Achterruit verwarming stuk??

Hoe kan ik controlleren of de banen in mijn achterruit kapot zijn of dat de bedrading niet goed is van mijn achterruit verwarming.
Als ik de achterruit verwarming aanzet doet ie helemaal niks (alleen het groene lampje gaat branden), dus geen enkele baan doet zijn werk.
ie kan me helpen!?!!

geen enkele baan doet zijn werk, betekent niet dat je achterruitverwarming kapot is...

heb je en spanning gemeten op de stekkertjes waarmee de ruit verbonden wordt...

och mijn uitleg gaat weer lekker vandaag, not, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ben nog niet echt wakker. :x

Ja ik snap je. Ik heb gemeten (als je van binnenuit naar de achterruit kijkt) rechts gemeten daar stond spanning op en ik heb links gemeten daar stond helemaal geen spanning op. (ja met de schakelaar aan!)

ok als de spanning er ook afgaat als je de schakelaar uitzet, dan is inderdaad je achterruit de boeman...

zijn de stripjes goed schoon die aan de ruit vast zitten??? Aansluitingen

zo ja dan zal je ruit vervangen moeten worden, volgens mij kan je de strips niet vervangen die erin zitten...

een 2e hands ruitje is zo duur niet en het zetten van deze ruit is in een uurtje gebeurd...

succes...

Thanx,

Dan ga ik opzoek naar een 2e hands achterruit. volgens mij kan je in iedere autoshop banen kopen, maar eerst de prijzen vergelijken.

Sebastian schreef:
Dan ga ik opzoek naar een 2e hands achterruit. volgens mij kan je in iedere autoshop banen kopen, maar eerst de prijzen vergelijken.



Je kan ook spul kopen waarmee je de banen kan repareren.

Trouwens, als de ene kant wel spanning heeft en de andere kant niet zou het op zicht kloppen. Meet eens of de kant, waar je geen spanning meette, wel verbonden is met massa.

Wouter

Dinsdag 28 oktober 2003

Hoe heb je precies gemeten? Het is normaal dat er aan 1 kant van een verbruiker spanning te meten is en aan de andere niet.

Ik heb met een multimeter gemeten.
Eerst aan de ene kant, op het metaal op de ruit en op blank metaal en daarna hetzelfde gedaan aan de andere kant.

Dinsdag 28 oktober 2003

Dat lijkt mij zo uit het blote hoofd niet meer dan normaal, tenzij er nog een voor- (na-?) schakelweerstand is. Je kunt beter de weerstand van de achterruit meten, kijken of er uberhaupt stroom doorheen kan.

Oke doe ik dat eerst, thanx

Ik heb ook het probleem dat aan de ene kant van het ruit wel spanning is en aan de andere kant niet, nu heb ik ook op een paar plaatsen op het ruit gemeten en op verschillende banen.

Wat blijkt nu halverwege valt alle spanning weg |:( |:(

Is dit te repareren of toch maar een nieuw ruit.

dank

Zondag 20 november 2005

Heb je de thread gelezen? ;)

Wouter schreef:
Je kan ook spul kopen waarmee je de banen kan repareren.



Moet je wel weten waar de breuk zit natuurlijk.

Maandag 21 november 2005

Haal de bekleding van de C stijl aan de rechterkant ff weg en check de aansluiting van de massa.
Zo vaak gebeurd het niet dat alle draden te gelijk kapot zijn...

Ik weet dat je zilverlijm kunt kopen maar waarom niet met secondelijm met een heel dun draadje koper erin????

zal mijn massa nog even controleren, vind het aleen gek dat het halverwege stopt.

in iedergeval bedankt

ik heb het ook gehad, een hele mooie gave achterruit, is de verwarming stuk. Maar als je langs de ruit kijkt en je ziet de banen los zitten op bepaalde plekjes betekent dat die daar gebroken zijn. je kan het echt duidelijk zien als je maar onder de goede hoek staat.

een andere manier is de losse ruit (uit de auto halen, of voor je hem erin zet) aan een accu te hangen en dan boven de damp van een waterkoker te houden. als hij werkt zie je het vanzelf

Of een bietje ajeme op de ruut! ;)

Maar ik heb dus het zelfde probleem. Bij mij deden altijd
maar 3 banen wel en 2 banen niet. Gisteren met erin zetten
floepte ook nog het linker aansluit punt van het raam af! :(
Ik heb geprobeerd het te solderen, maar niet echt stevig want het ligt er weer naast.
Maar ik las dat er spul voor was om banen te repareren?
Waar kun je dat halen?

Volgens mij is dat zilverlijm maar das 29 euro voor 5 ml dus een niewe ruit is dan goedkoper.

Ik heb het zien liggen vij AVA autoshop.

Zeg hewt maar als er ook nog ander spul is.

Waar koop jij een ruit onder de 29 euro dan?

Dinsdag 22 november 2005

Zoals Rene al liet zien kun je tweedehands waarschijnlijk wel een ruit voor minder dan 30 euro vinden, zet eventueel een advertentie in Gevraagd.

Ik heb enkele reacties over het al dan niet uitwisselen van achterruiten uit het topic verwijderd, regel dat a.u.b. even via PM ofzo, daar is het voor uitgevonden ;)

Dinsdag 14 maart 2006

[size=75:27vitq5e][Post toegevoegd-Demelza][/size:27vitq5e]

Beste mensen,

nog maar twee banen van de verwarming in mijn achterruit werken, is dit te repareren of betekend dit vervangen van de achterruit??

Push, ik heb je vraag even aan een bestaand topic toegevoegd. Lees het even door :)

Dinsdag 23 oktober 2007

Ik heb mijn achterruit eruit liggen, waarvan 3 van de 5? banen het niet doet... Gisteren even gekeken, maar kan geen breuken ontdekken... Is er een manier om ze te vinden? Zat zelf aan een multimeter te denken, die klemmen op 1 van de hoofdcontacten en dan het baantje volgen tot hij stopt met piepen?? Vanavond toch niks beters te doen... :x Ga wel eens wat proberen... :P

banen volgen en dan zien wanneer hij stopt met piepen..
Kan je proberen alleen hij stopt niet met piepen omdat hij via de goeie banen wel stroom krijgt...
Of je moet er net bij een breuk zitten, maar dan zou je die echt wel zien als je pen van je multimeter niks voelt.

Zit eigenlijk te bedenken of de weerstandswaarde niet extreem veranderd wanneer je een breuk voorbij bent. Het blijven natuurlijk weerstandsdraden.
Dus doorlopen vanaf begin meter in de gaten houden wanneer hij extreem verspringt zou het punt daarvoor stuk zijn.

Denk dat dat de beste oplossing is.

Dinsdag 23 oktober 2007

Bij mij hetzelfde probleem, al moet ik de massa nog contoleren.

Maar bestaan er niet dingen als opplakbanen?

G-Bee schreef:
Maar bestaan er niet dingen als opplakbanen?



Volgens mij losse banen niet
alleeen dan het hele geheel...
Ik ken iemand die ooit vloerverwarming voor in de caravan van had gemaakt |:(

Dinsdag 23 oktober 2007

Ja sorry een opplak verwarming moet ik zeggen.
Ach ja mbt de de caravan, de vloer is dan wel altijd ontwasemd :)

Dinsdag 23 oktober 2007

Ok, lastiger dan gedacht dus... Vanavond komt er plotseling een maatje van de HTS langs... Zal eens samen met hem kijken, we zitten toch meestal de meeste tijd in de garage...

pas op dat je met die steekpennetjes van de multimeter niet je goeie banen doormidden krast...

Ik denk dat je een hoop minder ellende op je hals haalt door er een nieuw/andere achterruit in te zetten. Ook geen geweldige klus...maar minder frusterend dan de overige banen evt naar de knoppen helpen met meten.

Bij mij doet 1 baan het nog maar dus mag binnenkort zelf ook een raam doen :x

Woensdag 24 oktober 2007

Ik heb hem in "gevraagd" gezet... Inderdaad waarschijnlijk een stuk makkelijker...

[Moet ik alleen een nieuwe MSCN sticker en een nieuwe forum-sticker regelen :P ]

Birdy schreef:
[Moet ik alleen een nieuwe MSCN sticker en een nieuwe forum-sticker regelen :P ]



afpeuteren met een fohn :P

Ik denk dat je die spullen toch wel kan maken. Beetje opschuren soldeer over de (haar)scheur.
solved.

Woensdag 24 oktober 2007

Ik zat me ook af te vragen of het te solderen was. Het is een beetje vreemd spul, lijkt wel plastic, maar misschien is dat aleen de deklaag/omhulsel.

Hier hetzelfde probleem. Het groene lampje brandt, maar er gebeurt weinig.
Heb gekeken of er wel spanning uit de schakelaar ging, en ja.

Als ik de banen van het achterruit volg, dan lijken ze niet gebroken te zijn.

Rechts naast het knopje voor achterruitverwarming is er nog een knop, die je niet kunt indrukken zodat het klikt, hij verandert van stand wanneer je 'm ingedrukt houdt. Slechts tijdelijk. Waarvoor is dit bedoeld? :).

rem check....iets heel anders dus. Meet eens op de draden of er spanning op staat.

Er moet dus op beide contacten op het achterruit een spanning staan? Dus rechts-massa en links-massa? Ik dacht dat er een spanning moest staan tussen beide punten, zodat de weerstandsdraad als een soort hitteelement zou fungeren.

MiniJoey schreef:
rem check....iets heel anders dus. Meet eens op de draden of er spanning op staat.


Waar is die rem check voor?

remvloeistof niveau.

BruteSound schreef:
MiniJoey":3bvt7z9s]rem check....iets heel anders dus. Meet eens op de draden of er spanning op staat.


Waar is die rem check voor?[/quote:3bvt7z9s]

In de FAQ staat hierover een topicje gelinkt

svenvv schreef:
Er moet dus op beide contacten op het achterruit een spanning staan? Dus rechts-massa en links-massa? Ik dacht dat er een spanning moest staan tussen beide punten, zodat de weerstandsdraad als een soort hitteelement zou fungeren.




Volgens mij heb jij gelijk, ik kan me niet voorstellen dat op beide punten een massa staat, het punt is dan wat heeft dit voor toevoeging?
dan doet het immers niks. niet zoland er een belasting aanhangt en die creeer je door middel van een nul draad.

Ik heb een probleem, mijn achterruit verwarming doet het niet zo goed meer, ongeveer een maand geleden deden er nog 3 "draden" het nu nog maar 1. ik denk dus dat die andere een breukje of beschadiging in zit waardoor ze het niet meer doen.
Nu vertelde mijn vader dat je met een soort stift er overheen zou kunnen gaan vaardoor de breukjes gerepareerd worden en het weer werkt. Ik kan niets over zo'n stift vinden.

Weet iemand hier hou ik het zou kunnen repareren door middel van zo'n stift of misschien iets anders?

Groetjes Sjoerd

Een stift ken ik niet maar automaterialenzaken hadden wel een potje met een ziverkleurige vloeistof waarmee je de onderbreking kon repareren door met een heel dun penseeltje deze vloeistof aan te brengen op de onderbreking.
Maar of dat nog bestaat ????

Je moet ingelogd zijn om te reageren.