd[/s:n1yxgwnh] die zou moeten rijden :)" title="Evil" />
Nogmaals hartstikke bedankt beide, ik kan weer lekker rondcrossen
En nu even naar de APK.
Gelukkig...you are on the road again!
gelukkig doet ie het weer!
Kijk das mooi kan je de volgende clubavond ook weer mee
En hij is ook in 1x door de APK
Alleen stuurkogel rechtsvoor is adviespuntje.
super kan je iig weer lkkr een jaartje rijden
kijk das weer allemaal goed geregeld dan
En hij rijdt weer!! Bypass slang eindelijk kunnen vervangen. Wel koud en onhandig op de stoep, maar het is gelukt
Mensen kijken wel raar als je op de stoep bezig bent en je radiateur, dynamo en waterpomp liggen naast je auto
Nu nog ff netjes afstellen.
Haha klussen op de stoep heb ik al heel vaak gedaan, uitlaat opnieuw er onder hangen enz.. Veel glurende bejaarden die me raar aankijken, gelukkig nog nooit milieupolitie voor de deur gehad
haha, ik doe het ook altijd op de stoep/weg Niks mis mee, je hebt alle ruimte.
Hier is gelukkig ook nog nooit milieupolitie geweest, een keer per ongeluk een paar liter oude motorolie gelekt tijdens het vervangen van de motorolie
fijn dattie weer rijd Dennis!!
hier klus ik ook vaak aan de straat, een grote loods ter beschikking, maar sommige dingen zijn ff snel op straat te doen. de straat went er best aan, de eerste keren kijken ze raar, daarna eens een praatje en kijken en na verloop van tijd staan ze bij je aan de deur als hun eigen auto kapot is...
Euvel met m'n stotterende en afslaande Mini is ook weer opgelost, bleek de massa van de bobine te zijn die gecorrodeerd was
Sta je dan langs de A27
En nu rijdt ie echt goed, voor zolang het duurt
om mooi zo kunde weer rond crossen
NEXT!
Koppakking weer eruit
Natte bougies (olie) 2+3 en wil niet meer starten..
Dat dacht ik ook, tot ik deze foto zag..

De 3 Smiths tellers zijn binnen! Wat zijn ze mooi
Alleen jammer dat ze vergeten waren de olietemp. sensor mee te sturen. Verwacht die morgen of maandag te krijgen..


Heb wel MPI klokken in m'n Mini gezet, wat een verschil! Aansluiten was zo gedaan, alles werkt alleen de watertemperatuur komt niet echt omhoog (1-2mm). Bij m'n andere klokken wel, rara politiepet?
Helaas door contrast niet zo goed te zien hoeveel licht ze geven, maar echt zoveel beter dan die klokken die ik had, daar zag ik 's nachts niet eens hoe hard ik reed
Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Het scheelt inderdaad een hoop met die magnolia tellers.

Je ziet inderdaad veel meer (beter).
Waar heb je die klokken besteld en wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Via PM i.v.m. forumregels.
Dat dashboard ziet er echt gaaf uit! Misschien nog wel beter dan de notenhouten die je zo vaak ziet
sjiek hoor!
ziet er mooi uit man
weer eens wat anders dan dat notenhout
Dankje!
Vandaag toch maar besloten om de bank te bellen.. had een bestelling gedaan bij een webshop in Engeland. Miste een olietemp. sender. Ik gemaild en hij zou hem opsturen (inmiddels al weer paar weken geleden). Daarna nog een keer gemaild voor de status, nooit wat gehoord. Van de week weer een keer en ook niks vernomen. Geld was al van m'n creditcard geschreven.. ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen.
dennisvdh schreef:

Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn
miniminded schreef:
[/quote:11f72jlk]
Hij blijft vastzitten achter het raamrubber... Onderrand moet ik nog even naar kijken. Ik wil de knoppen ook gaan spuiten, zijn helemaal verkleurd door de zon en om die allemaal te vervangen voor nieuw vind ik te duur (150 euro of zo).
dennisvdh":11f72jlk]Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen
Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn
Klopt, maar ik kreeg de bovenrand er met geen mogelijkheid uit
Met het raam erin schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn. Dit topic al eens gelezen? Misschien kun je er wat tips uithalen.
Yup, thanks! De truck van de middelbout ga ik zeker uitproberen. Dit is namelijk ook de plek waar die vast blijft hangen. Je kunt er alleen zo verdomd lastig bij
Vandaag de goede doel rit gereden en tijdens de file voor de foto werd m'n motor zo heet dat er koelvloeistof spoot via een van de slangen bij de waterpomp/cilinderkop. Moet even gerepareerd worden, maar nu vraag ik me af of het normaal is dat je kachel geen/weinig warm water krijgt als je motor (laag) stationair loopt. Lijkt me dat de waterpomp wel gewoon draait, alleen niet zo snel als dat je rijdt
Kachel aanzetten + ventilator heeft dus geen zin bij een motor die stationair draait? Wat is dan de beste oplossing? Motor laten lopen (fan van de radiator draait langzaam) of contact uit?
In ieder geval ook even een nieuwe waterpomp bestellen, klinkt als een kapot lager of zo.
Nieuwe waterpomp + slangen = blije Mini(rijder)
Had voor de zoveelste keer kromme remschijven.. terug naar de mini garage en die hebben het vandaag weer opgelost, geheel kosteloos (erg netjes). Bleek m'n rechter remschijf krom te zijn door een kromme naaf.

Nu remt 'ie weer super, hopelijk voor weer een hele poos
Kijk das mooi, het is wel fijn om goede remmen te hebben
supermooie mayfair.. oude staat was excact de mijne
alleen ziet die van jou er stukken beter uit
complimenten voor het interieur!!!! zit nu weer boordevol ideen 
Van de week heb ik deze Mini mogen bewonderen..
(en veel plezier met de hoes..
)
Super-combinatie, die witte buitenkant met het creme lederen interieur..
Complimenten Dennis.
Gr. René.
Thnx

Ben benieuwd wanneer jouw Mini weer gaat pruttelen
Ik ook..
Gr. René.
Vandaag met de Mini naar school.. geparkeerd in een parkeergarage in Den Bosch, maar dat was niet zo'n succes. De hobbels in de garage waren echt achterlijke hoog en kort. Daardoor de slang van de benzineleiding geraakt (zit bij mij op de plek van schutbord-bodem een stuk flexibele slang). Niets van gemerkt en met 120 naar Breda teruggereden. Even later wou ik boodschappen doen en op het einde van de straat wou die niet meer
. Tank was dus helemaal leeggelopen door een flinke scheur in de benzineslang. Op straat onder de Mini gelegen, slang vervangen en kan weer rijden

Jammer van die 15 liter benzine
Zonde van de brandstof idd, maar voor het zelfde geld had je een fixe brand gehad !
Vandaag naar de loods gereden om de Mini te controleren voor APK. Planning was om die vanmiddag te doen, maar die eigenwijze Mini loopt ineens op 3 cilinders
Verwisseld: bougiekabels, bougies, verdelerkap, bobine.... mag niet baten. Geeft wel op alle bougies een vonk...
Bart nog bedankt voor je hulp!
zucht!
hee dennis das niet zo best dan ik hoorde van miniboy dat je koppakking eruit lag
of valt het mee
Ik weet het niet zeker, dat is wat Bart vermoedt.


Van Breda naar Oudenbosch binnendoor gereden en stukje snelweg. Temperatuur is normaal gebleven onderweg. Ik wou wegrijden naar APK station en toen startte die bijna niet meer. Daarna geprobeerd met voetgas, merkte gewoon dat 'ie niet op alle cilinders loopt, hoop gebonk. Eerst wat ik heb gedaan is bougiekabels gecheckt, verdelerkapje omgewisseld maar gaf geen verandering.
Nu moet ik m'n fietsband wel plakken
kom je recht van de apk af??
dan moet je eens je mengsel rijker zetten!!!
Nee.. zover kwam ik nog niet eens
o oke want wat bart zegt kan ook wel eens kloppen want ze zullen hem wel lekker verdraaid hebben voor de co

en uuuhmmm band plakken er staan er toch genoeg bij het station
Nee ik was nog niet voor de APK geweest, wou er naar toe rijden in Breda maar hij kwam niet verder dan de loods
Bobine??
Misschien wel vonk, maar niet sterk genoeg.
Ook gewisseld met een zo goed als nieuwe... je hoort de uitlaat echt ploffen (door het onregelmatig lopen van het blok) en nu herinner ik me ook dat er condensdruppels uit de uitlaat kwamen. Dat kan natuurlijk niet van een koude start zijn na 20 km rijden. Dat icm de koeivloeistof die was gedaald....
Denk toch dat Bart gelijk heeft met de koppakking. Koelvloeistofniveau stond lager, niet extreem warm maar dan door slijtage bijv.
Dan gok ik ook op de koppakking.

Balen zeg.
Is inderdaad minder, snel vervangen en weer knallen! Succes in ieder geval
balen joh!, maarja een koppakking is minder werk dan dat je het hele blok uit elkaar moet halen. En beter dat het nu gebeurt dan op bijv. onderweg naar het IMM ofzo.
suc6 iig
Het was inderdaad de koppakking (tussen cilinder 3 en 4). Dit is vanmorgen door Bart & Caressa gefixed. Waarschijnlijk was het de pakking van 23/24 jaar oud.
:)" title="Evil" />

Hij rijdt weer zoals [s:n1yxgwnh]altijd[/s:n1yxgwnh] die zou moeten rijden
Nogmaals hartstikke bedankt beide, ik kan weer lekker rondcrossen
En nu even naar de APK.
Gelukkig...you are on the road again!
Kijk das mooi kan je de volgende clubavond ook weer mee
En hij is ook in 1x door de APK
Alleen stuurkogel rechtsvoor is adviespuntje.
super
kan je iig weer lkkr een jaartje rijden
kijk das weer allemaal goed geregeld dan
En hij rijdt weer!! Bypass slang eindelijk kunnen vervangen. Wel koud en onhandig op de stoep, maar het is gelukt
Mensen kijken wel raar als je op de stoep bezig bent en je radiateur, dynamo en waterpomp liggen naast je auto
Nu nog ff netjes afstellen.
Haha klussen op de stoep heb ik al heel vaak gedaan, uitlaat opnieuw er onder hangen enz.. Veel glurende bejaarden die me raar aankijken, gelukkig nog nooit milieupolitie voor de deur gehad
haha, ik doe het ook altijd op de stoep/weg
Niks mis mee, je hebt alle ruimte.
Hier is gelukkig ook nog nooit milieupolitie geweest, een keer per ongeluk een paar liter oude motorolie gelekt tijdens het vervangen van de motorolie
fijn dattie weer rijd Dennis!!
hier klus ik ook vaak aan de straat, een grote loods ter beschikking, maar sommige dingen zijn ff snel op straat te doen. de straat went er best aan, de eerste keren kijken ze raar, daarna eens een praatje en kijken en na verloop van tijd staan ze bij je aan de deur als hun eigen auto kapot is...
Euvel met m'n stotterende en afslaande Mini is ook weer opgelost, bleek de massa van de bobine te zijn die gecorrodeerd was


Sta je dan langs de A27
En nu rijdt ie echt goed, voor zolang het duurt
om mooi zo kunde weer rond crossen
NEXT!

Koppakking weer eruit
Natte bougies (olie) 2+3 en wil niet meer starten..
Alweer? Wat doe je toch met je Minike?
Wel balen joh!
Succes!
Ben heel zuinig op m'n Minike he
Komt goed!!
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.