cooper meer power

Ik wil mijn coopertje wat meer koppel en vermogen geven.
Ìs dan een nieuw spruitstuk en een ander LCB voldoende ?

Zo ja, wat adviseren jullie me ?

Ik heb al in de andere posts gekeken, maar wil van jullie weten wat ik het beste kan kopen......als het om stage 1 gaat .. :D

om wat voor 'Cooper' gaat het ? als het (zo te zien aan je Avatar) een 90'er jaren model is, dan zal het verschil met alleen een paar spruitstukken niet zo veel zijn (de standaard spruitstukken zijn al behoorlijk).
... enne .. hoeveel winst verwacht je zo te gaan halen?

groetjes,
Theo van den Bogaard

Met een cooper zit je standaard toch al op de 63 pk? Als je dan meer zou willen moet je denk ik toch aan een andere kop+nokkenas denken.
Goed afstellen win je ook nog wat mee.

Dus maakt een manifold inlaat en lcb niet veel uit zonder cat tov de standaard nu ?

als je een kat hebt zou ik deze er maar onder laten..anders wordt de Co. bij de keuring wel een uitdaging..

Jaapio

Cooper is uit '91 , hoeft dus officeel geen kat onder te zitten...

ligt eraan of ie op het kenteken vermeld staat... staat op je kenteken dat er een kat onder hoort, dan moettie er voor de apk opzitten

Pas na 1-1-1993 moet een auto een viergastest ondergaan wat eigenlijk inhoudt dat er een catalysator onder moet zitten om aan de juiste waarden te komen. Voor die datum kun je de catalysator ongestraft weglaten, omdat dan alleen het CO gemeten wordt.

Dennis

erve156 schreef:
Cooper is uit '91 , hoeft dus officeel geen kat onder te zitten...



maar dat werd uit je omschrijving niet duidelijk.. het had net zo goed een injectie cooper kunnen zijn

Jaapio

Donderdag 4 november 2010

Red Flame schreef:
ligt eraan of ie op het kenteken vermeld staat... staat op je kenteken dat er een kat onder hoort, dan moettie er voor de apk opzitten



Er moet dan staan; mini cooper bla,bla [size=150:frob45wm]U9[/size:frob45wm]

Donderdag 4 november 2010

En dan geldt nog steeds dat er een maximale waarde aan vast zit van 0,5....
De Scoupe van mn vriendin heeft geen kat meer maar blijft onder de 0,5 Co dus goedgekeurd.(is ook een U9)

De hele discussie over de cat is hier ook al eens gevoerd:
viewtopic.php?p=25859#p25859

Wat ik me afvroeg, hoe goed is het standaard inlaat en uitlaat spruitstuk bij een jaren '90 carb cooper? staat me namelijk bij dat die al zo goed zijn dat een LCB etc niet eens zo veel winst op zouden leveren. Dan kom je dus qua mogelijke verbetering meteen uit op een stage 2 set of hoger?

Stage 5 met high lift rockers gaat als een speer (weet ik uit ervaring) ;)

Ik snap niet dat iedereen steeds weer zoveel post over de problemen bij het weghalen van een katalysator. Ding kun je toch eenvoudig weer terugzetten als hij bij de apk een probleem zou geven? Maar het verschil is toch allemaal amper merkbaar. spruitstukken vervangen hetzelfde verhaal. Misschien door de toenemende herrie lijkt het wel te helpen. Placebo effect. Winst boek je vooral door een andere nokkenas/kop/hi-lift tuimelaars te monteren. Of door een andere final drive te monteren.

De standaard SPI's in de British Car Trophy mogen ook maar weinig aanpassen en pakken dus hun winst in de final drive. Met een 3,76 of nog hogere final drive heb je wat meer te schakelen en kom je wat meer op toeren. Je topsnelheid zal niet hoger worden, maar ook niet lager. Alleen nu draai je constant hogere toeren... In zn 4 kun je dan makkelijker naar die 6500rpm rijden. Leuk? ja. Alleen niet geschikt voor lange stukken snelweg.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.