Ben al een tijdje lid maar voor het eerst maak ik gebruik van het forum omdat ik er niet meer uit kom...
Het volgende is het probleem,
Mini uit 1977 met een gerevisserd austin metro turbo blok, met een zekeringskastje met vier zekeringen. De bovenste zekering(35A) is van mijn knipperlichten, remlichten en achter uitrijlichten. Van de week sprong de zekering kapot, heb er toen een nieuwe ingezet en die sprong gister kapot, nu heb ik er net weer een nieuwe ingedaan en....., alles werkte, 2 minuten later ook weer kapot.....
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Gr. Robin de Goederen
Kortsluiting, meten is weten.
Ton,
Kan je mij vertellen waar ik dan zou moeten beginnen? er ligt een nieuwe kabelboom in.
Inmiddels ben ik erachter waar hij kortsluiting maakt en dat is op het moment dat ik hem in zijn achteruit zet....Wat nu?
Als de bedrading van de achteruitlichtschakelaar (mooi woord voor scrabble ) wat ongelukkig langs het schakelmechanisme loopt kan deze heen en weer schuren waardoor de de isolatie weg slijt.
Controleer de bedrading onder de pook maar eens. Dus, hoesje er af en afdekplaatje losschroeven. Zo zou dan met een beetje geluk het probleem al moeten zien. Zo niet even dan zul je van onder de auto de boel even moeten nalopen rond het schakelmechanisme.
succes!
Of je achterlichten controleren voordat je er onder kruipt (lampjes, fitting en bekabeling in de koffer).
Beste allemaal,
Ben al een tijdje lid maar voor het eerst maak ik gebruik van het forum omdat ik er niet meer uit kom...
Het volgende is het probleem,
Mini uit 1977 met een gerevisserd austin metro turbo blok, met een zekeringskastje met vier zekeringen. De bovenste zekering(35A) is van mijn knipperlichten, remlichten en achter uitrijlichten. Van de week sprong de zekering kapot, heb er toen een nieuwe ingezet en die sprong gister kapot, nu heb ik er net weer een nieuwe ingedaan en....., alles werkte, 2 minuten later ook weer kapot.....
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Gr. Robin de Goederen
Kortsluiting, meten is weten.
Ton,
Kan je mij vertellen waar ik dan zou moeten beginnen? er ligt een nieuwe kabelboom in.
Inmiddels ben ik erachter waar hij kortsluiting maakt en dat is op het moment dat ik hem in zijn achteruit zet....Wat nu?
Als de bedrading van de achteruitlichtschakelaar (mooi woord voor scrabble
) wat ongelukkig langs het schakelmechanisme loopt kan deze heen en weer schuren waardoor de de isolatie weg slijt.
Controleer de bedrading onder de pook maar eens. Dus, hoesje er af en afdekplaatje losschroeven. Zo zou dan met een beetje geluk het probleem al moeten zien. Zo niet even dan zul je van onder de auto de boel even moeten nalopen rond het schakelmechanisme.
succes!
Of je achterlichten controleren voordat je er onder kruipt (lampjes, fitting en bekabeling in de koffer).
Je moet ingelogd zijn om te reageren.