Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die mijn Honda aan mijn Mini assen kan lassen.
Al 20 bedrijven benaderd maar niemand wil/durft het.
Heeft een van jullie een adresje? Liefst in de buurt van Brabant of Utrecht
Vraag Sebastiaan eens (in Showcase met de Suzuki Estate). Ik heb een aantal jaar geleden een Honda project van hem gekocht waarvoor hij de assen al had laten doen. Een ander in Showcase had het laten doen bij een bedrijf dat ook werkte voor autocrossers. Misschien eens in die richting zoeken. Ik heb zelf assen uit 1 stuk, kosten wel wat, maar weet je ook zeker dat het goed is.
Dennis
Daan schreef: Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die mijn Honda aan mijn Mini assen kan lassen.
Al 20 bedrijven benaderd maar niemand wil/durft het.
Heeft een van jullie een adresje? Liefst in de buurt van Brabant of Utrecht
Er moeten toch wel bedrijven zijn die dat doen.
In de wereld van de autocross worden heel vaak aandrijfassen gelast.
Google eens op Technotrans in Veendam, die kunnen je vast wel verder helpen.
Het is wel niet in de buurt van Utrecht, maar misschien kun je het versturen.
thnx allemaal,
heb sebastiaan gemaild.
De assen van [Minicenter] gaan niet passen omdat ik zelf een subrame heb gelast...
Ik ga ze gewoon zelf aan elkaar lassen. Gewoon een bus (laten) draaien die 0,05mm kleiner is dan de as. Warm stoken tot +/- 200 graden en dan krimp je hem er overheen. En dan rondom aflassen. Bij m'n oude Ford Fiësta ook zo gedaan en dat bleef heel. En daar kwam heel wat meer koppel op te staan. Daar heb ik toen een RS2000 blok ingehangen. 150 PK en 203Nm koppel. Dat kreng liep 250 km p/u :)" title="Evil" />
Nog even wat voor je opgezocht op het 16Vmini forum:
I'm making my own shafts at the minuet. I would notch the ends of the shafts so they engage with each other rather than machine them (which isn't easy to do with heat treated steels that driveshafts are made from) so that one slides into the other as I have seen done before. If you notch them then the driveshaft takes the torque not the weld which will be the weak link. You will then need to weld a sleeve over the joint.
I worked out the lengths of mine by fitting both CV joints then taking the measurement between them. I then took 1/4" off the length so the shaft wouldn't bind.
I think it was Mini502 on here who had a good idea of using a wooden broom handle to make a template and check that his measurements were correct. I've done the same and it allowed me to turn my wheels lock to lock and cycle the suspension up making sure nothing bound.
I am currently maching the sleeves for mine. I'll put pictures up on my build thread on the weekend. I've done one and I am know making the second. They have been machined so they have a transitional fit (H6 j7). It requires a very steady hand but there is no play with my first one. It requires a little effort to push the shafts in but can be done by handm so it just right.
Voor conversies en alles wat er mee te maken heeft is het echt een topforum. Veel succes!
Ik zou Watsonsrally bellen . Splines en lengte doorgeven en gewenste weerstandsmoment.
Met 16vminiclub ben ik bekend Idd een topforum met veel kennis!
Steken zie ik niet zitten ivm ‘budget’ build.
Het blijkt dat Sebastiaan ze ook heeft laten steken.
Ik zit idd steeds meer te overwegen om ze zelf te gaan maken.
Vroeger op school bij verspanend hadden we zo'n steekmachine voor splines. Dan zette ik de aanzet wel eens op 0,5mm. Als de beitel dan op de as kwam kon je het door het hele schoolgebouw voelen:). doooooiiiiieeeeeennnkkk
Boze docent daarna.
PB gestuurd met een zeker betaalbaar adres, ik heb er ook verschillende delen laten maken en lassen.
Succes,
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die mijn Honda aan mijn Mini assen kan lassen.
Al 20 bedrijven benaderd maar niemand wil/durft het.
Heeft een van jullie een adresje? Liefst in de buurt van Brabant of Utrecht
Vraag Sebastiaan eens (in Showcase met de Suzuki Estate). Ik heb een aantal jaar geleden een Honda project van hem gekocht waarvoor hij de assen al had laten doen. Een ander in Showcase had het laten doen bij een bedrijf dat ook werkte voor autocrossers. Misschien eens in die richting zoeken. Ik heb zelf assen uit 1 stuk, kosten wel wat, maar weet je ook zeker dat het goed is.
Dennis
Daan schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die mijn Honda aan mijn Mini assen kan lassen.
Al 20 bedrijven benaderd maar niemand wil/durft het.
Heeft een van jullie een adresje? Liefst in de buurt van Brabant of Utrecht
Er moeten toch wel bedrijven zijn die dat doen.
In de wereld van de autocross worden heel vaak aandrijfassen gelast.
Google eens op Technotrans in Veendam, die kunnen je vast wel verder helpen.
Het is wel niet in de buurt van Utrecht, maar misschien kun je het versturen.
thnx allemaal,
heb sebastiaan gemaild.
De assen van [Minicenter] gaan niet passen omdat ik zelf een subrame heb gelast...
Ik ga ze gewoon zelf aan elkaar lassen. Gewoon een bus (laten) draaien die 0,05mm kleiner is dan de as. Warm stoken tot +/- 200 graden en dan krimp je hem er overheen. En dan rondom aflassen. Bij m'n oude Ford Fiësta ook zo gedaan en dat bleef heel. En daar kwam heel wat meer koppel op te staan. Daar heb ik toen een RS2000 blok ingehangen. 150 PK en 203Nm koppel. Dat kreng liep 250 km p/u
:)" title="Evil" />
Nog even wat voor je opgezocht op het 16Vmini forum:
I'm making my own shafts at the minuet. I would notch the ends of the shafts so they engage with each other rather than machine them (which isn't easy to do with heat treated steels that driveshafts are made from) so that one slides into the other as I have seen done before. If you notch them then the driveshaft takes the torque not the weld which will be the weak link. You will then need to weld a sleeve over the joint.
I worked out the lengths of mine by fitting both CV joints then taking the measurement between them. I then took 1/4" off the length so the shaft wouldn't bind.
I think it was Mini502 on here who had a good idea of using a wooden broom handle to make a template and check that his measurements were correct. I've done the same and it allowed me to turn my wheels lock to lock and cycle the suspension up making sure nothing bound.
I am currently maching the sleeves for mine. I'll put pictures up on my build thread on the weekend. I've done one and I am know making the second. They have been machined so they have a transitional fit (H6 j7). It requires a very steady hand but there is no play with my first one. It requires a little effort to push the shafts in but can be done by handm so it just right.
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... eca6bf.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... c2a2b2.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... f96b57.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... 84cd08.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... ac7ac6.jpg
Voor conversies en alles wat er mee te maken heeft is het echt een topforum. Veel succes!
Ik zou Watsonsrally bellen
. Splines en lengte doorgeven en gewenste weerstandsmoment.
Met 16vminiclub ben ik bekend
Idd een topforum met veel kennis!
Steken zie ik niet zitten ivm ‘budget’ build.
Het blijkt dat Sebastiaan ze ook heeft laten steken.
Ik zit idd steeds meer te overwegen om ze zelf te gaan maken.
Vroeger op school bij verspanend hadden we zo'n steekmachine voor splines. Dan zette ik de aanzet wel eens op 0,5mm. Als de beitel dan op de as kwam kon je het door het hele schoolgebouw voelen:). doooooiiiiieeeeeennnkkk
Boze docent daarna.
PB gestuurd met een zeker betaalbaar adres, ik heb er ook verschillende delen laten maken en lassen.
Succes,
Bedankt TOn, heb het gelezen. Ik ga ze bellen
gr daan
Je moet ingelogd zijn om te reageren.