De verdeler van mijn Mini is gaar (o.a. speling op het asje).
Het betreft hier een electronische verdeler van een 1300.
Door welke verdeler kan ik deze het beste vervangen? Een zelfde, een aldon yellow of iets anders?
Voor de doorgevoerde modificaties op mijn blokje, zie mijn onderschrift.
Ik zou zeggen...dezelfde, maar dan eentje die niet gaar is Je kunt ook denken aan een 123 ontsteking, maar die kost wel een paar centen.
Dennis
123 tune en een trip naar de rollenbank om de boel af te stellen.
kost wat maar je bent in een keer helemaal klaar
123 is niet veel duurder dan een aldon
waarom niet weer een 65d4 uit een 1300? die geeft toch altijd een erg lekker resultaat en is zeker 2e hands goed en goedkoop te krijgen...
Mag ik uit de reacties hierboven concluderen dat het weinig verschil uitmaakt of ik een aldon of een van een 1300 gebruik??
Of zijn er toch voor of tegens om een uit een 1300 te gebruiken (buiten de kosten).
Aldon of gewoon is lood om oud ijzer.
Het zal nooit helemaal zijn wat je blokje nodig heeft.
Met de 123 tune (compleet programerbaar)kan je de perfecte curve maken voor jou blok.
meer power
zuiniger
veiliger
Kreeg net een mailtje dat er geen 123 tune wordt gebouwd voor een A+ blok.
Er kan wel voor 475 euro een standaard ontsteking worden ombouwen naar een 123 tune.
Dit vindt ik wel erg duur.
Ik heb hier nog een werkende (65d4) electronische onsteking, zaterdag van een lopend blok gehaald. Kan verzonden worden. Pb maar even als je er een zoekt.
Grt,
Levi
@tamiyamini: Bedankt voor je aanbod. Ik al een electronische ontsteking uit een 1300 erin zitten. Een vriend had er nog een liggen.
Maar met deze ontsteking krijg ik het blokje nog steeds niet lekker lopend.
In zijn vier blijf ik steken op max 4000 rpm bij een top van max. 125 km/uur.
Voorlopig zal ik het ermee moeten doen, en verder zoeken naar iemand die een programmeerbare (voor een schappelijke prijs) heeft of kan bouwen.
nog een idee stuur een mail naar ml motorsport met de vraag of ze je curve van je metro onsteking willen aanpassen aan je setup. Moet je alleen wel je onsteking opsturen naar engeland maar dan wordt ie wel aangepast door mini guru AC dodd.
Kosten zijn iets van 35 a 40 pond plus verzenden.
groeten Kevin
Het probleem heb ik op een andere manier moeten oplossen.
Een van de kleppen is verbrand.
Dus maar een compleet ander blok erin gelegd. Een 1275.
De verdeler van mijn Mini is gaar (o.a. speling op het asje).
Het betreft hier een electronische verdeler van een 1300.
Door welke verdeler kan ik deze het beste vervangen? Een zelfde, een aldon yellow of iets anders?
Voor de doorgevoerde modificaties op mijn blokje, zie mijn onderschrift.
Ik zou zeggen...dezelfde, maar dan eentje die niet gaar is
Je kunt ook denken aan een 123 ontsteking, maar die kost wel een paar centen.
Dennis
123 tune en een trip naar de rollenbank om de boel af te stellen.
kost wat maar je bent in een keer helemaal klaar
123 is niet veel duurder dan een aldon
waarom niet weer een 65d4 uit een 1300? die geeft toch altijd een erg lekker resultaat en is zeker 2e hands goed en goedkoop te krijgen...
Mag ik uit de reacties hierboven concluderen dat het weinig verschil uitmaakt of ik een aldon of een van een 1300 gebruik??
Of zijn er toch voor of tegens om een uit een 1300 te gebruiken (buiten de kosten).
Aldon of gewoon is lood om oud ijzer.
Het zal nooit helemaal zijn wat je blokje nodig heeft.
Met de 123 tune (compleet programerbaar)kan je de perfecte curve maken voor jou blok.
meer power
zuiniger
veiliger
Kreeg net een mailtje dat er geen 123 tune wordt gebouwd voor een A+ blok.
Er kan wel voor 475 euro een standaard ontsteking worden ombouwen naar een 123 tune.
Dit vindt ik wel erg duur.
Ik heb hier nog een werkende (65d4) electronische onsteking, zaterdag van een lopend blok gehaald. Kan verzonden worden. Pb maar even als je er een zoekt.
Grt,
Levi
@tamiyamini: Bedankt voor je aanbod. Ik al een electronische ontsteking uit een 1300 erin zitten. Een vriend had er nog een liggen.
Maar met deze ontsteking krijg ik het blokje nog steeds niet lekker lopend.
In zijn vier blijf ik steken op max 4000 rpm bij een top van max. 125 km/uur.
Voorlopig zal ik het ermee moeten doen, en verder zoeken naar iemand die een programmeerbare (voor een schappelijke prijs) heeft of kan bouwen.
nog een idee stuur een mail naar ml motorsport met de vraag of ze je curve van je metro onsteking willen aanpassen aan je setup. Moet je alleen wel je onsteking opsturen naar engeland maar dan wordt ie wel aangepast door mini guru AC dodd.
Kosten zijn iets van 35 a 40 pond plus verzenden.
groeten Kevin
Het probleem heb ik op een andere manier moeten oplossen.
Een van de kleppen is verbrand.
Dus maar een compleet ander blok erin gelegd. Een 1275.
Maar op zich wel een goed idee. Bedankt.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.