hif44 loopt alleen bij meest rijke mengsel en vol choke
ik heb ook een probleem,
mijn hif44 stage 1 met BDP naald wil alleen maar lopen als hij op zijn rijkst is afgesteld en 90% choke krijgt. als ik dan ga afstellen naar armer dan gaat ie gewoon uit.
ik weet hoe je begint met afstellen, co schroef helemaal op zijn rijkst en dan 2 voledige slagen linksom (armer) dan zou hij moeten starten, doet hij dus niet. Alleen maar op zijn rijkst.
Ik krijg hem dus niet fatsoenlijk.
Please help me!!
zijn je kleppen goed gesteld? Met een stagekit kan het wel eens wezen dat je mini stationair niet meer zo lekker loopt, maar hoog in de toeren dan weer wel gewoon.
Kleppen heb ik 1 jaar geleden allemaal afgesteld op 0.3 mm is dat genoeg??
kleppen hoor je vaker te stellen, 0,3 is wel goed...
hoe goed is de spruitstukpakking, zuigt hij valse lucht aan ergens.
er bestaat ook zoiets als een stationairschroef, misschien helpt het als je die ook gebruikt...
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn HIF44, daar bleek de ontstekingsmodule van de elektronische ontsteking defect, waardoor de ontsteking weliswaar voor een vonk zorgde en de auto ook gewoon reed, maar veel te weinig vermogen had en ook een veel te rijk mengsel nodig had.
Is je ontsteking in orde ? bobine? bobinekabel? Heb je een elektronische ontsteking ?
Is er iets gewijzigde/vervangen voordat dit probleem zich voordeed ?
Ik heb gewoon contactpuntjes, alles gepoetst, geschuurd, afgesteld. Bougies ook. Bougies vonken dus ik denk dat het geen probleem moet zijn.
Zit je naald goed gemonteerd?
als deze omlaag of omhoog zit dan klopt die basis afstelling niet.
Dan moet de jet standaard al hoger of lager en lijkt het rijk maar is dit niet zo.
Had ik, kwam ik op de rollerbank achter.
Ik heb een BDK naald aangeschaft die hoort bij een standaard 1275 HIF44 stage 1, BDP bij een andere setting. In ieder geval hoop ik dat het probleem verholpen is anders kan het alleen maar aan de jet liggen denk ja. de jet staat op standaard hoogte.
Vlotterniveau afgesteld?
Dennis
Nou jongens ik had um aan de praat 12 januari heeft ie voor het laatst normaal gereden met een perfect afgestelde co en stationair, alles deed het nog prima. Maar nu sinds een week geleden wil hij maar moeilijk opgang blijven. Eerst wilde hij in lage toeren nog rijden en in hoge toeren hield de motor in, nu wil hij alleen starten met choke en slaat zonder af. Ik heb een open luchtfilter en BDK naald
Wat heb ik gedaan:
Ik heb heel de elektriek nagekeken.
Ik heb de contactpuntjes afgesteld en geschuurd.
Ik heb mijn hif op standaard afstelling afgesteld.
Luchtfilter erafgehaald ivm evt te weinig lucht.
Ik heb de dashpot bijgevuld.
En accu vervangen. Was stuk.
Ik heb het allemaal niet in deze volgorde gedaan en soms tussen door geprobeerd of het probleem verholpen was.
Tja vlotterniveau afstellen heb ik nog niet gedaan, wat zijn de gevolgen daarvan?
Nvm hij doet het weer prima, bleek dat de jet van de carb verstopt was met een soort beunlijmpakking iets van de vorige eigenaar ff schoongemaakt en naar de vlotter gekeken. Alles prima nu
ik heb ook een probleem,
mijn hif44 stage 1 met BDP naald wil alleen maar lopen als hij op zijn rijkst is afgesteld en 90% choke krijgt. als ik dan ga afstellen naar armer dan gaat ie gewoon uit.
ik weet hoe je begint met afstellen, co schroef helemaal op zijn rijkst en dan 2 voledige slagen linksom (armer) dan zou hij moeten starten, doet hij dus niet. Alleen maar op zijn rijkst.
Ik krijg hem dus niet fatsoenlijk.
Please help me!!
zijn je kleppen goed gesteld? Met een stagekit kan het wel eens wezen dat je mini stationair niet meer zo lekker loopt, maar hoog in de toeren dan weer wel gewoon.
Kleppen heb ik 1 jaar geleden allemaal afgesteld op 0.3 mm is dat genoeg??
kleppen hoor je vaker te stellen, 0,3 is wel goed...
hoe goed is de spruitstukpakking, zuigt hij valse lucht aan ergens.
er bestaat ook zoiets als een stationairschroef, misschien helpt het als je die ook gebruikt...
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn HIF44, daar bleek de ontstekingsmodule van de elektronische ontsteking defect, waardoor de ontsteking weliswaar voor een vonk zorgde en de auto ook gewoon reed, maar veel te weinig vermogen had en ook een veel te rijk mengsel nodig had.
Is je ontsteking in orde ? bobine? bobinekabel? Heb je een elektronische ontsteking ?
Is er iets gewijzigde/vervangen voordat dit probleem zich voordeed ?
Ik heb gewoon contactpuntjes, alles gepoetst, geschuurd, afgesteld. Bougies ook. Bougies vonken dus ik denk dat het geen probleem moet zijn.
Zit je naald goed gemonteerd?
als deze omlaag of omhoog zit dan klopt die basis afstelling niet.
Dan moet de jet standaard al hoger of lager en lijkt het rijk maar is dit niet zo.
Had ik, kwam ik op de rollerbank achter.
Ik heb een BDK naald aangeschaft die hoort bij een standaard 1275 HIF44 stage 1, BDP bij een andere setting. In ieder geval hoop ik dat het probleem verholpen is anders kan het alleen maar aan de jet liggen denk ja. de jet staat op standaard hoogte.
Vlotterniveau afgesteld?
Dennis
Nou jongens ik had um aan de praat 12 januari heeft ie voor het laatst normaal gereden met een perfect afgestelde co en stationair, alles deed het nog prima. Maar nu sinds een week geleden wil hij maar moeilijk opgang blijven. Eerst wilde hij in lage toeren nog rijden en in hoge toeren hield de motor in, nu wil hij alleen starten met choke en slaat zonder af. Ik heb een open luchtfilter en BDK naald
Wat heb ik gedaan:
Ik heb heel de elektriek nagekeken.
Ik heb de contactpuntjes afgesteld en geschuurd.
Ik heb mijn hif op standaard afstelling afgesteld.
Luchtfilter erafgehaald ivm evt te weinig lucht.
Ik heb de dashpot bijgevuld.
En accu vervangen. Was stuk.
Ik heb het allemaal niet in deze volgorde gedaan en soms tussen door geprobeerd of het probleem verholpen was.
Tja vlotterniveau afstellen heb ik nog niet gedaan, wat zijn de gevolgen daarvan?
Nvm hij doet het weer prima, bleek dat de jet van de carb verstopt was met een soort beunlijmpakking iets van de vorige eigenaar ff schoongemaakt en naar de vlotter gekeken. Alles prima nu
Je moet ingelogd zijn om te reageren.