Geen idee wat het kan zijn, hij loopt echt als een zonnetje, power alles. maar de ontsteking staat op 68graden voor tijd… ipv 8.
Volgorde is goed, eerste cilinder is naast de radiator. bij een andere graad dan 68 gaat ie erg belabberd lopen en op 8 graden loopt ie totaal niet.
Bij 75+ graden voor tijd komen er grote vlammen uit de carburateur, dus dan staat ie veel te vroeg. maar nu loopt ie echt mooi.
Wat kan het zijn? Volgens vorige eigenaar is het blok een jaar geleden draaiend uit een andere mini gekomen.
Ik hoop op jullie hulp, want wij hobbyisten met algemene kennis zijn radeloos!
ik denk toch dat je iets verkeerd meet of insteld met je stroboscooplamp.. 68° voorontsteking kan gewoon niet draaien stationair..
Hij loopt goed heeft power en dus niets te klagen???
Waarom zou je je druk maken om welke graad hij staat? ??
Ik denk dat "giani2takt" gelijk heeft.
Daar de schaal bij je poelie niet verder loopt dan 20gr.
Meet je niet perongeluk de Dwell hoek? Die moet 57gr +/-2gr zijn.(verdeler Lucas 45D)
Mocht dat zo zijn staan de punten bij 68gr(Dwell hoek) te krap.
Ontsteking zou 8gr bij 1500 t/pm met los genomen(en af gestopt) vacuum moeten zijn.
Dan vacuum weer aansluiten en toerental terug op 800 a 950 t/pm zetten en mengsel afstellen.
De laatste twee stappen herhalen tot toerental en mengsel kloppen.
Laat svp weten wat je ondekt.
klopt het merkteken op je poelie wel?
FWIW,
Theo van den Bogaard
@red flame.
Omdat als hij fout staat het hele blok aan stront kan draaien, en ik heb geen zin in pech aan de weg..
@ Theo. Daar ga ik vanuit. Aangezien de cilinder in bDP stond toen het merkteken goed stond
@morris. Er is gemeten met een verstelbare stroboscoop lamp waarbij je de ontstekingshoek kan zoeken. Het is niet mijn lamp maar van een vriend van mij. Weet verder niks over die lamp.
@gianni. Ja daar zitten wij dus ook mee. Hij hoort niet te kunnen draaien, maar hij draait als een zonnetje.. Schiet ons maar lek.
Ik snap dat als hij fout staat hij in de soep kan draaien, heb genoeg blokken gebouwd en gezien...
Maar evengoed, als hij niet juist staat loopt hij niet juist, geen power, of loopt hij te warm met alle gevolgen van dien..
Houd je temp in de gaten, bougiekleur, verbruik en maak je niet te druk om een getal wat je most probably zelf verkeerd leest of interpreteert. ..
Welke cilinder gebruik je om te meten? Cilinder 1, logisch, ik neem aan dat cilinder 1 bij jou ook de cilinder is het dichtst bij je radiateur helemaal rechts
Maar er zijn meer opties. Staat het asje van de ontsteking wel op de goede manier in het blok, de aandrijving van de pen bedoel ik dan...
Staat de strobo wel op 4 cilinders en niet 6,8, of meer?
Succes
zoals Bart al aangeeft blijft eigenlijk alleen het asje van je verdeler over: 9 tandjes, dus 1 tandje verkeerd is (360:9) 40 graden verkeerd ...
als íe goed loopt .. niks aan doen
groetjes,
Theo van den Bogaard
Asje verkeerd maakt niet uit voor het tijdstip van ontsteken, alleen de stand van de verdeler is dan anders.
Een motor kan niet lopen bij 68 gr voorontsteking, er gaat iets fout met de meter of een verkeerd merkteken of een verkeerde poulie.
Juiste manier van controleren is:
kleppen deksel eraf
bougie's er uit
Cilinder 4 (koppelingszijde) kleppen op tuimelen zetten
Schroevendraaier in bougiegat cilinder 1 steken en voorzichtig de krukas draaien om BDP te bepalen.
Nu moet het merkteken op de poulie bij de afstel tandjes op 0 graden staan.
klopt dit dan is de poulie en het merkteken juist, de rare meting zit dan in de lamp.
groeten en succes Dylan
Simpelste lijkt mij om zelf een eenvoudig stroboscooplampje te kopen van een paar tientjes en dan nog eens kijken hoe het gaat.
Remmen zijn goed. Nu de motor niet…
Geen idee wat het kan zijn, hij loopt echt als een zonnetje, power alles. maar de ontsteking staat op 68graden voor tijd… ipv 8.
Volgorde is goed, eerste cilinder is naast de radiator. bij een andere graad dan 68 gaat ie erg belabberd lopen en op 8 graden loopt ie totaal niet.
Bij 75+ graden voor tijd komen er grote vlammen uit de carburateur, dus dan staat ie veel te vroeg. maar nu loopt ie echt mooi.
Wat kan het zijn? Volgens vorige eigenaar is het blok een jaar geleden draaiend uit een andere mini gekomen.
Ik hoop op jullie hulp, want wij hobbyisten met algemene kennis zijn radeloos!
ik denk toch dat je iets verkeerd meet of insteld met je stroboscooplamp.. 68° voorontsteking kan gewoon niet draaien stationair..
Hij loopt goed heeft power en dus niets te klagen???
Waarom zou je je druk maken om welke graad hij staat? ??
Ik denk dat "giani2takt" gelijk heeft.
Daar de schaal bij je poelie niet verder loopt dan 20gr.
Meet je niet perongeluk de Dwell hoek? Die moet 57gr +/-2gr zijn.(verdeler Lucas 45D)
Mocht dat zo zijn staan de punten bij 68gr(Dwell hoek) te krap.
Ontsteking zou 8gr bij 1500 t/pm met los genomen(en af gestopt) vacuum moeten zijn.
Dan vacuum weer aansluiten en toerental terug op 800 a 950 t/pm zetten en mengsel afstellen.
De laatste twee stappen herhalen tot toerental en mengsel kloppen.
Laat svp weten wat je ondekt.
klopt het merkteken op je poelie wel?
FWIW,
Theo van den Bogaard
@red flame.
Omdat als hij fout staat het hele blok aan stront kan draaien, en ik heb geen zin in pech aan de weg..
@ Theo. Daar ga ik vanuit. Aangezien de cilinder in bDP stond toen het merkteken goed stond
@morris. Er is gemeten met een verstelbare stroboscoop lamp waarbij je de ontstekingshoek kan zoeken. Het is niet mijn lamp maar van een vriend van mij. Weet verder niks over die lamp.
@gianni. Ja daar zitten wij dus ook mee. Hij hoort niet te kunnen draaien, maar hij draait als een zonnetje.. Schiet ons maar lek.
Ik snap dat als hij fout staat hij in de soep kan draaien, heb genoeg blokken gebouwd en gezien...
Maar evengoed, als hij niet juist staat loopt hij niet juist, geen power, of loopt hij te warm met alle gevolgen van dien..
Houd je temp in de gaten, bougiekleur, verbruik en maak je niet te druk om een getal wat je most probably zelf verkeerd leest of interpreteert. ..
Welke cilinder gebruik je om te meten? Cilinder 1, logisch, ik neem aan dat cilinder 1 bij jou ook de cilinder is het dichtst bij je radiateur helemaal rechts
Maar er zijn meer opties. Staat het asje van de ontsteking wel op de goede manier in het blok, de aandrijving van de pen bedoel ik dan...
Staat de strobo wel op 4 cilinders en niet 6,8, of meer?
Succes
zoals Bart al aangeeft blijft eigenlijk alleen het asje van je verdeler over: 9 tandjes, dus 1 tandje verkeerd is (360:9) 40 graden verkeerd ...
als íe goed loopt .. niks aan doen
groetjes,
Theo van den Bogaard
Asje verkeerd maakt niet uit voor het tijdstip van ontsteken, alleen de stand van de verdeler is dan anders.
Een motor kan niet lopen bij 68 gr voorontsteking, er gaat iets fout met de meter of een verkeerd merkteken of een verkeerde poulie.
Juiste manier van controleren is:
kleppen deksel eraf
bougie's er uit
Cilinder 4 (koppelingszijde) kleppen op tuimelen zetten
Schroevendraaier in bougiegat cilinder 1 steken en voorzichtig de krukas draaien om BDP te bepalen.
Nu moet het merkteken op de poulie bij de afstel tandjes op 0 graden staan.
klopt dit dan is de poulie en het merkteken juist, de rare meting zit dan in de lamp.
groeten en succes Dylan
Simpelste lijkt mij om zelf een eenvoudig stroboscooplampje te kopen van een paar tientjes en dan nog eens kijken hoe het gaat.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.