probleem met plaatsen van motor ??????

plaatsen motor probleem...?

hij staat helemaal beneden op de blokken, en dit is het gevolg, nu ik dacht da ik een subframe van een automaat had, hoe kan ik dit nakijken? dus ik heb zo een " conversion" kit steken.

http://i1223.photobucket.com/albums/dd5 ... C01216.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd5 ... C01215.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd5 ... C01218.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd5 ... C01217.jpg

iemand een idee? miss die blokken er tussen uit halen?

Groeten

idd, waarom zitten die blokken tussen je motor steunen?
dit gaat niet denk ik

Wat is je probleem?

de motor staat nu op zijn "steune" en de de assen zitten er ng niet in!
weet iemand hoe ik kan zien of ik een subframe heb van een automatic of manuele?

Woensdag 16 maart 2011

link

nonono schreef:
let op gewone motor in een automaat subframe werkt niet
de aandrijf assen passen dan niet



Dus ik zou eerst proberen blokjes weg te halen, passen de aandrijfassen dan nog niet dan heb je een subframe voor automaat

Heb je wel de goede motorsteunen voor een automaat?
Die zijn namelijk een cm of 10 hoger dan de geschakelde bakken.

kan ik daar dan een manuele bak met motor in leggen?
of waar vind ik ergens de juiste aanpassings stukken?
ik dacht dat ik de juiste had maar duidelijk niet he :p

Groeten

Bram

Lees de eerste pagina van dit topic even door:

viewtopic.php?f=39&t=7566&hilit=schakel+automaat+subframe

Kort samengevat: Als het goed is levert het geen problemen met de assen op als je de motor gewoon laat zakken en nieuwe bevestigingsgaten boort voor de motorsteunen. Je motor komt wel lager te liggen; mocht dat veel zijn dan kan je in de knel komen met je bovenste motorsteun (hondebot), maar dat zal je zelf moeten ondervinden.

Heb zelf ook een automaat subframe,heb onder de motorsteunen ook 2 blokjes steken en dat is bij mij geen probleem .

raar ik heb die blokjes ook via minisport,
en ik heb die geplaatst en toch zoals je ziet op de foto's zeer raar da mijn assen zo te "kort" schieten??

Zijn je assen even lang of is de één langer?

Donderdag 17 maart 2011

Maar je hebt dus een subframe voor automaat, maar je hebt wel een handgeschakeld blok?

Aan de foto's te zien wel ;)

subframe van een automaat had, hoe kan ik dit nakijken?



als de bevestiging van het blok/motorsteunen nu past dan heb je een automaatsubframe, als je de 'gewone' motorsteunen in een automaatsubframe wilt gebruiken lijnen de gaten niet op

"Front subframe for automatic minis, the front crossmember bowed forward to allow room for the larger gearbox and the engine mounting locations were in different places, as well as being 3/8" lower in the frame"

( http://minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33006 )

... de vraag is meer wat voor aandrijfassen je hebt? komen die van een automaat? of zaten die bij het blok (met handbak) dat er nu in hangt?
In ieder geval horen de aandrijfassen links/rechts niet even lang te zijn; er zijn wel verschillen afhankelijk van leeftijd voor de binnenste homokineten, spoortbreedte is volgens mij niet anders voor een automaat dan voor een handbak, zou wel vreemd zijn als ze hiervoor ook weer aparte assen hadden gemaakt ?!

HTH,
Theo van den Bogaard

nee ik h eb een korte en een lange as, deze zijn wel juist denk ik ;)
nu heb ik de motor laten zakken in het subframe en nieuwe gaten geboord!
dus da assen zitten net in de binneste homekineten!
maar als er verschillende binneste homokineten zijn, dan heb ik misschien de "kleinste"?

groeten

Aan je motorsteunen mankeert niks, dat is in orde. Aan je homokinetische aandrijfas mankeert ook niets.
Waar wel wat aan mankeert is je wielophanging. Geen veerbol geen veercone en ook geen schokbreker te zien.
Het hele onafgeveerde gewicht hangt naar beneden. Zo wordt de as afstand langer.
Als je dat eerst monteerd, heb je een beter overzicht.
Zijn ze nog tekort, dan je onderste wieldraagarm ,die verstelbaar, is opmeten tussen de ogen en vergelijken met de standaard versie.

Volgens mij, moet dit jouw probleem oplossen. Succes ermee.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.