Nu ik het ene probleem heb verholpen, heeft deze plaats gemaakt voor een nieuw probleem
Af en toe slaat mijn auto af, zeker aan het begin wil dit nog wel eens gebeuren. Als ik af rem dan komt het helemaal voor. De choke gebruik ik niet zo vaak. Echter is dit bij warme maanden wel noodzakelijk om te doen? Als ik mijn choke uittrek dan loopt het toerental erg tot ongeveer 3500, dit leek mij wat extreem.
Alvast enorm bedankt voor jullie tips!
Zelfs in de zomermaanden heeft een gemiddelde Mini toch nog wel even een choke nodig als de motor koud is. En je kunt de choke natuurlijk ook een klein stukje uittrekken, dan loopt het toerental ook niet zo hoog op.
Even een andere vraag voor wat meer info, loopt de motor warm wel mooi stationair?
Controleer is of er nog genoeg olie in je dashpot zit.
Of hij loopt stationair te laag, dan wil die ook nog wel is uitvallen bij het remmen (hoort tussen de 700-1000 rpm te zijn).
In principe hoef je alleen de choke te gebruiken bij het starten met dit weer. Als je een goede afstelling hebt tenminste..
Een beetje off-topic misschien,maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Welke en hoeveel olie moet er in dat potje, in heb al in de "bijbel" gekeken maar die geeft alleen maar aan dat er olie en niet waarvoor dit is, ik zou namelijk niet weten waarom er een voorraadje olie in de carb moet, al zal er waarschijnlijk een goede reden voor zijn.
Het heeft een dempende werking op de zuiger die heen en weer beweegt. Normale motorolie is prima (15W40 b.v.).
De choke er meteen na het starten weer vanaf?? Dat verschilt per blok en per afstelling!
De choke kan eraf als hij netjes blijft lopen zonder choke, schijnbaar kan dat bij
de topicstarter niet, dus zal hij zijn choke-toerental moeten aanpassen..
Er zit een heel klein schroefje bij de choke gaffel op de carb. Deze is ervoor om het
toerental omhoog te gooien als je de choke erop trekt. (duwt je gas-gaffel aan)
Als die te ver uitgedraaid is kan het idd zo zijn dat je toerental te hoog oploopt.
Draai deze een slag terug en je toerental zal ook een stuk zakken. Wel zo prettig en
je kan gewoon op de choke rijden zonder overdreven toerental tot je motor warm genoeg
is om goed uit zichzelf te lopen.
Beste allemaal,

Nu ik het ene probleem heb verholpen, heeft deze plaats gemaakt voor een nieuw probleem
Af en toe slaat mijn auto af, zeker aan het begin wil dit nog wel eens gebeuren. Als ik af rem dan komt het helemaal voor. De choke gebruik ik niet zo vaak. Echter is dit bij warme maanden wel noodzakelijk om te doen? Als ik mijn choke uittrek dan loopt het toerental erg tot ongeveer 3500, dit leek mij wat extreem.
Alvast enorm bedankt voor jullie tips!
Zelfs in de zomermaanden heeft een gemiddelde Mini toch nog wel even een choke nodig als de motor koud is. En je kunt de choke natuurlijk ook een klein stukje uittrekken, dan loopt het toerental ook niet zo hoog op.
Even een andere vraag voor wat meer info, loopt de motor warm wel mooi stationair?
Controleer is of er nog genoeg olie in je dashpot zit.
Of hij loopt stationair te laag, dan wil die ook nog wel is uitvallen bij het remmen (hoort tussen de 700-1000 rpm te zijn).
In principe hoef je alleen de choke te gebruiken bij het starten met dit weer. Als je een goede afstelling hebt tenminste..
Een beetje off-topic misschien,maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Welke en hoeveel olie moet er in dat potje, in heb al in de "bijbel" gekeken maar die geeft alleen maar aan dat er olie en niet waarvoor dit is, ik zou namelijk niet weten waarom er een voorraadje olie in de carb moet, al zal er waarschijnlijk een goede reden voor zijn.
Het heeft een dempende werking op de zuiger die heen en weer beweegt. Normale motorolie is prima (15W40 b.v.).
De choke er meteen na het starten weer vanaf?? Dat verschilt per blok en per afstelling!
De choke kan eraf als hij netjes blijft lopen zonder choke, schijnbaar kan dat bij
de topicstarter niet, dus zal hij zijn choke-toerental moeten aanpassen..
Er zit een heel klein schroefje bij de choke gaffel op de carb. Deze is ervoor om het
toerental omhoog te gooien als je de choke erop trekt. (duwt je gas-gaffel aan)
Als die te ver uitgedraaid is kan het idd zo zijn dat je toerental te hoog oploopt.
Draai deze een slag terug en je toerental zal ook een stuk zakken. Wel zo prettig en
je kan gewoon op de choke rijden zonder overdreven toerental tot je motor warm genoeg
is om goed uit zichzelf te lopen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.