[url][/url]
Ik heb sinds kort een probleem met de koppeling..
Als ik stil sta en ik wil ontkoppelen, dus als ik de koppeling intrap dan zakt het toerental met ruim 500 . pm
Dus stationair heb ik hem erg hoog afgesteld want normasAlll viel de motor uit . Het is een koppeljng,met het lange armpje
en die wok.. ( weet effe de nasm niet verto of niet ) ook als ik hem start met de koppeling in dan doet de startmotor moeilijk . Alles is nieuw sinds een half jaar en heeft altijd goed gefunctioneerd .
En als ik rij de eerste 20 km gast het schakelen soepel maar erna steeds moeilijker om hem de versnelling in te krijgen.
Alles is ontlucht en lekvrij
Ik denk dat het lagertje wat tegen de wok aandrukt al versleten is ofzo
Hopelijk kan iemand mij helpen
Grtz roy
Een lang armpje is een pre verto koppeling
Wat is er allemaal nieuw aan je blok?
Bij mij zakt het toerental ook wat maar ik heb een grijze drukgroep dus die drukt wat harder dan de standaard
gegroet Paneermeel
Misschien axiale speling op de krukas? Beweegt de poelie (met de V-snaar) als je de koppeling indrukt?
Als het de druklager is zou je waarschijnlijk wel geluiden horen ...
Misschien zit je vliegwiel niet goed vast?
De vraag is inderdaad wat er een half jaar geleden dan vervangen/veranderd is? (en wat niet?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
dankjewel voor julie reacties
eigelijk is alles nieuw de hele motor is opnieuw met nieuwe onderdelen opgebouwd
nieuwe slave cylinder, nieuw armpje nieuw lager, nieuwe wok nieuwe racekoppelingsplaat, nieuw verlicht vliegwiel, nieuwe krukas, nieuwe krukas lagers, nieuw middenblok 1380 cc enz enz
nu weet ik het ook niet meer mja zal de koppeling er maar eens vanaf gaan halen misschien dat ik dan meer duidelijkheid krijg
grtz roy
mogelijk dat je slijtage hebt op die "nieuwe?" arm?
Kan zijn dat je axiaal lager versleten is. heb het zelfde probleem en heb er ook een race koppeling in.
ik denk ook dat het zoiets moet zijn.. want ik heb het veertje tussen slave cylinder en het armpje ook niet ertussen gehad
Welke drukgroep gebruik je?
Als hij alleen wat zakt in toeren en de motor is nog nieuw zou ik eerste even afwachten.
Als je axiaal lagers eruit gaan hoor je het wel (ik heb er ervaring mee ). Je zou zoals Theo al zei ook een kunnen kijken wat je poulie aan de andere kant van de krukas doet.
Als die veel beweegt als je de koppeling intrapt zijn je axiaal lagers versleten.
Ik heb een grijze drukgroep en in het begin zakte de toeren best veel. Maar nu zakt hij bijna niet meer in toeren.
Een tip: doorboor je axiaal lager in een oliekanaal. Dan komt de olie tussen de krukas en het lager in (koppelingszijde). Smeert beter en blijft het langer heel.
Succes ermee
vorig weekend wilde ik een stukje rijden... ik had het koel[probleem opgelost en was vrolijk aan het genieten met mijn mini in het zonnetje
tot op een gegeven moment......
toen knalde de slave cylinder uitelkaar S:
het hele binnewerk is eruit gevallen en ben ik kwijt.. dat is nog niet zo'n groot probleem. dus helaas heeft die veer ook niet geholpen :S
nu is mijn vraag of iemanmd ook bekend is met dit probleem en misschien weet waar het fout is gegaan...
[url][/url]
Ik heb sinds kort een probleem met de koppeling..
Als ik stil sta en ik wil ontkoppelen, dus als ik de koppeling intrap dan zakt het toerental met ruim 500 . pm
Dus stationair heb ik hem erg hoog afgesteld want normasAlll viel de motor uit . Het is een koppeljng,met het lange armpje
en die wok.. ( weet effe de nasm niet verto of niet ) ook als ik hem start met de koppeling in dan doet de startmotor moeilijk . Alles is nieuw sinds een half jaar en heeft altijd goed gefunctioneerd .
En als ik rij de eerste 20 km gast het schakelen soepel maar erna steeds moeilijker om hem de versnelling in te krijgen.
Alles is ontlucht en lekvrij
Ik denk dat het lagertje wat tegen de wok aandrukt al versleten is ofzo
Hopelijk kan iemand mij helpen
Grtz roy
Een lang armpje is een pre verto koppeling
Wat is er allemaal nieuw aan je blok?
Bij mij zakt het toerental ook wat maar ik heb een grijze drukgroep dus die drukt wat harder dan de standaard
gegroet Paneermeel
Misschien axiale speling op de krukas? Beweegt de poelie (met de V-snaar) als je de koppeling indrukt?
Als het de druklager is zou je waarschijnlijk wel geluiden horen ...
Misschien zit je vliegwiel niet goed vast?
De vraag is inderdaad wat er een half jaar geleden dan vervangen/veranderd is? (en wat niet?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
dankjewel voor julie reacties
mja zal de koppeling er maar eens vanaf gaan halen misschien dat ik dan meer duidelijkheid krijg
eigelijk is alles nieuw de hele motor is opnieuw met nieuwe onderdelen opgebouwd
nieuwe slave cylinder, nieuw armpje nieuw lager, nieuwe wok nieuwe racekoppelingsplaat, nieuw verlicht vliegwiel, nieuwe krukas, nieuwe krukas lagers, nieuw middenblok 1380 cc enz enz
nu weet ik het ook niet meer
grtz roy
mogelijk dat je slijtage hebt op die "nieuwe?" arm?
zie ook:
http://www.minimania.com/imagesbig/fig3.jpg
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm
succes,
Theo van den Bogaard
Kan zijn dat je axiaal lager versleten is. heb het zelfde probleem en heb er ook een race koppeling in.
ik denk ook dat het zoiets moet zijn.. want ik heb het veertje tussen slave cylinder en het armpje ook niet ertussen gehad
Welke drukgroep gebruik je?
). Je zou zoals Theo al zei ook een kunnen kijken wat je poulie aan de andere kant van de krukas doet.
Als hij alleen wat zakt in toeren en de motor is nog nieuw zou ik eerste even afwachten.
Als je axiaal lagers eruit gaan hoor je het wel (ik heb er ervaring mee
Als die veel beweegt als je de koppeling intrapt zijn je axiaal lagers versleten.
Ik heb een grijze drukgroep en in het begin zakte de toeren best veel. Maar nu zakt hij bijna niet meer in toeren.
Een tip: doorboor je axiaal lager in een oliekanaal. Dan komt de olie tussen de krukas en het lager in (koppelingszijde). Smeert beter en blijft het langer heel.
Succes ermee
vorig weekend wilde ik een stukje rijden... ik had het koel[probleem opgelost en was vrolijk aan het genieten met mijn mini in het zonnetje
tot op een gegeven moment......
toen knalde de slave cylinder uitelkaar S:
het hele binnewerk is eruit gevallen en ben ik kwijt.. dat is nog niet zo'n groot probleem. dus helaas heeft die veer ook niet geholpen :S
nu is mijn vraag of iemanmd ook bekend is met dit probleem en misschien weet waar het fout is gegaan...
groeten, roy
Je moet ingelogd zijn om te reageren.