mijn momentsleutel gaat maar tot 60nm, anders moet ik eentje bijkopen!
Ik had een oude pijpsleutel 38 met een strip eraan gelast van 60 cm.
Daar met een veerunster met bijna 18 kg. aan getrokken. Dat is nauwkeuriger dan de meeste momentsleutels.
Bij mijn mini moeten de fuseekogels gesteld/vervangen worden.
Bij de eerste kreeg ik de koepelmoer al niet los en heb daarom de luchtsleutel genomen, daar lukte het wel mee. Ik heb de kogel vervangen met de hub etc. aan de auto, de koepelmoer heb ik ook weer vastgezet met de luchtsleutel. Nou vraag ik me af, kan het kwaad als de moer strakker dan met ca. 100 Nm aangetrokken wordt?
Ik had bij een fuseestuk een dolgedraaide draad, dus ander fuseestuk.
Het kan dus wel kwaad als je over de 100 Nm gaat.
Het is fijne draad, dus dol is ook dol.
Ik heb nog een vraag: de onderste fuseekogels vervangen aan de auto: is dat te doen of wordt het erg lastig met het veertje en "lagerpotje"?
De onderste kogel op de auto afstellen/vervangen kan wel, maar handig is het niet. De hele boel uit elkaar halen is ook weer zo wat, dus ik zou het gewoon proberen.
Dennis
Hallo iedereen,
Ik heb vorig jaar mijn bovenste fusee kogel vervangen door een nieuwe.
Nu heb ik 1000 km later opnieuw speling op deze kogel...
Komt dit door het inslijten van de nieuwe kogel?
Ik had ooit eens ergens gelezen om deze eerst wat te roderen (heb ik niet gedaan).
Ik heb deze vrij strak afgesteld + aangespannen op 105nm.
Mvg
Bram
De nieuwe kogel en en de schotel voor montage eerst even op elkaar polijsten, en daarna goed afstellen met de dikte aan vulringen kan zeker geen kwaad. Dat strak vastzetten van de moer heeft helemaal geen zin, vast is vast. De moer kan kan nooit loslopen omdat deze geborgd is.
Na 1000 km weer speling lijkt mij erg snel, waarschijnlijk toch niet goed afgesteld met de juiste vulringen bij montage.
Hartstikke bedankt !! zojuist besteld
Het is helemaal gelukt met vervangen bedankt !!!
Hoe belangrijk is het aantrekkoppel van 105nm?
kan dit op het gevoel?
mijn momentsleutel gaat maar tot 60nm, anders moet ik eentje bijkopen!
Ik had een oude pijpsleutel 38 met een strip eraan gelast van 60 cm.
Daar met een veerunster met bijna 18 kg. aan getrokken. Dat is nauwkeuriger dan de meeste momentsleutels.
Bij mijn mini moeten de fuseekogels gesteld/vervangen worden.
Bij de eerste kreeg ik de koepelmoer al niet los en heb daarom de luchtsleutel genomen, daar lukte het wel mee. Ik heb de kogel vervangen met de hub etc. aan de auto, de koepelmoer heb ik ook weer vastgezet met de luchtsleutel. Nou vraag ik me af, kan het kwaad als de moer strakker dan met ca. 100 Nm aangetrokken wordt?
Ik had bij een fuseestuk een dolgedraaide draad, dus ander fuseestuk.
Het kan dus wel kwaad als je over de 100 Nm gaat.
Het is fijne draad, dus dol is ook dol.
Ik heb nog een vraag: de onderste fuseekogels vervangen aan de auto: is dat te doen of wordt het erg lastig met het veertje en "lagerpotje"?
De onderste kogel op de auto afstellen/vervangen kan wel, maar handig is het niet. De hele boel uit elkaar halen is ook weer zo wat, dus ik zou het gewoon proberen.
Dennis
Hallo iedereen,
Ik heb vorig jaar mijn bovenste fusee kogel vervangen door een nieuwe.
Nu heb ik 1000 km later opnieuw speling op deze kogel...
Komt dit door het inslijten van de nieuwe kogel?
Ik had ooit eens ergens gelezen om deze eerst wat te roderen (heb ik niet gedaan).
Ik heb deze vrij strak afgesteld + aangespannen op 105nm.
Mvg
Bram
De nieuwe kogel en en de schotel voor montage eerst even op elkaar polijsten, en daarna goed afstellen met de dikte aan vulringen kan zeker geen kwaad. Dat strak vastzetten van de moer heeft helemaal geen zin, vast is vast. De moer kan kan nooit loslopen omdat deze geborgd is.

Na 1000 km weer speling lijkt mij erg snel, waarschijnlijk toch niet goed afgesteld met de juiste vulringen bij montage.
Succes
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.