Sloten bevriezen, iemand een gouden tip?

Snackey schreef:
Koop gewoon zo'n flesje slotontdooier. Drup een beetje op je sleutel en ga daarmee je slot in,.. opgelost!



whaha hier niet!!
de linkerdeur zit al een aantal dagen dicht. krijg de sleutel niet in het slot )kan knop ook niet indrukken'. maar van binnenuit krijg ik hem wel open.

De rechterdeur is geen probleem, sleutel erin, omdraaien en open.

Stap nu gewoon via de andere kant in en uit, is het ook opgelost :P

Ik heb altijd een aansteker op zak. Hiermee heel even de greep of de kop verwarmen en je kunt de deur zo open doen.

ik heb ze ingespoten met WD-40 en dat werkt perfect, net zoals Mausje al schreef

Aansteker he......mmmm...denk dat ik dat ook maar eens moet gaan halen dan :x

Afgelopen donderdag moest ik weer tanken en stond over het slot te wrijven.
Stopt er een auto achter mij,man stapt uit en kijkt me toch vreemd aan.
Uiteindelijk kreeg ik de sleutel erin en draaide de dop eraf...zegt die vent ineens;'o....was je dat aan het doen' :+) O:)

Tja....euhh...... O:)


gr janine

Donderdag 2 december 2010

had ik net ook last van ( van die vastgevroren tankdop dan,hier is het niet zo druk bij tankstation) ik moet zeggen dat ik er bij mijn vorige mini nooit last van heb gehad bij tankdop dan. deursloten bevroren toen wel altijd. en daar heb ik nu geen last meer van!

de Geertsjes schreef:
Afgelopen donderdag moest ik weer tanken en stond over het slot te wrijven.
Stopt er een auto achter mij,man stapt uit en kijkt me toch vreemd aan.




Die man wachtte zeker op het moment dat de geest uit de benzinedop zou komen :+)

ehhh ... die aansteker is voor de deurknoppen he, niet voor de benzinedop :)" title="Evil" />

groetjes,
Theo van den Bogaard

de Geertsjes schreef:
Afgelopen donderdag moest ik weer tanken en stond over het slot te wrijven.
Stopt er een auto achter mij,man stapt uit en kijkt me toch vreemd aan.
Uiteindelijk kreeg ik de sleutel erin en draaide de dop eraf...zegt die vent ineens;'o....was je dat aan het doen'



Dat ik gisteren in het tankstation m'n tankdop stond warm te blazen zag er denk ik ook niet al te charmant uit... blij dat er niemand op staat was op dat moment :D

Vrijdag 3 december 2010

Ik had het ook gister.. Gastank van de Impreza leeg..
Nou nevernooitniet dat ik die plastic dop los kreeg dus thuis even ouderwets de snelgriptang er op gezet en nu rij ik zonder dop rond.

Theo van den Bogaard schreef:
ehhh ... die aansteker is voor de deurknoppen he, niet voor de benzinedop :)" title="Evil" />

groetjes,
Theo van den Bogaard


oja :P :+) O:) :9


[size=85:19kfnqjr]Dat lijkt me natuurlijk vrij logisch ;) [/size:19kfnqjr]

de Geertsjes schreef:
Theo van den Bogaard":1edrqwnq]ehhh ... die aansteker is voor de deurknoppen he, niet voor de benzinedop :)" title="Evil" />

groetjes,
Theo van den Bogaard


oja :P :+) O:) :9


[size=85:1edrqwnq]Dat lijkt me natuurlijk vrij logisch ;) [/size:1edrqwnq][/quote:1edrqwnq]

Nou....je zou ze eens de kost moeten geven..... ;)

Ton
Zaterdag 4 december 2010

Ik zet de Mini eigenlijk vrijwel nooit op slot, thuis zeker niet. Maar die deurknop wil inderdaad wel eens vervelend doen zeker als je vergeet voldoende vocht verdrijver toe te passen. 8)

(b)engeltje schreef:
Ik heb altijd een aansteker op zak. Hiermee heel even de greep of de kop verwarmen en je kunt de deur zo open doen.



werkt idd prima!
had maandag de mini op het werk achtergelaten omdat ik allebei de deuren niet meer openkreeg.
De slotontdooier wilde ook niet werken, sleutel ging er al niet in dus de ontdooier ook al niet.

Dindsdag middag maar ff de parkeerplaats afgelopen en een aansteker onder het slot gehouden en de rechterdeur ging open :)

(zou alleen niet meteen na de slotontdooier er een aansteker bij houden, volgens de verpakking is het aardig brandbaar)

slotontdooier is bijna pure ether ( ofwel snelstartvloeistof ) dus dat brand zeker goed

dus als je Mini moeite heeft met starten, kan je er ook wat van in je luchtfilter spuiten (niet dat het hoeft bij die van mij, maar mocht ie ooit moeite hebben..)

na het leggen van mijn nieuwe accu heeft Ruby ook geen start problemen meer....

Maandag 13 december 2010

_mini_cooper_ schreef:
dus als je Mini moeite heeft met starten, kan je er ook wat van in je luchtfilter spuiten (niet dat het hoeft bij die van mij, maar mocht ie ooit moeite hebben..)



Vanmorgen een startprobleempje met de fiat, had een paar maand stil gestaan. Beetje ruitontdooier uit een spuitbus in de carb en hij sloeg direct aan :)" title="Evil" />

Dus dat werkt :P

beste liefhebbers,



ik ben nieuw op dit forum, maar niet als liefhebber uiteraard
ik ben sinds 3,5e maand trotse eigenaar van een kobalt blauw metallic
mini cooper uit 85. Heel tevreden, net tectylbeurt gehad en een beurtje voor de apk.

alleen is mijn vraag eigelijk -voordat ik ze even loshaal om te kijken
wat het probleem kan zijn- of er problemen bekend zijn van de chrome deursloten van mini? ik kan ze sinds vandaag namelijk geheel ronddraaien. En dit zonder dat er wat gebeurd.. Kan ook niets bedenken waardoor dit gekomen kan zijn verder.. Een tankbediende heeft er als service wat antivries ingespoten. Toen ik thuis kwam en wilde afsluiten deden ze het niet meer. Kan me niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft. Zal wel toeval zijn..

mijn vraag was of jullie misschien kunnen vertellen wat de oorzaak hiervan is. Of dat er meer gevallen bekend zijn van de sloten van mini. Bestuurderskant kan nu dus niet vergrendeld worden. Ook zit het cilindertje los, zodat ik hem met sleutel en al eruit kan trekken...

ben jullie bij voorbaat al zeer dankbaar, mocht iemand mij kunnen helpen ;)




groet,

Arle

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, maar niet als liefhebber uiteraard
ik ben sinds 3,5e maand trotse eigenaar van een kobalt blauw metallic
mini cooper uit 85. Heel tevreden, net tectylbeurt gehad en een beurtje voor de apk.

alleen is mijn vraag eigelijk -voordat ik ze even loshaal om te kijken
wat het probleem kan zijn- zijn er problemen bekend van de chrome deursloten van mini? ik kan ze sinds vandaag namelijk geheel ronddraaien. En dit zonder dat er wat gebeurd.. Kan ook niets bedenken waardoor dit gekomen kan zijn verder.. Een tankbediende heeft er als service wat antivries ingespoten. Toen ik thuis kwam en wilde afsluiten deden ze het niet meer. Kan me niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft. Zal wel toeval zijn..

mochten jullie mij kunnen helpen of iets weten alvast heel erg bedankt en anders
haal ik het er wel even af om het te bekijken ;)

groet,

Arle

Je kunt evt dit topic eens lezen:

link

En probeer eens de zoekfunctie ;)

Je moet ingelogd zijn om te reageren.