Onderkant SPI injectiegedeelte

Donderdag 24 maart 2011
Donderdag 24 maart 2011


[size=75:2ghoqhjo]Foto van mikejetblack geleend[/size:2ghoqhjo]

In het midden (bruine schijf) zit een trekkertje waar een kabel op geschoven kan worden met een eenvoudig kabelschoentje.

Gisteren viel me op dat ik daar geen kabeltje op had zitten, maar er hing wel een afgebroken kabel naast (afgebroken kabelschoentje).

Wat is dit voor kabel, wat doettie en wat gebeurt er als deze er niet opzit?

Ik heb dit kabeltje er nu wel opgeschoven (was de enige plek waar dit afgebroken kabeltje op paste, qua lengte), met in het achterhoofd;
Nu de kop eraf ligt kan ik er makelijk bij om te monteren... En als het er niet op hoeft krijg ik het er straks makkelijker af, dan erop ;)

Hee, dat is je tpc temparature pressure compensator. Het is een soort elementje die de benzine van te voren een beetje opwarmt soort choke. Als die het niet doet heb je vaak dat de motor sneller gaat lopen! Vaak is het probleem dat door weerstand of kortsluiting het lipje eraf smelt of het ding doorbrand. Als ik jou was zou ik ff een andere halen. Hij is ook nieuw te koop! hier een link omdat zon ding moeilijk te vinden is! http://www.minisport.com/mini-spare-par ... 10003.html Ik hoop dan ook niet dat deze onnodig verwijderd wordt

Donderdag 24 maart 2011

Ik ga geen nieuwe halen omdat het kabelschoentje kapot is... Zeker niet als die 100 euro kost ;)
Kabeltje zit er nu weer op maar merk geen verschil.

Weer een stukje spi techniek geleerd, dank daarvoor!

En ziet dat kabeltje er dan ongeveer zo uit:




Weet je zeker dat je het juiste kabeltje hebt.

Juist die bedoelde ik.
Alleen zie ik in jouw stekker een bruine en blauwe draad... Bij mij was het alleen 1 bruine kabel.

Het is één stekker met één draad alleen de kleur draad is bruin met een blauwe bies.

gelukkig! blauwe streep was me niet opgevallen iig...

Vrijdag 25 maart 2011

Ik zou die verwarmings plaat maar vervangen als ik jouw was...... deze zijn nog al belangrijk voor het goed lopen van je auto. en hij ziet er redelijk zwartgeblakert uit. Die dingen gaan nog best wel eens kapot.

foto is geleend, dus is niet die van mij...
en ik merk er niks aan, dan ga ik geen 120 euro uitgeven (zegt de hollander in mij...)
Als ik het wel merk, is het zo vervangen...

Dirk schreef:
hij ziet er redelijk zwartgeblakert uit. Die dingen gaan nog best wel eens kapot.


Had hier geen weet van maar de foto is in zomer 2008 genomen en voor de 'daily driver' heb ik nog nooit (klop klop) problemen gehad. Maar gedankt voor de tip d:)b .

Zolang hij niet raar gaat lopen of teveel verbuikt, zou ik hem zelf ook niet vervangen mja. Bij mij was die stekker verbinding er ook afgebroken ding helemaal open gehad bleek dat de binnekant ook helemaal stuk was!. dit aparaatje heeft een bepaalde weerstand als de weerstand te laag is gaat je motor sneller lopen ( blijkt?! ) maar als je verder geen problemen hebt zou ik het zo laten, en pas vervangen bij echte problemen.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.