Ik heb dus rubbers (C-STR632) voor de onderste ophangingsarm voor een gemodificeerde ophanging (ivm +1.5 camber arms en adjustable tie-rods), nu is de bijgevoegde omschrijving niet helemaal duidelijk voor mij. Iets met de pijl naar middellijn naar de auto toe of naar het wiel toe.
Dus mijn vraag, is onderstaande goed of moet het precies andersom?
Lijkt mij dat ze er zo goed inzitten en je neg.camber krijgt.
Deze staat ook schuin naar voren en je caster verandert dus ook.
Zou niet verder gaan dan 1,5 graad camber.
Heb geen ervaring met die rubbers maar gaan die niet draaien?
groet wijnand
Denk niet dat ze gaan draaien hoor. Door de excentrische lay out zullen ze langer heel blijven dan de gewone centrische. Ze geven minder stress door de hoek waaronder ze staan. Maar vaste draagarmen geven een wisselend effect. Sommige mini's hebben standaard een enorm positieve hoek en dan kom je met deze -1,5 nog steeds niet op het gewenste effect. Voor het prijsverschil ga ik zelf altijd voor volledig instelbaar. En voor op de weg met rubbers en voor het circuit spherical joint type.
Volgens mij zijn de standaard onderdelen niet excentrisch... dus verplaatst uit Standaard Techniek.
Ik heb nog even zitten kijken, maar de rubbers moeten zorgen dat er weer extra caster komt.
Instelbaar camber vind ik niet zo belangrijk voor een straat Mini, het is toch weer een extra aandachtspuntje.
Ik heb deze rubbers ook op de Estate zitten en ze zorgen voor extra camber geen caster. Zoals je ze gemonteerd hebt zitten ze goed.
Ben het met Taeke eens dat je voor echt het juiste camber verstelbare onderste draagarmen moet gebruiken. Caster bepaal je overigens met je trekstangen.
Dennis
Dacht ik al dat deze ook het caster veranderde omdat die "draagarm" schuin naar voren steekt.
Succes d'r mee.
Excuses voor het vak jargon,


Ik heb dus rubbers (C-STR632) voor de onderste ophangingsarm voor een gemodificeerde ophanging (ivm +1.5 camber arms en adjustable tie-rods), nu is de bijgevoegde omschrijving niet helemaal duidelijk voor mij. Iets met de pijl naar middellijn naar de auto toe of naar het wiel toe.
Dus mijn vraag, is onderstaande goed of moet het precies andersom?
DSC_0131 by ettorebugatti, on Flickr
DSC_0130 by ettorebugatti, on Flickr
Dank U!
Lijkt mij dat ze er zo goed inzitten en je neg.camber krijgt.
Deze staat ook schuin naar voren en je caster verandert dus ook.
Zou niet verder gaan dan 1,5 graad camber.
Heb geen ervaring met die rubbers maar gaan die niet draaien?
groet wijnand
Denk niet dat ze gaan draaien hoor. Door de excentrische lay out zullen ze langer heel blijven dan de gewone centrische. Ze geven minder stress door de hoek waaronder ze staan. Maar vaste draagarmen geven een wisselend effect. Sommige mini's hebben standaard een enorm positieve hoek en dan kom je met deze -1,5 nog steeds niet op het gewenste effect. Voor het prijsverschil ga ik zelf altijd voor volledig instelbaar. En voor op de weg met rubbers en voor het circuit spherical joint type.
Volgens mij zijn de standaard onderdelen niet excentrisch... dus verplaatst uit Standaard Techniek.
Ik heb nog even zitten kijken, maar de rubbers moeten zorgen dat er weer extra caster komt.
Instelbaar camber vind ik niet zo belangrijk voor een straat Mini, het is toch weer een extra aandachtspuntje.
Ik heb deze rubbers ook op de Estate zitten en ze zorgen voor extra camber geen caster. Zoals je ze gemonteerd hebt zitten ze goed.
Ben het met Taeke eens dat je voor echt het juiste camber verstelbare onderste draagarmen moet gebruiken. Caster bepaal je overigens met je trekstangen.
Dennis
Dacht ik al dat deze ook het caster veranderde omdat die "draagarm" schuin naar voren steekt.
Succes d'r mee.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.