hoi
heb en mayfair uit 86 een automaat
nu blijft mijn oranje lampje branden en slipt de koppeling van de bak
weet iemand wat ik hier aan kan doen?
alvast badankt
Olie peilen en bijvullen dus. Mogelijk ook de oorzaak dat je automaat niet lekker werkt, motorblok en bak delen de olie.
Hopelijk ben je niet te laat.
Precies andersom! Als de boel goed aangesloten is tenminste.
Rood = Oliedruk
Oranje = Dynamo (geen laadstroom)
En dit topic hoort in "standaard techniek" thuis....
Carlo Waar haal je dat vandaan
ROOD is STROOM
Oranje is OLIEDRUK of een VUIL OLIEFILTER als de Mini lang heeft stil gestaan (Maanden)
Bij ORANJE NIET verder rijden zonder je oliepeil ONMIDDELLIJK te controleren
Als je jaren Mini heb gereden voel je aan het schakelen wanneer het tijd is om je olie te peilen
heb een nieuwe olie filter geplaatst en nieuwe olie erop gezet
is een automaat dus ???? aan het schakelen kan ik het niet voelen
als hij koud is rijd hij wel en gaat de lamp oranje uit als hij warm wordt gaat de lamp branden en werkt de versnelling niet meer
aan de olie zal t dus niet liggen
Dan zal er wel iets aan de hand zijn met de bak
En dat is niet zo mooi
Gezien de vragen over een Mini Automaat die ik door de jaren heen gehoord heb over klachten met een Mini Automaat zou ik de mensen aanraden Koop geen Mini Automaat !!!!
Dit geld ook voor een 2e hands BMW MINI
Carlo schreef: ..Precies andersom! Als de boel goed aangesloten is tenminste.
Rood = Oliedruk
Oranje = Dynamo (geen laadstroom)..
Hebben allebei gelijk denk ik. Hangt af wat voor klokken je hebt. Het gaat hier om een 86-er. Die zal een tweekloks achter het stuur hebben. Dan is het rood spanning, oranje olie.
Succes met zoeken en ombouwen naar een blok met handbak als ik het goed begrijp?
Is dit defect er langzaam in gekomen of na het olie verversen?
Na t oil verversen
En alleen als de motor warm is
Dan schakeld ie niet meer
Alleen zijn achteruit bkijft werken
Als je de automaat ombouwen tot handbak mag dat
Of is het dan naar de rdw
Heb je dan wel de juiste olie gebruikt?
Denk ik wel 10w40 en tot max gevuld
Ik weet niet zeker of automaten de zelfde olie gebruiken maar mini's moeten 20W50 hebben
Vandaag oil omgezet naar 20w50 maar helaas iemand nog idee of een goed (Koop)adres
Als je op engelse forum kijkt zul je zien dat vooruit en achteruit 2 aparte platen gebruiken. De platen voor vooruit zijn waarschijnlijk defect of versleten. Heb je er misschien synthetische olie in gehad?
Ik denk dat je nu toch echt aan het idee moet wennen dat je Motor er uit moet en dat dan kan je beslissen om de automaat te vervangen door en gereviseerde versnellings bak
Als je veel van deze klus moet laten doen moet je je afvragen of de Mini deze zeker nog wel waard is
Jammer maar het is niet de oil iemand nog idee
de hoeveelheid olie zegt niet noodzakelijk iets over de druk die je hebt ...
in de automaat heb je druk nodig om die klembanden te bedienen AFAIK, dus geen druk = geen schakelen.
succes met oplossen,
Theo van den Bogaard
iemand nog idee
ik weet niet of 'ie nog actief is, maar probeer anders eens contact op te nemen met Alessandro
( viewtopic.php?t=35080#p404868 )
die heeft er in ieder geval sleutelervaring mee ..
hoi
heb en mayfair uit 86 een automaat
nu blijft mijn oranje lampje branden en slipt de koppeling van de bak
weet iemand wat ik hier aan kan doen?
alvast badankt
Rood lampje: Accu laadt niet op.
Oranje lampje: Geen/te weinig oliedruk.
Olie peilen en bijvullen dus. Mogelijk ook de oorzaak dat je automaat niet lekker werkt, motorblok en bak delen de olie.
Hopelijk ben je niet te laat.
Oil vv en was goed als motor koud is loopt ie wel als ie warm is niet meer
Hoe kan ik de oil druk meten.
?
henkmarius schreef:

Rood lampje: Accu laadt niet op.
Oranje lampje: Geen/te weinig oliedruk.
Olie peilen en bijvullen dus. Mogelijk ook de oorzaak dat je automaat niet lekker werkt, motorblok en bak delen de olie.
Hopelijk ben je niet te laat.
Precies andersom! Als de boel goed aangesloten is tenminste.
Rood = Oliedruk
Oranje = Dynamo (geen laadstroom)
En dit topic hoort in "standaard techniek" thuis....
Carlo Waar haal je dat vandaan
ROOD is STROOM
Oranje is OLIEDRUK of een VUIL OLIEFILTER als de Mini lang heeft stil gestaan (Maanden)
Bij ORANJE NIET verder rijden zonder je oliepeil ONMIDDELLIJK te controleren
Als je jaren Mini heb gereden voel je aan het schakelen wanneer het tijd is om je olie te peilen
heb een nieuwe olie filter geplaatst en nieuwe olie erop gezet
is een automaat dus ???? aan het schakelen kan ik het niet voelen
als hij koud is rijd hij wel en gaat de lamp oranje uit als hij warm wordt gaat de lamp branden en werkt de versnelling niet meer
aan de olie zal t dus niet liggen
Dan zal er wel iets aan de hand zijn met de bak
En dat is niet zo mooi
Gezien de vragen over een Mini Automaat die ik door de jaren heen gehoord heb over klachten met een Mini Automaat zou ik de mensen aanraden Koop geen Mini Automaat !!!!
Dit geld ook voor een 2e hands BMW MINI
Hier na wat zoekwerk toch iets kun je en vinden al vind ik t antwoord niet leuk http://Members.tripod.com/austin_america/id72.html
Carlo schreef:
..Precies andersom! Als de boel goed aangesloten is tenminste.
Rood = Oliedruk
Oranje = Dynamo (geen laadstroom)..
Hebben allebei gelijk denk ik. Hangt af wat voor klokken je hebt. Het gaat hier om een 86-er. Die zal een tweekloks achter het stuur hebben. Dan is het rood spanning, oranje olie.
Succes met zoeken en ombouwen naar een blok met handbak als ik het goed begrijp?
Is dit defect er langzaam in gekomen of na het olie verversen?
Na t oil verversen
En alleen als de motor warm is
Dan schakeld ie niet meer
Alleen zijn achteruit bkijft werken
Als je de automaat ombouwen tot handbak mag dat
Of is het dan naar de rdw
Heb je dan wel de juiste olie gebruikt?
Denk ik wel 10w40 en tot max gevuld
Ik weet niet zeker of automaten de zelfde olie gebruiken maar mini's moeten 20W50 hebben
Vandaag oil omgezet naar 20w50 maar helaas iemand nog idee of een goed (Koop)adres
Als je op engelse forum kijkt zul je zien dat vooruit en achteruit 2 aparte platen gebruiken. De platen voor vooruit zijn waarschijnlijk defect of versleten. Heb je er misschien synthetische olie in gehad?
Ik denk dat je nu toch echt aan het idee moet wennen dat je Motor er uit moet en dat dan kan je beslissen om de automaat te vervangen door en gereviseerde versnellings bak
Als je veel van deze klus moet laten doen moet je je afvragen of de Mini deze zeker nog wel waard is
Jammer maar het is niet de oil iemand nog idee
de hoeveelheid olie zegt niet noodzakelijk iets over de druk die je hebt ...
in de automaat heb je druk nodig om die klembanden te bedienen AFAIK, dus geen druk = geen schakelen.
succes met oplossen,
Theo van den Bogaard
iemand nog idee
ik weet niet of 'ie nog actief is, maar probeer anders eens contact op te nemen met Alessandro
( viewtopic.php?t=35080#p404868 )
die heeft er in ieder geval sleutelervaring mee ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Je moet ingelogd zijn om te reageren.