Ik kan een losse turbo kopen voor €200,- is dit een goede prijs? De turbo is in goede staat en heeft geen speling volgens de verkoper.
Wat moet je met een losse turbo?
Dennis
Sommige mensen zijn nu eenmaal gek op 'slakkenhuisjes'.
Wat voor een is het? Let goed op de axiale speling en of de turbientjes niet zijn ingevreten.
Als de turbo goed is lijkt me die prijs niet verkeerd.
Wat je met een losse turbo moet? Wat in mekaar prutsen. Meneer porsche kon vroeger ook niet uit een catalogus onderdelen bestellen toen hij z'n eerste turboblok bouwde.
Suuk6 ermee!
Ik heb een tijdje terug een nieuwe kogelgelagerde Garrett gekocht voor 550euro. Nieuwprijs was/is 1200euro.. Niet voor een Mini trouwens :-)
Dus die gebruikte conventionele turbo van 200euro moet wel heel goed in orde zijn!
Men zegt altijd "geen speling op de as".. dit is altijd lastig te controleren omdat het lager "los" in het huis zit (hydrostatisch lager), maw: er zit, ook bij een nieuwe, ogenschijnlijk altijd speling op de as!
Ik heb de turbo uiteindelijk niet gekocht, dit omdat ik er nog niet over uit ben wat ik ga doen met mijn mini.
Ik wil wat performance maar wel binnen een haalbaar budget. Mijn plan is op dit moment een R1 conversie, maar dat kan ook snel weer veranderen naar B16/18 conversie of toch maar de 1380
Ik kan een losse turbo kopen voor €200,- is dit een goede prijs? De turbo is in goede staat en heeft geen speling volgens de verkoper.
Wat moet je met een losse turbo?
Dennis
Sommige mensen zijn nu eenmaal gek op 'slakkenhuisjes'.
Wat voor een is het? Let goed op de axiale speling en of de turbientjes niet zijn ingevreten.
Als de turbo goed is lijkt me die prijs niet verkeerd.
Wat je met een losse turbo moet? Wat in mekaar prutsen. Meneer porsche kon vroeger ook niet uit een catalogus onderdelen bestellen toen hij z'n eerste turboblok bouwde.
Suuk6 ermee!
Ik heb een tijdje terug een nieuwe kogelgelagerde Garrett gekocht voor 550euro. Nieuwprijs was/is 1200euro.. Niet voor een Mini trouwens :-)
Dus die gebruikte conventionele turbo van 200euro moet wel heel goed in orde zijn!
Men zegt altijd "geen speling op de as".. dit is altijd lastig te controleren omdat het lager "los" in het huis zit (hydrostatisch lager), maw: er zit, ook bij een nieuwe, ogenschijnlijk altijd speling op de as!
Ik heb de turbo uiteindelijk niet gekocht, dit omdat ik er nog niet over uit ben wat ik ga doen met mijn mini.

Ik wil wat performance maar wel binnen een haalbaar budget. Mijn plan is op dit moment een R1 conversie, maar dat kan ook snel weer veranderen naar B16/18 conversie of toch maar de 1380
Toch bedankt voor de reacties
Je moet ingelogd zijn om te reageren.