Harde tik tijdens rijden en motor loopt zeer onrustig
Hallo mensen,
Vandaag lekker aan het toeren geweest met mijn vriendin, ongeveer 1,5 uur gereden, en we stonden te wachten op groen licht. Toen ik optrok begon ineens de motor hard te tikken en was de motor aardig aan de warme kant. Dus wij de auto in de berm zetten, en heb ff gekeken maar kon niks vinden, alleen dat waarschijnlijk de thermostaat kapoet is . Dus wij een half uurtje gewacht om de auto te laten afkoelen, daarna weer gestart en en liep zeer onregelmatig 3 cillinders denk ik. Maar we waren 90 km van huis dus wat doe je dan? Ik zeg tegen mijn vriendin we rijden gewoon richting huis en kijken wel of we er komen of niet , en gelukkig zijn we thuis gekomen naar een hele weg getik en gestommel, maar nu wil ik graag weten wat dat kan zijn... Ik heb al gekeken bij de spanner van de distributieketting maar deze was nog in goede staat, dan kan ik nog 1 ding bedenken en dat is dat er misschien een drijfstanglager kapot is. Maar voor dat ik de motor eruit ga hijsen, wil ik eerst even vragen of jullie misschien nog iets weten wat het zou kunnen zijn..
Ik heb een mini 1000e K9, Begin motorcode is 99HF. bj 1991
Hoor graag van jullie!
Groet,
Leon
Hoe heb je de spanner nagekeken van de distributie zonder de motor eruit te halen???
Maargoed...
Begin bij het begin, draai de bougies eruit, welke kleur hebben ze??
Meet 4x de compressie zonder bougies in het blok..
Grote kans dat je koppakking lek is door oververhitting...
Eerst compressie meten, dan pas verder kijken...
Ik denk dat hij de V snaar gecontroleerd heeft
Ik heb maar een raad voor Mini rijders
Word lid van de wegenwacht Het kost geld
Maar je komt wel thuis al of niet rijdend
Maar ik ben bang dat dit nu veel meer kost
Red Flame schreef: Hoe heb je de spanner nagekeken van de distributie zonder de motor eruit te halen???
Maargoed...
Begin bij het begin, draai de bougies eruit, welke kleur hebben ze??
Meet 4x de compressie zonder bougies in het blok..
Grote kans dat je koppakking lek is door oververhitting...
Eerst compressie meten, dan pas verder kijken...
Goedendag dat zal ik je vertellen is aardig makkelijk.
Eerst heb ik de radiator weggehaald, daarna de motor steun losgehaald met een krik eronder. Daarna borgplaatje krukaspoelie terug gebogen zodat ik de moer van de poelie los kon draaien, daarna poelie verwijderd en de deksel van de distributie ketting erafgehaald. Bekeken ketting en spanner waren goed 5mm speling wat normaal is.
Maar vanmorgen even de kop eraf gehaald en de koppakking bekeken deze was tussen cillinder 1 en 2 kapoet, daar zal waarschijnlijk de oorzaak liggen deze ga ik deze week vervangen en kijken of dat de oorzaak is.
Groet,
Leon
Minimaatje schreef: Ik denk dat hij de V snaar gecontroleerd heeft
Ik heb maar een raad voor Mini rijders
Word lid van de wegenwacht Het kost geld
Maar je komt wel thuis al of niet rijdend
Maar ik ben bang dat dit nu veel meer kost
Haha grapjas
Had jij die fout gemaakt toen je het zocht?
Meestal als je een koffertje gereedschap hebt in de auto kom je een aardig eind.
Groet,
Leon
Ik had er geen last van Ik had geld genoeg om steeds de laatste Mini te kopen en besteed ook geld voor onderhoud Maar ik was wel zo snugger om niet 90 km rijden met een tik in mijn motor
Je moet toch wat, en daarbij vaak buj te bange.
Distributiedeksel openen doe je niet snel, het was niet verkeerd bedoeld mijn vraag hoe je dat g3daan had..
Voordeel van een mien is dat de distributie bijna nooit problemen geeft..
Gelukkig gevonden in de koppakking! Goed bezig!!!
Nee kweet dat je vraag goed bedoeld is.
Maar ben 1 uur bezig geweest met demonteren en toen had ik de deksel eraf.
Dat vond ik nog aardig snel.
Groet,
Leon
Hoi,
Als je dan toch de kop eraf hebt: heb je de boel al eens met de hand rond gedraaid? Kan je kijken/horen of de tik uit het draaiend gedeelte komt?
Suuk6 ermee.
Hey b-squared,
Heb ik gedaan gisteren, maar niks kunnen horen of voelen. Gister kop en zo er weer opgezet, gestart en motortje loopt stationair goed, vanavond ff stukje rijden en gopen dat het klaar is.
Hallo mensen,
. Dus wij een half uurtje gewacht om de auto te laten afkoelen, daarna weer gestart en en liep zeer onregelmatig 3 cillinders denk ik. Maar we waren 90 km van huis dus wat doe je dan? Ik zeg tegen mijn vriendin we rijden gewoon richting huis en kijken wel of we er komen of niet
, en gelukkig zijn we thuis gekomen naar een hele weg getik en gestommel, maar nu wil ik graag weten wat dat kan zijn... Ik heb al gekeken bij de spanner van de distributieketting maar deze was nog in goede staat, dan kan ik nog 1 ding bedenken en dat is dat er misschien een drijfstanglager kapot is. Maar voor dat ik de motor eruit ga hijsen, wil ik eerst even vragen of jullie misschien nog iets weten wat het zou kunnen zijn..
Vandaag lekker aan het toeren geweest met mijn vriendin, ongeveer 1,5 uur gereden, en we stonden te wachten op groen licht. Toen ik optrok begon ineens de motor hard te tikken en was de motor aardig aan de warme kant. Dus wij de auto in de berm zetten, en heb ff gekeken maar kon niks vinden, alleen dat waarschijnlijk de thermostaat kapoet is
Ik heb een mini 1000e K9, Begin motorcode is 99HF. bj 1991
Hoor graag van jullie!
Groet,
Leon
Hoe heb je de spanner nagekeken van de distributie zonder de motor eruit te halen???
Maargoed...
Begin bij het begin, draai de bougies eruit, welke kleur hebben ze??
Meet 4x de compressie zonder bougies in het blok..
Grote kans dat je koppakking lek is door oververhitting...
Eerst compressie meten, dan pas verder kijken...
Ik denk dat hij de V snaar gecontroleerd heeft
Ik heb maar een raad voor Mini rijders
Word lid van de wegenwacht Het kost geld
Maar je komt wel thuis al of niet rijdend
Maar ik ben bang dat dit nu veel meer kost
Red Flame schreef:
Hoe heb je de spanner nagekeken van de distributie zonder de motor eruit te halen???
Maargoed...
Begin bij het begin, draai de bougies eruit, welke kleur hebben ze??
Meet 4x de compressie zonder bougies in het blok..
Grote kans dat je koppakking lek is door oververhitting...
Eerst compressie meten, dan pas verder kijken...
Goedendag dat zal ik je vertellen is aardig makkelijk.
Eerst heb ik de radiator weggehaald, daarna de motor steun losgehaald met een krik eronder. Daarna borgplaatje krukaspoelie terug gebogen zodat ik de moer van de poelie los kon draaien, daarna poelie verwijderd en de deksel van de distributie ketting erafgehaald. Bekeken ketting en spanner waren goed 5mm speling wat normaal is.
Maar vanmorgen even de kop eraf gehaald en de koppakking bekeken deze was tussen cillinder 1 en 2 kapoet, daar zal waarschijnlijk de oorzaak liggen deze ga ik deze week vervangen en kijken of dat de oorzaak is.
Groet,
Leon
Minimaatje schreef:
Ik denk dat hij de V snaar gecontroleerd heeft
Ik heb maar een raad voor Mini rijders
Word lid van de wegenwacht Het kost geld
Maar je komt wel thuis al of niet rijdend
Maar ik ben bang dat dit nu veel meer kost
Haha grapjas
Had jij die fout gemaakt toen je het zocht?
Meestal als je een koffertje gereedschap hebt in de auto kom je een aardig eind.
Groet,
Leon
Ik had er geen last van Ik had geld genoeg om steeds de laatste Mini te kopen en besteed ook geld voor onderhoud Maar ik was wel zo snugger om niet 90 km rijden met een tik in mijn motor

Je moet toch wat, en daarbij vaak buj te bange.

Distributiedeksel openen doe je niet snel, het was niet verkeerd bedoeld mijn vraag hoe je dat g3daan had..
Voordeel van een mien is dat de distributie bijna nooit problemen geeft..
Gelukkig gevonden in de koppakking! Goed bezig!!!
Nee kweet dat je vraag goed bedoeld is.
Maar ben 1 uur bezig geweest met demonteren en toen had ik de deksel eraf.
Dat vond ik nog aardig snel.
Groet,
Leon
Hoi,
Als je dan toch de kop eraf hebt: heb je de boel al eens met de hand rond gedraaid? Kan je kijken/horen of de tik uit het draaiend gedeelte komt?
Suuk6 ermee.
Hey b-squared,
Heb ik gedaan gisteren, maar niks kunnen horen of voelen. Gister kop en zo er weer opgezet, gestart en motortje loopt stationair goed, vanavond ff stukje rijden en gopen dat het klaar is.
Groet,
Leon
Probleem opgelost, het lag aan de koppakking.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.