niet de originele kleur, maar wel een kleur die lekker opvalt
-
maandag en dinsdag begonnen om de mini weer op te bouwen
de deuren, motorkap zitten er al weer in(met betere scharnieren)
de hemel moest er daarna in, want ik wil zsm de ramen er weer in hebben
S avonds met Marcoguus gemaild, kijken hoe hij de hemel erin had gekregen
verwarmen, en lijm
De garage waar de mini in staat is niet verwarmd, een stuk pvc om de ramen dicht te houden en een mini kachel, heeft 2 uur de mini lekker verwarmd, en zo zat er weer rek in de hemel, die er met een klein beetje moeite weer in zat.
In de mini lekker warm, buiten was het 4 graden..
de klapraampjes zitten er ook in, as zaterdag de rest van de ramen proberen erin te krijgen
Afgelopen zaterdag weer een dagje mini, samen met onze dochter Lianne
De ramen zitten er nu ook allemaal in
Viel in het begin niet mee, de electrische straal kachel wat hoger gezet,
het rubber wou er eerst niet meer in, en oppassen dat je niet uitschiet of het raam breekt.
eerst maar begonnen met de achter ruit..bijna erin,
toen ging dit rubber in de bocht, kapot
nu de vraag, welk achterraam rubber moet ik hebben ?
bestaat hier ook een breed of smal versie van ?
en ik moet ook, liefst een origneel motorkap embleem hebben,
wie heeft die nog voor mij ?
dit staat niet meer
om nou een Cooper embleem te doen..
de reclame van dit bedrijf er nu op laten zitten, of niet
wie kan mij ook helpen aan de 2 rubberen stukjes van de ruiter wisser arm die door het chassis komen, waar de ruitenwissers aan komen (zie foto 1, ook de 2 blindstopjes zijn niet goed meer, die moet ik ook nog hebben
die er gezeten hebben, lijken inderdaad wel 30 jaar oud
gr Paul
ps, we hebben goed gebruik gemaakt van siliconen vet,
daarom zijn de ruiten en de mini niet streeploos meer
De rubber achter is voor bijna alle modellen hetzelfde. Alleen een MK1 en misschien een vroege MK2 heeft een andere rubber.
Je moet ook de pees nog in de rubbers trekken. Dat zal ook nog een hoop vloeken kosten.
Rubbers voor de ruitenwissers zijn bij de verschillende sponsoren te krijgen.
Raam onderkant in t rubber zetten.
Goed in t midden zetten is het advies.
Dan iemand van buiten af tegen het raam duwen (kan je redelijk wat kracht opzetten)<
Iemand anders van binnenuit met een (bv) botte schroevendraaier het rubber terug duwen naar buiten. Van onder in t midden en dan 2 kanten op werken.. beetje links beetje rechts..en zo verder.
(je schroevendraaier in het rubber plaatsen waar t het raam in moet vallen..)
Op deze manier vouw je het rubber om het raam heen.
Helemaal rond gaan en elke 2 cm even een zetje geven met je schroevendraaier.
Ben je helemaal rond gegaan en zit het rubber om het raam heen gevouwen (lijkt ie nog steeds te hoog te liggen) geef je het raam een zetje met de blote hand.. en polpt ie zo op zn plek.
Raampees..
Goede pezentrekker is een uitkomst.
Beetje wd40 gebruik ik zelf altijd.
en beetje BIERSPALLEN .. euh spierballen en dan gaat ie er ook in.
Nieuw rubber is altijd lastiger dan een 2e hands.
Al jaren en tientallen ramen zo geplaatst nog nooit een gebroken.
Alleen een mk1 heeft een ander rubber. de rest is t zelfde.
Nee is geen brede of smalle variant van.
Dank je wel stefan !
Die komt deze week al na mij toe
Deze week niets gedaan, heb een griepje op gelopen
de mini staat weer buiten, misschien in de loop van deze week weer verder bouwen in de kou
wie zou er een pezentrekker voor mij ter leen hebben,
of heeft er 1, en doet er niets mee
Afgelopen zaterdag een beetje aan de mini geklust
was buiten echt te koud en te vochtig..
achterklep, achterlichten eraf (lichten zaten net niet goed)
nieuw achter kleprubber, nummerplaat( met mini 7 kentekenhouder)
en kentekenplaatverlichting gemonteerd, tank gespoten en gemonteerd
en heel veel dingen uitgezocht om nog weer te monteren,
nieuwe en ook nog veel oude dingen, nu keurig in zakjes/dozen gedaan
maar ik mis nog wel dingen...
een paar foto's
word vervolgd
Waarom heb je al die witte troep rondom het huis gegooid?
Groet ron
hahaha
ik las het.........., snapte het eerst niet......................
maar hoe vind je de mini tot nu toe ?
Je schiet aardig op. Kleurtje is wel ok, echter ik had de originele kleur gehouden.
Oranje is niet geheel mijn ding....maar dat is persoonlijk.
Moet je eens kijken als je wat bandenzwart (of schoensmeer) op de banden smeert
Die spuiters maken er altijd zo'n zooitje van....
Groet ron
had ik zelf gedaan
ja oranje, vind ik gewoon leuk en je ziet ze niet zo veel
de banden moeten er nog af, is niets meer, rubber laat los
Er komen even stalen velgen met goede banden op, eerst keuren dan gaan deze velgen of die ik van je broer heb gekocht eronder, de inno velgen, of die opknappen en verkopen....maar eerst de mini onderdelen er allemaal op
(maar de revolution velgen vind ik ook mooi.., zoveel keuze en maar 1 mini
ik denk deze week maar even de stalen velgen eronder, zilver met zwarte binnen kant
dan staat die weer op nette banden (zwarte banden) als we de motor gaan testen/stiekem rijden
Idd. best een leuke kleur voor een Mini.
Je gebruikt zo veel mogelijk zwarte accenten, dat staat echt goed
Dank je wel
Even een voorbeeld, ik hoop dat de mini hier een beetje op lijkt ,
maar dan net anders
tijdelijk andere velgen eronder, deze banden zijn goed
er komen weer lm velgen onder, maar die moet ik nog opknappen, spuiten
en een hoesje gemaakt tegen de kou, sorry, tegen de regendruppels
Een mini update
Mini word steeds weer wat meer mini
De verstralers, dashboard, spiegels, bumpers, ruitenwissermotor ruitensproeiers, wielkastverbreders, bonnet stripes zitten er op.
Maar nog genoeg te doen hoor !
word weer vervolgd
ps wat vinden jullie van de 2 tone spiegels ??
Hee Paul
het opbouwen gaat je goed af joh!
de buurt vraagt zich vast wel of het dezelfde Mini is van eerst
sorry dat ik niet mee kan helpen!
Hallo Ron,
Geeft niets hoor, het opbouwen gaat best,
je mag er best een keer in rijden als de mini af is
maar sommige dingen die eerst wel aardig waren, vallen nu tegen..
Maar ja, ik kan niet alles nieuw kopen
Deze week met de worst velgen bezig, daarna het interieur kan er weer in
en dan hoop ik de motor goed afstellen en eens kijken wat er mis is met alle bedrading (hier en daar slechte contacten)
Weer een stapje verder
de originele velgen er weer onder, nu met goede banden
gedeeltelijk het interieur van Clubbie erin (foto zijn te donker, word vervolgt)
Dashboard met isolatie er in geplaatst
Nieuwe zekeringskast geplaatst en bijna alle amptjes vervangen
Andere klepdeksel gemonteerd
een paar foto's met de velgen:
onze dochter monteert de laatste band
kwam de orignele stikker tegen, de mini in 1984 in mekaar gezet
een week na mijn verjaardag, ik was toen..22
Ik ga ooit nog een houten dashboard maken, maar ik laat het eerst nog maar even zo
stoelen en achterbank en beide vloerkleden zitten erin..
te donkere foto, zie ik achteraf
oude zekeringskast, niet alle contacten maakt nog goed contact
nieuwe, met nieuwe amptjes en kripkous
lekker bezig in de zon..
enige nadeel, de mini loopt niet meer , ik denk zelf iets los getrokken,
ergens
Ik weet niet waar ik moet zoeken, maar ik kwam deze draad tegen..
wie o wie, heeft ook een mini 1000 uit 1985
en kan even kijken als deze is aangesloten
en wie heeft de goeie tip om deze bout los te krijgen, muurvast...
als ik te veel kracht erop zet, draai je hem zo rond/kapot
het is toch een gewone schroefdraad??
gr Paul
Dat hoort origineel ook een compleet andere bout te zijn. Ik denk dat er al eens een beschadiging aan het schroefdraad is geweest.
Inspuiten met genoeg kruipolie en paar dagen laten weken?
Er zit, als het goed is, ook een koperen ring achter, die zorgt voor de afdichting.
Het lijkt wel een gasdraad-dop met conische draad uit de loodgieterswereld.
Idd. zal de originele draad beschadigd zijn.
Met een kou-beitel op de buitenomtrek een kerfje maken en dan tegen de klok in lostikken.
Wat doet de Mini elektrisch niet meer: starten of aanslaan ?
Voor de startmotor is er alleen spanning op het relais nodig,
en voor de ontsteking spanning op de bobine (rood en roze).
De extra losse zekeringen zijn voor extra's als radio, mistlampen, verstralers.....
Heren bedankt voor het mee denken
Dus, wat is verstandig...
de olie moet eruit, die is lang niet meer ververst, bijna zwart
er zit inderdaad ook een koperen ring in en nog iets van een pakking
Ik heb de bout al een tijd iedere keer in gespoten met wd40
zal het ook nog een paar keer doen, voordat ik een poging waag
heeft het ook zin om eerst de koperen ring er tussen uit te halen ?
of is het slimmer om de olie op te gaan zuigen ?,
maar dan zal er altijd een laagje in blijven zitten.
De motor is gestopt met starten, toen ik de ruiterwissermotor weer heb gemonteerd, die doet het prima..
Maar de draad komt van de onderste zekering, een draad, waar een zekering in zit, loopt in de auto, en de andere liep dus na de motor (lijkt mij een originele connector)
De start motor draad goed rond, een mogelijkheid is natuurlijk ook dat de benzine pomp is overleden, toen ik de tank weer herplaatst heb en er benzine in heb gedaan met loodvervanger, hoorden we wel een licht gepiep bij de motor..
Als je de bout eruit kunt krijgen, dan zou je de draad kunnen beoordelen. Je zou dan kunnen kijken of je een helicoil erin zet. Die werkt goed als vervanging van de originele bout en is ook magnetisch.
Ik wil graag de bout eruit en , wat je zegt, een helicoil erin
(even opgezocht in google hoor )
Maar wie kan mij hierbij helpen ??
Helicoil heeft Birdy liggen volgens mij.
Bouw eruit is eventueel een goed passen de sleutel zoeken en de bout wellicht een tikje aandraaien. De kans dat hij dan los komt is ook groter.
Je zou ook de optie van Jos kunnen proberen. Je hebt op die manier meer kracht om hem in beweging te brengen.
Bedankt
ik denk de optie wd 40 en inderdaad met een klein beiteltje proberen los te tikken de beste optie, het draaien op dat kleine vierkantje heeft geen zin, volgens mij past er sleutel 11 op, stelt dus niets voor, dat is zo rond, maar kan het altijd nogmaals proberen
ik zal dan Birdy wel even een pb sturen.
Maar eerst de bout eruit.
De rode draad met de losse zekeringhouder zal dan voor extra mistlampen zijn.
De andere voor verstralers ?
De onderste zekering is van de verlichting.
Ik zou eerst even kijken of je uberhaupt een vonk bij de bougiekabel hebt.
Die bout moet je dan niet met een ringsleutel los proberen te krijgen, want dan heb je te weinig raakvlak en draai je hem door. Dan eerder een steeksleutel (verlengen met een stuk pijp), of wanneer de bout toch vervangen wordt, een waterpomptang of een "alligator wrench " , die bijten zich vaster en vaster als je er kracht op zet. Hebben we hier op het werk ook. Geweldig bruut gereedschap. Moet lukken.
Ik ga eens kijken wat mijn vader nog op zolder heeft liggen, hij had het altijd over een moordenaar sleutel, hele grote waterpomptang met een gemene bek
ik ga, denk ik nu, as dinsdag wel even wat uit proberen en laat hier wel even het resultaat laten zien, ik hoop dan dat mijn rug weer wat soepeler is, het is me door de mini in de rug geschoten , het is ook z'n lage auto
alvast iedereen bedankt voor het mee-denken
Het is idd een eind-plug/stop van een radiator voor in huis.
Vaak gebruikt als oplossing als de draad in de bak kapot gedraaid is.
(Zelf ook al bougies en andere ongein gevonden als carterstop)
Ik zou als eerste poging een metalen strip van 3mm of dikker mag ook.. 40 cm ( of langer) nemen.
Gat erin boren bijna aan het eind.
Vierkante of kleine vijl nemen..
En het ronde ge-boorde gat vierkant vijlen tot de exacte maat van de stop.
Zodat de staaf met vierkant gat precies over het vierkantje valt en je dus zelf een "sleutel" hebt gemaakt.
Draad is normale draad, met de klok mee is vast, tegen de klok in is los..
Klein gasbrandertje het Alu verwarmen rond de stop wil ook wel helpen. Pas op voor brand!
Helicoil is leuk maar zou ik niet aan raden. ( leuk spul als je de bout eenmalig vast zet en daarna nooit meer los hoeft.. Carterstop zal je in de toekomst nog vaak willen los halen ivm olie vervangen..grote kans dat de helicoil in de toekomst los komt dan ivm warm/koud uitzetten/krimpen van het aluminium.)
In het verleden heb ik vaak de draad opnieuw getapt tot m20. Gat wel vtv even op boren tot juiste maat.
Korte m20 bout erin en klaar.
Wel een nieuw koperen ring plaatsen.
Kan allemaal gedaan worden met blok in de auto.
Baco gebruiken om de tap erin te draaien.
( auto links achter opkrikken na boren en draad tappen.. Beetje benzine via het oliepeil gat naar binnen spuiten/gieten dmv bidon ofzo om de aluminium boor/tap afval uit je bak te spoelen. ) lost ook meteen de olie smurrie op in de bak als die al lang stilstaat/ lang geen olie is ververst..
Die moordenaar sleutel lijkt op hetgene wat ik bedoelde, die van ons heeft naar binnen staande tanden.
Wat je nu hebt, daar lukt het geheid mee.
Bedankt voor met meedenken,
Zodra mijn rug het weer toelaat om op de grond te gaan liggen bij die lage mini
zal ik jullie ideeën gaan toepassen
De ringsleutel pakte ook al niet meer, dus ik was al voorzichtig bezig met een steeksleutel, maar daar zat al ruimte in, ik denk dat ik even ga proberen een passende sleutel te maken, wil dat na 3 pogingen niet, de tang erop.
De tip van clubbie, benzine spoeling, om het motor blok te ontdoen van de zwarte olie resten
lijkt me een goed idee
een steeksleutel op offeren door hem 4 kant te maken zodat hij passend sluit
en motor olie/vetresten? ik heb ooit een tip gehad van Johnmar, een spuitbus ovenreiniger
Ja leuk he Paul die kleine autootjes!
Hallo Ron,
Jazeker, mini=laag en ik oud
ik zal eens kijken wat ik voor hele oude steeksleutels bij mijn vader vind
Mijn rug gaat, maar nu al weer bijna onder de mini liggen, ik wacht nog even
Geen lasapparaat in de buurt?
Las je er een grote moer op (zodat ie net over het vierkantje heen valt (M20?)). Die stop is gewoon pisbakkenstaal en de moer ook.
En dan met een grote steeksleutel draai je hem zo los. Mede ook omdat de 'bout' dan ff roodgloeiend heeft gestaan en de prut is losgebroken.
Geen zorg dat je versnellingsbak scheurt of splijt, dat aluminium voert de warmte verschrikkelijk snel af.
Groet ron
Hallo Ayla
nee, helaas ik heb nog geen lasapparaat
maar ik ga er spoedig mee bezig, bedankt voor de tip
Even wat kleine/grote dingen gemonteerd aan de mini !
handig tafeltje zo, voor het spoeppie
en ik wou eens een ander kleurtje stuur....was zwart, erg lelijk
toen grijs gespoten maar, ik had nog een andere kleur
eens kijken en horen wat jullie van de kleur stuur vinden
Een de motor loopt gelukkig ook weer goed
Jelle Blom is afgelopen zaterdag bij mij geweest en heeft een paar zaken gecontroleerd aan de motor
Benzinepomp, doet het
carburateur, schoon gemaakt en gecontroleerd op de juiste werking
Compressie van de 4 cilinders gemeten, was goed
Nieuwe bogies gemonteerd (had ik al eerder gekocht)
Maar er bleek geen vonk te zijn. De elektronische ontsteking deed het niet meer
Deze vervangen voor contactpuntjes door Jelle, de motor had er weer zin in
hierbij een klein filmpje (loopt misschien nog iets te rijk, dat stel ik de volgende keer wel wat bij)
de pezen zitten erin, wat een leuk werk...
leuke krulletje he
ik weet het de ruitewissers moeten nog voor erop
en wie kan mij laten zien hoe de gaskabel moet lopen,
onze mini heeft wel een hele lange gaskabel, niet echt mooi gemonteerd
en komt tegen de radiator aan
Mijn rode heeft ook zo'n lange, maar m'n Jet-Black heeft een korte gele.
Die heb ik netjes in een aluminium beugeltje met rubberdoorvoer gemaakt.
Bij de carburateur kan je de binnen en buitenkabel inkorten.
Je rug alweer beter ?
Bedankt Jos,
Mijn rode heeft ook zo'n lange, heb je zeker geen foto van ?
Lijkt mij een hele mooie optie,
ik ga ook een beugeltje maken
Ziet er netjes uit, leuke kleurencombinatie ook!
Dank je wel,
Ik zie steeds vaker oranje mini's op het internet langskomen
Ik heb al vaker gehoord:
wat opvallend, was dit de bedoeling...
en, de mini is oranje, blijft dat zo...
hou je zo van voetbal...
en nee, koningsdag ga ik ook niet halen
-
de mini is bijna af, echter ze zeggen wel de laatste loodjes,
nou bij mij is dat ook zo
bij de laatste dingen in de mini, schoot het in mijn rug, nu ook in mijn been
Ik had 6 jaar geleden een hernia, en dit lijkt er ook sterk op...
Gewoon dikke pech
Ik heb de kleurverandering al aan de RDW doorgegeven
De mini moet gewoon voor de mogelijke operatie, de weg op
Mijn 4 onderste tussenwervelschijfjes zijn ook versleten met een kleine hernia.
Eens in de zoveel jaar is het raak, maar met fysio is het aardig onder controle te houden. Ik ben nog nooit geopereerd.
Ik leef met je mee.
Een ritje met de Mini doet wonderen ( moet ie wel eerst rijden )
kleine update
dashboard zit er weer in (een andere, waar wel alles van werkt)
en de voorste nummerplaat zit er ook weer aan, na 10 mnd,
raar dat de gaten niet meer paste
Zaterdag weer, hopelijk word er dan meer aan de mini gesleuteld , weet het wel heel zeker
Gisteren veel aan de mini gedaan, samen met Marco en Lianne (onze dochter)
de mini is nu bijna gereed om apk gekeurd te worden
Maar foto's zeggen meer
Chassis nummer weer leesbaar maken voor de apk ( zat goed onder de oranje verf)
Achterremmen bekeken, maar werkten goed,
alles een beetje gevet en goed gangbaar gemaakt
Er blijkt toch ander draad in het blok getapt te zijn, deze bout paste niet
oude bout terug geplaatst, met nieuwe koperen ring
olie was wel erg zwart
Het draad ziet er goed uit
Nieuwe olie erin
nieuw lucht filter, was ook wel nodig
en de mini is bijna af, maar wel gereed voor de apk
De mini word halverwege mei opgehaald voor de apk door Jelle Blom,
hij gaat de mini nog afstellen en dan maar gaan duimen, hopelijk snel zonder problemen door de apk
Dan nog een paar kleine dingen
- nieuwe tankvlotter
- Radio en boxen aansluiten
- verstralers aansluiten
- de mini voor de eerste keer wassen en in de wax zetten (is al 4 mnd niet gewassen)
- naar veel meetings gaan
en niet vergeten, ook regelmatig, samen met andere mini rijders, meetings gaan organiseren
Smiddags de tijd ook nog nuttig besteed zie ik!
filterje vervangen, grillsurrounds erop!
Goed gezien Marco
De motorkap afstellen heeft ook lang geduurd.
Was erg gezellig en we hadden er mooi weer bij.
Weer een stap dichterbij de apk
De mini is deze week verhuisd naar Heerde,
Jelle Blom gaat onze mini nakijken en eventueel repareren en daarna
de keuring
paar foto's
wat er nog aan mankeerde:
-de remmen hadden nog andacht nodig, was een achter rem cilinder lek
-uitlaat lekte nog iets bij het spruitstuk
-voor remmen beter gangbaar gemaakt
-motor goed afstellen
-andere benzine vlotter gemonteerd
alles vandaag uitgevoerd en
nu hopen dat de mini as maandag in 1x door de apk komt
Hai Paul
goed bezig !
duimen voor de APK en wellicht kom ik zaterdag niet naar jou maar jij naar mij
Dat ziet er goed uit, mooie kleurstelling ook.
Dank je wel
maar van heel dichtbij zie je wel, dat deze mini 30 jaar jong is
maandag voor de apk...dan de weg op. na 11 maand klussen
Dank je wel Natascha




niet de originele kleur, maar wel een kleur die lekker opvalt
-
maandag en dinsdag begonnen om de mini weer op te bouwen
de deuren, motorkap zitten er al weer in(met betere scharnieren)
de hemel moest er daarna in, want ik wil zsm de ramen er weer in hebben
S avonds met Marcoguus gemaild, kijken hoe hij de hemel erin had gekregen
verwarmen, en lijm
De garage waar de mini in staat is niet verwarmd, een stuk pvc om de ramen dicht te houden en een mini kachel, heeft 2 uur de mini lekker verwarmd, en zo zat er weer rek in de hemel, die er met een klein beetje moeite weer in zat.
In de mini lekker warm, buiten was het 4 graden..
de klapraampjes zitten er ook in, as zaterdag de rest van de ramen proberen erin te krijgen
Afgelopen zaterdag weer een dagje mini, samen met onze dochter Lianne




De ramen zitten er nu ook allemaal in
Viel in het begin niet mee, de electrische straal kachel wat hoger gezet,
het rubber wou er eerst niet meer in, en oppassen dat je niet uitschiet of het raam breekt.
eerst maar begonnen met de achter ruit..bijna erin,
toen ging dit rubber in de bocht, kapot
nu de vraag, welk achterraam rubber moet ik hebben ?
bestaat hier ook een breed of smal versie van ?
en ik moet ook, liefst een origneel motorkap embleem hebben,
wie heeft die nog voor mij ?
dit staat niet meer
om nou een Cooper embleem te doen..
de reclame van dit bedrijf er nu op laten zitten, of niet
wie kan mij ook helpen aan de 2 rubberen stukjes van de ruiter wisser arm die door het chassis komen, waar de ruitenwissers aan komen (zie foto 1, ook de 2 blindstopjes zijn niet goed meer, die moet ik ook nog hebben
die er gezeten hebben, lijken inderdaad wel 30 jaar oud
gr Paul
ps, we hebben goed gebruik gemaakt van siliconen vet,
daarom zijn de ruiten en de mini niet streeploos meer
De rubber achter is voor bijna alle modellen hetzelfde. Alleen een MK1 en misschien een vroege MK2 heeft een andere rubber.
Je moet ook de pees nog in de rubbers trekken. Dat zal ook nog een hoop vloeken kosten.
Rubbers voor de ruitenwissers zijn bij de verschillende sponsoren te krijgen.
Raam onderkant in t rubber zetten.

Goed in t midden zetten is het advies.
Dan iemand van buiten af tegen het raam duwen (kan je redelijk wat kracht opzetten)<
Iemand anders van binnenuit met een (bv) botte schroevendraaier het rubber terug duwen naar buiten. Van onder in t midden en dan 2 kanten op werken.. beetje links beetje rechts..en zo verder.
(je schroevendraaier in het rubber plaatsen waar t het raam in moet vallen..)
Op deze manier vouw je het rubber om het raam heen.
Helemaal rond gaan en elke 2 cm even een zetje geven met je schroevendraaier.
Ben je helemaal rond gegaan en zit het rubber om het raam heen gevouwen (lijkt ie nog steeds te hoog te liggen) geef je het raam een zetje met de blote hand.. en polpt ie zo op zn plek.
Raampees..
Goede pezentrekker is een uitkomst.
Beetje wd40 gebruik ik zelf altijd.
en beetje BIERSPALLEN .. euh spierballen en dan gaat ie er ook in.
Nieuw rubber is altijd lastiger dan een 2e hands.
Al jaren en tientallen ramen zo geplaatst nog nooit een gebroken.
Alleen een mk1 heeft een ander rubber. de rest is t zelfde.
Nee is geen brede of smalle variant van.
Sticker is wel nostalgie vind ik persoonlijk.
En dan bijna al EK voetbal klaar..
kwam deze tegen

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
weet niet of je er wat aan heb
Dank je wel stefan !

Die komt deze week al na mij toe
Deze week niets gedaan, heb een griepje op gelopen
de mini staat weer buiten, misschien in de loop van deze week weer verder bouwen in de kou
wie zou er een pezentrekker voor mij ter leen hebben,
of heeft er 1, en doet er niets mee
Afgelopen zaterdag een beetje aan de mini geklust




was buiten echt te koud en te vochtig..
achterklep, achterlichten eraf (lichten zaten net niet goed)
nieuw achter kleprubber, nummerplaat( met mini 7 kentekenhouder)
en kentekenplaatverlichting gemonteerd, tank gespoten en gemonteerd
en heel veel dingen uitgezocht om nog weer te monteren,
nieuwe en ook nog veel oude dingen, nu keurig in zakjes/dozen gedaan
maar ik mis nog wel dingen...
een paar foto's
word vervolgd
Waarom heb je al die witte troep rondom het huis gegooid?
Groet ron
hahaha
ik las het.........., snapte het eerst niet......................
maar hoe vind je de mini tot nu toe ?
Je schiet aardig op. Kleurtje is wel ok, echter ik had de originele kleur gehouden.
Oranje is niet geheel mijn ding....maar dat is persoonlijk.
Moet je eens kijken als je wat bandenzwart (of schoensmeer) op de banden smeert
Die spuiters maken er altijd zo'n zooitje van....
Groet ron
had ik zelf gedaan
en je ziet ze niet zo veel

ja oranje, vind ik gewoon leuk
de banden moeten er nog af, is niets meer, rubber laat los
Er komen even stalen velgen met goede banden op, eerst keuren dan gaan deze velgen of die ik van je broer heb gekocht eronder, de inno velgen, of die opknappen en verkopen....maar eerst de mini onderdelen er allemaal op
(maar de revolution velgen vind ik ook mooi.., zoveel keuze en maar 1 mini
ik denk deze week maar even de stalen velgen eronder, zilver met zwarte binnen kant
dan staat die weer op nette banden (zwarte banden) als we de motor gaan testen/stiekem rijden
Idd. best een leuke kleur voor een Mini.

Je gebruikt zo veel mogelijk zwarte accenten, dat staat echt goed
Dank je wel
,

Even een voorbeeld, ik hoop dat de mini hier een beetje op lijkt
maar dan net anders
tijdelijk andere velgen eronder, deze banden zijn goed



er komen weer lm velgen onder, maar die moet ik nog opknappen, spuiten
en een hoesje gemaakt tegen de kou, sorry, tegen de regendruppels
Een mini update







Mini word steeds weer wat meer mini
De verstralers, dashboard, spiegels, bumpers, ruitenwissermotor ruitensproeiers, wielkastverbreders, bonnet stripes zitten er op.
Maar nog genoeg te doen hoor !
word weer vervolgd
ps wat vinden jullie van de 2 tone spiegels ??
Hee Paul
het opbouwen gaat je goed af joh!
de buurt vraagt zich vast wel of het dezelfde Mini is van eerst
sorry dat ik niet mee kan helpen!
Hallo Ron,
goed afstellen en eens kijken wat er mis is met alle bedrading (hier en daar slechte contacten)
Geeft niets hoor, het opbouwen gaat best,
je mag er best een keer in rijden als de mini af is
maar sommige dingen die eerst wel aardig waren, vallen nu tegen..
Maar ja, ik kan niet alles nieuw kopen
Deze week met de worst velgen bezig, daarna het interieur kan er weer in
en dan hoop ik de motor
Weer een stapje verder










, ik denk zelf iets los getrokken,



de originele velgen er weer onder, nu met goede banden
gedeeltelijk het interieur van Clubbie erin (foto zijn te donker, word vervolgt)
Dashboard met isolatie er in geplaatst
Nieuwe zekeringskast geplaatst en bijna alle amptjes vervangen
Andere klepdeksel gemonteerd
een paar foto's met de velgen:
onze dochter monteert de laatste band
kwam de orignele stikker tegen, de mini in 1984 in mekaar gezet
een week na mijn verjaardag, ik was toen..22
Ik ga ooit nog een houten dashboard maken, maar ik laat het eerst nog maar even zo
stoelen en achterbank en beide vloerkleden zitten erin..
te donkere foto, zie ik achteraf
oude zekeringskast, niet alle contacten maakt nog goed contact
nieuwe, met nieuwe amptjes en kripkous
lekker bezig in de zon..
enige nadeel, de mini loopt niet meer
ergens
Ik weet niet waar ik moet zoeken, maar ik kwam deze draad tegen..
wie o wie, heeft ook een mini 1000 uit 1985
en kan even kijken als deze is aangesloten
en wie heeft de goeie tip om deze bout los te krijgen, muurvast...
als ik te veel kracht erop zet, draai je hem zo rond/kapot
het is toch een gewone schroefdraad??
gr Paul
Dat hoort origineel ook een compleet andere bout te zijn. Ik denk dat er al eens een beschadiging aan het schroefdraad is geweest.
Inspuiten met genoeg kruipolie en paar dagen laten weken?
Er zit, als het goed is, ook een koperen ring achter, die zorgt voor de afdichting.
Het lijkt wel een gasdraad-dop met conische draad uit de loodgieterswereld.
Idd. zal de originele draad beschadigd zijn.
Met een kou-beitel op de buitenomtrek een kerfje maken en dan tegen de klok in lostikken.
Wat doet de Mini elektrisch niet meer: starten of aanslaan ?
Voor de startmotor is er alleen spanning op het relais nodig,
en voor de ontsteking spanning op de bobine (rood en roze).
De extra losse zekeringen zijn voor extra's als radio, mistlampen, verstralers.....
Heren bedankt voor het mee denken
Dus, wat is verstandig...
de olie moet eruit, die is lang niet meer ververst, bijna zwart
er zit inderdaad ook een koperen ring in en nog iets van een pakking
Ik heb de bout al een tijd iedere keer in gespoten met wd40
zal het ook nog een paar keer doen, voordat ik een poging waag
heeft het ook zin om eerst de koperen ring er tussen uit te halen ?
of is het slimmer om de olie op te gaan zuigen ?,
maar dan zal er altijd een laagje in blijven zitten.
De motor is gestopt met starten, toen ik de ruiterwissermotor weer heb gemonteerd, die doet het prima..
Maar de draad komt van de onderste zekering, een draad, waar een zekering in zit, loopt in de auto, en de andere liep dus na de motor (lijkt mij een originele connector)
De start motor draad goed rond, een mogelijkheid is natuurlijk ook dat de benzine pomp is overleden, toen ik de tank weer herplaatst heb en er benzine in heb gedaan met loodvervanger, hoorden we wel een licht gepiep bij de motor..
Als je de bout eruit kunt krijgen, dan zou je de draad kunnen beoordelen. Je zou dan kunnen kijken of je een helicoil erin zet. Die werkt goed als vervanging van de originele bout en is ook magnetisch.
Ik wil graag de bout eruit en , wat je zegt, een helicoil erin
(even opgezocht in google hoor )
Maar wie kan mij hierbij helpen ??
Helicoil heeft Birdy liggen volgens mij.
Bouw eruit is eventueel een goed passen de sleutel zoeken en de bout wellicht een tikje aandraaien. De kans dat hij dan los komt is ook groter.
Je zou ook de optie van Jos kunnen proberen. Je hebt op die manier meer kracht om hem in beweging te brengen.
Bedankt

ik denk de optie wd 40 en inderdaad met een klein beiteltje proberen los te tikken de beste optie, het draaien op dat kleine vierkantje heeft geen zin, volgens mij past er sleutel 11 op, stelt dus niets voor, dat is zo rond, maar kan het altijd nogmaals proberen
ik zal dan Birdy wel even een pb sturen.
Maar eerst de bout eruit.
De rode draad met de losse zekeringhouder zal dan voor extra mistlampen zijn.

De andere voor verstralers ?
De onderste zekering is van de verlichting.
Ik zou eerst even kijken of je uberhaupt een vonk bij de bougiekabel hebt.
Die bout moet je dan niet met een ringsleutel los proberen te krijgen, want dan heb je te weinig raakvlak en draai je hem door. Dan eerder een steeksleutel (verlengen met een stuk pijp), of wanneer de bout toch vervangen wordt, een waterpomptang of een "alligator wrench " , die bijten zich vaster en vaster als je er kracht op zet. Hebben we hier op het werk ook. Geweldig bruut gereedschap. Moet lukken.
Ik ga eens kijken wat mijn vader nog op zolder heeft liggen, hij had het altijd over een moordenaar sleutel, hele grote waterpomptang met een gemene bek

, het is ook z'n lage auto

ik ga, denk ik nu, as dinsdag wel even wat uit proberen en laat hier wel even het resultaat laten zien, ik hoop dan dat mijn rug weer wat soepeler is, het is me door de mini in de rug geschoten
alvast iedereen bedankt voor het mee-denken
Het is idd een eind-plug/stop van een radiator voor in huis.
Vaak gebruikt als oplossing als de draad in de bak kapot gedraaid is.
(Zelf ook al bougies en andere ongein gevonden als carterstop)
Ik zou als eerste poging een metalen strip van 3mm of dikker mag ook.. 40 cm ( of langer) nemen.
Gat erin boren bijna aan het eind.
Vierkante of kleine vijl nemen..
En het ronde ge-boorde gat vierkant vijlen tot de exacte maat van de stop.
Zodat de staaf met vierkant gat precies over het vierkantje valt en je dus zelf een "sleutel" hebt gemaakt.
Draad is normale draad, met de klok mee is vast, tegen de klok in is los..
Klein gasbrandertje het Alu verwarmen rond de stop wil ook wel helpen. Pas op voor brand!
Helicoil is leuk maar zou ik niet aan raden. ( leuk spul als je de bout eenmalig vast zet en daarna nooit meer los hoeft.. Carterstop zal je in de toekomst nog vaak willen los halen ivm olie vervangen..grote kans dat de helicoil in de toekomst los komt dan ivm warm/koud uitzetten/krimpen van het aluminium.)
In het verleden heb ik vaak de draad opnieuw getapt tot m20. Gat wel vtv even op boren tot juiste maat.
Korte m20 bout erin en klaar.
Wel een nieuw koperen ring plaatsen.
Kan allemaal gedaan worden met blok in de auto.
Baco gebruiken om de tap erin te draaien.
( auto links achter opkrikken na boren en draad tappen.. Beetje benzine via het oliepeil gat naar binnen spuiten/gieten dmv bidon ofzo om de aluminium boor/tap afval uit je bak te spoelen. ) lost ook meteen de olie smurrie op in de bak als die al lang stilstaat/ lang geen olie is ververst..
Die moordenaar sleutel lijkt op hetgene wat ik bedoelde, die van ons heeft naar binnen staande tanden.
Wat je nu hebt, daar lukt het geheid mee.
Bedankt voor met meedenken,
Zodra mijn rug het weer toelaat om op de grond te gaan liggen bij die lage mini
zal ik jullie ideeën gaan toepassen
De ringsleutel pakte ook al niet meer, dus ik was al voorzichtig bezig met een steeksleutel, maar daar zat al ruimte in, ik denk dat ik even ga proberen een passende sleutel te maken, wil dat na 3 pogingen niet, de tang erop.
De tip van clubbie, benzine spoeling, om het motor blok te ontdoen van de zwarte olie resten
lijkt me een goed idee
een steeksleutel op offeren door hem 4 kant te maken zodat hij passend sluit
en motor olie/vetresten? ik heb ooit een tip gehad van Johnmar, een spuitbus ovenreiniger
Ja leuk he Paul die kleine autootjes!
Hallo Ron,

Jazeker, mini=laag en ik oud
ik zal eens kijken wat ik voor hele oude steeksleutels bij mijn vader vind
Mijn rug gaat, maar nu al weer bijna onder de mini liggen, ik wacht nog even
Geen lasapparaat in de buurt?
Las je er een grote moer op (zodat ie net over het vierkantje heen valt (M20?)). Die stop is gewoon pisbakkenstaal en de moer ook.
En dan met een grote steeksleutel draai je hem zo los. Mede ook omdat de 'bout' dan ff roodgloeiend heeft gestaan en de prut is losgebroken.
Geen zorg dat je versnellingsbak scheurt of splijt, dat aluminium voert de warmte verschrikkelijk snel af.
Groet ron
Hallo Ayla








nee, helaas ik heb nog geen lasapparaat
maar ik ga er spoedig mee bezig, bedankt voor de tip
Even wat kleine/grote dingen gemonteerd aan de mini !
handig tafeltje zo, voor het spoeppie
en ik wou eens een ander kleurtje stuur....was zwart, erg lelijk
toen grijs gespoten maar, ik had nog een andere kleur
eens kijken en horen wat jullie van de kleur stuur vinden
Een de motor loopt gelukkig ook weer goed
Jelle Blom is afgelopen zaterdag bij mij geweest en heeft een paar zaken gecontroleerd aan de motor
Benzinepomp, doet het
carburateur, schoon gemaakt en gecontroleerd op de juiste werking
Compressie van de 4 cilinders gemeten, was goed
Nieuwe bogies gemonteerd (had ik al eerder gekocht)
Maar er bleek geen vonk te zijn. De elektronische ontsteking deed het niet meer
Deze vervangen voor contactpuntjes door Jelle, de motor had er weer zin in
hierbij een klein filmpje (loopt misschien nog iets te rijk, dat stel ik de volgende keer wel wat bij)
https://www.youtube.com/watch?v=ZUpk2YeOd-c
Nog een paar dingen gedaan





de pezen zitten erin, wat een leuk werk...
leuke krulletje he
ik weet het de ruitewissers moeten nog voor erop
en wie kan mij laten zien hoe de gaskabel moet lopen,
onze mini heeft wel een hele lange gaskabel, niet echt mooi gemonteerd
en komt tegen de radiator aan
Mijn rode heeft ook zo'n lange, maar m'n Jet-Black heeft een korte gele.

Die heb ik netjes in een aluminium beugeltje met rubberdoorvoer gemaakt.
Bij de carburateur kan je de binnen en buitenkabel inkorten.
Je rug alweer beter ?
Bedankt Jos,

Mijn rode heeft ook zo'n lange, heb je zeker geen foto van ?
Lijkt mij een hele mooie optie,
ik ga ook een beugeltje maken
Ziet er netjes uit, leuke kleurencombinatie ook!
Dank je wel,

Ik zie steeds vaker oranje mini's op het internet langskomen
Ik heb al vaker gehoord:
wat opvallend, was dit de bedoeling...
en, de mini is oranje, blijft dat zo...
hou je zo van voetbal...
en nee, koningsdag ga ik ook niet halen
-
de mini is bijna af, echter ze zeggen wel de laatste loodjes,
nou bij mij is dat ook zo
bij de laatste dingen in de mini, schoot het in mijn rug, nu ook in mijn been
Ik had 6 jaar geleden een hernia, en dit lijkt er ook sterk op...
Gewoon dikke pech
Ik heb de kleurverandering al aan de RDW doorgegeven
De mini moet gewoon voor de mogelijke operatie, de weg op
Mijn 4 onderste tussenwervelschijfjes zijn ook versleten met een kleine hernia.

Eens in de zoveel jaar is het raak, maar met fysio is het aardig onder controle te houden. Ik ben nog nooit geopereerd.
Ik leef met je mee.
Een ritje met de Mini doet wonderen ( moet ie wel eerst rijden )
kleine update


, weet het wel heel zeker
dashboard zit er weer in (een andere, waar wel alles van werkt)
en de voorste nummerplaat zit er ook weer aan, na 10 mnd,
raar dat de gaten niet meer paste
Zaterdag weer, hopelijk word er dan meer aan de mini gesleuteld
Gisteren veel aan de mini gedaan, samen met Marco en Lianne (onze dochter)









de mini is nu bijna gereed om apk gekeurd te worden
Maar foto's zeggen meer
Chassis nummer weer leesbaar maken voor de apk ( zat goed onder de oranje verf)
Achterremmen bekeken, maar werkten goed,
alles een beetje gevet en goed gangbaar gemaakt
Er blijkt toch ander draad in het blok getapt te zijn, deze bout paste niet
oude bout terug geplaatst, met nieuwe koperen ring
olie was wel erg zwart
Het draad ziet er goed uit
Nieuwe olie erin
nieuw lucht filter, was ook wel nodig
en de mini is bijna af, maar wel gereed voor de apk
De mini word halverwege mei opgehaald voor de apk door Jelle Blom,
hij gaat de mini nog afstellen en dan maar gaan duimen, hopelijk snel zonder problemen door de apk
Dan nog een paar kleine dingen
- nieuwe tankvlotter
- Radio en boxen aansluiten
- verstralers aansluiten
- de mini voor de eerste keer wassen en in de wax zetten (is al 4 mnd niet gewassen)
- naar veel meetings gaan
en niet vergeten, ook regelmatig, samen met andere mini rijders, meetings gaan organiseren
Smiddags de tijd ook nog nuttig besteed zie ik!
filterje vervangen, grillsurrounds erop!
Goed gezien Marco
De motorkap afstellen heeft ook lang geduurd.
Was erg gezellig en we hadden er mooi weer bij.
Weer een stap dichterbij de apk




De mini is deze week verhuisd naar Heerde,
Jelle Blom gaat onze mini nakijken en eventueel repareren en daarna
de keuring
paar foto's
wat er nog aan mankeerde:
-de remmen hadden nog andacht nodig, was een achter rem cilinder lek
-uitlaat lekte nog iets bij het spruitstuk
-voor remmen beter gangbaar gemaakt
-motor goed afstellen
-andere benzine vlotter gemonteerd
alles vandaag uitgevoerd en
nu hopen dat de mini as maandag in 1x door de apk komt
Hai Paul

goed bezig !
duimen voor de APK en wellicht kom ik zaterdag niet naar jou maar jij naar mij
Dat ziet er goed uit, mooie kleurstelling ook.
Dank je wel

maar van heel dichtbij zie je wel, dat deze mini 30 jaar jong is
maandag voor de apk...dan de weg op. na 11 maand klussen
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.