Ik ben op diverse NL sites aan het zoeken, maar kan geen Mini vinden met een motorswap naar bijvoorbeerbeel Honda. Op buitenlandse sites kom ik die wel tegen. Zijn er Honda-Mini's te koop in Nederland, zo ja, waar?
In het showcase topic staan verschillende conversies oa Suzuki Swift, Honda, Yamaha etc. Eentje kopen in Nederland zal niet zo gemakkelijk zijn omdat het redelijk zeldzaam is. Wil je een kant en klare kopen dan zou ik toch in Engeland gaan kijken en dan eventueel ombouwen naar links stuur.
Dennis
Kijk de showcase-topics hier eens na. Daar staan er verschillende.
Mmm, wat zou zoiets moeten kosten? En wat zou een nederlandse hondamimi moeten kosen, stel dat er 1 te koop is?
Ja, in de showrooms staan er genoeg, maar dan blijft het bij kijken. zoek er 1 om te kopen
In Nederland waarschijnlijk niet te koop, maar op het 16v forum in Engeland vaak genoeg voor prijzen waar je ze zelf niet voor kunt bouwen.
Dennis
Ze kunnen door Nederlandse bedrijven best gebouwd worden. Ik zou dan alleen wel met een prijskaartje van minimaal 10.000,- rekening houden, als het niet meer is.
Er is een andere topic ivm. Swift conversies, waar jij ook misschien interesse heb.
Ik denk dat ik ga zoiets volgende jaar doen. Ik heb drie bedrijven aangesproken dat zo een conversie kunnen doen, twee ervan met een "turn key arrangement" en een uit de USA met een "bolt-on" kit. Prijzen beginnen bij 6500 Euri voor een 105pk Swift, maar let op, geen verdere groot laswerk of spuitwerk bij de auto.
Begin September zal ik een Nederlandse Swift Mini rijden voor het eerst ook om te vergelijken met een Honda conversie uit Duitsland, later in 2011 wil ik een beslissing nemen.
Als jij de namen van de bedrijven wil hebben, graag en PB naar mij sturen, ik denk dat het tegen de regels van dit forum is bedrijven te noemen.
Met vriendelijke groet,
Lluís
(b)engeltje schreef: Ze kunnen door Nederlandse bedrijven best gebouwd worden. Ik zou dan alleen wel met een prijskaartje van minimaal 10.000,- rekening houden, als het niet meer is.
En een redelijke factor daaroverheen....
Groet ron
Overigens in Duitsland is er een mooie Honda Mini te koop, 25000 Euri.
Ik weet niet of het nu zo nuttig is om nog een VTEC topic te openen wat gaat over ombouwen, daar zijn er al genoeg van.
Dus misschien kunnen we het hier houden op het kopen van een kant-en-klare VTEC mini, dan verplaats ik dit topic ook uit Tech Mods en Tuning.
Ik zoek geen kit, maar een omgebouwde die al klaar is. Dus zo goed heb jij niet gelezen...
Op Ebay in Engeland staat al een tijdje een exemplaar, met een 230 pk sterke VTEC.
Kost zo'n 17500 pond en ziet er wel goed uit.
Ben
Heb je een linkje? En waar kan ik eventueel andere koplamplenzen kopen voor een zacht prijsje?
dwarfcar schreef: Heb je een linkje? En waar kan ik eventueel andere koplamplenzen kopen voor een zacht prijsje?
Oh, je zit op een beperkt budget??
Groet ron
(sjezus, wat zeg ik dat politiek correct... )
Die koplamplenzen vind je wel bij elke Mini shop hier in Nederland. Of 2 hands via het forum, marktplaats, speurders of de kofferbakverkoop op de clubdag. Kost je nieuw misschien een paar tientjes (gokje, heb ze zelf nog nooit hoeven kopen, maar prijzen kun je prima vinden op de Engelse webshops)
Je kan je beter even verdiepen hoe het zit met het op kenteken krijgen. Iets wat tegenwoordig best goed te doen is overigens, zeker als de auto al met het vermogen/motorinhoud van een VTEC in Engeland geregistreerd is.
En Ben van Leeuwen verbouwt ook alleen maar op bestelling. Gezien de hoge kosten en vele mogelijkheden is het niet te doen om zomaar een Mini om te bouwen in de hoop er een klant voor te vinden.
Ik ben ook een tijd aan het zoeken geweest naar een honda mini en heb uiteindelijk de mini van marko spaans gekocht.
Maar de eigenaar van riverhouse in almen heeft ook nog een mini met hondablok te koop, zie zijn site www.riverhousemini.com
M.v.g.
Max
Bedoel je die Era? Is toch geen Honda ? Wel een koopje ten opzichte van die Engelse van 17.500 pond....
Nee niet de era maar de eerste mini als je bij injection and sportpack cars kijkt.
Hij is inmiddels al een tijdje klaar.
De prijs ligt rond de €13500,-
Was mij te duur voor een ''hobby auto''
Ja en ik weet dat een hobby geld mag kosten !
Heb je gezien dat die bij "Models sold" staat?
Ja klopt!
Maar volgens mij staat hij nog te koop toen ik contact heb gehad met hem stond hij namelijk ook bij sold.
Als je echt geinteresseerd bent zal je contact met hem moeten opnemen.
Hij bouwt ze overigens overigens ook.
-overigens
Die staat slechts een paar jaren op zijn site, die overigens toch al hopeloos verouderd is...
Effe off-topic : Die ERA is mooi verprutst met zo'n Sportspack set. Ziet er echt niet uit.
En weer on-topic : Als die estate nog te koop is, dan vind ik de prijs fors.
Het is geen 16 klepper en nog belangrijker: De auto staat op kenteken nog als 1100. Houd dus rekening met enige kosten om e.e.a. te laten keuren.
Ben
dwarfcar schreef: Ik zie geen kant-en-klare staan hoor?
Ik zoek geen kit, maar een omgebouwde die al klaar is. Dus zo goed heb jij niet gelezen...
De basis kit kost 3000euro voor de doe-het-zelvers. Maar ze zullen je best aan een kant en klare ombouw kunnen helpen hoor. Dat was het idee.
Misschien is dit wat? Heeft 250pk dus dat wil wel vooruit. Kost 36.000 euro, maar heeft wel een nadeel, deze VTEC staat namenlijk in Italië, maar dat is dan ook het enige....
gelijk een leuk test ritje
haha
grt
250 pk Daarmee trek je elke Ferrari er denk ik wel mee uit!
Testritje door Duitsland is niet verkeerd toch? Wat ik me trouwens af vraag, hoe snel trek je je 25 liter brandstoftank leeg met zo'n Vtec?
Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Ook in NL te koop, nog niet af. maar kost dan ook minder.
Ik mis de match even. Een aanbieding voor een gechopte carroserie ZONDER motor (laat staan VTEC), in het topic van iemand die op zoek is naar een reeds gebouwde complete Mini MET motor (VTEC of Swift)
Ik kan me ook niet voorstellen dat een roofchop en een nette carroserie 8000 euro moet kosten, maar da's mijn (nooit zo bescheiden) mening.
Ben
ayla schreef: Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Groet ron
Heeft die VTEC een trekhaak voor die aanhanger dan???
ronald87 schreef: Testritje door Duitsland is niet verkeerd toch? Wat ik me trouwens af vraag, hoe snel trek je je 25 liter brandstoftank leeg met zo'n Vtec?
Met een beetje beheersing van je rechtervoet zal een VTEC niet meer verbruiken dan standaard 1275cc blokje denk ik. In een CRX rijd je met veel gemak 1 op 15. En dat is dan al met stevig doorrijden op de snelweg. Die auto heeft wel minder luchtweerstand, maar is toch ook 250 kg zwaarder dan een Mini.
Als je het gaspedaal echter goed intrapt, zal het wel rap gaan met de liters euro95
Ton schreef: ayla":2j5xr0wm]Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Groet ron
Heeft die VTEC een trekhaak voor die aanhanger dan??? [/quote:2j5xr0wm]
Nee hoor Ton, maar de Passat wel
Groet ron
Hmm, heb nog niets kunnen vinden in NL. Dan maar het stuur rechts. Is dat vervelend?
Alleen bij een parkeer garage of bij de Mac-drive..
Oplossing: bijrijder meenemen.
In Nederland zul je ook niet zo snel een Vtec aangeboden krijgen. En dan is 90% van die modellen in Nederland nog zelfbouw. Je zult toch over de grens moeten gaan. En dat hoeft niet perse overzee's te zijn, zoals er in dit topic al aangegeven is.
Oke, maar 18k...
18k voor een perfecte VTEC is een schijntje (1800 dan wel).
5k voor een VTEC/R1 betekent zelf er nog een fortuin in stoppen kan ik je garanderen.
Een kilo is 1000 en dat is natuurlijk fors...
Ga in godsnaam geen geld steken in het gepruts van een ander al is het nog zo weinig. als je bereid bent om zo'n 10 mille aan onderdelen te investeren bouw je d'r zelf eentje en natuurlijk kan je het zo gek maken als je zelf wilt, mijn vtec mini is getaxeerd op 30.000 euro dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
Het is een knappe prestatie als je kans ziet om
Je Mini voor de taxatie waarde te verkopen
vtekkie schreef: mijn vtec mini is getaxeerd op 30.000 euro dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
En jij denkt dat je 30.000 voor je v-tec krijgt als je deze verkoopt?
In Engeland raken ze conversies bijna aan de straatstenen niet kwijt en worden vaak in onderdelen verkocht, omdat dat meer oplevert en dan gaat het vaak echt niet om prutswerk. Voor een bedrag tussen de 5000 en 7000 pond koop je echt een hele goede, met een Z-cars, Watsons of Allspeed subframe.
Dennis
Ik denk zelfs dat sommige "home made" conversies beter zijn!
maar goed zoeken en veel onderzoek helpt!
Eehm 18K? daar verkoop ik de mijne wel voor hoor :-) :)" title="Evil" />
En jij denkt dat je 30.000 voor je v-tec krijgt als je deze verkoopt?[/quote]
Als ik hem in de brand steek wel,....Een nette vtec mini moet particulier altijd tussen de 10 en 15 op kunnen leveren let wel een NETTE! Je moet geen vtec mini gaan bouwen om er rijk van te worden je moet hem echt voor jezelf bouwen, maar mocht er iets met mijn vtecmini gebeuren dan keert de verzekering igv total loss gewoon 30 mille uit.
vtekkie schreef: dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
Goedemiddag,
Ik ben op diverse NL sites aan het zoeken, maar kan geen Mini vinden met een motorswap naar bijvoorbeerbeel Honda. Op buitenlandse sites kom ik die wel tegen. Zijn er Honda-Mini's te koop in Nederland, zo ja, waar?
In het showcase topic staan verschillende conversies oa Suzuki Swift, Honda, Yamaha etc. Eentje kopen in Nederland zal niet zo gemakkelijk zijn omdat het redelijk zeldzaam is. Wil je een kant en klare kopen dan zou ik toch in Engeland gaan kijken en dan eventueel ombouwen naar links stuur.
Dennis
Kijk de showcase-topics hier eens na. Daar staan er verschillende.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=48724
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=40678
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=51527
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=41342
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=43236
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 46&t=50298
Mmm, wat zou zoiets moeten kosten? En wat zou een nederlandse hondamimi moeten kosen, stel dat er 1 te koop is?
Ja, in de showrooms staan er genoeg, maar dan blijft het bij kijken. zoek er 1 om te kopen
In Nederland waarschijnlijk niet te koop, maar op het 16v forum in Engeland vaak genoeg voor prijzen waar je ze zelf niet voor kunt bouwen.
Dennis
Ze kunnen door Nederlandse bedrijven best gebouwd worden. Ik zou dan alleen wel met een prijskaartje van minimaal 10.000,- rekening houden, als het niet meer is.
Er is een andere topic ivm. Swift conversies, waar jij ook misschien interesse heb.
Ik denk dat ik ga zoiets volgende jaar doen. Ik heb drie bedrijven aangesproken dat zo een conversie kunnen doen, twee ervan met een "turn key arrangement" en een uit de USA met een "bolt-on" kit. Prijzen beginnen bij 6500 Euri voor een 105pk Swift, maar let op, geen verdere groot laswerk of spuitwerk bij de auto.
Begin September zal ik een Nederlandse Swift Mini rijden voor het eerst ook om te vergelijken met een Honda conversie uit Duitsland, later in 2011 wil ik een beslissing nemen.
Als jij de namen van de bedrijven wil hebben, graag en PB naar mij sturen, ik denk dat het tegen de regels van dit forum is bedrijven te noemen.
Met vriendelijke groet,
Lluís
(b)engeltje schreef:
Ze kunnen door Nederlandse bedrijven best gebouwd worden. Ik zou dan alleen wel met een prijskaartje van minimaal 10.000,- rekening houden, als het niet meer is.
En een redelijke factor daaroverheen....
Groet ron
Overigens in Duitsland is er een mooie Honda Mini te koop, 25000 Euri.
Ik weet niet of het nu zo nuttig is om nog een VTEC topic te openen wat gaat over ombouwen, daar zijn er al genoeg van.
Dus misschien kunnen we het hier houden op het kopen van een kant-en-klare VTEC mini, dan verplaats ik dit topic ook uit Tech Mods en Tuning.
Ben van Leeuwen doet VTEC ombouw.

http://www.minicentre.nl/?page=16V+Conversie&lang=nl
Zo goed heb je dus niet gezocht....
Ik zie geen kant-en-klare staan hoor?

Ik zoek geen kit, maar een omgebouwde die al klaar is. Dus zo goed heb jij niet gelezen...
Op Ebay in Engeland staat al een tijdje een exemplaar, met een 230 pk sterke VTEC.
Kost zo'n 17500 pond en ziet er wel goed uit.
Ben
Heb je een linkje? En waar kan ik eventueel andere koplamplenzen kopen voor een zacht prijsje?
dwarfcar schreef:
)
Heb je een linkje? En waar kan ik eventueel andere koplamplenzen kopen voor een zacht prijsje?
Oh, je zit op een beperkt budget??
Groet ron
(sjezus, wat zeg ik dat politiek correct...
Die koplamplenzen vind je wel bij elke Mini shop hier in Nederland. Of 2 hands via het forum, marktplaats, speurders of de kofferbakverkoop op de clubdag. Kost je nieuw misschien een paar tientjes (gokje, heb ze zelf nog nooit hoeven kopen, maar prijzen kun je prima vinden op de Engelse webshops)
Je kan je beter even verdiepen hoe het zit met het op kenteken krijgen. Iets wat tegenwoordig best goed te doen is overigens, zeker als de auto al met het vermogen/motorinhoud van een VTEC in Engeland geregistreerd is.
En Ben van Leeuwen verbouwt ook alleen maar op bestelling. Gezien de hoge kosten en vele mogelijkheden is het niet te doen om zomaar een Mini om te bouwen in de hoop er een klant voor te vinden.
voortaan regelmatig kijken op Ebay UK, ofwel http://www.ebaymotors.co.uk
Daar vind je deze link 1
of deze link 2
Groeten,
Ben
Hallo,
Ik ben ook een tijd aan het zoeken geweest naar een honda mini en heb uiteindelijk de mini van marko spaans gekocht.
Maar de eigenaar van riverhouse in almen heeft ook nog een mini met hondablok te koop, zie zijn site www.riverhousemini.com
M.v.g.
Max
Bedoel je die Era? Is toch geen Honda ? Wel een koopje ten opzichte van die Engelse van 17.500 pond....
Nee niet de era maar de eerste mini als je bij injection and sportpack cars kijkt.
!
Hij is inmiddels al een tijdje klaar.
De prijs ligt rond de €13500,-
Was mij te duur voor een ''hobby auto''
Ja en ik weet dat een hobby geld mag kosten
Heb je gezien dat die bij "Models sold" staat?
Ja klopt!
Maar volgens mij staat hij nog te koop toen ik contact heb gehad met hem stond hij namelijk ook bij sold.
Als je echt geinteresseerd bent zal je contact met hem moeten opnemen.
Hij bouwt ze overigens overigens ook.
-overigens
Die staat slechts een paar jaren op zijn site, die overigens toch al hopeloos verouderd is...
Effe off-topic : Die ERA is mooi verprutst met zo'n Sportspack set. Ziet er echt niet uit.
En weer on-topic : Als die estate nog te koop is, dan vind ik de prijs fors.
Het is geen 16 klepper en nog belangrijker: De auto staat op kenteken nog als 1100. Houd dus rekening met enige kosten om e.e.a. te laten keuren.
Ben
dwarfcar schreef:


Ik zie geen kant-en-klare staan hoor?
Ik zoek geen kit, maar een omgebouwde die al klaar is. Dus zo goed heb jij niet gelezen...
De basis kit kost 3000euro voor de doe-het-zelvers. Maar ze zullen je best aan een kant en klare ombouw kunnen helpen hoor. Dat was het idee.
Misschien is dit wat? Heeft 250pk dus dat wil wel vooruit. Kost 36.000 euro, maar heeft wel een nadeel, deze VTEC staat namenlijk in Italië, maar dat is dan ook het enige....
gelijk een leuk test ritje
haha
grt
250 pk
Daarmee trek je elke Ferrari er denk ik wel mee uit!
Testritje door Duitsland is niet verkeerd toch?
Wat ik me trouwens af vraag, hoe snel trek je je 25 liter brandstoftank leeg met zo'n Vtec?
Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Groet ron
viewtopic.php?f=25&t=52862
Ook in NL te koop, nog niet af. maar kost dan ook minder.
Ik mis de match even. Een aanbieding voor een gechopte carroserie ZONDER motor (laat staan VTEC), in het topic van iemand die op zoek is naar een reeds gebouwde complete Mini MET motor (VTEC of Swift)
Ik kan me ook niet voorstellen dat een roofchop en een nette carroserie 8000 euro moet kosten, maar da's mijn (nooit zo bescheiden) mening.
Ben
ayla schreef:

Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Groet ron
Heeft die VTEC een trekhaak voor die aanhanger dan???
ronald87 schreef:
Wat ik me trouwens af vraag, hoe snel trek je je 25 liter brandstoftank leeg met zo'n Vtec?
Testritje door Duitsland is niet verkeerd toch?
Met een beetje beheersing van je rechtervoet zal een VTEC niet meer verbruiken dan standaard 1275cc blokje denk ik. In een CRX rijd je met veel gemak 1 op 15. En dat is dan al met stevig doorrijden op de snelweg. Die auto heeft wel minder luchtweerstand, maar is toch ook 250 kg zwaarder dan een Mini.
Als je het gaspedaal echter goed intrapt, zal het wel rap gaan met de liters euro95
Ton schreef:
[/quote:2j5xr0wm]
ayla":2j5xr0wm]Ach, voor een leuk prijsje neem ik eind oktober de aanhanger mee naar Italie, en jouw VTEC weer mee retour...
Groet ron
Heeft die VTEC een trekhaak voor die aanhanger dan???
Nee hoor Ton, maar de Passat wel
Groet ron
Hmm, heb nog niets kunnen vinden in NL. Dan maar het stuur rechts. Is dat vervelend?
Alleen bij een parkeer garage of bij de Mac-drive..
Oplossing: bijrijder meenemen.
In Nederland zul je ook niet zo snel een Vtec aangeboden krijgen. En dan is 90% van die modellen in Nederland nog zelfbouw. Je zult toch over de grens moeten gaan. En dat hoeft niet perse overzee's te zijn, zoals er in dit topic al aangegeven is.
Oke, maar 18k...
18k voor een perfecte VTEC is een schijntje (1800 dan wel).
5k voor een VTEC/R1 betekent zelf er nog een fortuin in stoppen kan ik je garanderen.
Een kilo is 1000 en dat is natuurlijk fors...
Ga in godsnaam geen geld steken in het gepruts van een ander al is het nog zo weinig. als je bereid bent om zo'n 10 mille aan onderdelen te investeren bouw je d'r zelf eentje en natuurlijk kan je het zo gek maken als je zelf wilt, mijn vtec mini is getaxeerd op 30.000 euro dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
Het is een knappe prestatie als je kans ziet om
Je Mini voor de taxatie waarde te verkopen
vtekkie schreef:
mijn vtec mini is getaxeerd op 30.000 euro dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
En jij denkt dat je 30.000 voor je v-tec krijgt als je deze verkoopt?
In Engeland raken ze conversies bijna aan de straatstenen niet kwijt en worden vaak in onderdelen verkocht, omdat dat meer oplevert en dan gaat het vaak echt niet om prutswerk. Voor een bedrag tussen de 5000 en 7000 pond koop je echt een hele goede, met een Z-cars, Watsons of Allspeed subframe.
Dennis
Ik denk zelfs dat sommige "home made" conversies beter zijn!
:)" title="Evil" />
maar goed zoeken en veel onderzoek helpt!
Eehm 18K? daar verkoop ik de mijne wel voor hoor :-)
En jij denkt dat je 30.000 voor je v-tec krijgt als je deze verkoopt?[/quote]
Als ik hem in de brand steek wel,....Een nette vtec mini moet particulier altijd tussen de 10 en 15 op kunnen leveren let wel een NETTE! Je moet geen vtec mini gaan bouwen om er rijk van te worden je moet hem echt voor jezelf bouwen, maar mocht er iets met mijn vtecmini gebeuren dan keert de verzekering igv total loss gewoon 30 mille uit.
vtekkie schreef:

dus krijg je je investering altijd terug bij verkoop
Jij had het over verkoop
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.