Weet iemand misschien hoe ik de breekbout los krijg van het stuur. bij mij zit er namelijk geen moer meer op waar je de sleutel op kunt zetten.
Hoe krijg ik die los?
Helaas maar 1 manier: Slijpen/zagen/hakken/breken/vloeken en heel hard tieren....
Geen idee waarom ze er ooit zo'n geval op hebben gezet. Ben pas 1 mini tegengekomen die hem nog wel had. Dan is een stuurverlager ineens heel makkelijk te monteren door 5 bouten los het halen. Anders blijft het klooien.
Bert
bedankt.
heb hem trouwens ook al los, na veel gekl**t.
thanks anyway.
en veel nieuwe woorden verzonnen? Vorig jaar heb ik ook enorm zitten kutten, boren zagen hakken en maar zweten en vloeken, kut karweitje. Komen er ook nog tientallen mensen voorbij lopen (Bert weet hoe mijn "werkplaats" eruit ziet en hoe druk het er is) die denken dat je de auto aan het jatten bent ofzo. Maar toegegeven het zit een stuk lekkerder. Nu nog iets verzinnen om het stuur dichterbij te krijgen iemand daar al iets voor verzonnen?
Die stoelverlengers (die je er vast in hebt zitten ) eruit halen en je benen inkorten?
Misschien een langere naaf maken? Maar dan moet je wel de beschikking hebben over een draaibank of zoiets, denk ik.
Eelke schreef: Misschien een langere naaf maken? Maar dan moet je wel de beschikking hebben over een draaibank of zoiets, denk ik.
Jep, naafverlengers bestaan. Maar zijn alles behalve standaard, net als het prijskaartje waarschijnlijk.
Wat ook kan is een ander stuur kopen. Ik heb eens in een Van gezeten welke mee heeft gedaad met de Mini Europa Rally. Deze had mooie kuipjes en een heel "diep" stuur (steekt dus een heel eind van de naaf af). Dit zat werkelijk geniaal.
Je kon alleen niet meer bij het knoppenpaneeltje . Dus daar zijn dan ook weer verleng stukjes voor te krijgen.
henkmarius schreef: Nu nog iets verzinnen om het stuur dichterbij te krijgen iemand daar al iets voor verzonnen?
gewoon sportstuur steken, de meeste naven verlengen je stuur, toch bij mijn fordje, denk bij de mini ook, dan kost dat niet zoveel dacht ik.
Eum die bleekbout, tja een ijzerzaagje (zo een klein ding) daarmee zaag je een gleuf in de kop van de breekbout en daarna een schroevedraaier
dacht ik, niet dus, hamer en een beitel, maar ne keer los kunde er een schroevendraaier opzetten en dan is die vlot te lossen.
eum zonder vloeken want dat doe ik echt zelden
Je kunt er ook simpelweg een moertje op lassen! Eerst een "pinnetje" van lasmateriaal erop hechten en dan moertje erover schuiven en vast lassen...
vandaag ander stuurke gestoken, in 30min uit de oude en 2 uur tegen dat het stuurke weer op zijn plaats zat,... amai zeg, totdat ik die bouten van de beugel van het stuurhuis gelost heb (gok ik) en dan nog met hameren tegen het erop zat
denken dat het moeilijkste gedaan was en dan dat tegenkomen
enfin t'is gelukt.
Die breekbout kreeg ik zonder schade los met een dremel.
Zo'n dik slijpschijfje erop en dan die ronde "moer" hol uitslijpen.
Gewoon van het midden naar buiten werken en dan knalt ie zo los.
Weet iemand misschien hoe ik de breekbout los krijg van het stuur. bij mij zit er namelijk geen moer meer op waar je de sleutel op kunt zetten.
Hoe krijg ik die los?
Helaas maar 1 manier: Slijpen/zagen/hakken/breken/vloeken en heel hard tieren....
Geen idee waarom ze er ooit zo'n geval op hebben gezet. Ben pas 1 mini tegengekomen die hem nog wel had. Dan is een stuurverlager ineens heel makkelijk te monteren door 5 bouten los het halen. Anders blijft het klooien.
Bert
bedankt.
heb hem trouwens ook al los, na veel gekl**t.
thanks anyway.
en veel nieuwe woorden verzonnen? Vorig jaar heb ik ook enorm zitten kutten, boren zagen hakken en maar zweten en vloeken, kut karweitje. Komen er ook nog tientallen mensen voorbij lopen (Bert weet hoe mijn "werkplaats" eruit ziet en hoe druk het er is) die denken dat je de auto aan het jatten bent ofzo. Maar toegegeven het zit een stuk lekkerder. Nu nog iets verzinnen om het stuur dichterbij te krijgen iemand daar al iets voor verzonnen?
Die stoelverlengers (die je er vast in hebt zitten
) eruit halen en je benen inkorten? 
Misschien een langere naaf maken? Maar dan moet je wel de beschikking hebben over een draaibank of zoiets, denk ik.
Eelke schreef:
. Dus daar zijn dan ook weer verleng stukjes voor te krijgen.

Misschien een langere naaf maken? Maar dan moet je wel de beschikking hebben over een draaibank of zoiets, denk ik.
Jep, naafverlengers bestaan. Maar zijn alles behalve standaard, net als het prijskaartje waarschijnlijk.
Wat ook kan is een ander stuur kopen. Ik heb eens in een Van gezeten welke mee heeft gedaad met de Mini Europa Rally. Deze had mooie kuipjes en een heel "diep" stuur (steekt dus een heel eind van de naaf af). Dit zat werkelijk geniaal.
Je kon alleen niet meer bij het knoppenpaneeltje
henkmarius schreef:

Nu nog iets verzinnen om het stuur dichterbij te krijgen iemand daar al iets voor verzonnen?
gewoon sportstuur steken, de meeste naven verlengen je stuur, toch bij mijn fordje, denk bij de mini ook, dan kost dat niet zoveel dacht ik.
Eum die bleekbout, tja een ijzerzaagje (zo een klein ding) daarmee zaag je een gleuf in de kop van de breekbout en daarna een schroevedraaier
dacht ik, niet dus, hamer en een beitel, maar ne keer los kunde er een schroevendraaier opzetten en dan is die vlot te lossen.
eum zonder vloeken want dat doe ik echt zelden
Je kunt er ook simpelweg een moertje op lassen! Eerst een "pinnetje" van lasmateriaal erop hechten en dan moertje erover schuiven en vast lassen...
vandaag ander stuurke gestoken, in 30min uit de oude en 2 uur tegen dat het stuurke weer op zijn plaats zat,... amai zeg, totdat ik die bouten van de beugel van het stuurhuis gelost heb (gok ik) en dan nog met hameren tegen het erop zat

denken dat het moeilijkste gedaan was en dan dat tegenkomen
enfin t'is gelukt.
Die breekbout kreeg ik zonder schade los met een dremel.
Zo'n dik slijpschijfje erop en dan die ronde "moer" hol uitslijpen.
Gewoon van het midden naar buiten werken en dan knalt ie zo los.
Een griptang doet wonderen...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.