Krukas komt tegen central olie pickup pijp aan

Iemand bekend mee?

Die gesoldeerde bende is ook nog eens breekbaar. Dus een beetje corrigeren is ook niet makkelijk... Ik heb er nu al 2 die waardeloos zijn omdat de krukas er tegenaan komt! http://www.flickr.com/photos/miniprojects/5891630407/ Zou bijna denken dat het aan de krukas ligt...

Maar zonder steuntje is wel een aardig risico dat hij los trilt denk ik. Nog maar 1 bestellen denk ik.

vis
Zaterdag 2 juli 2011

Gewoon er afhalen. Heb ik ook gehad kwam met inno drijfstangen komt de kap tegen dat plaatje. Had het de eerste keer niet opgemerkt :x blok starten en een rare tik erin. Maar naar een tijdje was het weg. Toen het blok eruit ging een mooie hap uit het plaatje :) Nu zit hij erin zonder dat ding.

komt vaker voor. beetje wegslijpen en het past. Heb dit al een paar keer gehad.

Zonder het steuntje gaat de boel niet stuk door de trillingen? Het pijpje zit in de flens gesoldeerd... Blijft toch eng... Opzich zie je het wel snel genoeg. Maar toch.

waarom dremel je dat hoekje er niet uit waar de krukas dat beugeltje raakt. Als ik de foto zo zie is een klein stukje.

Zondag 3 juli 2011

Komt vaker voor, die van mij na montage van motor op bak gekontroleerd voordat er verder afgebouwd is. Ondanks dat het gehardsoldeerd is met "gepast geweld" op zijn plaats gemaakt.

Het is bij mij ook tig keer goed gegaan, of bijna goed zoals bij VIS. Dat het na een paar keer rond gaan wel gaat. Maar deze keer moet er zoals bij Henk echt meer verbogen worden. Schrale engelsen laten ze zeker in china namaken tegenwoordig... ;)

Taeke, lipje is bij mij ook weggeslepen en de pick up pipe pas gemaakt.

Ik zat eerste ook te twijfelen maar het zit nu prima.

In de bankschroef verhitten met een gasbrander en voorzichtig buigen met tangetje?

Oef, laat ik nou net in de situatie zijn dat de bak bijna weer onder de motor gaat en ik ook een central oil pickup pipe heb gemonteerd.

Het valt mij op dat bij de mijne de bevestigingslip een andere positie heeft.
Heeft iemand ervaring met hetzelfde type als dat ik heb (van die grote webshop in de UK) of die ook risico tot aanlopen hebben? Zie plaatje:

Yep, Minispares vs MiniSport ... Je mag zelf raden welke van wie is.

eerst passen zonder pakkingen en dan weet je dat ie past. maar dat wist jij wel, did it, done it, got the tshirt :x

die van minisport kwamen bij mij aan.

ff voor de duidelijkheid, aangezien het hier blijkbaar om specifieke onderdelen, een soort eigen producten gaan van deze leveranciers: die van minisport zou dus problemen kunnen geven, minispares (ander model) waarschijnlijk niet?

Algemene meningen over deze bedrijven kunnen verder achterwege blijven ;)

Kan goed zijn, maar kan ook zijn dat Minispares in het verleden wel een ander model heeft gehad. Ik meen toch dat mijn aanlopende daar vandaan komt. Maar bij jou zit je lipje goed. De boel is ook lekker schoon! En je hebt geen radio in je auto? Of? Met rechte dropgears is die overbodig! :)

taekeb schreef:
Kan goed zijn, maar kan ook zijn dat Minispares in het verleden wel een ander model heeft gehad. Ik meen toch dat mijn aanlopende daar vandaan komt. Maar bij jou zit je lipje goed. De boel is ook lekker schoon! En je hebt geen radio in je auto? Of? Met rechte dropgears is die overbodig! :)



Die op mijn foto is dus de minispares versie, dit jaar gekocht.

Dropgears: kdenk dat die me niet zo opvallen in de auto. Niet omdat de radio zo hard staat... nee... die zit er niet in. Wel vanwege het geroggel uit de dubbele Mikuni PHH44. Om notes van de co-piloot goed te horen zit er een headset in.

Ik heb mijn versnellingsbak er op het moment ook onderuit en ga mij zo'n central pick-up pipe installeren. Heeft er iemand een goede handleiding voor mij om dit te doen?

Alvast bedankt!

Het is een beetje friemelen. De secundaire as nog even niet permanent monteren, maar wel op zn plek zetten zonder de as erin te drukken. Dan de pickup pipe aanbrengen. Let goed op dat je een lekvrije verbiding maakt waar de pijp aan de bakrand vast gaat met het oliekanaal. Anders kan je later heel snel je krukas weggooien (luchtbellen smeren zo slecht) of komt ie nooit op oliedruk. Aan de andere zijde lip beruchte lip vastmaken aan de rand met een goede borging. Op dat moment is ook al lang mogelijk de secundaire as permanent op zn plek te laten met de as erin.
Is niet zo'n lastig klusje als je al zover bent.. idlergear speling afstellen is leuker.

Om hier even op in te haken, ik heb geen last van de krukas, maar ik heb een central oil pickup geleverd gekregen zonder extra bevestigings lip eraan.

Hij komt dus alleen met 2 boutjes aan de achterkant van het bakhuis vast te zitten. Ik zag wel in dit topic de vragen staan of dit kwaad kon, maar geen antwoord of ervaringen.

Gezien dit ding zo geleverd is ga ik er vanuit dat het kan, maar zo'n beetje alle webshops of plaatjes die ik afga hebben wél de lip er aan zitten. Lijkt me ook weer niet voor niets gedaan...

Lang verhaal kort: kan ie er zo in zonder gevaar, of moet ik hem ruilen voor eentje met lip?

Lijkt me niet verstandig een dergelijk lange pijp te hebben die alleen aan de flens vast zit. Als door trillingen vermoeiing optreedt, zal er dichtbij de flens mogelijk een scheur ontstaan en zal daardoor niet olie, maar een mengsel van olie en lucht worden aangezogen. Of erger nog bij afbreken: alleen lucht. En lucht smeert nog steeds niet.

Lijkt mij haast dat een oil pickup pipe zonder extra bevestigingslip een productiefoutje is. Terug ermee!

Woensdag 12 september 2012

Helemaal mee eens !..

Dat bevestigt mijn vermoeden wel :) Heb ik morgen weer wat te doen ;) Bedankt!

Je moet ingelogd zijn om te reageren.