Wie o wie weet hoe de ruitenwisser schakelaar in elkaar moet. Er zit namelijk een veertje in die moet zorgen dat de hendel ( als je hem naar beneden doet)weer in de nul stand terug komt. Het gaat mij alleen om de manier hoe het veertje moet zitten. Uitleg met foto lijkt mij het makkelijkste , daar ik het al lastig vind het probleem uit te leggen, laat staan dat iemand moet uitleggen hoe het veertje moet zitten.
Alvast bedankt
[size=75:1t0lbl2b][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1t0lbl2b]
zojuist mn ruitenwisserschakelaar los gehad achter mn stuur,
schroefjes los gemaakt en opeens sprong dat ding los :S
zo te zien is er eerder wat afgebroken ofzo,
maar ik snap even niet meer hoe ik hem in elkaar krijg !
dat ijzertje zat wel gekruist, dus dat hoort anders als op de foto hieronder,
wie kan me helpen ?? http://www.priyantha.nl/rtc/upload/wis02.jpg
[size=75:1t0lbl2b][Img tags verwijderd, foto te groot-Demelza][/size:1t0lbl2b]
niemand ?
Ferdy1978 schreef: niemand ? :(
Ik heb hem laatst ook uit elkaar gehaald, opmdat er meerdere functies niet meer werken ( seinlicht, claxon ) en toen ik hetzelfde probleem had ( hoe krijg je het weer in elkaar ) maar besloten een nieuwe te kopen, kostte 89,= .
Succes.
Gr. Eef
maar is dat de hele unit dan ?
bij mij is alleen de ruitenwisser schakelaar los gegaan :S
iemand die misschien in de Haynes kan kijken of het er in staat ?
In mijn gids staat het ding wel mooi in, ook zoals op jouw foto.
Maar er staat niet bij hoe je dat onderdeel dan weer uit elkaar moet halen . Ik heb eventueel wel een serienummer van alleen dat ding zodat je alleen die kunt bestellen. Maar zelf dat ding open maken staat er dus niet in.... Helaas
staat er wel in hoe dat veertje moet zitten ?
dat is het belangrijkste
en wat is anders het serienummer ?
Topics aan elkaar geplakt. Ferdy, jouw reactie in het originele topic verwijderd (aangezien die anders nu dubbel was).
Dit topic is ruim 2 jaar oud, maar nu heb ik hetzelfde. Ruitenwisser schakelaar opengemaakt omdat ik ergens kortsluiting had, het 'veertje' sprong eruit en nu weet ik niet meer hoe deze zat (zie foto hierboven, maar zoals het op de foto staat hoort het dus niet).
Dit topic is het enige dat hierover gaat, maar een antwoord staat er niet in... weet iemand het nu wel toevallig?
btw, de kortsluiting blijkt door gesmolten draden te komen, freaky...
Hylke schreef:
btw, de kortsluiting blijkt door gesmolten draden te komen, freaky...
## normaliter komen 'gesmolten draden' door de (een) kortsluiting...
da's dus [i:3m8h427b]net even anders[/i:3m8h427b]...
Hylke schreef: 'veertje' sprong eruit en nu weet ik niet meer hoe deze zat
## dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt' (moet kunnen, je hebt immers alle onderdelen bij de hand)
als je dat niet kunt moet je misschien een toyota kopen, daar springen nooit veertjes uit!
dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt'
was het maar zo makkelijk... probleem is dat dit 'veertje' contact maakt tussen 2 van de 4 draden die binnenkomen. De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt'
was het maar zo makkelijk... probleem is dat dit 'veertje' contact maakt tussen 2 van de 4 draden die binnenkomen. De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
Hylke schreef: De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
## wat moeten die 2 andere draden dan 'bedienen'?
de atoombom zullen ze wel niet ontsteken.
het electrische schema uit de Haynes voor je mien (die je ongetwijfeld (toch??) voor je op tafel hebt liggen) moet je kunnen helpen.
maak eens een mooi plaatje van het binnenwerk (of is er ook een veertje uit je cam gesprongen)
(en uit de kanariepiet??)
Ik heb een probleem met de ruitenwissers.
Ik heb al op het forum gezocht, wel gevonden, maar het was zo oud dat de foto's het ook niet meer doen..
Dan maar een nieuwe vraag:
Ik heb de schakelaar aan het stuur uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Maar hoe krijg ik de boel weer in elkaar??
Er zit een veertje in maar langs welke contacten, gezien vanaf de bestuurder, moet ie erin?
En hoe krijg je dat kleine koperkleurige tonnetje, die langs de contacten gaat, er weer in??
Help aub!!
gr,
Eric
Het idee is dat je dan je vraag in dat bestaande topic plaatst, zodat dat topic weer up-to-date wordt... Dus ik heb m even aan een bestaande gehangen.
oh...oke....
Tnx voor de info...zal er voortaan rekening mee houden...
Eric
Niet dat ik direkt het antwoord heb...
Maar nu bestaat dit topic bijna 6 jaar!!
En er is niemand die een antwoord heeft? Of hoe hebben de topic starters( 6 juni 2004 ) het toendertijd opgelost?
Groetjes,
Maus
Jullie bedoelen die veer als je de schakelaar naar beneden drukt dat hij zelf weer op nul komt? Die werkt bij mij perfect maar wissen doet hij niet
Ik weet ook niet hoe je hem in elkaar zet kijk eerst rustig naar de vormen en afmetingen van alle onderdelen en dan met een zachte hand proberen meer kan ik er ook niet van zeggen, sorry.
Mausje75 schreef: hoe hebben de topic starters( 6 juni 2004 ) het toendertijd opgelost?
Volgens mij.... door nieuw te kopen
das ook de manier maar niet een leuke vind ik, zelf uitvogelen en lekker vloeken :)" title="Evil" /> en tieren en dan komt alles vanzelf weer goed , mits je niet hard handig met de reparatie onderdelen omgaat natuurlijk,
gr kevin
Kevin1203 schreef: .....maar wissen doet hij niet
Is er wel stroom op je ruitewissermotor??
hij heeft stand 1 en 2 en de interval (die naar beneden) maar alleen de interval doet het niet dus ik zit de hele tijd tegen de wissers aan te kijken, gr kevin
Hallo,
Ik liep gisteren tegen hetzelfde probleem aan.
Hoe moet dat veertje er nu weer in.
In de bijgevoegde foto is het een beetje te zien.
Hij veertje zit kruislings over naar tweede tandje van onderen.
Laten we hiermee hopen dat er in de toekomst nog wat mensen mee worden geholpen.
Beste mini liefhebbers
Wie o wie weet hoe de ruitenwisser schakelaar in elkaar moet. Er zit namelijk een veertje in die moet zorgen dat de hendel ( als je hem naar beneden doet)weer in de nul stand terug komt. Het gaat mij alleen om de manier hoe het veertje moet zitten. Uitleg met foto lijkt mij het makkelijkste , daar ik het al lastig vind het probleem uit te leggen, laat staan dat iemand moet uitleggen hoe het veertje moet zitten.
Alvast bedankt
[size=75:1t0lbl2b][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1t0lbl2b]
zojuist mn ruitenwisserschakelaar los gehad achter mn stuur,
schroefjes los gemaakt en opeens sprong dat ding los :S
zo te zien is er eerder wat afgebroken ofzo,
maar ik snap even niet meer hoe ik hem in elkaar krijg !
dat ijzertje zat wel gekruist, dus dat hoort anders als op de foto hieronder,
wie kan me helpen ??
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/wis02.jpg
[size=75:1t0lbl2b][Img tags verwijderd, foto te groot-Demelza][/size:1t0lbl2b]
niemand ?
Ferdy1978 schreef:
niemand ? :(
Ik heb hem laatst ook uit elkaar gehaald, opmdat er meerdere functies niet meer werken ( seinlicht, claxon ) en toen ik hetzelfde probleem had ( hoe krijg je het weer in elkaar ) maar besloten een nieuwe te kopen, kostte 89,= .
Succes.
Gr. Eef
maar is dat de hele unit dan ?
bij mij is alleen de ruitenwisser schakelaar los gegaan :S
iemand die misschien in de Haynes kan kijken of het er in staat ?
In mijn gids staat het ding wel mooi in, ook zoals op jouw foto.
. Ik heb eventueel wel een serienummer van alleen dat ding zodat je alleen die kunt bestellen. Maar zelf dat ding open maken staat er dus niet in.... Helaas
Maar er staat niet bij hoe je dat onderdeel dan weer uit elkaar moet halen
staat er wel in hoe dat veertje moet zitten ?
dat is het belangrijkste
en wat is anders het serienummer ?
Topics aan elkaar geplakt. Ferdy, jouw reactie in het originele topic verwijderd (aangezien die anders nu dubbel was).
Dit topic is ruim 2 jaar oud, maar nu heb ik hetzelfde. Ruitenwisser schakelaar opengemaakt omdat ik ergens kortsluiting had, het 'veertje' sprong eruit en nu weet ik niet meer hoe deze zat (zie foto hierboven, maar zoals het op de foto staat hoort het dus niet).
Dit topic is het enige dat hierover gaat, maar een antwoord staat er niet in... weet iemand het nu wel toevallig?
btw, de kortsluiting blijkt door gesmolten draden te komen, freaky...
Hylke schreef:
btw, de kortsluiting blijkt door gesmolten draden te komen, freaky...
## normaliter komen 'gesmolten draden' door de (een) kortsluiting...
da's dus [i:3m8h427b]net even anders[/i:3m8h427b]...
Hylke schreef:

'veertje' sprong eruit en nu weet ik niet meer hoe deze zat
## dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt' (moet kunnen, je hebt immers alle onderdelen bij de hand)
als je dat niet kunt moet je misschien een toyota kopen, daar springen nooit veertjes uit!
dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt'
was het maar zo makkelijk... probleem is dat dit 'veertje' contact maakt tussen 2 van de 4 draden die binnenkomen. De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
dat is dan een mooie oefening in 'je voorstellen hoe iets werkt'
was het maar zo makkelijk... probleem is dat dit 'veertje' contact maakt tussen 2 van de 4 draden die binnenkomen. De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
Hylke schreef:
De goede 2 kiezen lijkt mij nodig om het geheel weer werkend te krijgen.
## wat moeten die 2 andere draden dan 'bedienen'?
de atoombom zullen ze wel niet ontsteken.
het electrische schema uit de Haynes voor je mien (die je ongetwijfeld (toch??) voor je op tafel hebt liggen) moet je kunnen helpen.
maak eens een mooi plaatje van het binnenwerk (of is er ook een veertje uit je cam gesprongen)
(en uit de kanariepiet??)
[size=85:33n86aga][topics samengevoegd - Crispy][/size:33n86aga]
Hallo mini's
Ik heb een probleem met de ruitenwissers.
Ik heb al op het forum gezocht, wel gevonden, maar het was zo oud dat de foto's het ook niet meer doen..
Dan maar een nieuwe vraag:
Ik heb de schakelaar aan het stuur uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Maar hoe krijg ik de boel weer in elkaar??
Er zit een veertje in maar langs welke contacten, gezien vanaf de bestuurder, moet ie erin?
En hoe krijg je dat kleine koperkleurige tonnetje, die langs de contacten gaat, er weer in??
Help aub!!
gr,
Eric
Het idee is dat je dan je vraag in dat bestaande topic plaatst, zodat dat topic weer up-to-date wordt... Dus ik heb m even aan een bestaande gehangen.
oh...oke....
Tnx voor de info...zal er voortaan rekening mee houden...
Eric
Niet dat ik direkt het antwoord heb...
Maar nu bestaat dit topic bijna 6 jaar!!
En er is niemand die een antwoord heeft? Of hoe hebben de topic starters( 6 juni 2004 ) het toendertijd opgelost?
Groetjes,
Maus
Jullie bedoelen die veer als je de schakelaar naar beneden drukt dat hij zelf weer op nul komt? Die werkt bij mij perfect maar wissen doet hij niet
Ik weet ook niet hoe je hem in elkaar zet kijk eerst rustig naar de vormen en afmetingen van alle onderdelen en dan met een zachte hand proberen meer kan ik er ook niet van zeggen, sorry.
Mausje75 schreef:

hoe hebben de topic starters( 6 juni 2004 ) het toendertijd opgelost?
Volgens mij.... door nieuw te kopen
das ook de manier maar niet een leuke vind ik, zelf uitvogelen en lekker vloeken
:)" title="Evil" /> en tieren
en dan komt alles vanzelf weer goed
, mits je niet hard handig met de reparatie onderdelen omgaat natuurlijk,
gr kevin
Kevin1203 schreef:
.....maar wissen doet hij niet
Is er wel stroom op je ruitewissermotor??
hij heeft stand 1 en 2 en de interval (die naar beneden) maar alleen de interval doet het niet dus ik zit de hele tijd tegen de wissers aan te kijken,
gr kevin
Hallo,

Ik liep gisteren tegen hetzelfde probleem aan.
Hoe moet dat veertje er nu weer in.
In de bijgevoegde foto is het een beetje te zien.
Hij veertje zit kruislings over naar tweede tandje van onderen.
Laten we hiermee hopen dat er in de toekomst nog wat mensen mee worden geholpen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.