Na mijn motor terug in mijn mini heb geplaatst en alles aangesloten wil hij maar geen vonk geven.. Er staat 12V op de + van de bobine en op de - heb ik het kabeltje aangesloten dat van de rotor komt..
Heb nieuwe bougikabels en bougi's gestoken maar hij geeft maar geen vonk..
Zou het kunnen dat de bobine kapot is? en hoe kan ik dit testten? heb nml geen andere bobine hier liggen..
Wie kan me hierbij helpen?
Het gaat om een mini 1000 van 1981.
Bedankt!
Als je nog originele contactpunten hebt, zou het moeten werken indien:
- de contactpuntjes netjes opengaan op tijd,
- de condensator nog goed is (geen of kleine vonkjes tussen de punten).
Test bobine:
trek een bougiekabel los en steek een schroevendraaier in de dop.
laat iemand de auto starten terwijl je de schroevendraaier op +/- 1 cm van het blok afhoudt met de steel.
Vonk? -> bobine okee.
Geenvonkniet? -> zie boven of bobine kaduuk
Brutus schreef: Als je nog originele contactpunten hebt, zou het moeten werken indien:
- de contactpuntjes netjes opengaan op tijd,
- de condensator nog goed is (geen of kleine vonkjes tussen de punten).
Test bobine:
trek een bougiekabel los en steek een schroevendraaier in de dop.
laat iemand de auto starten terwijl je de schroevendraaier op +/- 1 cm van het blok afhoudt met de steel.
Vonk? -> bobine okee.
Geenvonkniet? -> zie boven of bobine kaduuk
Krijg maar geen vonk als ik de schroevendraaier in de dop steek..
Contactpuntjes gaan op tijd open en men condensator is volgens mij ook nog goed!
Zou het dan toch de bobine zijn?
Dag
Kan het ook je rotor zijn, als deze kapot is (aarde maakt) heb je ook geen vonk.
succes
Bougiekabels weer op de goed volgorde ingestoken? Ontsteking staat juist? Condensator nog goed?
Je zegt dat je de motor eruit hebt gehaald ( hij liep voordat ie eruit ging? ), wat heb je ermee gedaan? ( Onderhoud, onderdelen vervangen? ) Misschien wel handig om te vertellen, zodat we een beter beeld krijgen.
Groetjes,
Maurice
Hij heeft 6 jaar stilgestaan maar hij is rijdend in de garage gezet..
Heb alle nieuwe filters vervangen, alles een laagje verf gegeven (heeft er misschien niet veel mee te maken)
Volgens mij is alles nog goed (nieuwe bobine, nieuwe condensator, contactpunten niet ingebrand..) dus wss heb ik het gewoon fout aangesloten?
waar staat de mien ergens, misschien kan iemand ff meekijken...
je condensator is nog goed, hoe weet je dat? knap als je dat kan zien en dattie nieuw is betekend niet altijd succes...
als je de verdeelkap eraf haalt, en je zet je auto op contact, open met een schroevendraaier de contactpuntjes, dan moet je ze zien vonken...
is je accu nog wel in goede staat en je massastrips? als je vermogen van de accu al opgaat aan de startmotor vanwege een slechte weerstand ergens in de stroomkring houd je niet genoeg over om een vonkje te produceren, laat staan dat het vonkje op tijd komt.
Red Flame schreef: waar staat de mien ergens, misschien kan iemand ff meekijken...
je condensator is nog goed, hoe weet je dat? knap als je dat kan zien en dattie nieuw is betekend niet altijd succes...
als je de verdeelkap eraf haalt, en je zet je auto op contact, open met een schroevendraaier de contactpuntjes, dan moet je ze zien vonken...
is je accu nog wel in goede staat en je massastrips? als je vermogen van de accu al opgaat aan de startmotor vanwege een slechte weerstand ergens in de stroomkring houd je niet genoeg over om een vonkje te produceren, laat staan dat het vonkje op tijd komt.
Ik zie de contactpuntjes inderdaad vonken als ik ze met een schroevendraaier open..
Ook heb ik een nieuwe accu gestoken, was ik nog vergeten te melden.
Kan je me vertellen waar alle massastrips zitten?
Hierbij heb ik een schema gemaakt zoals ik DENK dat alles moet aangesloten worden..
Correct me if im wrong!
Hallo,
Ik heb sinds gister een Mini Estate uit '80
maar ook ik heb geen vonk.. ook als ik de auto op contact zet en met een schroevendraaier de punten open krijg ik geen vonk.
Wie kan mij helpen?
Gr Gijs
liep de auto niet toen je hem kocht? kijk eens of je massa goed is?
greetz seffens
Haha, dat is het mooie van het verhaal..
mijn vader kwam hem als verrassing langs brengen..
hij heeft er zo'n 6 km mee gereden.
toen ik terugreed vond hij het na 500 meter wel weer leuk en hield er mee op.
massa "vanaf contactpunten is 1.4"
wanneer heeft die nog eens een beurtje gehad dan?
ik zou de draden eens nalopen en kijken of er nergens een breuk inzit, want het is wel raar dat hij eerst wel gelopen heeft
groetjes
Daar was ik al aan begonnen..
kan je mij misschien iets meer vertellen over de 2 draden die van mijn contact punten afkomen? wat doen deze en hoe moet het aangesloten zijn? ik heb namelijk ook maar 1 draad op mijn plus van mijn bobine zitten. in andere fora lees ik dat iedereen er 2 heeft. wat is hier de bedoeling van?
Groetjes
Wat bedoel je met: "massa vanaf contactpunten is 1.4"?
Probleem opgelost.. de minkabel naar mijn toerenteller lag heerlijk op mijn frame te slapen.. kortom "valse stroom" afgehaald afgeplakt etc.
dank voor uw reacties "hopen op een leuke toekomst"
Na mijn motor terug in mijn mini heb geplaatst en alles aangesloten wil hij maar geen vonk geven.. Er staat 12V op de + van de bobine en op de - heb ik het kabeltje aangesloten dat van de rotor komt..
Heb nieuwe bougikabels en bougi's gestoken maar hij geeft maar geen vonk..
Zou het kunnen dat de bobine kapot is? en hoe kan ik dit testten? heb nml geen andere bobine hier liggen..
Wie kan me hierbij helpen?
Het gaat om een mini 1000 van 1981.
Bedankt!
Als je nog originele contactpunten hebt, zou het moeten werken indien:
- de contactpuntjes netjes opengaan op tijd,
- de condensator nog goed is (geen of kleine vonkjes tussen de punten).
Test bobine:
trek een bougiekabel los en steek een schroevendraaier in de dop.
laat iemand de auto starten terwijl je de schroevendraaier op +/- 1 cm van het blok afhoudt met de steel.
Vonk? -> bobine okee.
Geenvonkniet? -> zie boven of bobine kaduuk
Brutus schreef:
Als je nog originele contactpunten hebt, zou het moeten werken indien:
- de contactpuntjes netjes opengaan op tijd,
- de condensator nog goed is (geen of kleine vonkjes tussen de punten).
Test bobine:
trek een bougiekabel los en steek een schroevendraaier in de dop.
laat iemand de auto starten terwijl je de schroevendraaier op +/- 1 cm van het blok afhoudt met de steel.
Vonk? -> bobine okee.
Geenvonkniet? -> zie boven of bobine kaduuk
Krijg maar geen vonk als ik de schroevendraaier in de dop steek..
Contactpuntjes gaan op tijd open en men condensator is volgens mij ook nog goed!
Zou het dan toch de bobine zijn?
Dag
Kan het ook je rotor zijn, als deze kapot is (aarde maakt) heb je ook geen vonk.
succes
Bougiekabels weer op de goed volgorde ingestoken? Ontsteking staat juist? Condensator nog goed?
Je zegt dat je de motor eruit hebt gehaald ( hij liep voordat ie eruit ging? ), wat heb je ermee gedaan? ( Onderhoud, onderdelen vervangen? ) Misschien wel handig om te vertellen, zodat we een beter beeld krijgen.
Groetjes,
Maurice
Hij heeft 6 jaar stilgestaan maar hij is rijdend in de garage gezet..
Heb alle nieuwe filters vervangen, alles een laagje verf gegeven (heeft er misschien niet veel mee te maken)
Volgens mij is alles nog goed (nieuwe bobine, nieuwe condensator, contactpunten niet ingebrand..) dus wss heb ik het gewoon fout aangesloten?
waar staat de mien ergens, misschien kan iemand ff meekijken...
je condensator is nog goed, hoe weet je dat? knap als je dat kan zien en dattie nieuw is betekend niet altijd succes...
als je de verdeelkap eraf haalt, en je zet je auto op contact, open met een schroevendraaier de contactpuntjes, dan moet je ze zien vonken...
is je accu nog wel in goede staat en je massastrips? als je vermogen van de accu al opgaat aan de startmotor vanwege een slechte weerstand ergens in de stroomkring houd je niet genoeg over om een vonkje te produceren, laat staan dat het vonkje op tijd komt.
Red Flame schreef:
waar staat de mien ergens, misschien kan iemand ff meekijken...
je condensator is nog goed, hoe weet je dat? knap als je dat kan zien en dattie nieuw is betekend niet altijd succes...
als je de verdeelkap eraf haalt, en je zet je auto op contact, open met een schroevendraaier de contactpuntjes, dan moet je ze zien vonken...
is je accu nog wel in goede staat en je massastrips? als je vermogen van de accu al opgaat aan de startmotor vanwege een slechte weerstand ergens in de stroomkring houd je niet genoeg over om een vonkje te produceren, laat staan dat het vonkje op tijd komt.
Ik zie de contactpuntjes inderdaad vonken als ik ze met een schroevendraaier open..
Ook heb ik een nieuwe accu gestoken, was ik nog vergeten te melden.
Kan je me vertellen waar alle massastrips zitten?
Hierbij heb ik een schema gemaakt zoals ik DENK dat alles moet aangesloten worden..

Correct me if im wrong!
Hallo,
Ik heb sinds gister een Mini Estate uit '80
maar ook ik heb geen vonk.. ook als ik de auto op contact zet en met een schroevendraaier de punten open krijg ik geen vonk.
Wie kan mij helpen?
Gr Gijs
liep de auto niet toen je hem kocht? kijk eens of je massa goed is?
greetz seffens
Haha, dat is het mooie van het verhaal..
mijn vader kwam hem als verrassing langs brengen..
hij heeft er zo'n 6 km mee gereden.
toen ik terugreed vond hij het na 500 meter wel weer leuk en hield er mee op.
massa "vanaf contactpunten is 1.4"
wanneer heeft die nog eens een beurtje gehad dan?
ik zou de draden eens nalopen en kijken of er nergens een breuk inzit, want het is wel raar dat hij eerst wel gelopen heeft
groetjes
Daar was ik al aan begonnen..
kan je mij misschien iets meer vertellen over de 2 draden die van mijn contact punten afkomen? wat doen deze en hoe moet het aangesloten zijn? ik heb namelijk ook maar 1 draad op mijn plus van mijn bobine zitten. in andere fora lees ik dat iedereen er 2 heeft. wat is hier de bedoeling van?
Groetjes
Wat bedoel je met: "massa vanaf contactpunten is 1.4"?
Probleem opgelost.. de minkabel naar mijn toerenteller lag heerlijk op mijn frame te slapen.. kortom "valse stroom" afgehaald afgeplakt etc.
"hopen op een leuke toekomst"
dank voor uw reacties
Je moet ingelogd zijn om te reageren.