Wie kent deze mini

RE: Wie kent deze mini

link

Wie kent deze mini?
Vrienden van mij willen deze wellicht kopen en ik ben benieuwd of hij bekend is binnen de club en of er nog iets over te zeggen valt.

Klopt het trouwens dat hij als 1100 clubman op papier staat gezien het front dat hij heeft?

Ik hoor graag van jullie.

RE: Wie kent deze mini

RE: Wie kent deze mini

Thanx, die hebben we er ook bij.

Maar het zou leuk zijn als iemand is die deze mini wellicht gehad heeft en iets kan zeggen over de historie, werk wat eraan gedaan is etc etc.

Daarnaast ben ik benieuwd of er iets te zeggen is over de 1100 motor. Ik meende zelf al enige keren gelezen te hebben of gehoord dat deze blokjes wat meer problemen hebben dan de 1000 bijvoorbeeld, maar kan het op het forum echt niet vinden.
Moet je bij dit blok op specifieke zaken letten?

En als laatste de registratie van de mini als 1100 clubman. De clubman is toch een versie met die hoekige rechte grill en niet de klassieke ronde front? Is het wellicht een special ipv clubman?

Groeten, Paul.

RE: Wie kent deze mini

check of het motornummer klopt: 10H aan het begin duidt op een 1100.
de koets is zeker geen clubman, en het interieur, voor zover zichtbaar, is ook niet van 1977 8)

Een goed onderhouden 1100 hoeft geen probleem te zijn, maar die kans is klein: 1977 is 39 jaar geleden (ik vermoed ook dat er een ander blok onder de kap ligt).

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Wie kent deze mini

Dat maakt het soms ook zo lastig met die oude mini's, er is bijna altijd aan gerommeld met interieur en exterieur zodat je bij een koop na 30-40 jaar niet meer weet wat wel of niet bij de auto hoort.
Ik was zelf al zover dat het interieur echt compleet niet bij de 77 van de koets hoort en het front ook niet bij een clubman.
Wellicht dat RDW zelf niet precies wist hoe hij in de boeken moest komen ooit, of er is werkelijk een ander front op gekomen.

Dat van die motornummers is zeker goed om te weten.
Maar je zegt een 1100 hoeft goed onderhouden geen probleem te zijn, maar wat zijn specifieke problemen met dit type dan en waar zou je dus op moeten letten? Stel dat er wel een ander blok in is gekomen, maar wel een 1100, dan is ook die al oud en dus gevoelig voor bepaalde problemen waarschijnlijk.

Paul.

RE: Wie kent deze mini

Of de Mini heeft gebruik gemaakt met papieren van een Mini Clubman
Het chassis nummer staat in de bodemplaat Maar die is in slechte staat
Al met al is mijn indruk dat deze Mini gezien zijn staat goed is afgeracht
Ik zou kijken naar een beter exemplaar

RE: Wie kent deze mini

Minimaatje schreef:
Of de Mini heeft gebruik gemaakt met papieren van een Mini Clubman
Het chassis nummer staat in de bodemplaat Maar die is in slechte staat
Al met al is mijn indruk dat deze Mini gezien zijn staat goed is afgeracht
Ik zou kijken naar een beter exemplaar




Hoe zie je dat de bodemplaat in slechte staat is?
Ik zie wel dat hij de tekenen van 40 jaar gebruik goed draagt, maar afgeragd kan ik nou niet echt zeggen.
Ik zie ze her en der op het forum wel slechter voorbij komen.

Maar goed, hij gaat vanmiddag op de brug bij All Classics en dan zullen we even zien wat de staat is en of de nummers kloppen.

default

RE: Wie kent deze mini

Het kan ook zo zijn dat de Mini is omgekat..dus een latere body (aan de voorschermen met zijknipperlichten te zien, mocht hier nog niet aan gelast zijn, mistachterlicht, kachel) met de papieren van de Clubman, wat Minimaatje al heeft gezegt.

RE: Wie kent deze mini

Op zich lijkt me dat niet super erg, behalve dat hij dus verre van origineel is, maar als het gewoon een goede mini is met harde bodem en op de belangrijke plekken goed, dan kan je als mini rijder toch gewoon een prima mini rijden op deze manier?
Er worden wel meer neusjes vervangen en combinaties gemaakt die niet horen eigenlijk.

Als je dus voor het idee van een 77 gaat is deze in elk geval zeker niet goed opgebouwd en zou je het als purist niet doen waarschijnlijk. Als je gewoon functioneel een leuke mini wil hebben en als leuke bijkomstigheid ook nog eens bijna helemaal belastingvrij wilt rijden, dan kan hij best interessant zijn als hij verder goed is.

Toch?

default

RE: Wie kent deze mini

Ja het gaat erom dat hij hard is, die deuren vervang je zo. Als het plaatwerk zelf maar goed is dan valt de prijs wel mee. Bumpers e.d vervang je zo.
Maar hou er rekening mee dat omkatten volgens de wet verboden is (mocht hij dat zijn dan), kan ook zo zijn dat hij in het verleden gerestaureerd is en die nieuwere neus erop gezet is en onderdelen van verschillene Mini's is gemonteerd. Net zoals bij die van mij eigenlijk :)

RE: Wie kent deze mini

Omkatten is verboden Een omgekatte auto bestaat niet en is dus NIET verzekerd
Het is dus niet erg als je graag alles wil kwijt raken bij een aanrijding plus alles moet vergoeden wat voortvloeit uit een aanrijding incl letselschade Succes

RE: Wie kent deze mini

Het kan natuurlijk ook zijn dat de verkopende partij eigenlijk ook niet zo goed weet wat het nu eigenlijk is, en er zomaar Clubman bijgezet heeft.

Als je de verkoopteksten altijd moet geloven zijn er wel heel Mini's Cooper S en zijn er wel veel BMW's een M3. :D

RE: Wie kent deze mini

Op de RDW site staat het kenteken vermeld als Mini Clubman

default

RE: Wie kent deze mini

PaulJager schreef:


Maar goed, hij gaat vanmiddag op de brug bij All Classics en dan zullen we even zien wat de staat is en of de nummers kloppen.




En wat is de uitkomst? Ben toch wel benieuwd :P

RE: Wie kent deze mini

Minimaatje schreef:
Op de RDW site staat het kenteken vermeld als Mini Clubman




Dan zal het wel een clubman geweest zijn, of in elk geval het kenteken van een clubman.

Maar het kan ook een fout zijn van de RDW.
Op mijn kenteken staat ook Mini Cooper, terwijl het geen Cooper is. 8)
Maar dat verschil is kleiner dan tussen een roundnose en een clubman.

Ik zou toch maar even goed kijken hoe het daadwerkelijk zit, alvorens je tot aankoop over gaat.

RE: Wie kent deze mini

Nou, daar komt ie:

Het lijkt wel echt op een omgekatte auto.
Er ligt een 1000tje met carburateur in, heeft onder de zeeeeer slecht aangebrachte gele verf een racing green kleur en interieur uit de jaren 80-90.
Het is zeer waarschijnlijk eigenlijk een 1000 racing green van 89 ongeveer met een kenteken en chassisnummers van een clubman uit 77, waarbij op het kenteken om de een of andere vage reden 1100 bij is gezet.
Niet zoals het hoort dus.
Is zeker niet iets van de huidige eigenaar trouwens, maar zo is hij door hun al gekocht en hij had er echt geen idee van.
Hij is op zich wel goed kwa plaatwerk, maar de lak is echt heel slecht en daar komt gewoon veel te veel werk achterweg voor de waarde van een 89er wat hij eigenlijk is.

Helaas dus. Maar even weer verder kijken.
Wel weer veel geleerd vandaag.