spi coolant temp sensor aangesloten en stationair probleem

Sinds kort hebben we de koelvloeistof temp. sensor geplaatst op deze plek: http://www.just-technology.co.uk/ecu/IMGP7946.jpg op een 1300spi . Voorheen hing die sensor los en gezien het spruitstuk verrot was, was het nu een goed moment om die sensor te plaatsen.

Pas als we de warme lucht schuif opentrekken, dan wordt de temperatuur weergegeven en wanneer het blok warm wordt zakt het toerental in bij stationair en valt de motor uit. Warm wordt het niet in de auto.

Bedien ik hem niet (koud) dan is er geen vuiltje aan de lucht. Motor loopt prima, ook na een uur rijden alleen heb ik geen temperatuur meting op het dashboard.

iemand een tip wat dit kan zijn?

groet,Randy

Hey Randy,

 

ik neem aan dat de "de warme lucht schuif" de "HEATER VALVE" bedient. Ik weet niet zeker of het kan, maar mogelijk zijn je koelslangen niet goed aangesloten, het inlaatspruitstuk zou namelijk altijd koelwater moeten krijgen, de schuif bedient echt enkel de kachel.. 

wellicht kan je een foto delen hoe de slangen zijn aangesloten?

 

gr. david

Hey David,

dat bedoelde ik idd met de heater valve. 

2 foto's zijn hier te vinden: https://imgur.com/a/nn6XxYR

bedankt voor het meekijken,

Randy

 

Hey Randy,

Ja ik zie het al, iemand heeft in jouw koelleidingen gesneden (normaal zit er een vaste vertakking in) en de kachelkraan zit op de verkeerde plek.. 

Je ziet een vertakking naar het inlaatspruitstuk, als je de vertakking en kachelkraan kan omwisselen dan zit je goed!

gr. David

zoals het bij mij zit

in de slang die gelijk achter het thermostaathuis zit op de foto, daar zit dus tussen het thermosstaathuis en de kachelkraan een vertakking naar het inlaatspruitstuk. hoop dat het duidelijk is :)

top. Dankjewel David, ik draai het om

🙂 Top! laat maar weten of al je problemen verholpen zijn!

Bij mijn spi uit 92 werkte de temeratuur meter ook niet goed. Bleek een massa probleem te zijn. Heb de 4 massa draden die aan de linker kant (als je voor de auto staat) onder de rem servo op het chassis zitten losgemaakt en het metaal opgeschuurd en vervolgens weer stevig vast gezet. Overtollig blank metaal weer in de lak gezet om roest vorming tegen te gaan.

resultaat was dat de temeratuur meter in de auto weer perfect werkt

Je moet ingelogd zijn om te reageren.