Een korte vraag (ik kan het eenduidige antwoord niet vinden): Wanneer ik mijn 1000 start loopt deze wel maar niet erg lekker. Wanneer ik een van de twee linker bougiekabels verwijder loopt de motor onveranderd door. Wanneer ik een van de twee rechter bougiekabels lostrek valt de motor meteen stil.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Op basis van het lostrekken is relatief makkelijk te concluderen dat de 2 linker cilinders niet meedoen, er daar geen verbranding is. Je kunt beginnen met controleren of er wel een vonk uit de linker 2 kabels komt. Zo te lezen niet namelijk.
Om te onderzoeken of het aan de kabels ligt zou je de 2 rechter met de 2 linker kunnen verwisselen. Helemaal verwisselen dan, dus ook bij de verdeelkap. Als je verstandig bent, label je de kabels met een nummer zodat je altijd weet waar welke kabel zat.
Dat ie slecht lijkt te lopen klopt als ie maar 2 van de 4 cilinders gebruikt!
zou ook een kapotte koppakking kunnen zijn.
Bedankt voor de reactie tot dusver! Wanneer ik een van de twee linker kabels los trek en dicht in de buurt van de bougie houd, hoor ik de vonk wel overslaan. Wat kan dan het probleem zijn? Ik heb nu twee mini's staan met hetzelfde probleem. Hulp is dus meer dan welkom!
Je hebt dezelfde vraag ook hier gesteld (ander topic) link
wellicht handig/verstandig om dit bij elkaar te houden ipv 2 topics aan te maken
oeps......is een andere MINI met hetzelfde probleem
Draai alle bougies er eens uit en vergelijk ze eens met elkaar. Waarschijnlijk zijn de 2 linker pikzwart en zeiknat van de benzine. Post ook maar een foto van de bougies.
Hierbij een foto van de bougies. De zwarte......jullie raden het al komen van de cilinders die niet mee willen doen.
Is er ergens een handleiding (behalve Haynes of vraagbaak) te vinden waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je koppakking kunt vervangen? Soort koppakking vervangen voor dummies zeg maar.......
Hoi, heb je de bougie kabels goed gemonteerd?
Dus de volgorde 1,3,4,2?
Ik zou gewoon die 2 die niet mee draaien eens de bougie kabels wisselen.
Als ze niet te erg verzopen zijn zou het zomaar kunnen dat hij dan goed draait.
Groeten Johan
Wanneer ik alle bougies er uit haal en tijdens ronddraaien een vinger op de bougiegaten houd, voel ik duidelijk drukverschik bij cilinder 4 en 3. Dat is dan duidelijk de kopping of niet?
koppakking of kleppen verbrand. Feit is dat je de kop eraf zult moeten halen
Is er ergens een stap voor stap handleiding te vinden voor het vervangen van de koppakking (behalve Haynes of vraagbaak)?
Nope, er is geen handleiding. Volgens mij geeft de Vraagbaak toch een handleiding die duidelijk genoeg is.
1: Carb loshalen. Dit is geen must.
2: Verschillende slangen met koelvloeistof loshalen. Denk hierbij ook aan de Bypass.
3: Uitlaatspruitstuk loshalen.
4: Kleppendeksel loshalen.
5: Rockers loshalen. Niet de kopbouten die daarbij zitten.
6: Kopbouten loshalen. Let op de volgorde. Deze staat in de Haynes en vraagbaak.
7: Kop lichten.
8: Alles in omgekeerd volgorde weer terug bouwen.
Goedenavond allemaal!
Een korte vraag (ik kan het eenduidige antwoord niet vinden): Wanneer ik mijn 1000 start loopt deze wel maar niet erg lekker. Wanneer ik een van de twee linker bougiekabels verwijder loopt de motor onveranderd door. Wanneer ik een van de twee rechter bougiekabels lostrek valt de motor meteen stil.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Op basis van het lostrekken is relatief makkelijk te concluderen dat de 2 linker cilinders niet meedoen, er daar geen verbranding is. Je kunt beginnen met controleren of er wel een vonk uit de linker 2 kabels komt. Zo te lezen niet namelijk.
Om te onderzoeken of het aan de kabels ligt zou je de 2 rechter met de 2 linker kunnen verwisselen. Helemaal verwisselen dan, dus ook bij de verdeelkap. Als je verstandig bent, label je de kabels met een nummer zodat je altijd weet waar welke kabel zat.
Dat ie slecht lijkt te lopen klopt als ie maar 2 van de 4 cilinders gebruikt!
zou ook een kapotte koppakking kunnen zijn.
Bedankt voor de reactie tot dusver! Wanneer ik een van de twee linker kabels los trek en dicht in de buurt van de bougie houd, hoor ik de vonk wel overslaan. Wat kan dan het probleem zijn? Ik heb nu twee mini's staan met hetzelfde probleem. Hulp is dus meer dan welkom!
Je hebt dezelfde vraag ook hier gesteld (ander topic) link

wellicht handig/verstandig om dit bij elkaar te houden ipv 2 topics aan te maken
oeps......is een andere MINI met hetzelfde probleem
Draai alle bougies er eens uit en vergelijk ze eens met elkaar. Waarschijnlijk zijn de 2 linker pikzwart en zeiknat van de benzine. Post ook maar een foto van de bougies.
Hierbij een foto van de bougies. De zwarte......jullie raden het al komen van de cilinders die niet mee willen doen.
http://img841.imageshack.us/img841/7748/q9pu.jpg
Is er ergens een handleiding (behalve Haynes of vraagbaak) te vinden waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je koppakking kunt vervangen? Soort koppakking vervangen voor dummies zeg maar.......
Hoi, heb je de bougie kabels goed gemonteerd?
Dus de volgorde 1,3,4,2?
Ik zou gewoon die 2 die niet mee draaien eens de bougie kabels wisselen.
Als ze niet te erg verzopen zijn zou het zomaar kunnen dat hij dan goed draait.
Groeten Johan
Wanneer ik alle bougies er uit haal en tijdens ronddraaien een vinger op de bougiegaten houd, voel ik duidelijk drukverschik bij cilinder 4 en 3. Dat is dan duidelijk de kopping of niet?
koppakking of kleppen verbrand. Feit is dat je de kop eraf zult moeten halen
Is er ergens een stap voor stap handleiding te vinden voor het vervangen van de koppakking (behalve Haynes of vraagbaak)?
Nope, er is geen handleiding. Volgens mij geeft de Vraagbaak toch een handleiding die duidelijk genoeg is.
1: Carb loshalen. Dit is geen must.
2: Verschillende slangen met koelvloeistof loshalen. Denk hierbij ook aan de Bypass.
3: Uitlaatspruitstuk loshalen.
4: Kleppendeksel loshalen.
5: Rockers loshalen. Niet de kopbouten die daarbij zitten.
6: Kopbouten loshalen. Let op de volgorde. Deze staat in de Haynes en vraagbaak.
7: Kop lichten.
8: Alles in omgekeerd volgorde weer terug bouwen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.