Aansluiten luchtfilterhuis

Wie kan ons vertellen, waar het slangetje weg komt die boven op het luchtfilter moet worden aangesloten, om de klep te regelen?
We kunnen namelijk nergens een los slangetje vinden, en vooral niet wanneer je niet weet waar je moet gaan zoeken...

Zie foto...

Er moet een slangetje van de membraan-klep naar de onderzijde van het luchtfilter gaan.
Daar zit een thermoventieltje welke de inlaat-temperatuur regelt.
Dat ventieltje heeft twee aansluitingen, de andere krijgt vacuum van de carburateur ( kleine aansluiting dicht bij het inlaatspruitstuk)

RMS
Woensdag 18 juni 2014

Ik ben nieuw op dit forum en snap niet helemaal goed welk kabeltje je bedoeld, maar bij mijn injectie zit er op het ronde gedeelte bij de pijp van het luchtfilter/injectie deel een geel vacuumkabeltje, dit is een kort kabeltje van zo'n 10/15cm die je aan de onderkant erin doet naast het andere kabeltje (2 kabelpunten waarvan waarschijnlijk bij jou 1 in gebruik?). Heel makkelijk te controleren door het luchtfilterhuis/injectie ding met drie schroefjes bovenop even los te schroeven en voorzichtig op te tillen.

Geen idee of je er wat aan hebt, maar door je foto te vergelijken met mijn eigen zou dit misschien iets kunnen zijn?

Het is inmiddels opgelost, bedankt voor de reacties.
De slang ontbrak helemaal, vandaar dat we deze niet konden vinden, we zijn erachter gekomen na het restaureren van de auto dat er echt een kluns mee bezig was geweest. Bij de motor waren er meerdere dingen op de verkeerde plaatsen terug gemonteerd... |:(

Nu hebben we nog een ander probleem, de mini loopt en rijdt prima, alleen wil ie na een ritje van ongeveer 40 min wel es zomaar uitvallen, als we dan even wachten en weer starten, slaat de motor meteen weer aan en kunnen we weer verder.
Ook had ik gister na dat ik vaart had geminderd en zou koppelen dat de motor afsloeg, net als ie dan even niet genoeg vermogen heeft om de auto te laten draaien.. Enig idee?

Welke motor heb je: de 1.3 Mpi ?
Is het stationaire toerental juist ?

We hebben een 1.3 spi 1993 stationair loopt ie zo om en nabij 1000 toeren, dus dat is wel goed...

Bij de Spi is het met zo'n probleem vrijwel zeker ergens een lek vacuumslangetje.
Alle slangetjes even goed nakijken op droogtescheurtjes. :P

RMS
Woensdag 18 juni 2014

Wellicht heel simpel gedacht, maar hoe is het met de warmte van de motor? Word deze niet te heet?

Nee hij word ook niet te heet, blijft nog mooi onder het witte streepje wat halverwege staat... Anders was het misschien wel wat sneller opgelost..

RMS
Donderdag 19 juni 2014

Dan zou ik toch doen wat Jos schrijft, alle vacuumslangetjes controleren!

Is er ook schema van de vacuum slangetjes?

Je moet ingelogd zijn om te reageren.