Post hier je Mini als je geen apart topic wilt bijhouden

Donderdag 17 februari 2005
vis
Zondag 19 augustus 2012

Ben je toevallig in cromvoirt geweest gisteren? Achter een groep trikes?

Nee ik niet haha !
Ik rij veel in Amersfoort.

Zaterdag 1 september 2012

@Aroutin

wat een mooi kleurtje! ;o

en dit is mijn liefje O+


moet nog wel heel veel gebeuren maar ben al van plan om een 2de te kopen en die compleet zelf te restaureren :+) ( het valt te proberen haha )

Alvast een foto'tje van mijn nieuwe mini !! Recent overgespoten, 1987, 70.000 km.

De grill ligt eraf om dat contactpuntjes nieuw moeten.

Showcase komt er snel aan !

Levi

Even gewassen en een foto geschoten 8)

Woensdag 26 september 2012

Toch is zo'n middenpijp wel erg gaaf!

Van de week nog even een uurtje bezig geweest met de mini ....koplampen gemonteerd en wat bedrading aangesloten/uitgezocht.


. Kijken of ik t weekend de remmen werkend krijg..

Wachtend op de koelwaterslangen moet je jezelf toch bezig houden. En aangezien de ruitenwissers dienst weigerden was het motortje aan de beurt.

Na het openen was ik eigenlijk verbaasd dat ze het nog zolang hebben volgehouden!

Voor


NA


Voor


NA


Maakt de stand van het tandwiel eigenlijk uit?
Ik zie nu pas dat deze niet meer hetzelfde is :P

@Loenatik: ik denk wel dat de stand uitmaakt, ja. De boudekabel verschuift en trekt de wissers mee, ze zullen nu een ander laagste punt hebben..

Na maandenlang lekker lezen en weinig zeggen op dit forum toch maar eens een berichtje van mijn kant. Ik ben begin deze zomer overgegaan tot aankoop van een Mini! Ik was al tijden lang op zoek naar een geschikte, tot er notabene in mijn eigen woonplaats een te koop kwam te staan, en deze na mijn snelle bezoek slechts 3 dagen later uit de verkoop was:



Lekker een paar weken mee rondgereden en hier en daar wat klein onderhoud gedaan, want gelukkig was er ondanks de zeer nette prijs (<1800) ontzettend weinig mee aan de hand. Slechts 2 plekken roest waar in mijn ogen voor de winter iets aan gedaan moest worden, en in de 2e week dat ik er mee reedt besloot het koppelingsslangetje te gaan lekken. That's it. Desondanks 3 weken geleden toch maar naar een schadebedrijf in de buurt gereden en eens geinformeerd hoe het zit met strakmaken, lakken, etc, en dan vooral bijhorend prijskaartje. Het bleek geen probleem te zijn de auto daar gewoon neer te zetten en wanneer ik tijd had lekker daar te komen klussen, en wanneer nodig het personeel daar om hulp te vragen. Resultaat: de Mini rijdt nu zoals in onderstaande foto lekker in regio Best (bij Eindhoven) rond, voor een prijskaartje van om de nabij 500 euro. Ik ben er blij mee!



Het gaat om een Austin Mini 850 (Deluxe?) uit '76, waar uiterlijk volgens mij het een en ander niet 100% origineel meer is, maar daar ga ik op mijn gemak de komende maanden eens lekker achteraan. Nu de bodem helemaal nagekeken is (nergens echt rotte plekken) en opnieuw in de tectiel gezet is, en de body zelf ook, is het dakje en de bijhorende goot aan de beurt, maar ik denk dat ik hiermee tot na de winter wacht, het is nog nergens doorgeroest, en er zijn slechts op enkele plekjes blaasjes te zien. Hebben jullie misschien nog goede tips voor mij om 100% zeker vast te stellen hoe deze Mini er in originele staat uit zou hebben gezien wat accecoires en grill en dergelijken betreft?

Gave bak! Mooie kleurstellingen ook. Ik zou 't haast zonde vinden als je hem terug naar origineel zou willen gaan maken :D Die grille komt zover ik weet van een Innocenti Mini af in ieder geval, de motorkap is sowieso custom :)

Donderdag 18 oktober 2012

Ik zie alleen maar niet-originele onderdelen voor een 76'er ;)

- Inno Grill
- MK1 motorkap met "luchthapper"
- aftermarket spiegels
- chromen ruitenwissers
- witte knipperlichten

en dat alleen op een foto van de voorkant ;)


Screamolicious schreef:
@Loenatik: ik denk wel dat de stand uitmaakt, ja. De boudekabel verschuift en trekt de wissers mee, ze zullen nu een ander laagste punt hebben..


Maakt niet uit, wissers moet je toch opnieuw monteren, dan kun je ze vanzelf op de juiste positie zetten.

Ik denk ook niet dat ik hem weer in originele staat wil brengen, maar ik ben er wel graag van op de hoogte welke onderdelen waarvandaan komen. Dat de moterkap zelf van een ander model kwam wist ik bijvoorbeeld nog niet, de 'luchthapper' was duidelijk niet origineel. De eerstvolgende meeting ga ik sowieso proberen bij te wonen mits die niet aan de andere kant van het land is (en mits dat toegestaan is voor niet-abbonees van het clubblad?), daar kom ik denk ik ook al een hoop meet te weten. Als studentje heb ik eerlijkgezegd ook niet alle tijd om achter de herkomst van ieder onderdeel aan te gaan..

Mooie en leuke Mini Screamolicious.
Heb je nog andere plannen?

Op het moment nog niet echt, behalve het verrichten van nog wat meer onderhoud hier en daar, en dan met name de moter. Om het even over een andere boeg te gooien, hebben jullie nog suggesties? Een imperiaaltje met hardhouten latjes lijkt me wel geinig, zelfbouw.

Eindelijk tijd gehad om verder te gaan met de verbrede velgen:



Na het stralen en in de primer:



Hopelijk volgend weekend onder de auto!

En jawel hoor.......



Vandaag weer glansrijk door de keuring!

:+)

Maandag 22 oktober 2012

aparte naam voor een garage ;)

Peter schreef:
aparte naam voor een garage ;)


Ja! Geweldig toch....

Dit vind ik anders wel apart:

[i:1tzwgwq5]Wheelgap is like a vagina, the more fingers you get in, the worse it is...[/i:1tzwgwq5]


En jij je maar afvragen waarom je vingers zo naar vis stinken na het sleutelen...

;)

Screamolicious schreef:








wauw wat een mooie kleur!!

Screamolicious schreef:








wauw wat een mooie kleur!!

asrotterdam schreef:


wauw wat een mooie kleur!!



Haha, helaas niet meer in levende lijve te zien hier. Ik heb de kleurcode nog wel als ik je daarmee van dienst kan zijn?

Screamolicious schreef:

Haha, helaas niet meer in levende lijve te zien hier. Ik heb de kleurcode nog wel als ik je daarmee van dienst kan zijn?



ow ja als het kan graag :D

asrotterdam schreef:


ow ja als het kan graag :D



Het is een Peugeot kleur, kleurcode KSB (Vert Acqua) Hoop dat ik je hiermee genoeg info geef, is het enige wat ik er verder van heb.

Vrijdag 26 oktober 2012

Marco, de fotootjes werken niet..!

Hmm ik kan ze prima bekijken, en op mijn telefoon ook...

Vrijdag 26 oktober 2012

Hmm ja nu zie ik ze ook, vreemd.


Maare mooie mini! :D

JPH
Woensdag 31 oktober 2012

Vandaag nieuwe velgjes + verbreders geplaatst!



Nu alleen de verbreders nog in de kleur van de auto krijgen :)

Gister tijd gevonden om eindelijk de remmen en velgen om te zetten.

Er zat op: 12 inch 4,5J:



Na verbreed staal(6,5J) 10 inch, niet echt apk waardig :-)



Totaal plaatje:

Ik zou wel even meten.. 30mm is de max dat je uit mag steken.. anders heb je niet alleen bij de APK een probleem, maar ook als je door de politie staande wordt gehouden..

Ze staan wel super!!!!!

Jaapio

Donderdag 1 november 2012

Ziet er lekker 'old school' uit, heel gaaf!

Zeker een mooi gezicht!

Zou nog net ff lekkerder zijn met een setje Yokohama's eromheen.. A032 oid! :9

loopvlak mag 2,7cm uitsteken...

Dank!! vind het zelf ook super staan.

Tja, hagt er een beetje om of het illegaal is of niet (voor net wel, achter net niet), als het gezeur gaat opleveren met de politie dan maar andere verbreders erop...

En Yokohama's leek me niet zo verstandig zo in de herfst :-) Misschien in de zomer!

Welke banden maat heb je er onder zitten?

Ik heb nu 5j wielen met 165/70/r10 a008.
maar denk er aan om er bredere velgen op het hart te zetten, en 6,5j staat wel erg mooi

Mark

Ik heb er ook 165/70/10 op zitten alleen die van Falken (deze lijken iets breder dan de a008)

Vrijdag 2 november 2012

Miniron schreef:
En Yokohama's leek me niet zo verstandig zo in de herfst :-) Misschien in de zomer!



De yokohoma A008 doet het prima op zowel droge als natte weg. De Falken bandjes hebben bij natte wegen niet super veel grip. Heb nu zelf ook Falken banden. Op zich goed, maar als deze vervangen moeten worden komen er weer A008tjes op. Vele malen beter!

Vrijdag 2 november 2012

Risky schreef:
Miniron":2es2q1ex]En Yokohama's leek me niet zo verstandig zo in de herfst :-) Misschien in de zomer!



De yokohoma A008 doet het prima op zowel droge als natte weg. De Falken bandjes hebben bij natte wegen niet super veel grip. Heb nu zelf ook Falken banden. Op zich goed, maar als deze vervangen moeten worden komen er weer A008tjes op. Vele malen beter![/quote:2es2q1ex]

Ik denk dat mini-ron zich vergist met de Yokohama A032, die zijn wellicht wat minder in de regen :P

We gingen voor mooi toch :-) en dan is mijn mening, dat er niks mooier is dan de A032, maar dat is wss niet zo'n beste keus in de herfst/ winter.

Dan blijft er nog een keus tussen de Falken en de a008 en ik heb voor de Falken gekozen omdat ik deze wat breder vind smoelen dan de A008.

Achja blijft altijd een afweging :D

Dit is mijn nieuwe daily/ toekomstig project! maandag haal ik hem op en komende tijd ga ik er lekker in rijden. het is een '96er spi met 45000 op de teller en rijd heerlijk.


de plannen voor dit wagentje:
origineel houden. het liefst terug brengen tot af-fabrieks staat maar we gaan zien waar het budget ons naartoe leid.

Vrijdag 9 november 2012

Leuk wagentje! Zou zelf ook wel een injectie Mini willen, gewoon omdat het weer wat anders is, maar toch Mini!

Wat ik persoonlijk heel gaaf vind bij deze modellen is de RVS/Chroom verbreder set over de originele heen, geeft een gaaf uiterlijk :)

Gisteren bij 'vis' een imperiaal gescoord die hij op dit forum aanbood, en die inmiddels voorzien van hardhouten latjes, lekker oldskool. Al met al staat de mini er inmiddels als op onderstaande foto bij, ben er zeer tevreden mee! Wat vinden jullie ervan? Verder zit het werk wat het uiterlijk betreft erop, enige wat nu nog rest is intern; het trillen van de voorwielophanging wanneer ik boven de 70 km/u rem..

Super dik!! :9

Ziet er goed uit!!

Hoe heb je die latjes bevestigd op je imperiaal?

gr,
Ron

De latjes zijn zelf bevestigd op 3 U-profieltjes van aluminium; een in het midden en op elk uiteinde een verticaal op rijrichting. Latjes daar dus weer in rijrichting met boutjes opgeschroefd. Dit was eigenlijk het idee om op imperiaalbeugels te plaatsen maar was bij lange na niet stevig genoeg en het miste een beetje het oude robuuste uiterlijk wat bij de mini past in mijn ogen. Dus toen ik deze imperiaal tegenkwam was de keuze snel gemaakt. Deze halen, overgespoten in zelfde grijs als de spatborden, en vervolgens met 4 boutjes de aluminium profielen op de imperiaal bevestigd. Stevig, geen trillingen tot dusver, en de imperiaal blijft bespaard van onnodige gaatjes.

vis
Vrijdag 16 november 2012

Goed bezig. :)

Al het draad naar binnen geworpen...




Nog niet helemaal af..

Gister maar eens de deurkaarten vernieuwd voor een zelf gemaakte:

Voor:


Na:



Iemand deze toevallig in het zwart (beide kanten)? Plus een ring en afdekkapje van raamslinger in het zwart?



Gr,
Ron

Je moet ingelogd zijn om te reageren.