Na onlangs de accu (overleden) en dynamo (gescheurd huis) vervangen te hebben start de MPI nog niet lekker. De startmotor gaat vaak maar 1x rond en (met veel mazzel) slaat de Mini aan, maar veel vertrouwen geeft het niet. Wat is hier aan te doen behalve de startmotor vervangen?
Je zou het ontstekingstijdstip kunnen (laten) controleren. (staat misschien wat te vroeg)
De startmotor demonteren en uit elkaar halen en controleren op vervuiling, koolborstels en collector op slijtage, en de speling op de lagerbussen mag niet te groot zijn.
Draaiende en schuivende delen (spaarzaam) smeren met goed vet.
Indien dit alles niet helpt wordt het waarschijnlijk toch vernieuwen.
Belske schreef: Je zou het ontstekingstijdstip kunnen (laten) controleren. (staat misschien wat te vroeg)
Het is een MPI, kan dat hierbij ook?
nope je kan je ontstekingstijd niet veranderen, is alleen voor carb minikes...
wat je wel kan doen is je massastrook vervangen die tussen je blok en koets gemonteerd zit parallel aan je hondebot...
Red Flame schreef: wat je wel kan doen is je massastrook vervangen die tussen je blok en koets gemonteerd zit parallel aan je hondebot...
De wegenwacht heeft vanochtend nog even bevestigd dat je gelijk hebt
Na hulp met starten door de WW gaf de dynamo 14V uitgaande spanning en werd er maar 13V bij de accu ontvangen. Het lek zat inderdaad in de massakabel. Na het vervangen van de massakabels (hondebot en accu) en opschuren van de zwaar geroeste aansluitingen start ie eindelijk goed.
Na onlangs de accu (overleden) en dynamo (gescheurd huis) vervangen te hebben start de MPI nog niet lekker. De startmotor gaat vaak maar 1x rond en (met veel mazzel) slaat de Mini aan, maar veel vertrouwen geeft het niet. Wat is hier aan te doen behalve de startmotor vervangen?
Je zou het ontstekingstijdstip kunnen (laten) controleren. (staat misschien wat te vroeg)
De startmotor demonteren en uit elkaar halen en controleren op vervuiling, koolborstels en collector op slijtage, en de speling op de lagerbussen mag niet te groot zijn.
Draaiende en schuivende delen (spaarzaam) smeren met goed vet.
Indien dit alles niet helpt wordt het waarschijnlijk toch vernieuwen.
Belske schreef:
Je zou het ontstekingstijdstip kunnen (laten) controleren. (staat misschien wat te vroeg)
Het is een MPI, kan dat hierbij ook?
nope je kan je ontstekingstijd niet veranderen, is alleen voor carb minikes...
wat je wel kan doen is je massastrook vervangen die tussen je blok en koets gemonteerd zit parallel aan je hondebot...
Red Flame schreef:
wat je wel kan doen is je massastrook vervangen die tussen je blok en koets gemonteerd zit parallel aan je hondebot...
De wegenwacht heeft vanochtend nog even bevestigd dat je gelijk hebt
Na hulp met starten door de WW gaf de dynamo 14V uitgaande spanning en werd er maar 13V bij de accu ontvangen. Het lek zat inderdaad in de massakabel. Na het vervangen van de massakabels (hondebot en accu) en opschuren van de zwaar geroeste aansluitingen start ie eindelijk goed.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.