En ja...ik heb gezocht, maar niets relevants gevonden....
Ok...ik heb een 3 kloks teller..zonder condensator ( zo`n japans ding )
Nu brandt het licht van de snelheidsmeter/toerenteller/ knipperlicht/ grootlicht/ waarschuwingslampjes..dus eigenlijk alles...behalve de verlichting bezinemeter/watermeterklok zelf.
Lampjes zelf zijn heel..Niks mee gedaan, auto starten, lichten aan......
Rara politiepet!
Groetjes,
Maus
Breuk in de printplaat achter de klokken?
Volgens mij worden alle lampjes tegelijkertijd gevoed. Ik zou de klokken er even uithalen en doormeten of er ook stroom komt bij de betreffende lampjes. Anders kun je het misschien opnieuw solderen. Printplaatjes zijn sinds kort ook weer nieuw te krijgen.. (wel duur, 60 pond).
doormeten is denk ik het handigst. Eventueel keer lampjes omwisselen maar dat heb je a' gedaan denk ik. Eventueel bij een breuk kan je een losse draad er naar toe solderen om het te overbruggen. Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
Dank je..maar ik denk dat ik het voorlopig ff zo laat ( tempmeter werkt toch niet, en voor de rest schijn ik wel ff met een zaklampje om de benzine meter te checken ) Ik werk op dit moment ivm bedrijfsverhuizing en projekten gemiddeld tussen de 55 en 60 uur in de week, dus veel zin heb ik er op dit moment niet in om m`n hele dashboard te moeten gaan demonteren als ik eerlijk ben. Dit duurt tot februari/Maart 2011.
Ik wil dan een nieuw dashboard erin gaan knutselen ( zelfbouw ) dan gaan de klokken eruit, en kan ik ernaar kijken. Of iets anders...misschien wel middenklok ( eitje ).
Dus als het hierbij blijf ( alleen de tem/benzine klok ) laat ik het zo.
Groetjes,
Maurice
als je een sigaretten aansteker hebt heb ik nog wel een lampje over die je daar in kunt steken uit de tijd dat ik ook geen dashboar verlichting had.
Hereltjes schreef: als je een sigaretten aansteker hebt heb ik nog wel een lampje over die je daar in kunt steken
Thanks..die heb ik, de aansteker....
Hereltjes":2hyf7s79] uit de tijd dat ik ook geen dashboard verlichting had.[/quote:2hyf7s79]
Hoe lang was dat geleden?
Mausie, zo moeilijk is dat niet hoor om die 2 lampjes werkend te krijgen (gelijk geschakelt aan de rest van de verlichting. denk dat het 15 tot 30 minuten werk is exclusief in en uitbouwen van het dashbord. gr kevin
Kevin1203 schreef: Mausie, zo moeilijk is dat niet hoor om die 2 lampjes werkend te krijgen (gelijk geschakelt aan de rest van de verlichting. denk dat het 15 tot 30 minuten werk is exclusief in en uitbouwen van het dashbord. gr kevin
Nou....dan ken je Bumps nog niet.... Ff snel gaat bij hem nooit op...
hahaha, Hoezo?? je voorruit accepteerde hij toch ook zonder problemen? lekt hij nog? gr kevin
Kevin1203 schreef: lekt hij nog?
Yep...onder in de hoek bij de bestuurderskant.
Kevin1203":smglqy83]je voorruit accepteerde hij toch ook zonder problemen? [/quote:smglqy83]
Dus niet helemaal
haha nee idd, maar langs de kant van de ruit of langs de kant van het metaal?
Ruitkant.
Maar volgens mij kunnen we beter weer ontopic gaan...anders gaat een moderator ingrijpen
En ja...ik heb gezocht, maar niets relevants gevonden....
Ok...ik heb een 3 kloks teller..zonder condensator ( zo`n japans ding )
Nu brandt het licht van de snelheidsmeter/toerenteller/ knipperlicht/ grootlicht/ waarschuwingslampjes..dus eigenlijk alles...behalve de verlichting bezinemeter/watermeterklok zelf.
Lampjes zelf zijn heel..Niks mee gedaan, auto starten, lichten aan......
Rara politiepet!
Groetjes,
Maus
Breuk in de printplaat achter de klokken?

Volgens mij worden alle lampjes tegelijkertijd gevoed. Ik zou de klokken er even uithalen en doormeten of er ook stroom komt bij de betreffende lampjes. Anders kun je het misschien opnieuw solderen. Printplaatjes zijn sinds kort ook weer nieuw te krijgen.. (wel duur, 60 pond).
doormeten is denk ik het handigst. Eventueel keer lampjes omwisselen maar dat heb je a' gedaan denk ik. Eventueel bij een breuk kan je een losse draad er naar toe solderen om het te overbruggen. Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
Dank je..maar ik denk dat ik het voorlopig ff zo laat ( tempmeter werkt toch niet, en voor de rest schijn ik wel ff met een zaklampje om de benzine meter te checken
) Ik werk op dit moment ivm bedrijfsverhuizing en projekten gemiddeld tussen de 55 en 60 uur in de week, dus veel zin heb ik er op dit moment niet in om m`n hele dashboard te moeten gaan demonteren als ik eerlijk ben. Dit duurt tot februari/Maart 2011.
Ik wil dan een nieuw dashboard erin gaan knutselen ( zelfbouw ) dan gaan de klokken eruit, en kan ik ernaar kijken. Of iets anders...misschien wel middenklok ( eitje ).
Dus als het hierbij blijf ( alleen de tem/benzine klok ) laat ik het zo.
Groetjes,
Maurice
als je een sigaretten aansteker hebt heb ik nog wel een lampje over die je daar in kunt steken uit de tijd dat ik ook geen dashboar verlichting had.
Hereltjes schreef:

als je een sigaretten aansteker hebt heb ik nog wel een lampje over die je daar in kunt steken
Thanks..die heb ik, de aansteker....
Hereltjes":2hyf7s79] uit de tijd dat ik ook geen dashboard verlichting had.[/quote:2hyf7s79]
Hoe lang was dat geleden?
Mausie, zo moeilijk is dat niet hoor om die 2 lampjes werkend te krijgen (gelijk geschakelt aan de rest van de verlichting. denk dat het 15 tot 30 minuten werk is exclusief in en uitbouwen van het dashbord. gr kevin
Kevin1203 schreef:
Ff snel gaat bij hem nooit op...
Mausie, zo moeilijk is dat niet hoor om die 2 lampjes werkend te krijgen (gelijk geschakelt aan de rest van de verlichting. denk dat het 15 tot 30 minuten werk is exclusief in en uitbouwen van het dashbord. gr kevin
Nou....dan ken je Bumps nog niet....
hahaha, Hoezo?? je voorruit accepteerde hij toch ook zonder problemen? lekt hij nog? gr kevin
Kevin1203 schreef:

lekt hij nog?
Yep...onder in de hoek bij de bestuurderskant.
Kevin1203":smglqy83]je voorruit accepteerde hij toch ook zonder problemen? [/quote:smglqy83]
Dus niet helemaal
haha nee idd, maar langs de kant van de ruit of langs de kant van het metaal?
Ruitkant.

Maar volgens mij kunnen we beter weer ontopic gaan...anders gaat een moderator ingrijpen
hahahaha ok.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.