Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

Ik ben bezig met een rover ombouw, ik gebruik het hele 114gti subframe en remmerij van de rover.dit zijn geventileerde schijven met gewone enkele klauwen, ik wil nu naar 4pots klauwen. Maar ik heb nu al 5mm spacers moeten gebruiken met de velgen die ik gebruik, word dat met 4 pots nog weer anders??????? Of is die maat wel het zelfde van de klauw.

Woensdag 11 april 2012

Ligt er aan of je de MINI 2-zuigerklauwen gebruikt (als je dit "gewone enkele klauwen" noemt) of dat het 1-zuiger klauwen zijn. Die laatsten zijn vaak smaller aan de buiten kant (tussen velg en schijf.

Als de Rover deze remmen standaard heeft, waarom dan naar 4-pots? De Rover is zwaarder dan de Mini dus voor de Mini zijn de standaard klauwen die je nu hebt meer dan genoeg.

Dennis

ik wil misschien geen rembekrachtiger gaan gebruiken, en de klauwen die er nu opzitten zijn met 1grote zuiger. Dus daarom zit ik aan 4pots te denken!

Ik zie het verband tussen het gebruik van rembekrachtiging en 4-pots klauwen niet helemaal. Zonder rembekrachtiging moet je gewoon wat harder trappen, of je nu 4-pots gebruikt of niet. Ik zou de standaard remmen blijven gebruiken of je moet willen gaan racen oid.

Dennis

Je moet ingelogd zijn om te reageren.