Motor slaat af bij intrappen koppeling en terugschakelen
Met belangstelling de vragen en antwoorden over dit onderwerp "doorgeworsteld", maar ook bij mij is nog geen duidelijke oorzaak boven water gekomen.
Wij hebben een Mini 1000 Cooper uit 2000.
Bij het teruglopen van het toerental (naar ca. 500-1000) en intrappen van de koppeling om terug te schakelen, valt regelmatig de motor uit. Dit gebeurt dus met name bij afremmen en terugschakelen voor verkeersdrempels, rotondes en bochten.
Inmiddels is men in de garage (geen officiele Mini garage) al geruime tijd bezig om het euvel te verhelpen, maar men kan het niet vinden.
Mogelijke oorzaken die ik op diverse fora vond zijn o.a. Lekke luchtleiding, korte tijd loshalen van de accu, controle accukabels. Maar ik ga er van uit dat dit zo'n beetje tot de eerste acties van een garage behoort. Ben dus benieuwd naar mogelijk nieuwe inzichten.
Alvast bedankt en groet,
Han Muller.
Hoi Han,
Welkom op het forum. De vraag is alleen of je wat voor mini je hebt. De mini 1000 werd tot eind jaren '80 gemaakt. Vanaf begin jaren '90 tot heft jaren '90 was het de Spi (single point injectie) en daarna, tot 2001 de Mpi (multi point injectie).
Het kan zijn dat jullie mini is ingevoerd in 2000. Op de kentekenpapieren staat ook vermeld wat de eerste datum van toelating is.
Met belangstelling de vragen en antwoorden over dit onderwerp "doorgeworsteld", maar ook bij mij is nog geen duidelijke oorzaak boven water gekomen.
Wij hebben een Mini 1000 Cooper uit 2000.
Bij het teruglopen van het toerental (naar ca. 500-1000) en intrappen van de koppeling om terug te schakelen, valt regelmatig de motor uit. Dit gebeurt dus met name bij afremmen en terugschakelen voor verkeersdrempels, rotondes en bochten.
Inmiddels is men in de garage (geen officiele Mini garage) al geruime tijd bezig om het euvel te verhelpen, maar men kan het niet vinden.
Mogelijke oorzaken die ik op diverse fora vond zijn o.a. Lekke luchtleiding, korte tijd loshalen van de accu, controle accukabels. Maar ik ga er van uit dat dit zo'n beetje tot de eerste acties van een garage behoort. Ben dus benieuwd naar mogelijk nieuwe inzichten.
Alvast bedankt en groet,
Han Muller.
Hoi Han,
Welkom op het forum. De vraag is alleen of je wat voor mini je hebt. De mini 1000 werd tot eind jaren '80 gemaakt. Vanaf begin jaren '90 tot heft jaren '90 was het de Spi (single point injectie) en daarna, tot 2001 de Mpi (multi point injectie).
Het kan zijn dat jullie mini is ingevoerd in 2000. Op de kentekenpapieren staat ook vermeld wat de eerste datum van toelating is.
http://www.infomininl.org/cpm1420/album ... ruimte.jpg
Carb
http://www.infomininl.org/cpm1420/album ... ruimte.jpg
Spi
http://www.infomininl.org/cpm1420/album ... i-blok.jpg
Mpi
Groeten, Bram
Hallo Bram, met dank voor je snelle reactie.
Onze Mini is van de laatste lichting. Nieuw in Nederland gekocht in maart 2000. Dit betekent dus een type met Mpi. (Ook weer wat bijgeleerd...)
Mogelijk helpt dit.
Ik wacht af.
Groet,
Han
In een verleden heb ik dat ook eens gehad:
viewtopic.php?f=5&t=30495&hilit=mpi+stotteren
Herken je dit beeld? Wat was het ooit geweest.. ik zit even goed na te denken..
Je moet ingelogd zijn om te reageren.