Startproblemen wel vonk en benzine maar niet aanslaan

Mijn mini wilde enige tijd geleden niet meer starten en dacht dat dit aan de ontsteking lag.

Ik heb vandaag een 123ignition ingebouwd met een nieuwe bobine en bougies verder heb ik ook een nieuwe accu ingebouwd.

Na installatie wilde ik de mini starten alleen slaat de motor niet aan.
Ik heb gecontroleerd of er benzine aan komt bij de carburateur en of er een vonk aanwezig is en dit is het geval.
Weet iemand hoe ik nu verder kan zoeken naar wat het probleem is van het niet aanslaan? De startmotor draait prima rond maar de motor maakt geen aanstalten om aan te slaan (wat zou duiden op geen vonk).

Ontstekingsvolgorde in orde ?

1342 vanaf de distributiekant en overeenkomstig aangesloten op de verdelerkap.
De onsteking goed geplaatst zodat de rotor ook werkelijk bij het contact van de eerste cilinder van de verdelerkap staat als deze in de compressiestand staat ?

Ton
Zaterdag 12 maart 2011

Hoe lang heeft de Mini stilgestaan? Als dit echt lang is kan de vlotter vast zitten in de carburateur, en krijgt de motor nog steeds geen benzine. Zelf al 2 keer meegemaakt na aankoop van een lang stilstaande Mini.
Je hebt de ontsteking vervangen schrijf je, zitten de bougie kabels wel weer op de juiste volgorde terug?
Kan even zo gauw verder niets verzinnen.

Succes 8)

staat de timing van de onsteking wel goed?

kan namelijk 180 graden verkeerd staan, je moet de ontsteking zo zetten dat de 1e cilinder op tdc staat en de kleppen op de 1e cilinder dicht zijn. het rotortje op de onsteking moet nu naar de bougiekabel van de 1e cilinder wijzen (volgens mij op 2uur). (als dit niet het geval is moet je de onstking er uit trekken en het asje achter de ontsteking eruit trekken met behulp van een bout en verdraaien)

zo staat hij ongeveer goed en moet de motor aanslaan,daarna verder afstellen.

nog even een plaatje hoe de ontsteking moet staan en welke volgorde

let ook even op dat je de goede soort bobine gebruikt!
Weerstand van de primaire spoel mag niet lager zijn dan 1 Ohm!

Ik ga er morgen weer naar kijken. bedankt voor jullie tips!

Ik meld me weer als ik meer weet!

Heb ook een soortgelijk iets gehad. Heb met een doseerspuit toen de benzine uit het vlotter gezogen en laten bezinken. Zat een kleine hoeveelheid water in, tank leeg gehaald, verse benzine erin en hij deed het weer.

Hallo Allemaal,

Ben vanochtend verder gegaan en het bleek inderdaad dat de vlotter naald vast zat. Heb gelijk de hele carb eraf gehaald en een revisieset besteld.

Bedankt voor jullie input. nu even wachten op aflevering van de bestelling dan krijgt dit een vervolg.
Groeten, Albert

Wat voor carb is het en wat is de code die er op de naald staat?

(b)engeltje schreef:
Wat voor carb is het en wat is de code die er op de naald staat?



Hoi Het is een HS4 carb. de code die op de naald staat? geen idee hij is heel klein namelijk.

Op de zijkant van de naald staat een code. Deze ou met het blote oog te lezen moeten zijn. Dit hoort een code te zijn A**. Staat er B** dan zit er zeker het verkeerde type naald in en hoef je alleen die te vervangen. Een carb reviseren kan natuurlijk nooit kwaad.

Oke bedankt voor de tip. Ik ga eens even kijken vanavond!

op de vlotternaald zul je geen code vinden denk ik, (b)engeltje bedoelt de sproeiernaald ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

Die bedoel ik ook. Helemaal gelijk Theo.

Ton
Maandag 14 maart 2011

Om de discussie dan weer helder te krijgen, het ging om een vastzittende vlotter naald. Gevolg is dus geen benzine in de vlotterkamer.
Die sproeiernaald is volgens mij nooit de oorzaak van het probleem geweest, heeft dus ook geen zin om daar naar een code te kijken.
En ja een revisie setje kan natuurlijk geen kwaad.

8)

Ton schreef:
Om de discussie dan weer helder te krijgen, het ging om een vastzittende vlotter naald. Gevolg is dus geen benzine in de vlotterkamer.
Die sproeiernaald is volgens mij nooit de oorzaak van het probleem geweest, heeft dus ook geen zin om daar naar een code te kijken.
En ja een revisie setje kan natuurlijk geen kwaad.

8)



Ton,

Dank voor de samenvatting! Dit is idd wat er hoogstwaarschijnlijk aan de hand is. Als het probleem na installatie van de nieuwe vlotternaald nog speelt krijgt deze thread een vervolg!

Groet Albert

Je moet ingelogd zijn om te reageren.