Na wat gedoe met bestelde onderdelen kan ik eindelijk verder met de Mini. Vandaag zou de dag zijn dat de motor zou starten. Heb o.a. een nieuwe electrische benzinepomp geinstelleerd en heb de oude benzine uit de tank gepompt. (verse benzine erin gedaan)
Ik krijg benzine in de vlotter kamer maar dan komt het niet verder. Heb de carb verwijderd en de vlotterkamer geopend. De vlotter doet zijn werk en ik heb de jet eruit gehaald en ik kan er doorheen blazen. Maar waarom wil de benzine niet omhoog?
Het heeft vast iets met vacuum te maken maar ik snap het simpelweg niet.
Heb de dashpot voorzien van olie en die gaat met weerstand omhoog.
Ik heb een HS4 carb aangesloten op de benzineleiding en die doet het wel (maar past natuurlijk niet op mijn inlaatspruitstuk). Ligt dus echt aan de carb.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn met mijn Hiff44 carb?
De vorm van de aansluiting van een HS4 is anders, maar die past wel.
Mijn inlet manifold heeft 4 bouten. De HS4 heeft maar 2 gaten. Gaat dus niet passen. Daarbij gebruik ik liever de Hiff44
Ik heb alleen de brandstof toevoer en afvoer aangesloten. De dump voor de ontluchting heb ik niets mee gedaan. In mijn vorige Mini had ik daar naar mijn weten ook niets op aangesloten en had ik van die kleine filtertjes op de ontluchtingen.
Er komt benzine bij de vlotter maar het gaat niet omhoog. Moet m.i. iets met vaccuum zijn?
nr 6 afdoppen: stukje slang erop en bout erin.
als 'ie open is zuigt ie daar lucht in en krijg je inderdaad geen vacuum ...
HTH,
Theo van den Bogaard
Hoop echt dat dat het is! Theo Fingers crossed. Deze week maar proberen
Dat je carb minder gaten heeft dan de inlaat gaten heeft is geen probleem. De diagonale afstand tussen de gaten is dezelfde afstand als die in de carb. Is al door meerdere mensen met goed resultaat getest.
Hoi!
@ Bengeltje: Dat wist ik nog niet! Weer wat geleerd
@ Theo: inmiddels werkt de carb. Heb het na laten kijken door een kenner van (MG) carbs en die zag dat ergens iets niet goed was. Dit is gemaakt en nu heb ik benzine bij de cylinders!
Timing is nu way off. Op het vliegwiel kan ik geen markeringen vinden en ik ben de gaten al 3x tegengekomen. Zal hier een apart item over beginnen want de zoekfunctie geeft dode links aan
Hallo,
Na wat gedoe met bestelde onderdelen kan ik eindelijk verder met de Mini. Vandaag zou de dag zijn dat de motor zou starten. Heb o.a. een nieuwe electrische benzinepomp geinstelleerd en heb de oude benzine uit de tank gepompt. (verse benzine erin gedaan)
Ik krijg benzine in de vlotter kamer maar dan komt het niet verder. Heb de carb verwijderd en de vlotterkamer geopend. De vlotter doet zijn werk en ik heb de jet eruit gehaald en ik kan er doorheen blazen. Maar waarom wil de benzine niet omhoog?
Het heeft vast iets met vacuum te maken maar ik snap het simpelweg niet.
Heb de dashpot voorzien van olie en die gaat met weerstand omhoog.
Ik heb een HS4 carb aangesloten op de benzineleiding en die doet het wel (maar past natuurlijk niet op mijn inlaatspruitstuk). Ligt dus echt aan de carb.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn met mijn Hiff44 carb?
De vorm van de aansluiting van een HS4 is anders, maar die past wel.
slangen goed aangesloten?
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=16&pos=2
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de reacties!
Mijn inlet manifold heeft 4 bouten. De HS4 heeft maar 2 gaten. Gaat dus niet passen. Daarbij gebruik ik liever de Hiff44
Ik heb alleen de brandstof toevoer en afvoer aangesloten. De dump voor de ontluchting heb ik niets mee gedaan. In mijn vorige Mini had ik daar naar mijn weten ook niets op aangesloten en had ik van die kleine filtertjes op de ontluchtingen.
Er komt benzine bij de vlotter maar het gaat niet omhoog. Moet m.i. iets met vaccuum zijn?
nr 6 afdoppen: stukje slang erop en bout erin.
als 'ie open is zuigt ie daar lucht in en krijg je inderdaad geen vacuum ...
HTH,
Theo van den Bogaard
Hoop echt dat dat het is! Theo
Fingers crossed. Deze week maar proberen
Dat je carb minder gaten heeft dan de inlaat gaten heeft is geen probleem. De diagonale afstand tussen de gaten is dezelfde afstand als die in de carb. Is al door meerdere mensen met goed resultaat getest.
Hoi!


@ Bengeltje: Dat wist ik nog niet! Weer wat geleerd
@ Theo: inmiddels werkt de carb. Heb het na laten kijken door een kenner van (MG) carbs en die zag dat ergens iets niet goed was. Dit is gemaakt en nu heb ik benzine bij de cylinders!
Timing is nu way off. Op het vliegwiel kan ik geen markeringen vinden en ik ben de gaten al 3x tegengekomen. Zal hier een apart item over beginnen want de zoekfunctie geeft dode links aan
Je moet ingelogd zijn om te reageren.