er is speciaal gereedschap voor .. maar dat heb ik ook niet :)" title="Evil" />
verwijderen mag destructief, je moet alleen oppassen voor bramen in de arm ..
leef je uit,
Theo van den Bogaard
Klinkt me bekend in de oren. Heb mijn draagarmen laten reviseren. Dit omdat mijn naaldlagers kapot waren en de smeerbus. Heb het laten doen omdat ik geen lager pers heb en geen grote ruimer. Heb trouwens de oude as verwijderd doormiddel van een lang stuk draadeind. Draagarm vast zetten in de bankschroef en draadeind tegen as en met de bankhamer een paar keer op getikt. As moest toch vervangen worden, pitten corrosie etc.
Tip check ook gelijk je cupjes en de flexibele remleidingen
Gr,
Minian
dank jullie
Het is uiteindelijk gelukt, heb het -helaas- niet zelf gedaan.
Vanmorgen eerst een tijd lang de fohn erop gehouden en toen lopen rammen met wat platte-brede schroevendraaiers. Uiteindelijk zat er echt toaal geen enkele mm beweging in en ramde ik uiteindelijk alleen maar de schaal kapot en de schroevendraaier vast
Vervolgens vloog er een naald van de lager zelf uit, maar dacht ik meer grip via die opening te krijgen. Maar dat was geen goed idee want ik ramde de schroevendrqaaier er aan de andere kant zo verder doorheen, hehehe. Weer 3 naalden op de grond.
Net even langs een lokale garage gereden, die er zelfs met de speciale lagertrekker er nog best moeite mee hadden, en meteen de nieuwe lagers er onder de pers in laten zetten.
Koste me maar 5 euro!
Vrijdag heb ik pas weer tijd om de boel op te gaan bouwen, dus hopelijk zit het mee en kan de mini van het weekend tenminste weer op zijn 4 voetjes staan.
Dan volgende week of de week erop de andere kant ook maar.
oh ja, goede tip. De cupjes vervang ik ook als ik de hi-lo's monteer. Ook omdat ik de voorkant al zo laag vond staan.
Maar hartstikke bedankt voor de hulp! Ik had het niet zonder gered. (nou ja, ik ben nog niet klaar. dus niet te vroeg juichen heheh)
nou, even een update.
Het is al helemaal gelukt!
We hebben gisterenavond de draagarm alweer kunnen monteren (moest wel 2 keer omdat we de cone vergeten waren! stom stom stom) Maar de 2de keer ging zelfs beter!
We hadden zelfs tijd om een veerbol aan de achterzijde ook al te vervangen. Ging nu zoveel makkelijker nu alles al eens is losgeweest en met de hi-lo set in te draaien ook.
Vandaag hebben we zelfs de hele linkerzijde ook vervangen, ook met de draagarm revisie!
Ik ben echt heel erg blij dat mijn mini weer normaal op de grond staat en klaar om weer te rijden.
Ik zag alleen wel dat de linker achterwiel wel scheef stond? Een beetje naar binnen gedraaid als het ware. Geen camber, maar als je van boven naar beneden kijkt eigenlijk net zoals je stuurt, die as. (toe-in)
Wat zou dat kunnen zijn?
Ik heb op het forum gezocht maar stond mijn probleem niet bij.
Keer een stoepje geraakt met handremmen? Subframe is niet super sterk dus kan een beetje buigen bij "force".
Met een setje verstelbare plates kun je dit vaak wel weer naar tevredenheid af(laten)stellen.
ahhh dank je wel, ik zal eens kijken naar zo'n setje plates.
Verder rijdt de mini eweer helemaal super! Ben zo blij om er weer in te kunnen rijden.
Alleen nog even de hi-lo's goed instellen als alles iets gesettled is.
[size=85:1xt73sgm][topics samengevoegd - Crispy][/size:1xt73sgm]
Ik heb de search al geraadpleegd maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
Nu heb ik alles al uit elkaar, maar het laatste stukje nog net niet.
De kegel zeg maar die je linksvoor ziet daar heb ik volgens mij de rubber en het onderste stukje schotel van nodig om alles te kunnen installeren niet?
Maar hoe krijg ik dat bovenste gedeelte van de rubber af?
simelweg met veel kracht. Ik kreeg die van mij er ook niet af.. uiteindelijk met een hamer gedaan..
je moet dus de trompet(nr 4) nog van de veerbol(nr 5) halen(zoals Jaapio zegt met een hamer, eventueel een koudbeitel), en vervangen door de delen uit je kit; als je de kit hebt zoals op het plaatje in je 1e post, dan heb je ook nieuwe kogels; zit er geen briefje bij de kit hoe het weer inelkaar moet ?
behalve de kogels heb je de stangen en trompetjes, de stang gaat in het trompetje en de kogel aan de andere kant in de stang, het trompetje op de veerbol en de kogel weer in je draagarm.
HTH,
Theo van den Bogaard
Nee er zat geen briefje bij.
Die kogel en dat hulsje zit idd bij mijn set en hoe het in mekaar moet had ik ook gelukkig al goed.
Het verwijderen van de trompet uit de veerbol kost dus gewoon wat meer kracht als ik er op durfde te zetten
Zaterdag ga ik er nog maar eens even mee rommelen!
trompet uit de veerbol
yep, kost een hoop moeite omdat de trompet alu is en in een ring van ijzer/staal valt die in de rubber bol zit: corrosie op die plek zorgt dat het goed vast zit; losmeppen is moeilijk omdat het rubber lekker meegeeft :)" title="Evil" />
vandaar Peter_Vazed's oplossing om een draadeind in de bol te draaien en dat in een bankschroef/workmate te zetten
succes (en sla niet (te veel) op je vingers)
Theo van den Bogaard
MSSH, ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen over het monteren van de hi-lo's, lees het eens door.
Het is wat lastig te vinden omdat mensen het op veel verschillende manieren schrijven: hilo, high-low, hi-lo etc, en omdat de search-functie niet zo goed omgaat met het streepje.
Ik heb je eerste plaatje even verwijderd omdat het wel duidelijk is wat een hi-lo set is en er een reclame uiting op stond.
Kan niet precies het juiste topic ervoor vinden dus voeg het hier maar aan toe!
Ik heb de originele trompetten eraf gekregen, maar daarmee wel de rubbers beschadigd. Ik heb er zeg maar een stuk uit getrokken.
Is dat erg?
Ik heb er 2 foto's bij dit is wel de rubber waar het het minst gebeurt is. Sorry telefoon kwali.
Ik heb zelf het gevoel dat het niet zo'n kwaad kan omdat de nieuwe trompet er niet op steunt, maar wil het even zeker weten.
in dit geval: veerbol kapot = vervangen
groetjes,
Theo van den Bogaard
Wát een enorme berg info! Ik sta ook op het punt een hi-low setje te bestellen, omdat ik andere 10" coopers s reverse wielen wil gaan monteren. Alleen vraag ik me af ( op 't oog verwacht ik alleen achter 'te veel' ruimte) of het verstandig is om rond te rijden met een Mini welke alleen achter wat omlaag is gehaald?!
Heeft iemand hier ervaring mee?
vriendelijke groet, Haske Verhees
Je bedoelt of het een probleem is als je het alleen achter doet en voor niet?
Volgens mij geen probleem, er zijn er wel die het alleen voor of achter gedaan hebben.
interresant topic dit!
ik ga aankomend weekend het achtersubframe vervangen en vond het wijsheid dan ook maar meteen een hi-lo setje te monteren ivm de besteurderszijde die lager staat...
en ja ik zal ook meteen nieuwe kupjes monteren.
nu heb ik zojuist 12 pagina's aan informatie gelezen en is mij veel duidelijk geworden behalve die commpressor... wie heeft zon ding liggen en woont in de buurt van ermelo zwolle!? ik zou hem heeel graag voor het weekend willen lenen een kleine vergoeding is geen probleem.
alvast super bedankt!
mvg joris
Is niet nodig als je alleen achter gaat doen
klopt aankomend weekend wordt alleen achter gedaan maar wanneer tijd over pakken we meteen de voorzijde mee... vandaag setje opgehaald van [een minicenter] ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat zometeen!
alvast bedankt!
mvg joris
cooperjoris schreef: klopt aankomend weekend wordt alleen achter gedaan maar wanneer tijd over pakken we meteen de voorzijde mee... vandaag setje opgehaald van [een minicenter] ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat zometeen!
alvast bedankt!
mvg joris
Hey joris
maak er eens wat foto's van! altijd handig voor de volgende
Een veerbol compressor heb je voor de achterzijde inderdaad niet nodig. Vandaag een nieuwe ervaring, ik toch wel veel geweld moeten gebruiken om de veerbol en de tropet te scheiden. Het was voor mij de eerste keer dat die dingen zo vast zaten, eerder vielen ze bijna vanzelf uit elkaar. Ik heb de eerste met een flinke klap van de hamer los gekregen. De 2e toch maar even met de veerbol compressor eerst wat ingetrokken en toen met een kleinere klap met de hamer ook los. Die dingen zaten dus echt met tectyl aan elkaar gelijmt. Die tectyl zat gezien de staat van het subframe toch echt op de verkeerde plaats.
Ik heb net op 3 plaatsen een hi-low setje gemonteerd maar nu loop ik ergens tegen aan. Ik weet niet precies wat het is maar het lijkt wel met het remsysteem te maken te hebben. Het probleem is dat het boven de bout zit waar je de veerbolcompressor op moet zetten, dus dat ding moet aan de kant.
Dit bedoel ik:
Er lijkt wel een metalen buisje (remleiding?) naar toe te lopen (groene pijl) dus ik heb maar even gewacht met verwijderen voordat ik het hele remsysteem vol met lucht laat lopen
haha maak je geen zorgen dat er lucht bij je remsysteem kan komen Dit is maar je ruitenwissermotor. In die buis loopt een kabel die je ruitenwissers beweegd. Hij zit met 1 boutje geklemt dmv een beugel, kan je eenvoudig losmaken. Dan kan je als het goed is het motortje aan de kant leggen.
suc6
Oh gelukkig =D Scheelt me dat weer ff wat werk, ik kon m ook al niet vinden in mn haynes Ach, misschien nu wel nu dat ik weet waar ik moet zoeken..
Thnx ik ga meteen weer aan de slag
no problem
als je hem er echt helemaal uit wilt halen, kan je het best die moer die aan die stang zit losdraaien. En even het plaatje op de ruitenwissermotor (zit met een paar schroefjes) loshalen, zodat je de kabel los kan maken..en dus de motor weg kan halen
Ik heb gezocht en dacht dat het hier het beste thuis hoort.
Kan iemand mij vertellen hoeveel je de hi-lo moet verstellen tenopzichte van de rij hoogte? Dus hoeveel mm moet je de hi-lo indraaien om de auto een cm te laten zakken.
Alvast dank.
Zelfde verhouding als het afdraaien van de trompetten.
1mm indraaien voor is 5mm verlaging voor en 1mm indraaien achter geeft 3mm verlaging. achter.
Aangezien de draad van de hi-lo 1,5 is betekend dit 1 volledige slag een verstelling van 1,5 mm.... you do the math
Bedankt! Het gaat ook om een stukje van een trompet af te halen. Maar zo kom ik er zeker wel uit.
Zou iemand de globale maten kunnen geven van een cone compressor, zodat ik er zelf een kan maken?
In dit topic doen de foto's het bijna allemaal niet meer
In ieder geval niet de foto's waar ik de maten van kan afleiden.
Bij voorbaat dank!
Ik heb er laatst nog eentje inelkaar geflanst, werkte perfect. Gwn een meter (of iets minder) draadeind M14, wat grote vulringen en bouten zodat je m op je balk kan laten steunen als je gaat de cone gaat samentrekken. Ik zal vanavond als ik thuis ben een paar foto's voor je maken Zorg wel dat je dikke vulringen hebt; ik heb er namelijk al eentje mooi verbogen, die was dus niet stevig genoeg
Let niet op mijn paint kunsten, maar zoiets moet het zijn... Die bovenste vulring (washer) moet gwn groot genoeg zijn dat de bouten niet door die buis heen gaan, zodat je er druk op kan zetten. Let wel op, er komt echt veel meer druk op als je denkt!
Oké, duidelijk!
Ik heb een stuk draadeind van +/- 60cm gevonden, koker 30x30x4mm. Onderzijde strip van 8mm dik lengte ongeveer 150mm met een gat van 15mm. Bovenop kopplaatje 5mm dik, ook met een gat van 15mm.
Hallo,
Sinds verleden week ben ik (weer) eigenaar van een classic Mini! Inmiddels mijn derde... 7 jaar geleden mijn Cooper S verkocht en altijd spijt van gehad...
Dit keer een '97 Brooklands gekocht, waar aardig wat werk aan zit. Om te beginnen wil ik hem wat hoger op z'n pootjes zetten.
Elke hobbel in de straat is een aanslag op mijn onderstel, gehoor en ziel....
Het plan is om een Hi-Lo setje te kopen inclusief 4 nieuwe veerkogels.
Maar... Helaas ontbreekt mij de kennis en gereedschap om dit zelf grondig aan te pakken.
Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen met tips en eventueel (tegen vergoeding) fysieke en geestelijke bijstand?
Omgeving Den Haag. Ik hoor het graag!
Grote kans dat de voorste (stalen) kogels door de nylon cups in de draagarmen zijn gezakt.
Als je die vervangt (en de aluminium trompetten nog de originele lengte hebben) komt hij al een flink eind omhoog. Als het niet genoeg is kan je er nog een M12-sluitring bij doen.
9 van de 10 standaard Mini's die ik zie staan aan de voorkant te laag en liggen permanent op de aanslagrubbers en dat zorgt voor een beroerd veercomfort. Achter zijn ze meestal nog in orde (of ze moeten roestig zijn en daardoor het nylon weggevreten).
De rubber veerbollen gaan zo'n beetje eeuwig mee. Die van mij zijn van 1981 en die doen het nog best.
Carlo,
Bedankt voor je antwoord. Beetje late reactie van mij, maar was op vakantie...
Ik ga binnenkort eens op grondig onderzoek uit.
Nu zie ik ook dat er verschillende types knuckle joints zijn. Heeft dit nog invloed als ik ook nog Hi-Lo's ga monteren?
er is speciaal gereedschap voor .. maar dat heb ik ook niet
:)" title="Evil" />
verwijderen mag destructief, je moet alleen oppassen voor bramen in de arm ..
leef je uit,
Theo van den Bogaard
Klinkt me bekend in de oren. Heb mijn draagarmen laten reviseren. Dit omdat mijn naaldlagers kapot waren en de smeerbus. Heb het laten doen omdat ik geen lager pers heb en geen grote ruimer. Heb trouwens de oude as verwijderd doormiddel van een lang stuk draadeind. Draagarm vast zetten in de bankschroef en draadeind tegen as en met de bankhamer een paar keer op getikt. As moest toch vervangen worden, pitten corrosie etc.
Tip check ook gelijk je cupjes en de flexibele remleidingen
Gr,
Minian
dank jullie

Het is uiteindelijk gelukt, heb het -helaas- niet zelf gedaan.
Vanmorgen eerst een tijd lang de fohn erop gehouden en toen lopen rammen met wat platte-brede schroevendraaiers. Uiteindelijk zat er echt toaal geen enkele mm beweging in en ramde ik uiteindelijk alleen maar de schaal kapot en de schroevendraaier vast
Vervolgens vloog er een naald van de lager zelf uit, maar dacht ik meer grip via die opening te krijgen. Maar dat was geen goed idee want ik ramde de schroevendrqaaier er aan de andere kant zo verder doorheen, hehehe. Weer 3 naalden op de grond.
Net even langs een lokale garage gereden, die er zelfs met de speciale lagertrekker er nog best moeite mee hadden, en meteen de nieuwe lagers er onder de pers in laten zetten.
Koste me maar 5 euro!
Vrijdag heb ik pas weer tijd om de boel op te gaan bouwen, dus hopelijk zit het mee en kan de mini van het weekend tenminste weer op zijn 4 voetjes staan.
Dan volgende week of de week erop de andere kant ook maar.
oh ja, goede tip. De cupjes vervang ik ook als ik de hi-lo's monteer. Ook omdat ik de voorkant al zo laag vond staan.
Maar hartstikke bedankt voor de hulp! Ik had het niet zonder gered. (nou ja, ik ben nog niet klaar. dus niet te vroeg juichen heheh)
nou, even een update.
Het is al helemaal gelukt!
We hebben gisterenavond de draagarm alweer kunnen monteren (moest wel 2 keer omdat we de cone vergeten waren! stom stom stom) Maar de 2de keer ging zelfs beter!
We hadden zelfs tijd om een veerbol aan de achterzijde ook al te vervangen. Ging nu zoveel makkelijker nu alles al eens is losgeweest en met de hi-lo set in te draaien ook.
Vandaag hebben we zelfs de hele linkerzijde ook vervangen, ook met de draagarm revisie!
Ik ben echt heel erg blij dat mijn mini weer normaal op de grond staat en klaar om weer te rijden.
Ik zag alleen wel dat de linker achterwiel wel scheef stond? Een beetje naar binnen gedraaid als het ware. Geen camber, maar als je van boven naar beneden kijkt eigenlijk net zoals je stuurt, die as. (toe-in)
Wat zou dat kunnen zijn?
Ik heb op het forum gezocht maar stond mijn probleem niet bij.
Keer een stoepje geraakt met handremmen? Subframe is niet super sterk dus kan een beetje buigen bij "force".
Met een setje verstelbare plates kun je dit vaak wel weer naar tevredenheid af(laten)stellen.
ahhh dank je wel, ik zal eens kijken naar zo'n setje plates.
Verder rijdt de mini eweer helemaal super! Ben zo blij om er weer in te kunnen rijden.
Alleen nog even de hi-lo's goed instellen als alles iets gesettled is.
[size=85:1xt73sgm][topics samengevoegd - Crispy][/size:1xt73sgm]


Ik heb de search al geraadpleegd maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
Ik wil dus een hi-lo set gaan installeren.
[size=85:1xt73sgm][plaatje verwijderd - Crispy][/size:1xt73sgm]
Nu heb ik alles al uit elkaar, maar het laatste stukje nog net niet.
De kegel zeg maar die je linksvoor ziet daar heb ik volgens mij de rubber en het onderste stukje schotel van nodig om alles te kunnen installeren niet?
Maar hoe krijg ik dat bovenste gedeelte van de rubber af?
simelweg met veel kracht. Ik kreeg die van mij er ook niet af.. uiteindelijk met een hamer gedaan..
Jaapio
Scheiden van het rubber:

link
Ik neem aan dat je er ook nieuwe veerkogels bij hebt.
Hier zit ook een nieuwe zitting bij.
De oude is meestal stuk.
Veerkogels? Wat is dat die heb ik er niet bij of het moet bij een nieuw setje Hi-lo's zitten.
Dat draadeind draai je gewoon in die draad die je ziet en dan met flink veel kracht duwen, trekken en wrikken?
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/re ... oneout.gif
de kogel(s) zijn nr 2, de zitting nr 1
je moet dus de trompet(nr 4) nog van de veerbol(nr 5) halen(zoals Jaapio zegt met een hamer, eventueel een koudbeitel), en vervangen door de delen uit je kit; als je de kit hebt zoals op het plaatje in je 1e post, dan heb je ook nieuwe kogels; zit er geen briefje bij de kit hoe het weer inelkaar moet ?
behalve de kogels heb je de stangen en trompetjes, de stang gaat in het trompetje en de kogel aan de andere kant in de stang, het trompetje op de veerbol en de kogel weer in je draagarm.
HTH,
Theo van den Bogaard
Nee er zat geen briefje bij.

Die kogel en dat hulsje zit idd bij mijn set en hoe het in mekaar moet had ik ook gelukkig al goed.
Het verwijderen van de trompet uit de veerbol kost dus gewoon wat meer kracht als ik er op durfde te zetten
Zaterdag ga ik er nog maar eens even mee rommelen!
trompet uit de veerbol
:)" title="Evil" />
yep, kost een hoop moeite omdat de trompet alu is en in een ring van ijzer/staal valt die in de rubber bol zit: corrosie op die plek zorgt dat het goed vast zit; losmeppen is moeilijk omdat het rubber lekker meegeeft
vandaar Peter_Vazed's oplossing om een draadeind in de bol te draaien en dat in een bankschroef/workmate te zetten
succes (en sla niet (te veel) op je vingers)
Theo van den Bogaard
MSSH, ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen over het monteren van de hi-lo's, lees het eens door.
Het is wat lastig te vinden omdat mensen het op veel verschillende manieren schrijven: hilo, high-low, hi-lo etc, en omdat de search-functie niet zo goed omgaat met het streepje.
Ik heb je eerste plaatje even verwijderd omdat het wel duidelijk is wat een hi-lo set is en er een reclame uiting op stond.
Kan niet precies het juiste topic ervoor vinden dus voeg het hier maar aan toe!




Ik heb de originele trompetten eraf gekregen, maar daarmee wel de rubbers beschadigd. Ik heb er zeg maar een stuk uit getrokken.
Is dat erg?
Ik heb er 2 foto's bij dit is wel de rubber waar het het minst gebeurt is. Sorry telefoon kwali.
Ik heb zelf het gevoel dat het niet zo'n kwaad kan omdat de nieuwe trompet er niet op steunt, maar wil het even zeker weten.
in dit geval: veerbol kapot = vervangen
groetjes,
Theo van den Bogaard
Wát een enorme berg info! Ik sta ook op het punt een hi-low setje te bestellen, omdat ik andere 10" coopers s reverse wielen wil gaan monteren. Alleen vraag ik me af ( op 't oog verwacht ik alleen achter 'te veel' ruimte) of het verstandig is om rond te rijden met een Mini welke alleen achter wat omlaag is gehaald?!
Heeft iemand hier ervaring mee?
vriendelijke groet, Haske Verhees
Je bedoelt of het een probleem is als je het alleen achter doet en voor niet?
Volgens mij geen probleem, er zijn er wel die het alleen voor of achter gedaan hebben.
interresant topic dit!
ik ga aankomend weekend het achtersubframe vervangen en vond het wijsheid dan ook maar meteen een hi-lo setje te monteren ivm de besteurderszijde die lager staat...
en ja ik zal ook meteen nieuwe kupjes monteren.
nu heb ik zojuist 12 pagina's aan informatie gelezen en is mij veel duidelijk geworden behalve die commpressor... wie heeft zon ding liggen en woont in de buurt van ermelo zwolle!? ik zou hem heeel graag voor het weekend willen lenen een kleine vergoeding is geen probleem.
alvast super bedankt!
mvg joris
Is niet nodig als je alleen achter gaat doen
klopt aankomend weekend wordt alleen achter gedaan maar wanneer tijd over pakken we meteen de voorzijde mee... vandaag setje opgehaald van [een minicenter] ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat zometeen!
alvast bedankt!
mvg joris
cooperjoris schreef:

klopt aankomend weekend wordt alleen achter gedaan maar wanneer tijd over pakken we meteen de voorzijde mee... vandaag setje opgehaald van [een minicenter] ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat zometeen!
alvast bedankt!
mvg joris
Hey joris
maak er eens wat foto's van! altijd handig voor de volgende
Een veerbol compressor heb je voor de achterzijde inderdaad niet nodig. Vandaag een nieuwe ervaring, ik toch wel veel geweld moeten gebruiken om de veerbol en de tropet te scheiden. Het was voor mij de eerste keer dat die dingen zo vast zaten, eerder vielen ze bijna vanzelf uit elkaar. Ik heb de eerste met een flinke klap van de hamer los gekregen. De 2e toch maar even met de veerbol compressor eerst wat ingetrokken en toen met een kleinere klap met de hamer ook los. Die dingen zaten dus echt met tectyl aan elkaar gelijmt. Die tectyl zat gezien de staat van het subframe toch echt op de verkeerde plaats.
Ik heb net op 3 plaatsen een hi-low setje gemonteerd maar nu loop ik ergens tegen aan. Ik weet niet precies wat het is maar het lijkt wel met het remsysteem te maken te hebben. Het probleem is dat het boven de bout zit waar je de veerbolcompressor op moet zetten, dus dat ding moet aan de kant.


Dit bedoel ik:
Uploaded with ImageShack.us
Er lijkt wel een metalen buisje (remleiding?) naar toe te lopen (groene pijl) dus ik heb maar even gewacht met verwijderen voordat ik het hele remsysteem vol met lucht laat lopen
Uploaded with ImageShack.us
haha maak je geen zorgen dat er lucht bij je remsysteem kan komen
Dit is maar je ruitenwissermotor. In die buis loopt een kabel die je ruitenwissers beweegd. Hij zit met 1 boutje geklemt dmv een beugel, kan je eenvoudig losmaken. Dan kan je als het goed is het motortje aan de kant leggen. 
suc6
Oh gelukkig =D Scheelt me dat weer ff wat werk, ik kon m ook al niet vinden in mn haynes
Ach, misschien nu wel nu dat ik weet waar ik moet zoeken..
ik ga meteen weer aan de slag 
Thnx
no problem

als je hem er echt helemaal uit wilt halen, kan je het best die moer die aan die stang zit losdraaien. En even het plaatje op de ruitenwissermotor (zit met een paar schroefjes) loshalen, zodat je de kabel los kan maken..en dus de motor weg kan halen
Ik heb gezocht en dacht dat het hier het beste thuis hoort.
Kan iemand mij vertellen hoeveel je de hi-lo moet verstellen tenopzichte van de rij hoogte? Dus hoeveel mm moet je de hi-lo indraaien om de auto een cm te laten zakken.
Alvast dank.
Zelfde verhouding als het afdraaien van de trompetten.
1mm indraaien voor is 5mm verlaging voor en 1mm indraaien achter geeft 3mm verlaging. achter.
Aangezien de draad van de hi-lo 1,5 is betekend dit 1 volledige slag een verstelling van 1,5 mm.... you do the math
Bedankt! Het gaat ook om een stukje van een trompet af te halen. Maar zo kom ik er zeker wel uit.
Zou iemand de globale maten kunnen geven van een cone compressor, zodat ik er zelf een kan maken?

In dit topic doen de foto's het bijna allemaal niet meer
In ieder geval niet de foto's waar ik de maten van kan afleiden.
Bij voorbaat dank!
Ik heb er laatst nog eentje inelkaar geflanst, werkte perfect. Gwn een meter (of iets minder) draadeind M14, wat grote vulringen en bouten zodat je m op je balk kan laten steunen als je gaat de cone gaat samentrekken. Ik zal vanavond als ik thuis ben een paar foto's voor je maken
Zorg wel dat je dikke vulringen hebt; ik heb er namelijk al eentje mooi verbogen, die was dus niet stevig genoeg 
Let niet op mijn paint kunsten, maar zoiets moet het zijn... Die bovenste vulring (washer) moet gwn groot genoeg zijn dat de bouten niet door die buis heen gaan, zodat je er druk op kan zetten. Let wel op, er komt echt veel meer druk op als je denkt!

Oké, duidelijk!
Ik heb een stuk draadeind van +/- 60cm gevonden, koker 30x30x4mm. Onderzijde strip van 8mm dik lengte ongeveer 150mm met een gat van 15mm. Bovenop kopplaatje 5mm dik, ook met een gat van 15mm.
Hallo,
Sinds verleden week ben ik (weer) eigenaar van een classic Mini! Inmiddels mijn derde... 7 jaar geleden mijn Cooper S verkocht en altijd spijt van gehad...
Dit keer een '97 Brooklands gekocht, waar aardig wat werk aan zit. Om te beginnen wil ik hem wat hoger op z'n pootjes zetten.
Elke hobbel in de straat is een aanslag op mijn onderstel, gehoor en ziel....
Het plan is om een Hi-Lo setje te kopen inclusief 4 nieuwe veerkogels.
Maar... Helaas ontbreekt mij de kennis en gereedschap om dit zelf grondig aan te pakken.
Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen met tips en eventueel (tegen vergoeding) fysieke en geestelijke bijstand?
Omgeving Den Haag. Ik hoor het graag!
Grote kans dat de voorste (stalen) kogels door de nylon cups in de draagarmen zijn gezakt.

Als je die vervangt (en de aluminium trompetten nog de originele lengte hebben) komt hij al een flink eind omhoog. Als het niet genoeg is kan je er nog een M12-sluitring bij doen.
9 van de 10 standaard Mini's die ik zie staan aan de voorkant te laag en liggen permanent op de aanslagrubbers en dat zorgt voor een beroerd veercomfort. Achter zijn ze meestal nog in orde (of ze moeten roestig zijn en daardoor het nylon weggevreten).
De rubber veerbollen gaan zo'n beetje eeuwig mee. Die van mij zijn van 1981 en die doen het nog best.
Carlo,
Bedankt voor je antwoord. Beetje late reactie van mij, maar was op vakantie...
Ik ga binnenkort eens op grondig onderzoek uit.
Nu zie ik ook dat er verschillende types knuckle joints zijn. Heeft dit nog invloed als ik ook nog Hi-Lo's ga monteren?
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.