Na wat opzoekwerk kwam ik er achter dat ik blijkbaar een mg metro 1300 blok heb. Het gat waar die dikke bout in moet van de oliefilter is namelijk groter dan mijn 1000 cc. Klopt dit dat ik dan een mg metro blok heb ?
En waar kan ik z'n grotere bout vinden ? Is ongeveer diameter 17 mm.
Dacht ik ook idd. tot 2 weken geleden ikzelf mijn MG blokje moest inbouwen. Hier de verschillen:
- Benzineleidingen maatje groter
- Oliepomp maatje groter (ook het gat in je blok!)
- Koelingsdeel op je MG oliefilter (eraf halen anders tikt het tegen je voorsubframe aan)
- Remleidingen maatje groter (wartels aanpassen)
- andere remcilinder monteren of aansluiting aanpassen
- schroefdraad van het oliefilter is anders dan standaard mini/metro (ivm koelingsdeel wat erop zit)
- gescheiden inlaat- en uitlaatspruitstuk (LCD-achtig)
- kleppendeksel altijd aluminium met koelribben erop
Dat was het ongeveer wel een beetje
Verder is de kop van een MG metro altijd gelood en uiteraard beetje sneller. Ook moet je hier zoals bij standaard metro een gat boren in je kop voor het koelwaterkraantje of een zwevend elementje gebruiken. En uiteraard kun je een MG blok ook herkennen aan het motornummer.
"
Na wat opzoekwerk kwam ik er achter dat ik blijkbaar een mg metro 1300 blok heb. Het gat waar die dikke bout in moet van de oliefilter is namelijk groter dan mijn 1000 cc. Klopt dit dat ik dan een mg metro blok heb ?
En waar kan ik z'n grotere bout vinden ? Is ongeveer diameter 17 mm.
Groetjes, Mini1991
Iemand die dit weet? Het is nogal vrij dringend.
Bedankt alvast !
Zou geen verschil in moeten zitten.
Dennis
Toch is het zo de bout past niet.
viewtopic.php?f=5&t=22584&hilit=verschil+1000cc+en+1300cc
"Rene,
Dacht ik ook idd. tot 2 weken geleden ikzelf mijn MG blokje moest inbouwen. Hier de verschillen:
- Benzineleidingen maatje groter
- Oliepomp maatje groter (ook het gat in je blok!)
- Koelingsdeel op je MG oliefilter (eraf halen anders tikt het tegen je voorsubframe aan)
- Remleidingen maatje groter (wartels aanpassen)
- andere remcilinder monteren of aansluiting aanpassen
- schroefdraad van het oliefilter is anders dan standaard mini/metro (ivm koelingsdeel wat erop zit)
- gescheiden inlaat- en uitlaatspruitstuk (LCD-achtig)
- kleppendeksel altijd aluminium met koelribben erop
Dat was het ongeveer wel een beetje
Verder is de kop van een MG metro altijd gelood en uiteraard beetje sneller. Ook moet je hier zoals bij standaard metro een gat boren in je kop voor het koelwaterkraantje of een zwevend elementje gebruiken. En uiteraard kun je een MG blok ook herkennen aan het motornummer.
"
Je moet ingelogd zijn om te reageren.