At Minitastic we offer 3 different types of springs
Both types of springs can be fitted with both standard
or gas adjustable shock absorbers.
The spring system provides more movement of the suspension, giving a greatly improved comfortable ride.
The springs can be fitted with height adjusters as well
so you can set the car up better.
Minitastic coil springs are a vast improvement over rubber cone suspension.
Ik heb de fast road versie...
Alleen nog niet mee gereden. Zal ook nog wel ff duren.
Ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar coil springs en over deze heb er veel positieve verhalen gehoord.
De service was btw ook zeer goed...
wel wat aan de prijs, standaard veren voor een nieuwe auto kosten de helft.
het wachten is op daan tot ie ermee rijdt..
Toevallig gisteren wat over gelezen.... De veren schijnen een erg prettig alternatief zoniet verbetering te zijn voor de rubber comes. Echter is, zeker in combinatie met hi-lo's het voor de openbare weg oppassen: bij sterk uitveren op een hobbelige weg is het mogelijk dat de veer uit z'n zitting springt. Quote: [i:an1e2gd1]It has been said that one of the biggest improvements that can be made to a Mini is to replace the rubber cone springs. When that statement was made it referred to new rubber cones… there is now a new standard in Mini springing: coil springs! This direct-replacement kit includes everything to replace the harsh riding rubber cones with proper springs. Special hard anodized aluminum perches allow the springs to be fitted to either the stock trumpets or Hi-Los. The highest quality progressive winding is used to insure that the springs will not sag after many years of use, unlike the rubber cones. Available in three spring rates: C-SRP100 is soft (Blue), C-SRP200 is firm (Red), and C-SRP250 competition spec.We do not recommended these for road use as the spring can dislodge when hitting holes in bad roads especially lowered cars.Suspension mods should be carried out by proffessionals as in racing.. [/i:an1e2gd1]
Als men voor straatwerk wil afstappen van de rubber cones, zijn de coil-over schokbrekers een veiligere optie....
ze raden alleen de race versie af voor straatgebruik.(dueh)
de rest is er speciaal voor gemaakt.
hanz schreef: ze raden alleen de race versie af voor straatgebruik.(dueh)
de rest is er speciaal voor gemaakt.
Hmm.. valt op twee manieren te lezen..
De keuze uit drie modellen heeft vooral betrekking op de hardheid mijns inziens.
Jij denkt (misschien ook / wel terecht) dat slechts voor de competitie veer het risico bestaat (korter?!?!) van losschieten...
Hallo allemaal.
Zijn er intussen meer ervaringen met zulke veren?
Ik heb afgelopen weekend eenzelfde soort veren gemonteerd, samen met hoogte verstelbare trompetten.
Ik heb de trompetten met de hand naar buiten gedraaid tot deze klem zaten tussen de veer en de draagarm.
Nu kwam ik er na 15 km (bij de uitlijner) achter dat een van de veren aan de voorkant is versprongen en scheef in de toren zit en dat het draadeind wat de trompet in gaat krom is. (fijn, waarschijnlijk geen clubdag met de mini)
Is dit een euvel van deze veercombinatie of heb ik iets verkeerd gemonteerd?.
gr. Patrick
Heb je je borg moer wel goed vastgezet? Zou gewoon even een nieuwe hi-lo aanschaffen.
De borg moer zat aangedraaid, denk ook niet dat het erg ver kan verdraaien in een paar km.
kun je de hilo's los kopen?
Nou ja een veer werkt anders dan een veerbol. Deze geeft meer kracht terug in beweging en daardoor de hi-lo ook meer kans om schreef te gaan zitten. Als dit al na 5 kilometer gebeurde had je er 10 km de tijd voor om het zaakje krom te krijgen. Ik zou het iets strakker zetten. Veren doet ie toch wel.
@ Patrickn: heeft niets met je probleem te maken maar wat voor schokdempers gebruik je eigenlijk? Op het Duitse forum zijn ze helemaal lyrisch over Spax namelijk.
@Mark,
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat voor schokbrekers het zijn, iig geen fancy dingen. waren iets van 80 euro voor 4.
@Joey,
Als ik ze strakker zet komt de auto toch ook verder omhoog, het moet ook weer geen terreinwagen worden.
Hoe strak moet ik ze zetten?
Ik heb inmiddels ook veren in de Mini zitten, zie mijn showcase, pagina 3.
De veren uit Engeland schijnen snel te breken, reden voor mij om te kiezen voor Duitse veren.
Deze zijn er in 2 varianten. Ik heb gekozen voor de hardere, maar heb ook een paar zachtere meegekregen om te proberen.
Vandaag 200 km mee gereden, en ondanks de wat zachte G-max schokdempers toch merkbaar beter comfort op korte hobbels. Het 'gestuiter' is veel minder dan met de rubber veerbollen. Klinkerwegen hoef ik niet nu meer te vermijden .
Met in hardheid verstelbare schokdempers is het beter af te stellen trouwens.
De eerste indruk is positief dus, maar ik verwacht dat ik na het testen van de zachtere veren toch voor die zal gaan. De Mini wordt dan wel iets 'slapper in de kont', maar als ik dat te erg vind worden kan er kan altijd nog een stabilisator worden gemonteerd op de achteras.
Een combinatie van 'zacht' en 'hard' is trouwens ook mogelijk.
Informeer eens bij de persoon van de post boven die van jou. Mark heeft er ondertussen aardig wat ervaring mee.
patrickn schreef: Hallo allemaal.
Ik heb de trompetten met de hand naar buiten gedraaid tot deze klem zaten tussen de veer en de draagarm.
Goedbedoelt advies: met het verstellen van de hoogte kun je compleet de fout in gaan door zomaar wat te gaan draaien, let er wel op dat je beide zijden voor en achter even hoog hebt staan, als dit niet het geval is zul je verschillende wieldrukken krijgen en groote kans op het loskomen van deze veren omdat simpelweg de ene kant veel harder wordt aangedrukt als de ander kant
als je dit goed afsteld is de kans veel kleiner dat veren losschieten uit de zitting.
een goede afstelling kun je meten door onder elk wiel een weegschaal te zetten, van de wielen met te groote massa's staan de veren dan dus te srak en moeten losser.
nog een punt:
verschil tussen een veer en een rubbere cone is dat een rubber dempt, als je dus de demping niet aanpast als je boel ombouwt van rubber naar veer, dan zal de veer niet genoeg gedempt worden en dus harder uit veren. (bij verstelbare dempers stel je alleen de uitgaande slag in)
Ik zou dus aanraden bij een ombouw je demping flink op te schroeven en van daaruit terug schroeven naar een comfortabele stand.
Zijn er inmiddels meerdere forumleden met ervaring in het vervangen van de ruber cones door veren?
Daar ben ik ook érg benieuwd naar!
Ik sta namelijk op het punt om een set veren, hi-lo's en schokdempers te bestellen, maar ik zit te twijfelen tussen enkele (Engelse) aanbieders...
Of heeft iemand toevallig de URL naar "de Duitse fabrikant" waarvan hierboven gerept wordt?
Maar bovenal ben ook ik dus benieuwd of er mensen hun ervaringen (mochten die er zijn) willen delen?
Markos heeft de veren van link gebruikt weet ik (omdat ik er al es naar gevraagd had)
Wat ervaringen betreft heb ik geen idee, heb alleen begrepen dat de Duitse een stuk degelijker in elkaar waren gezet en veel beter pasten, niet eruit vielen enzo..
Ik ga de 25e naar Duitsland om een set veren en HiLo's te monteren! Ben benieuwd hoe comfortabel de terugreis zal zijn
't Is 'n weekje later geworden dan gepland (andere bezigheden onzerzijds), maar: ze zitten eronder! We zijn afgelopen zaterdag naar Oliver geweest (sowieso leuk om daar 'ns te gaan kijken; hij heeft o.a. hele mooie Mini's met Honda-motor staan), en hij heeft een set Hi-Lo's en dus de schroefveren gemonteerd.
En wát 'n verschil! In een woord: wow!
Dit is met zekerheid de beste uitgave die we ooit voor de Mini hebben gedaan; wat rijdt dat relaxed zeg! We hoeven ons niet meer schrap te zetten bij drempels, en ook op de snelweg worden bijvoorbeeld die dwarsrichels bij bruggen en stukken gerepareerd asfalt enzo gewoon glad gestreken, in plaats van dat je er overheen stuitert.
Veel beter voor de ruggewervels, en ik denk dat de Mini zelf er heel vrolijk van wordt; die krijgt zelf natuurlijk ook veel minder brute klappen te verwerken.
En ook de wegligging is, zelfs met de Nankang banden en de oude schokbrekers die er nu nog onder zitten, enorm verbeterd! Véél minder neiging tot onderstuur in bochten bijvoorbeeld. Ben benieuwd hoe het wordt zodra we er Spax onder hebben geschroefd
We zijn aanwezig op de volgende clubdag, en wie 'n proefritje wil maken is van harte welkom! We zijn namelijk enorm enthousiast hè
Hallo nederlands Mini-Forum,
voraf: ik heb noit geleert nederlands te schijven (ik geef mijn best!)
ik ben "Olli" alias Mr-Cooper en ik ben 1/2 Nederlander, kann well nederlands praaten, maar helas niet schijven
De "Tijsbeer" is op zaterdag hier in mijn garage geweest en wij hebben de zalige Automat het juiste Ride-Setup opgezet!
Ik laat de schroefveren in en duitse bedrijf (vlak bij) maken. Er zijn er 2 type von schoefveren: zacht en hard. Op de Idee met de schoefveren ben ik gekomen, als en friend de "Ringmini" het erste Setje uit england gekocht en monteert heft.
Helaas zijn deze na korte tijd gebroken (hij rijd echt als en "zott" over de Nurburgring) dus was er en Schoefver nodig die het tegen de Nurburgring opkan.
Da zijn dann de erste Prototype veren getest (het zijn nog steets de zelfden, zins jaaren)
Ik heb er en stuk of 50 Minis op "mijn" schoefveren omgebouwd en het is en kompleet andere rijden!
De asskomponente worde op en grooter manier gebruikt, en niet als bij de rubbercones aleen op en punkt, dus houden de komponenten veel langer!
De rem woord beeter, omdat het Wiel beter kontakt met de grond heeft, dat merk je vorall bij nat wegdeck!
Het rubber-cone system was in 1959 revolutioner, maar het is veel veranderd in de laatste 50 jaar...
Wat is noodig vor schoefveren:
En Mini
-schokdampers spax/avo (verstellbar)
-Budget Hilos
-setje schoefveren.
Inbouw ruim 2-3uur
Ik hoop mijn "nederlands" is leesbar
greoten Olli
Olli,
Je Nederlands is redelijk leesbaar hoor
Beter dan menig "medelander"
Heb je misschien foto's van de kit, eventueel gemonteerd?
Ik dacht dat het over een coil-over set gaat, maar volgens mij klopt dit niet.
Ik woon zelf in Venlo, dus vlakbij
Het lijkt me altijd interessant een keer langs te komen!
Moeten de schokdempers verstelbaar zijn of kan je ook af met een goed setje gasgevulde dempers?
Klopt, dit is géén coilover kit; het zijn "gewoon" veren die in plaats van de rubberen veerbollen komen. De enige andere echt noodzakelijke aanpassing is een set Hi-Lo's (de budgetversie).
Een set Spax of iets anders verstelbaars schijnt qua schokbrekers aan te bevelen te zijn, maar ik heb zelf eigenlijk geeneens echte klachten met de oude originele dempers die er nu onder zitten
Hoi,
het is geen coil over.
Het zijn, net als de Tijsbeer zegt: Schoefveren die an de Plek van de Rubbere veren komen!
@Beumert: ... het werkt ook met Gasschokdampers maar da kan jij dan helaas niet de veren iets "strakker" zetten.
Dit ligt daran, dat de originele rubbere veren en "eigendamping" heben (het rubber woord verformt, der schoefver "verdrait"), de veren niet. Dadoor spreken de veren beter an, maar hebben ok meer damping in form van en schokdamper nodig!
@Peter: ...Oh Venlo, dat is echt dicht bij! Zeker kom op en kopje kofie langs... er zijn en boul Minis (meest 16V) die op veren zitten.
Ik heb ook klanten die rijden met de Koni Dampers (MPI Sportspack) en schoefveren, of met Kajaba Schokdampers en de zachte veren. Het richt zich na het eigen smaak!
Groeten Olli
...vandaag was dag van de geopend motorklep
de "Project 21" 140PK D-Serie Honda, mijn Mini Van 1.6 Vtec Automat, klanten Mini 1.6 Vtec
3 concepte... alles staat op schoefveren!
...Weltruste
mr-cooper schreef: ...vandaag was dag van de geopend motorklep
de "Project 21" 140PK D-Serie Honda, mijn Mini Van 1.6 Vtec Automat, klanten Mini 1.6 Vtec
3 concepte... alles staat op schoefveren!
...Weltruste
Mooie foto!! Brute karretjes!
Klinkt als een goede investering, Ik rijd nu met Kayaba Gas Upgrade dempers en ga binnenkort een setje solid mount subframebevestigingen monteren (ligt al thuis). Ik verwacht veel meer trillingen in de carrosserie, zorgen de veren er dan voor dat het ook weer wat soepeler rijdt?
Hoi Beumert,
door de sf-bevesting word de Mini beeter bestuurbar maar ook een beetje harder in het geluijd.
Als je de Kayabas in verbinding met de schoefveren montert heb je en "smooth -ride"
http://www.minitastic.co.uk/home1.htm
At Minitastic we offer 3 different types of springs
Both types of springs can be fitted with both standard
or gas adjustable shock absorbers.
The spring system provides more movement of the suspension, giving a greatly improved comfortable ride.
The springs can be fitted with height adjusters as well
so you can set the car up better.
Minitastic coil springs are a vast improvement over rubber cone suspension.
Ik heb de fast road versie...
Alleen nog niet mee gereden. Zal ook nog wel ff duren.
Ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar coil springs en over deze heb er veel positieve verhalen gehoord.
De service was btw ook zeer goed...
daan
Hier wordt ook nog wat over schroefveren gemeld:

viewtopic.php?p=187004#p187004
maar aangezien dat topic een beetje van de hak op de tak springt laat ik het bij een linkje
Heeft hier echt niemand al iets mee gedaan?
Hier een stukje van het Engelse forum:
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... minitastic
ziet er interresant uit.
wel wat aan de prijs, standaard veren voor een nieuwe auto kosten de helft.
het wachten is op daan tot ie ermee rijdt..
Toevallig gisteren wat over gelezen.... De veren schijnen een erg prettig alternatief zoniet verbetering te zijn voor de rubber comes. Echter is, zeker in combinatie met hi-lo's het voor de openbare weg oppassen: bij sterk uitveren op een hobbelige weg is het mogelijk dat de veer uit z'n zitting springt. Quote: [i:an1e2gd1]It has been said that one of the biggest improvements that can be made to a Mini is to replace the rubber cone springs. When that statement was made it referred to new rubber cones… there is now a new standard in Mini springing: coil springs! This direct-replacement kit includes everything to replace the harsh riding rubber cones with proper springs. Special hard anodized aluminum perches allow the springs to be fitted to either the stock trumpets or Hi-Los. The highest quality progressive winding is used to insure that the springs will not sag after many years of use, unlike the rubber cones. Available in three spring rates: C-SRP100 is soft (Blue), C-SRP200 is firm (Red), and C-SRP250 competition spec.We do not recommended these for road use as the spring can dislodge when hitting holes in bad roads especially lowered cars.Suspension mods should be carried out by proffessionals as in racing.. [/i:an1e2gd1]
Als men voor straatwerk wil afstappen van de rubber cones, zijn de coil-over schokbrekers een veiligere optie....
ze raden alleen de race versie af voor straatgebruik.(dueh)
de rest is er speciaal voor gemaakt.
hanz schreef:
ze raden alleen de race versie af voor straatgebruik.(dueh)
de rest is er speciaal voor gemaakt.
Hmm.. valt op twee manieren te lezen..
De keuze uit drie modellen heeft vooral betrekking op de hardheid mijns inziens.
Jij denkt (misschien ook / wel terecht) dat slechts voor de competitie veer het risico bestaat (korter?!?!) van losschieten...
Hallo allemaal.
Zijn er intussen meer ervaringen met zulke veren?
Ik heb afgelopen weekend eenzelfde soort veren gemonteerd, samen met hoogte verstelbare trompetten.
Ik heb de trompetten met de hand naar buiten gedraaid tot deze klem zaten tussen de veer en de draagarm.
Nu kwam ik er na 15 km (bij de uitlijner) achter dat een van de veren aan de voorkant is versprongen en scheef in de toren zit en dat het draadeind wat de trompet in gaat krom is. (fijn, waarschijnlijk geen clubdag met de mini)
Is dit een euvel van deze veercombinatie of heb ik iets verkeerd gemonteerd?.
gr. Patrick
Heb je je borg moer wel goed vastgezet? Zou gewoon even een nieuwe hi-lo aanschaffen.
De borg moer zat aangedraaid, denk ook niet dat het erg ver kan verdraaien in een paar km.
kun je de hilo's los kopen?
Nou ja een veer werkt anders dan een veerbol. Deze geeft meer kracht terug in beweging en daardoor de hi-lo ook meer kans om schreef te gaan zitten. Als dit al na 5 kilometer gebeurde had je er 10 km de tijd voor om het zaakje krom te krijgen. Ik zou het iets strakker zetten. Veren doet ie toch wel.
@ Patrickn: heeft niets met je probleem te maken maar wat voor schokdempers gebruik je eigenlijk? Op het Duitse forum zijn ze helemaal lyrisch over Spax namelijk.
@Mark,
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat voor schokbrekers het zijn, iig geen fancy dingen. waren iets van 80 euro voor 4.
@Joey,
Als ik ze strakker zet komt de auto toch ook verder omhoog, het moet ook weer geen terreinwagen worden.
Hoe strak moet ik ze zetten?
Ik heb inmiddels ook veren in de Mini zitten, zie mijn showcase, pagina 3.
.
De veren uit Engeland schijnen snel te breken, reden voor mij om te kiezen voor Duitse veren.
Deze zijn er in 2 varianten. Ik heb gekozen voor de hardere, maar heb ook een paar zachtere meegekregen om te proberen.
Vandaag 200 km mee gereden, en ondanks de wat zachte G-max schokdempers toch merkbaar beter comfort op korte hobbels. Het 'gestuiter' is veel minder dan met de rubber veerbollen. Klinkerwegen hoef ik niet nu meer te vermijden
Met in hardheid verstelbare schokdempers is het beter af te stellen trouwens.
De eerste indruk is positief dus, maar ik verwacht dat ik na het testen van de zachtere veren toch voor die zal gaan. De Mini wordt dan wel iets 'slapper in de kont', maar als ik dat te erg vind worden kan er kan altijd nog een stabilisator worden gemonteerd op de achteras.
Een combinatie van 'zacht' en 'hard' is trouwens ook mogelijk.
Foto's zijn te vinden in mijn showcase.
Hallo allemaal

Iemand ook enig idee waar je deze veren kan kopen en wat zo'n setje kost ben wel nieuwschierig naar eigenlijk.
groet wout
Misschien hebben ze de "minitastic coil springs" wel bij minitastic? http://www.minitastic.co.uk
Informeer eens bij de persoon van de post boven die van jou. Mark heeft er ondertussen aardig wat ervaring mee.
patrickn schreef:
Hallo allemaal.
Ik heb de trompetten met de hand naar buiten gedraaid tot deze klem zaten tussen de veer en de draagarm.
Goedbedoelt advies: met het verstellen van de hoogte kun je compleet de fout in gaan door zomaar wat te gaan draaien, let er wel op dat je beide zijden voor en achter even hoog hebt staan, als dit niet het geval is zul je verschillende wieldrukken krijgen en groote kans op het loskomen van deze veren omdat simpelweg de ene kant veel harder wordt aangedrukt als de ander kant
als je dit goed afsteld is de kans veel kleiner dat veren losschieten uit de zitting.
een goede afstelling kun je meten door onder elk wiel een weegschaal te zetten, van de wielen met te groote massa's staan de veren dan dus te srak en moeten losser.
nog een punt:
verschil tussen een veer en een rubbere cone is dat een rubber dempt, als je dus de demping niet aanpast als je boel ombouwt van rubber naar veer, dan zal de veer niet genoeg gedempt worden en dus harder uit veren. (bij verstelbare dempers stel je alleen de uitgaande slag in)
Ik zou dus aanraden bij een ombouw je demping flink op te schroeven en van daaruit terug schroeven naar een comfortabele stand.
Zijn er inmiddels meerdere forumleden met ervaring in het vervangen van de ruber cones door veren?
Daar ben ik ook érg benieuwd naar!
Ik sta namelijk op het punt om een set veren, hi-lo's en schokdempers te bestellen, maar ik zit te twijfelen tussen enkele (Engelse) aanbieders...
Of heeft iemand toevallig de URL naar "de Duitse fabrikant" waarvan hierboven gerept wordt?
Maar bovenal ben ook ik dus benieuwd of er mensen hun ervaringen (mochten die er zijn) willen delen?
Markos heeft de veren van link gebruikt weet ik (omdat ik er al es naar gevraagd had)
Wat ervaringen betreft heb ik geen idee, heb alleen begrepen dat de Duitse een stuk degelijker in elkaar waren gezet en veel beter pasten, niet eruit vielen enzo..
Ik ga de 25e naar Duitsland om een set veren en HiLo's te monteren! Ben benieuwd hoe comfortabel de terugreis zal zijn
't Is 'n weekje later geworden dan gepland (andere bezigheden onzerzijds), maar: ze zitten eronder! We zijn afgelopen zaterdag naar Oliver geweest (sowieso leuk om daar 'ns te gaan kijken; hij heeft o.a. hele mooie Mini's met Honda-motor staan), en hij heeft een set Hi-Lo's en dus de schroefveren gemonteerd.

En wát 'n verschil! In een woord: wow!
Dit is met zekerheid de beste uitgave die we ooit voor de Mini hebben gedaan; wat rijdt dat relaxed zeg! We hoeven ons niet meer schrap te zetten bij drempels, en ook op de snelweg worden bijvoorbeeld die dwarsrichels bij bruggen en stukken gerepareerd asfalt enzo gewoon glad gestreken, in plaats van dat je er overheen stuitert.
Veel beter voor de ruggewervels, en ik denk dat de Mini zelf er heel vrolijk van wordt; die krijgt zelf natuurlijk ook veel minder brute klappen te verwerken.
En ook de wegligging is, zelfs met de Nankang banden en de oude schokbrekers die er nu nog onder zitten, enorm verbeterd! Véél minder neiging tot onderstuur in bochten bijvoorbeeld. Ben benieuwd hoe het wordt zodra we er Spax onder hebben geschroefd
We zijn aanwezig op de volgende clubdag, en wie 'n proefritje wil maken is van harte welkom! We zijn namelijk enorm enthousiast hè
Hallo nederlands Mini-Forum,



voraf: ik heb noit geleert nederlands te schijven (ik geef mijn best!)
ik ben "Olli" alias Mr-Cooper en ik ben 1/2 Nederlander, kann well nederlands praaten, maar helas niet schijven
De "Tijsbeer" is op zaterdag hier in mijn garage geweest en wij hebben de zalige Automat het juiste Ride-Setup opgezet!
Ik laat de schroefveren in en duitse bedrijf (vlak bij) maken. Er zijn er 2 type von schoefveren: zacht en hard. Op de Idee met de schoefveren ben ik gekomen, als en friend de "Ringmini" het erste Setje uit england gekocht en monteert heft.
Helaas zijn deze na korte tijd gebroken (hij rijd echt als en "zott" over de Nurburgring) dus was er en Schoefver nodig die het tegen de Nurburgring opkan.
Da zijn dann de erste Prototype veren getest (het zijn nog steets de zelfden, zins jaaren)
Ik heb er en stuk of 50 Minis op "mijn" schoefveren omgebouwd en het is en kompleet andere rijden!
De asskomponente worde op en grooter manier gebruikt, en niet als bij de rubbercones aleen op en punkt, dus houden de komponenten veel langer!
De rem woord beeter, omdat het Wiel beter kontakt met de grond heeft, dat merk je vorall bij nat wegdeck!
Het rubber-cone system was in 1959 revolutioner, maar het is veel veranderd in de laatste 50 jaar...
Wat is noodig vor schoefveren:
En Mini
-schokdampers spax/avo (verstellbar)
-Budget Hilos
-setje schoefveren.
Inbouw ruim 2-3uur
Ik hoop mijn "nederlands" is leesbar
greoten Olli
Olli,



Je Nederlands is redelijk leesbaar hoor
Beter dan menig "medelander"
Heb je misschien foto's van de kit, eventueel gemonteerd?
Ik dacht dat het over een coil-over set gaat, maar volgens mij klopt dit niet.
Ik woon zelf in Venlo, dus vlakbij
Het lijkt me altijd interessant een keer langs te komen!
Moeten de schokdempers verstelbaar zijn of kan je ook af met een goed setje gasgevulde dempers?
Klopt, dit is géén coilover kit; het zijn "gewoon" veren die in plaats van de rubberen veerbollen komen. De enige andere echt noodzakelijke aanpassing is een set Hi-Lo's (de budgetversie).

Een set Spax of iets anders verstelbaars schijnt qua schokbrekers aan te bevelen te zijn, maar ik heb zelf eigenlijk geeneens echte klachten met de oude originele dempers die er nu onder zitten
Hoi,

het is geen coil over.
Het zijn, net als de Tijsbeer zegt: Schoefveren die an de Plek van de Rubbere veren komen!
@Beumert: ... het werkt ook met Gasschokdampers maar da kan jij dan helaas niet de veren iets "strakker" zetten.
Dit ligt daran, dat de originele rubbere veren en "eigendamping" heben (het rubber woord verformt, der schoefver "verdrait"), de veren niet. Dadoor spreken de veren beter an, maar hebben ok meer damping in form van en schokdamper nodig!
@Peter: ...Oh Venlo, dat is echt dicht bij! Zeker kom op en kopje kofie langs... er zijn en boul Minis (meest 16V) die op veren zitten.
Ik heb ook klanten die rijden met de Koni Dampers (MPI Sportspack) en schoefveren, of met Kajaba Schokdampers en de zachte veren. Het richt zich na het eigen smaak!
Groeten Olli
...vandaag was dag van de geopend motorklep


de "Project 21" 140PK D-Serie Honda, mijn Mini Van 1.6 Vtec Automat, klanten Mini 1.6 Vtec
3 concepte... alles staat op schoefveren!
...Weltruste
mr-cooper schreef:


...vandaag was dag van de geopend motorklep
de "Project 21" 140PK D-Serie Honda, mijn Mini Van 1.6 Vtec Automat, klanten Mini 1.6 Vtec
3 concepte... alles staat op schoefveren!
...Weltruste
Mooie foto!! Brute karretjes!
Klinkt als een goede investering, Ik rijd nu met Kayaba Gas Upgrade dempers en ga binnenkort een setje solid mount subframebevestigingen monteren (ligt al thuis). Ik verwacht veel meer trillingen in de carrosserie, zorgen de veren er dan voor dat het ook weer wat soepeler rijdt?
Hoi Beumert,
door de sf-bevesting word de Mini beeter bestuurbar maar ook een beetje harder in het geluijd.
Als je de Kayabas in verbinding met de schoefveren montert heb je en "smooth -ride"
Groeten
Je moet ingelogd zijn om te reageren.