race mini 1380- split Weber,start nu, maar op 3 cilinders..

Zondag 27 oktober 2013
Zondag 27 oktober 2013

[i:3i6ktgij]Hoi mensen!

Dit keer geen vraag over mijn mini, maar voor die van m'n vader.
Na 5 jaar stil te staan wegens ziekte zouden we de race mini van mn vader terug willen laten draaien.

Hij is 5 jaar geleden in de garage gezet en toen liep hij nog perfect, startte direct,...

Nu wil hij maar niet starten. We hebben compressie, we hebben benzine toevoer gecontroleerd en die is er, én ontsteking getest door de bougie eruit te halen en te kijken naar vonkjes.

Nieuwe batterij die 100% geladen is, nieuwe bobine geprobeerd,...

Iemand nog een idee wat er door gewoon stil te staan slecht kan werken?

Dit zijn zijn speceficaties :
1380 motor
Weber DCOE 45
petronix electrische ontsteking[/i:3i6ktgij]
[i:3i6ktgij](Ultralight vliefwiel en al die dingen,maar die izjn denk ik niet van belang?)[/i:3i6ktgij]

HIJ START NU!
Maar op 3 cilinders, webers moeten echt afgesteld worden denk ik? Heeft Dubbele split webers (foto op pagina 2) Ontsteking is er op die cilinder, en de bougie word ook nat..

grtz!

Zondag 27 oktober 2013

Oh, en de benzine is ook ververst

Hij wil niet starten.. hij gaat wel rond maar slaat niet aan? Heb je wel een goede(!) vonk?

Probeer eens tijdens het starten een beetje remreiniger oid in je luchtinlaat te spuiten. Misschien heeft hij een zetje nodig. Bougies niet nat en ontsteking niet verdraaid?

Zondag 27 oktober 2013

Hij gaat inderdaad rond, hele tijd start motor, maar zegt niets..
Zal eens wetstart proberen in de inlaat te spuiten, misschien dat dat helpt.. Vonk zou sterk genoeg moeten zijn, lucas sportcoil en batterij is getest en staat goed :p
Ontsteking moet goed staan normaal :p

misschien dat er condens water in je tank zit nu.. en op water start ie niet he... had ik ook last van.

Zondag 27 oktober 2013

Zou wetstart dan helpen? 'Verdrijft vocht' dus kan ik direct eens proberen :)
Of anders bougies eruit en de haardroger er op zetten ^^

Thanks voor de tip!

ja als ie op remreiniger wel wat doet. moet je maar je benzinetank leeg halen en nieuwe benzine er in gooien

Een weber kan een motor heel snel verzuipen.
Heb je eerst gekontroleerd of je oliedruk hebt?Dit is veel belangrijker,want als hij aanslaat en je hebt 10 seconden geen oliedruk hebben je glijlagers een kneep gehad,ja dan al.
Eerst eens een minuutje zonder bougies erin laten ronddraaien,is veel gemakkelijker voor de starter en dan zie je wel of je oliedruk hebt.
Dan de weber banjo eens los doen en kontakt aanzetten:even maar;dan komt er verse benzine uit de banjo. Beter opvangen natuurlijk want er komt beter geen benzine op een nop op te warmen uitlaat.
In de banjo zit er soms een filtertje.
De weber kan je het deksel afhalen en eens zien of er werkelijk ook benzine inkomt;het komt voor dat de vlotter blijft plakken.
Succes

Dinsdag 29 oktober 2013

Oliedruk is oke, hebben oliedruk metertje :)
Verse benzine komt er ook in, en alle filtertjes die er inzitten hebben we vervangen. Vandaag hebben we nog niet skunnen testen, maar ik heb er hoop in dat het morgen gaat lukken!
Inlaatspruitstuk hebben we nog eens aangespannen, leek wat los te staan... Maar morgen dus doen draaien, batterij was plat vandaag :p

Woensdag 30 oktober 2013

Update: vandaag weer geen succes :/
Kan een electrische onsteking ervoor zorgen dat je vonk zwakker word? Of ligt dit alleen aan de bobijn?

We gaan ook toch nog eens de benzine vervangen,want er was nog een beetje oude achtergebleven.. Ook lijkt het alsof de startmotor de motor niet gemakkelijk rond krijgt, kan dit een andere oorzaak dan de batterij hebben? De batterij is 100% geladen.. :/

Als je kan een andere ontsteking plaatsen,dus de gehele petronix eruit.
Heel goed de volgorde van de bougiekabels nakijken. Je zou versteld staan hoe vaak de mensen dit mis hebben. Een vonk van de bougie wil niet zeggen op tijd,dus dit kan je ook simpel testen.
Ik heb al eens een electronische ontsteking kapot gehad ,terwijl de bougie's wel een vonk afgaven.Na een wissel met een oude uit de rommelbak gelijk draaien.

Woensdag 30 oktober 2013

Flying Dutchman schreef:
Als je kan een andere ontsteking plaatsen,dus de gehele petronix eruit.
Heel goed de volgorde van de bougiekabels nakijken. Je zou versteld staan hoe vaak de mensen dit mis hebben. Een vonk van de bougie wil niet zeggen op tijd,dus dit kan je ook simpel testen.
Ik heb al eens een electronische ontsteking kapot gehad ,terwijl de bougie's wel een vonk afgaven.Na een wissel met een oude uit de rommelbak gelijk draaien.



Okidoki, maar kan de startmotor er mee te maken hebben?
Bougiekabels hebben we nagekeken, en timing staat denk ik ook goed, de mini 'zei' net 'poefpoefpoefpoef' maar wou dan toch (net ) niet beginnen draaien ... of kan dit toch door slecht afgesteld ontsteking zijn?

Alvast bedankt voor je hulp!!
Grtz!

Verdraai tijdens het starten eens je ontsteking?

Woensdag 30 oktober 2013

bij electronische ontsteking gewoon aan dat vijsje op de zijkant draaien om af te stellen toch?

Oh geen verstand van elec. ontsteking, sorry!

Woensdag 30 oktober 2013

Geen probleem :D Ik denk dat je ze ergens wel kan aanpassen, en er is zo 1 vijsje aan de zijkant.. Ahja, als ik merktekens zet kan ik denk ik weinig fout doen :p

Een elektronische ontsteking heeft geen vijsje aan de buitenzijde. Een elektronische ontsteking moet je goed op tijd zetten. De rest is aan de ontsteking.

Heb je er een foto van?

Woensdag 30 oktober 2013



Zo ziet het er uit( het stuk helemaal rechts) met een andere stroomverdelerkap op natuurlijk, zal morgen eens een foto maken van de mini hier :)

Hoi,zoals ik al zei ,met een weber verzuipt de oel makkelijk.
Kijk de bougies maar eens goed na.

Vrijdag 1 november 2013

Bougies stonden inderdaad elke keer zwart, maar vooral de indruk dat er uit 1 weber niet genoeg bezine komt( er staan 2 webers op) En uit de andere wat teveel.. ZOu het kunnen dat daarom 1 cylinder te weinig benzine krijgt om te draaien?


foto motorruimte

Zaterdag 2 november 2013

De linkse weber reageerd ook niet echt op de 'mixture screw', je kan ze helemaal toedraaien maar er veranderd niets...

Zaterdag 23 november 2013

Hij rij dnu terug ^^
Moet verstopping in de carb gezeten hebben ofzo, we hebben hem helemaal gedemonterd en alles echt grondig gepoetst, draait nu terug op 4 cylinders, juist wat afstelling nodig nog :)

Zaterdag 22 november 2014

Om het echte probleem hier eens mee te delen :

Valse lucht langs 1 weber ' mond'
en ( belangrijskte' een benzinepomp met zware kuren.
Het was nog een SU pomp met contactpuntjes, blijkbaar ging ze soms wel en soms niet..

Voor die SU pompen zijn nu mooie vervangers. Ze zien er nog hetzelfde uit, maar ze hebben een elektronische aansturing gekregen.

Zondag 30 november 2014

komt een gewone facet vierkant in :p

Zondag 30 november 2014

komt een gewone facet vierkant in :p

Je moet ingelogd zijn om te reageren.