Heeft iemand deze luchtfilter : http://www.minisport.com/bng1102a-mini- ... -carb.html ?
En hoe goed presteerd die dan?
Presteerd hij VEEL beter dan een K&N cone?
Ik vraag het me gewoon af en internet brengt mij veel uiteenlopende antwoorden :p
Grtz!
Zelfs de meest slome bejaardentractor vreet met dit filter een Veyron als ontbijt!
waddachiezelluf?
Die pancakes zijn vaak metaalfilters die welliswaar weinig "remmen" maar dus ook alle rotzooi doorlaten. Een K&N is kwa flow en filtering wel goed.
Vermogenswinst is hooguit meetbaar, niet voelbaar IMHO
En vermogenswinst van k&n zal wel hoger zijn wssl?
Kan ik zonder de chromenen helemaal kapot te maken hem beter laten presteren door extra gaten te boren ofzo?
grtz!
Spaar je de moeite, een teleurstelling en je boormachine.
Ik raad je aan in echte mini literatuur te verdiepen zoals de gele bijbel van Dave Vizard. Dan ga je begrijpen waar power vandaan komt.
succes!
Heb het boek net besteld ^^ maar k wil eigenlijk vooral geen verlies :p
Het ligt gewoon aan de complete setup, als je een standaard 1000 tje hebt en verder niks doet ga je weinig merken. Lees vizard en calver's corner op internet en je bent al een stuk verder.
Heb nu (nog in de garage liggen, wordt deze winter gemonteerd )
: Lcb, k&N type cone luchtfilter, peco dubbele uitlaat, allu inlaatspruitstuk, rode carb veer en AAU naaldje :p
In mijn ervaring presteren ALLE zgn. Open luchtfilters een stuk beter met gebruikmaking van een stub stack. Een klein dingetje wat niet veel geld kost maar een VEEL betere flow in je carburateur veroorzaakt met en veel prettiger rijdende Mini tot gevolg.
Desondanks vind ik een standaard (Cooper) luchtfilterbehuizing met een K&N inlegfilter en enkele extra gaten onderin nog steeds het prettigst rijden, en een stuk stiller ook
Ik kijk er al naar uit ^^
Kom't nu een dubbele HS2 op :p
Waarschijnlijk met rampipes en sock filters :p
Hoihoi, hie rben ik alweer
Heeft iemand deze luchtfilter : http://www.minisport.com/bng1102a-mini- ... -carb.html ?
En hoe goed presteerd die dan?
Presteerd hij VEEL beter dan een K&N cone?
Ik vraag het me gewoon af en internet brengt mij veel uiteenlopende antwoorden :p
Grtz!
Zelfs de meest slome bejaardentractor vreet met dit filter een Veyron als ontbijt!
waddachiezelluf?
Die pancakes zijn vaak metaalfilters die welliswaar weinig "remmen" maar dus ook alle rotzooi doorlaten. Een K&N is kwa flow en filtering wel goed.
Vermogenswinst is hooguit meetbaar, niet voelbaar IMHO
En vermogenswinst van k&n zal wel hoger zijn wssl?
Kan ik zonder de chromenen helemaal kapot te maken hem beter laten presteren door extra gaten te boren ofzo?
grtz!
Spaar je de moeite, een teleurstelling en je boormachine.
Ik raad je aan in echte mini literatuur te verdiepen zoals de gele bijbel van Dave Vizard. Dan ga je begrijpen waar power vandaan komt.
succes!
Heb het boek net besteld ^^ maar k wil eigenlijk vooral geen verlies :p
Het ligt gewoon aan de complete setup, als je een standaard 1000 tje hebt en verder niks doet ga je weinig merken. Lees vizard en calver's corner op internet en je bent al een stuk verder.
Heb nu (nog in de garage liggen, wordt deze winter gemonteerd )
: Lcb, k&N type cone luchtfilter, peco dubbele uitlaat, allu inlaatspruitstuk, rode carb veer en AAU naaldje :p
In mijn ervaring presteren ALLE zgn. Open luchtfilters een stuk beter met gebruikmaking van een stub stack. Een klein dingetje wat niet veel geld kost maar een VEEL betere flow in je carburateur veroorzaakt met en veel prettiger rijdende Mini tot gevolg.

Desondanks vind ik een standaard (Cooper) luchtfilterbehuizing met een K&N inlegfilter en enkele extra gaten onderin nog steeds het prettigst rijden, en een stuk stiller ook
Ik kijk er al naar uit ^^
Kom't nu een dubbele HS2 op :p
Waarschijnlijk met rampipes en sock filters :p
Je moet ingelogd zijn om te reageren.