Ik hoop dat ze goed van lengte zijn, was een rotklus om ze door de naaf te trekken. Steken nog een cm of 2 uit van de remtrommel.
Zo, frame kwam behoorlijk goed terug van de straler zoals hier te zien is:
Daarna een laag roestbescherming erop, en wat dikke lagen hammerite. Ik had zwart nog staan van de draagarmen, dus eerst die gebruikt en afgewerkt met rood. Achteraf beter direct rood kunnen pakken, omdat het nu niet volledig dekkend is.. Desondanks ziet het er netjes uit! Even een weekje uitharden en dan afmonteren.
kom goed zie ik,
ga zo door, leuk project
groetjes seffens
Zo, maar weer eens een update!
Helaas slecht nieuws, de mini moet de loods verlaten waar deze een fijn plekje had gevonden. Er vanuitgaande dat ik op korte termijn geen vervanging zal vinden, heb ik 2 mogelijkheden:
- mini verkopen
- proberen APK te krijgen
Ik probeer nu dus voor de laatste te gaan.
Achtersubframe is gemonteerd, benzineleidingen besteld en remleidingen moeten nog aangesloten dan is dat klaar.
Nu behoorlijk aan het stoeien om het motortje aan de praat te krijgen. Bij de eerste poging alleen een harde klik.. Na meten, proberen en vloeken bleek de startmotor overleden. Deze is vervangen, en draait soepel.
Echter: geen vonk!!
Nu heb ik van de puntenontsteking weinig kaas gegeten, en heb dus ook geen flauw idee hoe ik dat aan de praat moeten krijgen. En door die stalen grille heb je ook lekker veel werkruimte daar (niet dus). Bobine krijgt stroom, maar vanuit de verdeler komt helemaal niets.
Als er iemand is die hier toevallig heel handig in is, en mij wil helpen het motortje dit weekend weer aan de praat te krijgen, PM me dan even !! Als het motortje loopt kan ik weer opbouwen (ramen/deuren etc) en wat technische APK-punten aanpakken. Voorlopig gaat de Van echter nergens heen .
Dit wordt een lang weekend vrees is..
Iets te vroeg om hulp gevraagd!!
Vandaag de contactpuntjes, rotor, verdelerkap en bobine vervangen en nu start en loopt hij als een trein! Alleen nog wachten op de nippel voor in de benzinetank (komt volgende week, moest besteld worden), en dan de leiding aansluiten. Deze hangt nu nog in een glazen "vers fruit" fles van de AH..
Voorlopig maar even aan de slag om er weer een mini van te maken, deuren terug erin, raampjes, verlichting etc. Rotwerk alleen met al die rubbers die ik eraf heb getrokken, dat zal even puzzelen worden.
Zo, de laatste loodjes die nog gedaan moeten worden voor de APK:
- stuurashoezen vervangen
- rem en koppeling hervullen en ontluchten
- tank aansluiten (leidingen al gelegd, alleen nog wachten op de plug)
- knipperlichten en achterlichten aansluiten
- rechterstuurhendel vervangen (schakelblokje in stuurinrichting afgebroken)
- draagarmen smeren (vullen met vet)
- tankdop + afdichtrubber
- zijramen monteren + pezen trekken
- ..vast nog wat vergeten
Met een beetje geluk komt er een APK op en dan hij richting een lasser voor het frontje en a-paneel!
I'm getting there
dat vraagt om foto's
mini-boy schreef: dat vraagt om foto's
Het stomme is, hij ziet er straks net zo uit als in het begin. Alle tijd, moeite, geld zit in het achtersubframe en daar zie je niets van
ha mooi tuurlijk zie je iets van al dat harde werk
weer een mini van erbij.
Hmppf.. koppeling zit muurvast dus ik kan nergens heen laat staan voor een APK.
Als ik nog langer in de loods kan blijven gaat dan maar het subframe+motor eronder uit.
Mini en subframe+motor zijn gescheiden! Ging eigenlijk best wel vlot, met name dankzij de onmisbare hulp van Minizot (hmm.. rijmpje )
Het frame heeft een tikje gehad, dus daar moet ik een vervanger voor hebben. Als iemand iets heeft PM maar even!
Nu kan ik het blok schoon gaan maken, verfje erop en wat slechte onderdelen vervangen en dan de koppeling doen! Ook de motorruimte krijgt straks een beurt, al die oude rem en kop. cilinders eruit en een fris verfje!
Ik zal vant weekend een foto'tje schieten
nou ik heb hem nu in het echt gezien het is echt een super vannetje helemaal hard buiten een paar kleine plekjes op het neusje en a paneeltje .
maar bodem en de rest echt super hard dus echt een koopje geweest (baal , baal)
als je er weer aan gaat sleutelen laat je het maar weten hee als ik tijd heb kom ik gewoon weer (kijken )
groetjes marcel
Ik heb nog een voorsubframe liggen waar ik niets mee doe
Inmiddels voorzien van net frame met dank aan Spherix !
Geen dank, die Van moet rijden!
Helemaal mee eens Moet trouwens ook nog een keer langskomen!
Zo, voorwielen+as er af gehaald.
Morgen frame en motor splitten en dan de motor ergens op zetten. Poging 1 op een werkbank betekende het einde van de werkbank..
oeps is hij door die workmaat gezakt zag er toch een stevige uit ,ik zal binnen kort eens komen kieken
groetje
Ik heb thuis een workmate van Black & Decker en daar staat mijn blok op, die houdt het goed
Risky schreef: Ik heb thuis een workmate van Black & Decker en daar staat mijn blok op, die houdt het goed
Dan ligt het aan het merk, workmate #2, B & D houdt het prima..
Zo vandaag even bezig geweest met het plaatwerk. Ik wil liever niet slijpen in de loods (benzinetanks, boot, vloerbedekking.. zekere voor het onzekere vooral omdat het allemaal niet van mij is), dus moest aan de gang met de blikschaar !
Wat een geklooi met die puntlassen zeg, frontje geeft zich moeilijk over maar de vleugels zijn er zo goed als af. Wat slechte puntjes in de lasvlakken van de parafaan ontdekt, maar valt mee.
Verder in de binnenkant nog een rare ontdekking gedaan (minizot eigenlijk ). Kleine quiz:
Mini is een origineel nederlands exemplaar, maarrrr.. wie ontdenkt er iets vreemds aan de laadvloer!!??
Volgens mij achter de stoelen wat plaatwerk van de laadvloer verwijderd zodat de stoelen verder naar achteren kunnen.
Dennis
ja dat klopt helemaal maar het rare is dat het een originele nederlander is maar de originele verspringing in de vloer zit aan de rechter kant en links hebben ze er zelf 1 bij gemaakt .
dus zou je denken dat de body een engelse is
Ben niet zo op de hoogte met Vannetjes e.d., maar een pick-up heeft toch ook de (nederlandse) bijrijderskant aangepast, zodat die stoel meer naar achter kan?
Origineel nederlands of niet..? Iets met 1 mal voor alle auto's (links of rechtsgestuurd)?
Is dat bij Vannetjes dan ook niet zo?
ja dat weet ik dus ook niet precies hoe dat zit bij mijn pickup zit hij rechts en bij mijn engels vannetje ook en bij mijn nederlandse van hebben ze de vloer recht afgeslepen
dus we hebben verder geen vergelijkenissen
dus kweet het ook nie
Kan nog zijn marcel dat ze misschien vanaf '80 (dus zonder "driprail?" ) een andere mal hebben gebruikt.
Maarrr, het is duidelijk zelf gedaan (wel netjes) want we wipten een stukje tape omhoog en dat bleek een polyester mat..
Raar verhaal dus maar wel lekker veel ruimte
Bij mijn VAN was het ook zo als de TS het heeft..('80 er)
Ik heb er alleen 15 cm afgeflext zodat mn stoelen nog verder naar achteren konden
Jaapio
ha dat zeker je kunt goed zitten , heb je ook wel nodig hoor
ben benieuwd of je er nog achter komt hoe het nu zit dan met het vloertje
Toch blijft het raar dat een nederlandse mini, linksgestuurd dus, alleen was voorzien van een inkeping aan de rechterkant. Zijn er ook Van's of pickups bekend met beide inkepingen maar dan van ijzer? Of bijvoorbeeld alleen een linkerinkeping?
ik heb nooit beter geweten dan dat pick-upjes die inkeping achter de "engelse" bestuurderstoel hebben. Of ze nu engels zijn of origineel Nederlands...
Nieuwste aanwinst.
Wat plaatwerk en 12" mamba's.
Kwestie van smaak natuurlijk maar ik ben er erg blij mee !!
zozo toe maar mooi spul
Zo te zien komt er geen stalen grill in (zoals bij het origineel)
Risky schreef: Zo te zien komt er geen stalen grill in (zoals bij het origineel)
Probeer daarmee maar eens je ontsteking te vervangen..
wat je ook kan doen is de vaste eruit flexen en deze met snelsluiters erop maken
maar zoals je zegt.. kwestie van smaak
Jaapio
Jep en je hebt schijnbaar ook "stalen grill" losse exemplaren die je met snelsluiters vast kunt zetten (geheel stalen fronts zijn best prijzig).
Ach het hoeft geen historisch correcte Van te worden, ik zet dat er op wat ik mooi vind staan . Ik wil graag een lamellengrill met "driving light" gaten erin, dus dan heb ik een open frontje nodig!
@Snackey het viel mij gewoon op, had er niks verkeerds mee bedoeld
En precies wat je zegt, je moet de Van naar jouw smaak maken, het is ten slotte jouw mini Ben benieuwd hoe hij gaat worden!
Die grill die jij wilt is wel gaaf, zoiets wil ik misschien bij de mijne ook nog een keer op zetten
No offense taken..
En snackey denk je dat je oud en nieuw 2012 nog gaat redden, dan heb ik denk ik ook wel weer een keer apk . Moeten we dan maar een keer met de minis op wintersport gaan jij krijgt alle snowboards, ballast moet dan wat eerder vertrekken want die komt vast de berg wel weer niet op. (ook heb ik van horen zeggen dat er gewoon elke maand een vast bedrag van 1000 euro van je rekening wordt afgehaald door een bedrijf, moet je niet gewoon daar gaan wonen )
bossie
Grapjas , april 2011 moet de mini weer op de weg zijn.
Vandaag weer aan het slijpen en doen geweest, wat een werk. Ook weer her en der nieuwe gaatjes, maar dat is toch onder de spatborden .
Schiet het al op met je black devil Bossie , spruitstuk gekocht? Maak maar eens een showcase aan, misschien kan iemand je helpen
Nog een verrassing, zag een scheurtje in de lak onderaan een achterdeurtje. Beitel ertussen en tadaaa: 1 cm dikke laag plamuur.
Beide deurtjes dus flink gedeukt. Is nog even de vraag of het uit te deuken valt, nieuwe deurtjes of gewoon flink wat plamuur.
Alle pick up's en Van's hebben de uitsparing in de laadvloer/achterwand aan de ENGELSE bestuurders kant.
Dus de Nederlandse bijrijderskant.
1 mal voor alle vloeren en achterwanden..
Waarom ?..de mini is ontworpen als rechtsgestuurde auto. Simpel.
Heel veel Van's hebben al een deel van de laadvloer ingeleverd zoals deze..
Mensen die ze afzagen of de popi-jopie term flexen..
Ik heb ze in 't verleden ook gezien met gastank's in de vloer
Ooit een Van in superstaat gevonden,niet rot of zo,leuke prijs,dichte wanden..met gastank erin die in de laadvloer was gezaagd..
Denk dat de Van nog in dezelfde container staat..ik knapte erop af..op de halve laadvloer.
Koop dan een estate als je ruimte te kort komt voor je stoel..of laat de vette hap staan..[inkoppertje als je naam snackey is.. ,lol]
Of koop een stoel die wel past..
Mee-eens, maar ik kan het er niet aanplakken . Nu kan ik straks in ieder geval lekker ruim zitten + ik heb het excuus dat niet ìk hem heb verzaagd of verpolyestert!
Ik zag ook ooit een nette Van, niet rot ofzo, en een mooie prijs.. en die van staat over een half jaar weer op de weg
Overigens, naam en omvang staat bij mij niet gelijk
ja die VAN had ik ook gezien en liep ik goed mis
maar het vloeren mysterie is bij deze opgelost dus , da ga ik toch maar dat stuk vloer uit de grijze van slijpen om de blauwe origineel te maken
ik kom binnen kort nog wel eens piepen
groetjes
Graag marcel , want de moed zakt steeds verder in de schoenen met al dat plaatwerk !
Heb nu in ieder geval al het oude plaatwerk eraf, lasranden zga schoongeschuurd en dat gat uit mijn A-paneel geslepen. Binnenpaneel heb ik niet, maar daar kunnen we het buitenpaneel van de andere kant wel voor gebruiken was mijn idee
je moet momenteel geen moed in de schoenen laten zaken die moet je bij de schoorsteen zetten anders krijg je niets van de sint hoor
whaaahaha
komt helemaal goed
Nee das waar , en ik heb al mn schoenen dr gezet voor de meeste kans.
Hoop namelijk op een tegoedbon bij de spuiterij als het even kan
Zooooo en dan zit er ineens een nieuwe neus op!!
Samen met sneeuwman Minizot gisteren de kou doorstaan en het staal aan elkaar gebakken
Alleen nog een a-paneel vervangen dan zal ik ook meteen een nieuwe foto maken
Een tijdje geleden maar (eindelijk) weer een foto update!
Ik ben de mini nu spuitklaar aan het maken, dus vandaag allerlei chroom en accessoires moeten monteren.
Binnenkant de vloer en laadruimte kaal gehaald en in de menie + metaallak gezet. Op de vloer komt toch vloerbedekking (hoeft dus niet meegespoten) en de laadbak krijgt een eikenvloer met kitnaden, beetje zoals een teak-dek op boten dus.
Ook de verbreders er opgezet vandaag, behalve eentje dan. Nog een behoorlijke rotklus om dat netjes te doen zeg! Het zijn volgens mij W&P-verbreders. Deze worden los gespoten en dus niet afgesmeerd aan de body.
Ook de grille erop gezet met snelsluit-buttons, alleen waren de bouten te kort om door de spotlamp-grille te komen dus nu zitten de buttons nog in de motorruimte. Als ik een langere bout heb kan ik dat alsnog omzetten. Wil met de tijd ook nog een gewone grille met een batterij lampen erop, leuk om af te wisselen!
En ja ook een riempje erop ( voor de sier! ). Hij zit al vast, maar misschien dat ik hem op het frontje schroef ipv over de grille zoals nu. De motorkapontgrendeling zit binnenin rechts onder de dashbalk!
Een hoop gedaan maar dus ook nog een hoop te doen. Ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet in zijn nieuwe kleur >>>
Ziet er veelbevolend uit! Frontje ziet er ook netjes uit zo, gave grill
o gaat snel zo ben benieuwd met het kleurtje en het teak
Jep zitten langere in (tapeinden)!
Ik hoop dat ze goed van lengte zijn, was een rotklus om ze door de naaf te trekken. Steken nog een cm of 2 uit van de remtrommel.
Zo, frame kwam behoorlijk goed terug van de straler zoals hier te zien is:

Desondanks ziet het er netjes uit! Even een weekje uitharden en dan afmonteren.

Daarna een laag roestbescherming erop, en wat dikke lagen hammerite. Ik had zwart nog staan van de draagarmen, dus eerst die gebruikt en afgewerkt met rood. Achteraf beter direct rood kunnen pakken, omdat het nu niet volledig dekkend is..
kom goed zie ik,
ga zo door, leuk project
groetjes seffens
Zo, maar weer eens een update!
!! Als het motortje loopt kan ik weer opbouwen (ramen/deuren etc) en wat technische APK-punten aanpakken. Voorlopig gaat de Van echter nergens heen
.
Helaas slecht nieuws, de mini moet de loods verlaten waar deze een fijn plekje had gevonden. Er vanuitgaande dat ik op korte termijn geen vervanging zal vinden, heb ik 2 mogelijkheden:
- mini verkopen
- proberen APK te krijgen
Ik probeer nu dus voor de laatste te gaan.
Achtersubframe is gemonteerd, benzineleidingen besteld en remleidingen moeten nog aangesloten dan is dat klaar.
Nu behoorlijk aan het stoeien om het motortje aan de praat te krijgen. Bij de eerste poging alleen een harde klik.. Na meten, proberen en vloeken bleek de startmotor overleden. Deze is vervangen, en draait soepel.
Echter: geen vonk!!
Nu heb ik van de puntenontsteking weinig kaas gegeten, en heb dus ook geen flauw idee hoe ik dat aan de praat moeten krijgen. En door die stalen grille heb je ook lekker veel werkruimte daar (niet dus). Bobine krijgt stroom, maar vanuit de verdeler komt helemaal niets.
Als er iemand is die hier toevallig heel handig in is, en mij wil helpen het motortje dit weekend weer aan de praat te krijgen, PM me dan even
Dit wordt een lang weekend vrees is..
Iets te vroeg om hulp gevraagd!!
Vandaag de contactpuntjes, rotor, verdelerkap en bobine vervangen en nu start en loopt hij als een trein! Alleen nog wachten op de nippel voor in de benzinetank (komt volgende week, moest besteld worden), en dan de leiding aansluiten. Deze hangt nu nog in een glazen "vers fruit" fles van de AH..
Voorlopig maar even aan de slag om er weer een mini van te maken, deuren terug erin, raampjes, verlichting etc. Rotwerk alleen met al die rubbers die ik eraf heb getrokken, dat zal even puzzelen worden.
Zo, de laatste loodjes die nog gedaan moeten worden voor de APK:

- stuurashoezen vervangen
- rem en koppeling hervullen en ontluchten
- tank aansluiten (leidingen al gelegd, alleen nog wachten op de plug)
- knipperlichten en achterlichten aansluiten
- rechterstuurhendel vervangen (schakelblokje in stuurinrichting afgebroken)
- draagarmen smeren (vullen met vet)
- tankdop + afdichtrubber
- zijramen monteren + pezen trekken
- ..vast nog wat vergeten
Met een beetje geluk komt er een APK op en dan hij richting een lasser voor het frontje en a-paneel!
I'm getting there
dat vraagt om foto's
mini-boy schreef:

dat vraagt om foto's
Het stomme is, hij ziet er straks net zo uit als in het begin. Alle tijd, moeite, geld zit in het achtersubframe en daar zie je niets van
ha mooi tuurlijk zie je iets van al dat harde werk

weer een mini van erbij.
Hmppf.. koppeling zit muurvast dus ik kan nergens heen laat staan voor een APK.

Als ik nog langer in de loods kan blijven gaat dan maar het subframe+motor eronder uit.
Mini en subframe+motor zijn gescheiden! Ging eigenlijk best wel vlot, met name dankzij de onmisbare hulp van Minizot
Het frame heeft een tikje gehad, dus daar moet ik een vervanger voor hebben. Als iemand iets heeft PM maar even!
Nu kan ik het blok schoon gaan maken, verfje erop en wat slechte onderdelen vervangen en dan de koppeling doen! Ook de motorruimte krijgt straks een beurt, al die oude rem en kop. cilinders eruit en een fris verfje!
Ik zal vant weekend een foto'tje schieten
nou ik heb hem nu in het echt gezien het is echt een super vannetje helemaal hard buiten een paar kleine plekjes op het neusje en a paneeltje .
)
maar bodem en de rest echt super hard dus echt een koopje geweest (baal , baal)
als je er weer aan gaat sleutelen laat je het maar weten hee als ik tijd heb kom ik gewoon weer (kijken
groetjes marcel
Ik heb nog een voorsubframe liggen waar ik niets mee doe
Inmiddels voorzien van net frame met dank aan Spherix
!
Geen dank, die Van moet rijden!
Helemaal mee eens
Moet trouwens ook nog een keer langskomen!
Zo, voorwielen+as er af gehaald.

Morgen frame en motor splitten en dan de motor ergens op zetten. Poging 1 op een werkbank betekende het einde van de werkbank..
oeps is hij door die workmaat gezakt zag er toch een stevige uit ,ik zal binnen kort eens komen kieken
groetje
Ik heb thuis een workmate van Black & Decker en daar staat mijn blok op, die houdt het goed
Risky schreef:

Ik heb thuis een workmate van Black & Decker en daar staat mijn blok op, die houdt het goed
Dan ligt het aan het merk, workmate #2, B & D houdt het prima..
Zo vandaag even bezig geweest met het plaatwerk. Ik wil liever niet slijpen in de loods (benzinetanks, boot, vloerbedekking.. zekere voor het onzekere vooral omdat het allemaal niet van mij is), dus moest aan de gang met de blikschaar
!

). Kleine quiz:


Wat een geklooi met die puntlassen zeg, frontje geeft zich moeilijk over maar de vleugels zijn er zo goed als af. Wat slechte puntjes in de lasvlakken van de parafaan ontdekt, maar valt mee.
Verder in de binnenkant nog een rare ontdekking gedaan (minizot eigenlijk
Mini is een origineel nederlands exemplaar, maarrrr.. wie ontdenkt er iets vreemds aan de laadvloer!!??
Volgens mij achter de stoelen wat plaatwerk van de laadvloer verwijderd zodat de stoelen verder naar achteren kunnen.
Dennis
ja dat klopt helemaal maar het rare is dat het een originele nederlander is maar de originele verspringing in de vloer zit aan de rechter kant en links hebben ze er zelf 1 bij gemaakt .
dus zou je denken dat de body een engelse is
Ben niet zo op de hoogte met Vannetjes e.d., maar een pick-up heeft toch ook de (nederlandse) bijrijderskant aangepast, zodat die stoel meer naar achter kan?
Origineel nederlands of niet..? Iets met 1 mal voor alle auto's (links of rechtsgestuurd)?
Is dat bij Vannetjes dan ook niet zo?
ja dat weet ik dus ook niet precies hoe dat zit bij mijn pickup zit hij rechts en bij mijn engels vannetje ook en bij mijn nederlandse van hebben ze de vloer recht afgeslepen

dus we hebben verder geen vergelijkenissen
dus kweet het ook nie
Kan nog zijn marcel dat ze misschien vanaf '80 (dus zonder "driprail?" ) een andere mal hebben gebruikt.

Maarrr, het is duidelijk zelf gedaan (wel netjes) want we wipten een stukje tape omhoog en dat bleek een polyester mat..
Raar verhaal dus maar wel lekker veel ruimte
Bij mijn VAN was het ook zo als de TS het heeft..('80 er)
Ik heb er alleen 15 cm afgeflext zodat mn stoelen nog verder naar achteren konden
Jaapio
ha dat zeker je kunt goed zitten , heb je ook wel nodig hoor
ben benieuwd of je er nog achter komt hoe het nu zit dan met het vloertje
Toch blijft het raar dat een nederlandse mini, linksgestuurd dus, alleen was voorzien van een inkeping aan de rechterkant. Zijn er ook Van's of pickups bekend met beide inkepingen maar dan van ijzer? Of bijvoorbeeld alleen een linkerinkeping?
ik heb nooit beter geweten dan dat pick-upjes die inkeping achter de "engelse" bestuurderstoel hebben. Of ze nu engels zijn of origineel Nederlands...
Nieuwste aanwinst.
!!

Wat plaatwerk en 12" mamba's.
Kwestie van smaak natuurlijk maar ik ben er erg blij mee
zozo toe maar mooi spul
Zo te zien komt er geen stalen grill in
(zoals bij het origineel)
Risky schreef:
(zoals bij het origineel)

Zo te zien komt er geen stalen grill in
Probeer daarmee maar eens je ontsteking te vervangen..
wat je ook kan doen is de vaste eruit flexen en deze met snelsluiters erop maken
maar zoals je zegt.. kwestie van smaak
Jaapio
Jep en je hebt schijnbaar ook "stalen grill" losse exemplaren die je met snelsluiters vast kunt zetten (geheel stalen fronts zijn best prijzig).
. Ik wil graag een lamellengrill met "driving light" gaten erin, dus dan heb ik een open frontje nodig!
Ach het hoeft geen historisch correcte Van te worden, ik zet dat er op wat ik mooi vind staan
@Snackey het viel mij gewoon op, had er niks verkeerds mee bedoeld
Ben benieuwd hoe hij gaat worden!

En precies wat je zegt, je moet de Van naar jouw smaak maken, het is ten slotte jouw mini
Die grill die jij wilt is wel gaaf, zoiets wil ik misschien bij de mijne ook nog een keer op zetten
No offense taken..
En snackey denk je dat je oud en nieuw 2012 nog gaat redden, dan heb ik denk ik ook wel weer een keer apk
. Moeten we dan maar een keer met de minis op wintersport gaan jij krijgt alle snowboards, ballast moet dan wat eerder vertrekken want die komt vast de berg wel weer niet op. (ook heb ik van horen zeggen dat er gewoon elke maand een vast bedrag van 1000 euro van je rekening wordt afgehaald door een bedrijf, moet je niet gewoon daar gaan wonen
)
bossie
Grapjas
, april 2011 moet de mini weer op de weg zijn.
.
, spruitstuk gekocht? Maak maar eens een showcase aan, misschien kan iemand je helpen
Vandaag weer aan het slijpen en doen geweest, wat een werk. Ook weer her en der nieuwe gaatjes, maar dat is toch onder de spatborden
Schiet het al op met je black devil Bossie
Nog een verrassing, zag een scheurtje in de lak onderaan een achterdeurtje. Beitel ertussen en tadaaa: 1 cm dikke laag plamuur.
Beide deurtjes dus flink gedeukt. Is nog even de vraag of het uit te deuken valt, nieuwe deurtjes of gewoon flink wat plamuur.
Alle pick up's en Van's hebben de uitsparing in de laadvloer/achterwand aan de ENGELSE bestuurders kant.
of de popi-jopie term flexen..
,lol]
Dus de Nederlandse bijrijderskant.
1 mal voor alle vloeren en achterwanden..
Waarom ?..de mini is ontworpen als rechtsgestuurde auto. Simpel.
Heel veel Van's hebben al een deel van de laadvloer ingeleverd zoals deze..
Mensen die ze afzagen
Ik heb ze in 't verleden ook gezien met gastank's in de vloer
Ooit een Van in superstaat gevonden,niet rot of zo,leuke prijs,dichte wanden..met gastank erin die in de laadvloer was gezaagd..
Denk dat de Van nog in dezelfde container staat..ik knapte erop af..op de halve laadvloer.
Koop dan een estate als je ruimte te kort komt voor je stoel..of laat de vette hap staan..[inkoppertje als je naam snackey is..
Of koop een stoel die wel past..
Mee-eens, maar ik kan het er niet aanplakken
. Nu kan ik straks in ieder geval lekker ruim zitten + ik heb het excuus dat niet ìk hem heb verzaagd of verpolyestert!

Ik zag ook ooit een nette Van, niet rot ofzo, en een mooie prijs.. en die van staat over een half jaar weer op de weg
Overigens, naam en omvang staat bij mij niet gelijk
ja die VAN had ik ook gezien en liep ik goed mis
maar het vloeren mysterie is bij deze opgelost dus , da ga ik toch maar dat stuk vloer uit de grijze van slijpen om de blauwe origineel te maken
ik kom binnen kort nog wel eens piepen
groetjes
Graag marcel
, want de moed zakt steeds verder in de schoenen met al dat plaatwerk
!

Heb nu in ieder geval al het oude plaatwerk eraf, lasranden zga schoongeschuurd en dat gat uit mijn A-paneel geslepen. Binnenpaneel heb ik niet, maar daar kunnen we het buitenpaneel van de andere kant wel voor gebruiken was mijn idee
whaaahaha
komt helemaal goed
Nee das waar
, en ik heb al mn schoenen dr gezet voor de meeste kans.

Hoop namelijk op een tegoedbon bij de spuiterij als het even kan
Zooooo en dan zit er ineens een nieuwe neus op!!

Samen met sneeuwman Minizot gisteren de kou doorstaan en het staal aan elkaar gebakken
Alleen nog een a-paneel vervangen dan zal ik ook meteen een nieuwe foto maken
Een tijdje geleden maar (eindelijk) weer een foto update!







Ik ben de mini nu spuitklaar aan het maken, dus vandaag allerlei chroom en accessoires moeten monteren.
Binnenkant de vloer en laadruimte kaal gehaald en in de menie + metaallak gezet. Op de vloer komt toch vloerbedekking (hoeft dus niet meegespoten) en de laadbak krijgt een eikenvloer met kitnaden, beetje zoals een teak-dek op boten dus.
Ook de verbreders er opgezet vandaag, behalve eentje dan. Nog een behoorlijke rotklus om dat netjes te doen zeg! Het zijn volgens mij W&P-verbreders. Deze worden los gespoten en dus niet afgesmeerd aan de body.
Ook de grille erop gezet met snelsluit-buttons, alleen waren de bouten te kort om door de spotlamp-grille te komen dus nu zitten de buttons nog in de motorruimte. Als ik een langere bout heb kan ik dat alsnog omzetten. Wil met de tijd ook nog een gewone grille met een batterij lampen erop, leuk om af te wisselen!
En ja ook een riempje erop ( voor de sier! ). Hij zit al vast, maar misschien dat ik hem op het frontje schroef ipv over de grille zoals nu. De motorkapontgrendeling zit binnenin rechts onder de dashbalk!
Een hoop gedaan maar dus ook nog een hoop te doen. Ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet in zijn nieuwe kleur >>>
Ziet er veelbevolend uit! Frontje ziet er ook netjes uit zo, gave grill
o gaat snel zo ben benieuwd met het kleurtje en het teak
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.