ik heb een vraag. Als ik mijn gevarenlicht aanzet knipperen ze niet maar blijven ze gewoon aan staan. Ik wil dit proberen te verhelpen door het deel te vervangen en repareren (ben even de naam kwijt) maar daarvoor moet ik achter mijn klokken komen. Ik heb een mayfair uit 84, dus een 3 klokken blok zeg maar. Hoe kom ik daar achter, of hoe haal ik die klokken los, weet iemand dit?
Gr, Mayfair 84
Als het goed is zit die relais onder je stuur (tussen je mistachterlichtschakelaar en de stuurkolom) of onder de motorkap rechtsboven naast je remvloeistoftankje. Toen ze bij mij constant brandde was het circuit niet helemaal rond (1 knipperlicht deed het niet).
Doen al je lampjes het? En als je het knipperlicht gebruikt knipperen ze dan wel (m.a.w. werkt het alleen niet met alarmlichten)?
Anders ook even de alarmlichtschakelaar eruit liften en kijken of alles nog is aangesloten.
Die van de knipper zit links onder het dashboard, die van je alarmlichten tegen het schutbord in de motorruimte.
bedankt voor de reacties, en ja, bij het aangeven van richting doen ze het wel, het is alleen bij me gevarenlichten dat ze aan blijven. Maar het zit dus bij me stuurkolom. Mijn probleem nu is dat ik niet precies weet hoe ik me klokken eraf haal, dat zit redelijk vast naar mijn idee..
MVG, Mayfair 84
Dan moet je het denk ik zoeken op het schutbord.. Naast je remvloeistofreservoir zit een grijs/zilver 'blokje'. De relais onder je stuur is (meestal?) van je knipperlichten.
...is waarschijnlijk je relais...
zit rechts tegen het schutbord aan, ik had hetzelfde probleem..
Mayfair 84 schreef: bedankt voor de reacties, en ja, bij het aangeven van richting doen ze het wel, het is alleen bij me gevarenlichten dat ze aan blijven. Maar het zit dus bij me stuurkolom. Mijn probleem nu is dat ik niet precies weet hoe ik me klokken eraf haal, dat zit redelijk vast naar mijn idee..
MVG, Mayfair 84
Je noemt als oorzaak iets bij je stuurkolom, hoe kom je daar op?
Maar ik vraag me ook af waarom het bij je stuurkolom zou zitten, het relais van je gevarenlichten zit onder de motorkap, en de schakelaar zit boven de kachel...
hey ja dat kwam omdat ik dacht dat je knipperlicht regelaar achter me kolom zou zitten omdat het van daaruit tikte als ik me normale knipperlicht aan zette, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen. Bedankt voor de reacties nu kunnen we er wat aan doen. Mijn vader heeft er even naar gekeken en heeft het inderdaad kunnen vinden via de motor, hele stuurkolom niet eens nodig gehad te verwijderen. Iig bedankt voor de reacties, top!
Gr, Mayfair 84
[size=85:1raipzac][topics samengevoegd - Crispy][/size:1raipzac]
Beste forummers,
enige tijd geleden heb ik hulp gevraagd mbt mijn gevarenlichten, en ik dacht dat ik wat gevonden had maar het is nog steeds niet goed. Mijn knipperlichten doen het prima, maar zodra ik de gevarenlichten aan deed, wilde hij eerst niet knipperen maar bleef die aan. Nu hebben we het reletje vervangen met een nieuwe, en nu knipperen ze wel maar doen deze het heel zwakjes. We snappen niet hoe dit kan en waar we eventueel nog meer moeten kijken. Heeft iemand een idee?
MVG, Mayfair 84!
Hoi, ik heb je vraag aan je eigen topic gehangen aangezien het nog steeds om hetzelfde probleem gaat. Lees de link van Jaapio ook eens door, en gebruik eens de zoekfunctie, er zijn nog veel meer topics over problemen met knipperlichten. Misschien kom je op een idee als je die andere doorleest.
rij je ondertussen nog met je Mini? Of staat ie al de hele tijd thuis still? Als ie stilstaat..kan het ook zijn dat je accu leegraakt (omdat ze langzaam knipperen)...en loop anders je massa eens na.
Is het het goeie type relais wat er nu inzit?
De richtingaanwijzers doen het goed, als de draadjes van het relais zij doorverbonden dan branden de alle 4 de lampejes fel. Bij state of Cars een ralais besteld welke niet goed werkte, zij hebben mij direct een wat zwaardere gestuurd (zonder extra kosten, erg aardig)en deze gemonteerd. Nu branden de lampen heel zwak en knipperen zenuwachtig. De schakelaar en de zekering kontakten nagekeken of die wel goed kontakt maken, hierbij niets kunnen ontdekken. en nu weet ik het niet meer!
gewoon een relais bestellen bij een Minicentre..die je hebt gekregen werkt waarschijnlijk niet goed op een Mini.
ik heb hetzelfde probleem, knipperlichten doen het perfect alleen gevarenlampen niet, ik heb twee relais onder de kap zie foto, de bovenste heb ik gedemonteerd en werkt goed alleen de zilveren op de foto kan ik niet plaatsen. http://img138.imageshack.us/img138/9207/img2586g.jpg
De ene is voor je knipperlicht, die andere voor alarmlicht
ff doorverbinden zou dus helpen, of de relais wisselen om te testen???
Ja, zoals ook aangegeven in andere topics over dit onderwerp?
Het werkt bij mij niet, met de spanningsmeter kom k ook niet verder, iemand nog andere tips???
Datzelfde probleem heb ik ook, beschreven in een ander topic
Wellicht dat je daar iets wijzer uit wordt. Bij mij is het overigens nog niet opgelost, maar voor de APK was het pas vanaf 1997 verplicht en zo'n haast had ik er niet mee ivm andere problemen
Bedankt voor de reacties, mijn probleem is opgelost: er stond geen spanning op het alarmlichtrelais, ik kwam er achter dat achter de carburateur een zwevende zekering zit welke vanaf de zekering geen spanning had, deze vervangen en het werkt nu naar behoren er zat overig corrosie in de stekker en hierdoor een slecht contact: misschien dat het bij anderen ook het probleem is.
melvinb schreef: er zat overig corrosie in de stekker en hierdoor een slecht contact: misschien dat het bij anderen ook het probleem is.
Bekend euvel
[size=85:25r7wcmw][topics samengevoegd - Crispy][/size:25r7wcmw]
Weet iemand van jullie waar het de klikautomaat zit verstopt?
ik heb namelijk het probleem dat richtiging aanwijzers wel, langzaam, knipperen. maar dat de gevaren lichten blijven branden (niet knipperen).
Kennen jullie dit? zou dat inderdaad aan de klikautomaat kunnen liggen? wat voor sterkte lampjes hebben jullie in de knipperlichten en lampen zitten? (daar zou het natuurlijk ook kunnen liggen).
Wat is een klikautomaat?? Een relais?
In dat geval zitten die in je motorruimte onder je parafaan ergens, bij mij linksvoor bij anderen aan de andere kant (nabij ruitenwissermotor).
ja ik bedoel het relais.
maar hoor je die als die bij de motorzit zo goed klikken? toevallig zit die bij mijn multipla in het dasboard en bij een opeltje onder het dasboard. maar bij de mini zou ik niet weten waar ik moet zoeken.
eerlijk gezegd heb ik wel gezocht maar nog niet onder het stuur
Er zit in een mini iets minder afstand tussen motorruimte en dash.. .
Kijk als je voor je motorstaat even links-en rechtsbovenin. Je zoekt een rond en een vierkant relais (vierkant = knipper en rond = alarm).
ik zal eens goed gaan kijken. maar toen ik te weekend onder kap was heb ik niet direct iets zien zitten dan aleen een hoop draadjes, losse draajes en een zekeringen kastje met alleen stecker en geen draad.
onder het stuur ik trouwens net ook een aantal relais zitten waar zijn die dan van?
Geen flauw idee!
TIP: zet alles in je auto aan en trek er 1 los
Die dingen heten clignoteurs (even voor de zoekfunctie).
Kunnen tegen dash zitten in motorruimte, achter koppelings/remcilinder.
Of achter je dashboardje boven het stuur. Als ie nog origineel zit, zit ie in een houdertje geschoven, maar 9 van de 10x hangt ie los in de dradenbundel.
Hey mensen,
ik heb een vraag. Als ik mijn gevarenlicht aanzet knipperen ze niet maar blijven ze gewoon aan staan. Ik wil dit proberen te verhelpen door het deel te vervangen en repareren (ben even de naam kwijt) maar daarvoor moet ik achter mijn klokken komen. Ik heb een mayfair uit 84, dus een 3 klokken blok zeg maar. Hoe kom ik daar achter, of hoe haal ik die klokken los, weet iemand dit?
Gr, Mayfair 84
Als het goed is zit die relais onder je stuur (tussen je mistachterlichtschakelaar en de stuurkolom) of onder de motorkap rechtsboven naast je remvloeistoftankje. Toen ze bij mij constant brandde was het circuit niet helemaal rond (1 knipperlicht deed het niet).
Doen al je lampjes het? En als je het knipperlicht gebruikt knipperen ze dan wel (m.a.w. werkt het alleen niet met alarmlichten)?
Anders ook even de alarmlichtschakelaar eruit liften en kijken of alles nog is aangesloten.
Die van de knipper zit links onder het dashboard, die van je alarmlichten tegen het schutbord in de motorruimte.
bedankt voor de reacties, en ja, bij het aangeven van richting doen ze het wel, het is alleen bij me gevarenlichten dat ze aan blijven. Maar het zit dus bij me stuurkolom. Mijn probleem nu is dat ik niet precies weet hoe ik me klokken eraf haal, dat zit redelijk vast naar mijn idee..
MVG, Mayfair 84
Dan moet je het denk ik zoeken op het schutbord.. Naast je remvloeistofreservoir zit een grijs/zilver 'blokje'. De relais onder je stuur is (meestal?) van je knipperlichten.
...is waarschijnlijk je relais...
zit rechts tegen het schutbord aan, ik had hetzelfde probleem..
Mayfair 84 schreef:
bedankt voor de reacties, en ja, bij het aangeven van richting doen ze het wel, het is alleen bij me gevarenlichten dat ze aan blijven. Maar het zit dus bij me stuurkolom. Mijn probleem nu is dat ik niet precies weet hoe ik me klokken eraf haal, dat zit redelijk vast naar mijn idee..
MVG, Mayfair 84
Je noemt als oorzaak iets bij je stuurkolom, hoe kom je daar op?
Dashboard demonteren, zie ook hier: viewtopic.php?p=159067#p159067
Maar ik vraag me ook af waarom het bij je stuurkolom zou zitten, het relais van je gevarenlichten zit onder de motorkap, en de schakelaar zit boven de kachel...
hey ja dat kwam omdat ik dacht dat je knipperlicht regelaar achter me kolom zou zitten omdat het van daaruit tikte als ik me normale knipperlicht aan zette, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen. Bedankt voor de reacties nu kunnen we er wat aan doen. Mijn vader heeft er even naar gekeken en heeft het inderdaad kunnen vinden via de motor, hele stuurkolom niet eens nodig gehad te verwijderen. Iig bedankt voor de reacties, top!
Gr, Mayfair 84
[size=85:1raipzac][topics samengevoegd - Crispy][/size:1raipzac]
Beste forummers,
enige tijd geleden heb ik hulp gevraagd mbt mijn gevarenlichten, en ik dacht dat ik wat gevonden had maar het is nog steeds niet goed. Mijn knipperlichten doen het prima, maar zodra ik de gevarenlichten aan deed, wilde hij eerst niet knipperen maar bleef die aan. Nu hebben we het reletje vervangen met een nieuwe, en nu knipperen ze wel maar doen deze het heel zwakjes. We snappen niet hoe dit kan en waar we eventueel nog meer moeten kijken. Heeft iemand een idee?
MVG, Mayfair 84!
misschien goed idee om deze vraag toch in dit topic te zetten
viewtopic.php?f=5&t=6635
Jaapio
Hoi, ik heb je vraag aan je eigen topic gehangen aangezien het nog steeds om hetzelfde probleem gaat. Lees de link van Jaapio ook eens door, en gebruik eens de zoekfunctie, er zijn nog veel meer topics over problemen met knipperlichten. Misschien kom je op een idee als je die andere doorleest.
rij je ondertussen nog met je Mini? Of staat ie al de hele tijd thuis still? Als ie stilstaat..kan het ook zijn dat je accu leegraakt (omdat ze langzaam knipperen)...en loop anders je massa eens na.
Is het het goeie type relais wat er nu inzit?
De richtingaanwijzers doen het goed, als de draadjes van het relais zij doorverbonden dan branden de alle 4 de lampejes fel. Bij state of Cars een ralais besteld welke niet goed werkte, zij hebben mij direct een wat zwaardere gestuurd (zonder extra kosten, erg aardig)en deze gemonteerd. Nu branden de lampen heel zwak en knipperen zenuwachtig. De schakelaar en de zekering kontakten nagekeken of die wel goed kontakt maken, hierbij niets kunnen ontdekken. en nu weet ik het niet meer!
gewoon een relais bestellen bij een Minicentre..die je hebt gekregen werkt waarschijnlijk niet goed op een Mini.
ik heb hetzelfde probleem, knipperlichten doen het perfect alleen gevarenlampen niet, ik heb twee relais onder de kap zie foto, de bovenste heb ik gedemonteerd en werkt goed alleen de zilveren op de foto kan ik niet plaatsen.
http://img138.imageshack.us/img138/9207/img2586g.jpg
De ene is voor je knipperlicht, die andere voor alarmlicht
ff doorverbinden zou dus helpen, of de relais wisselen om te testen???
Ja, zoals ook aangegeven in andere topics over dit onderwerp?
Het werkt bij mij niet, met de spanningsmeter kom k ook niet verder, iemand nog andere tips???
Datzelfde probleem heb ik ook, beschreven in een ander topic

Wellicht dat je daar iets wijzer uit wordt. Bij mij is het overigens nog niet opgelost, maar voor de APK was het pas vanaf 1997 verplicht en zo'n haast had ik er niet mee ivm andere problemen
Bedankt voor de reacties, mijn probleem is opgelost: er stond geen spanning op het alarmlichtrelais, ik kwam er achter dat achter de carburateur een zwevende zekering zit welke vanaf de zekering geen spanning had, deze vervangen en het werkt nu naar behoren
er zat overig corrosie in de stekker en hierdoor een slecht contact: misschien dat het bij anderen ook het probleem is.
melvinb schreef:

er zat overig corrosie in de stekker en hierdoor een slecht contact: misschien dat het bij anderen ook het probleem is.
Bekend euvel
[size=85:25r7wcmw][topics samengevoegd - Crispy][/size:25r7wcmw]
Weet iemand van jullie waar het de klikautomaat zit verstopt?
ik heb namelijk het probleem dat richtiging aanwijzers wel, langzaam, knipperen. maar dat de gevaren lichten blijven branden (niet knipperen).
Kennen jullie dit? zou dat inderdaad aan de klikautomaat kunnen liggen? wat voor sterkte lampjes hebben jullie in de knipperlichten en lampen zitten? (daar zou het natuurlijk ook kunnen liggen).
Wat is een klikautomaat?? Een relais?
In dat geval zitten die in je motorruimte onder je parafaan ergens, bij mij linksvoor bij anderen aan de andere kant (nabij ruitenwissermotor).
ja ik bedoel het relais.

maar hoor je die als die bij de motorzit zo goed klikken? toevallig zit die bij mijn multipla in het dasboard en bij een opeltje onder het dasboard. maar bij de mini zou ik niet weten waar ik moet zoeken.
eerlijk gezegd heb ik wel gezocht maar nog niet onder het stuur
Er zit in een mini iets minder afstand tussen motorruimte en dash..
.
Kijk als je voor je motorstaat even links-en rechtsbovenin. Je zoekt een rond en een vierkant relais (vierkant = knipper en rond = alarm).
ik zal eens goed gaan kijken. maar toen ik te weekend onder kap was heb ik niet direct iets zien zitten dan aleen een hoop draadjes, losse draajes en een zekeringen kastje met alleen stecker en geen draad.
onder het stuur ik trouwens net ook een aantal relais zitten waar zijn die dan van?
Geen flauw idee!

TIP: zet alles in je auto aan en trek er 1 los
Die dingen heten clignoteurs (even voor de zoekfunctie).
Kunnen tegen dash zitten in motorruimte, achter koppelings/remcilinder.
Of achter je dashboardje boven het stuur. Als ie nog origineel zit, zit ie in een houdertje geschoven, maar 9 van de 10x hangt ie los in de dradenbundel.
Groet ron
Je moet ingelogd zijn om te reageren.