Ingediend door Tom Duckpower op do, 07-09-2006 19:36
ik heb van de mini de koppelingspaat vervangen. Kreeg geen druk op de koppeling. Dus ook de hulpkoppelingscylinder gereviseerd (nieuw cupje geplaatst) Krijg nog steeds geen druk. Pas na een aantal keren pompen krijg ik druk. na ff wachten zakt de druk weer weg. Ontluchten helpt niet..? HELLUP WAT NU ....?????
Ik heb vorige week koppelings problemen gekregen. Als ik wil koppelen, moet ik mijn pedaal heel hard indrukken, hij gaat heel zwaar. Tevens als ik hem ingedrukt heb, komt de slave cilinder heel langzaam terug. Waar kan dat aan liggen? Ik dacht zelf aan een verstopte slang cq. leiding, kan dat?
Net zelf weer ontlucht, maar het helpt allemaal niks meer.
Hebben hoofdkoppelingscylinder en hulpkoppelingscylinder gereviseerd.
We krijgen alleen druk als we een paar keer pompen, dan kun je snel schakelen, anders is het alweer te laat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Wat kunnen we nog doen om wel druk te krijgen?
Kijk of je koppelingshulpcilinder boven je koppeling zit met een lange rechte arm [pre-Verto - Eelke], of dat je koppelingshulpcilinder schuin op de koppelingsdeksel zit met een korte geknikte hefboom [Verto - Eelke]. Het eerste is het geval bij oudere motoren, het laatste bij de wat nieuwere types.
De oudere moet je stellen met de moer die op de as zit die het koppelingsdeksel komt.
Ik heb sinds een week last van mijn koppeling. Als ik hem intrap moet ik heel lang wachten totdat mijn hulpcilinder terug zakt. Ligt dat dan aan mijn hulpcilinder of aan mijn master cilinder die de olie niet goed terug pompt?
Tevens zou ik graag willen weten of de bajonet koppelings slang tussen de hulpcilinder en de koppelings leiding een stalen binnenmantel heeft want dan kan het zijn dat ik hem platgedrukt heb, want vanaf afgelopen weekend moet ik keihard trappen wil ik de olie door de leiding kunnen pompen en dat gebeurde nadat ik de slang had afgekneld (zodat er niks uitliep tijdens het losmaken)
Je hebt het antwoord zelf al gegeven. Er zit inderdaad een stalen binnenmantel in. Als je de slang hebt afgeklemd, heb je deze inderdaad dichtgeknepen en is de enige remedie, vervangen.
Voor die tijd zakte hij ook al langzaam terug, dus waarschijnlijk zit er nog ergens anders een foutje. Dat harde intrappen kan ik wel verklaren nu, maar het langzame terug zakken nog niet
Pebbles doet het inmiddels weer.
Vraag me niet hoe, ben de hele dag weggeweest en paps heeft zitten klooien.
Weet alleen dat er iets gelast is aan een arm ofzo
Ik denk dat je gewoon even het slangetje moet vervangen, bij mij op de Van was deze ook dichtgeroest (lekker midden in Spanje, gelukkig was het op het IMM).
tmftom: ik heb je post even aan een bestaand topic geplakt. Hierboven wordt in elk geval het belangrijke verschil tussen Verto en pre-Verto koppeling behandeld. De een is wel te stellen, de ander niet.
In principe hoor je natuurlijk een koppelingspedaal altijd helemaal op de bodem te trappen als je ontkoppelt. Waar het om gaat is of hij dan ook daadwerkelijk ontkoppeld Als het heel licht gaat is dat wel een indicatie dat er iets niet goed zit,maar ik zou vooral controleren of aan de andere kant de werkcilinder over het hele bereik beweegt.
Ingediend door racing green rider op do, 07-12-2006 16:23
ik vind dat de koppeling iets te snel pakt.
ik hoef de koppeling maar iets te laten komen en hij pakt hem al.
is dit te stellen?
heb ook het idee dat hij iets moeilijker begint te schakelen.
ik heb een 1000 uit 84.
is dit verto of non verto?
Ingediend door racing green rider op zo, 10-12-2006 21:58
bedankt crispy.
ben er intussen achter dat ik een verto heb.
deze kan ik stellen, staat ook iets verkeerd.
zie mijn andere topic.
ik ga morgen de koppeling ontluchten, en als het nodig is ook afstellen.
de speling moet 6,5 zijn, en die is nu 10 mm.
als dit allemaal niet werkt heb ik nog een andere koppelingscilinder die ik ga monteren.
weet iemand trouwens bij het stellen van de plunjeraanslag hoe het precies zit.
hoe kleiner de afstand tussen de plunjeraanslag en koppelingshuis, hoe hoger de koppeling hem pakt?
of is het net andersom.
Ik ben dit weekend bezig geweest met het afstellen van mijn nieuwe motor, nu werkt dit allemaal prima, echter wanneer ik het pedaal probeer in te trappen gaat dit erg zwaar en hij koppelt niet volledig.
Wanneer ik kijk naar mijn hulpkoppelinsylider vind ik dat afstand (a) wel erg lang is, klopt dit? En als het zo is hoe kan ik dit stellen (volgens mij niet)?
Afstand (b) heb ik op allerlei afstanden ingesteld, maar niets helpt. Het hele systeem is bovendien meerdere malen ontlucht.
@ Crispy, deze zit er helaas wel in. Ik zie de arm en as wel bewegen als ik koppel alleen het lijkt niet ver genoeg te gaan. De afstand lijkt niet correct. Het lijkt alsof ik nog iets moet stellen, maar het zou zichzelf moeten stellen.
Als iemand nog een idee heeft, of iets dergelijks heeft meegemaakt, hoor ik het graag!
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 30-01-2007 09:03
Ik denk dat het afstandsbusje dat Dennis bedoelt de oplossing kan zijn. Als daarmee de plaat van de hulpcilinder dichter tegen het koppelingshuis aankomt en daar wordt vastgehouden dan gebruik je de volledige slag; zoals 'ie nu zit lijkt het of het armpje al een deel van zijn slag heeft gebruikt terwijl het de 'ruststand' is.
(misschien heb je op die plaats ook een korter boutje nodig? )
Nou bijna drie maanden na mijn oorspronkelijke post is het eindelijk opgelost!
Het lag niet aan het boutje (helaas), maar toen ik uiteindelijk maar besloot om de koppelingsdeksel te demonteren kwam het probleem snel aan het licht.
Ik had een aantal maanden eerder al de koppelingsdeksel gespoten en alle onderdelen ingevet en toen heb ik het lager aan de binnenzijde verkeerd om gemonteerd . Na een aantal keer proberen te koppelen met draaiende motor was deze helemaal vastgelopen. Gauw een nieuwe gehaald en alles weer gemonteerd en toen deed hij het perfect!
Ik heb een groot probleem met de koppeling. Ik kan namelijk totaal niet meer schakelen met draaiende motor. Als de motor afstaat kan ik gewoon volledig alle versnellingen pakken.
Ik heb al geprobeerd remcilinder te ontluchten en dat lijkt mij in orde te zijn.
Het koppelingspedaal komt ook heel traag omhoog en de laatste centimeter moet ik hem zelfs een beetje helpen om volledig tot boven te komen. Om dit te voorkomen heb ik een iets straffere veer aan de koppelingscilinder gemonteerd, maar dit heeft niet geholpen.
Ook als ik de koppeling met de hand uittrek, dus het werk van de koppelingcilinder met de hand doe, kan ik niet schakelen.
Wat kan hier het probleem zijn en ook de oplossing liefst.
Niemand die raad weet, want het is het allerlaatste wat nog moet gedaan worden om hem af te krijgen. En ik kan niet wachten om er mee te gaan toeren.
2 weken geleden al met hem rondgereden, zonder interieur enzo dan, en toen ging alles wel zoals het hoort. Daarom zo raar dat hij er ineen de brui aan geeft.
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 03-05-2007 13:26
2 weken geleden al met hem rondgereden
de vraag is: wat heb je in die 2 weken dan nog aan de koppeling gedaan?
(als je pedaal niet/moeilijk terug komt klinkt dat als een seal die verkeerd om zit in de hoofd- of hulpcilinder? ook in de hoofdcilinder zit een veer: nr 3 op plaatje http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cl ... plmast.gif )
ff een vraagje ik heb mijn koppeling gemonteerd maar nu zit ik mezelf af te vragen of ik het wel goed heb gedaan.
Het betreft een verto koppeling deze heeft aan 1 zijde van de koppeling een brede ring zitten.
Nu twijfel ik of deze nu aan de motorkant moet zitten of aan de druklagerzijde.
Ik twijfel nog heb zo'n plaatje ook al eens gezien met de koppelings plaat anders om.
Vandaar dat ik nu ook twijfel.
Misschien nog iemand die dit net ook los heeft gehaald?
Dankje voor de foto's
Je hebt zelf een non verto ik een verto.
De plaat is zotezien wel hetzelfde gemonteerd als bij mij.
De dikke ring richting motor.
Helaas is dit weer precies anders om als in de link van de vorige post
Word gek!!
Het gaat zich om nummer 2 de koppelings plaat zelf.
Bij de plaat steekt aan 1 kant de ring uit (de ring die over de primary gaat)
Bij tincu op de foto zit deze ring richting motor geplaatst
Op de link staat deze richting druklager.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Tom Duckpower op do, 07-09-2006 19:36
ik heb van de mini de koppelingspaat vervangen. Kreeg geen druk op de koppeling. Dus ook de hulpkoppelingscylinder gereviseerd (nieuw cupje geplaatst) Krijg nog steeds geen druk. Pas na een aantal keren pompen krijg ik druk. na ff wachten zakt de druk weer weg. Ontluchten helpt niet..? HELLUP WAT NU ....?????
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Dennis op do, 07-09-2006 19:50
Dan blijft er nog maar 1 mogelijkheid over: de hoofdkoppelingscylinder reviseren.
Dennis
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op za, 09-09-2006 12:31
Heb inmiddels nieuwe rubbers gehaald voor de hoofdkoppelingscylinder.
Morgen weer inbouwen...
hopen dat het nu wel allemaal werkt zoals het moet
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door FrostiE_999 op zo, 10-09-2006 12:58
Nou,je rijdt in ieder geval weer zo te zien
Ik zou toch nog maar eens goed ontluchten
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op zo, 10-09-2006 13:17
ja, volgens pap kan het niks anders zijn..
Wilde morgen met Pebbles naar school, maar zoals het nu gaat, zal het niet gaan.
Dalijk weer verder ontluchten, eerst even laten afkoelen..
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door MiniMeloen op zo, 10-09-2006 16:33
Ik heb vorige week koppelings problemen gekregen. Als ik wil koppelen, moet ik mijn pedaal heel hard indrukken, hij gaat heel zwaar. Tevens als ik hem ingedrukt heb, komt de slave cilinder heel langzaam terug. Waar kan dat aan liggen? Ik dacht zelf aan een verstopte slang cq. leiding, kan dat?
Groeten,
Arjan
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op zo, 10-09-2006 17:44
Net zelf weer ontlucht, maar het helpt allemaal niks meer.
Hebben hoofdkoppelingscylinder en hulpkoppelingscylinder gereviseerd.
We krijgen alleen druk als we een paar keer pompen, dan kun je snel schakelen, anders is het alweer te laat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Wat kunnen we nog doen om wel druk te krijgen?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door ayla op zo, 10-09-2006 18:59
Heb je Verto of pre-Verto?
Pre-Verto moet je nog stellen, verto niet.
Groet ron
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op zo, 10-09-2006 19:56
En dat houd in??
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Erikje op zo, 10-09-2006 20:25
Kijk of je koppelingshulpcilinder boven je koppeling zit met een lange rechte arm [pre-Verto - Eelke], of dat je koppelingshulpcilinder schuin op de koppelingsdeksel zit met een korte geknikte hefboom [Verto - Eelke]. Het eerste is het geval bij oudere motoren, het laatste bij de wat nieuwere types.
De oudere moet je stellen met de moer die op de as zit die het koppelingsdeksel komt.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op zo, 10-09-2006 20:56
dan denk ik dat ik zo'n oudere heb Uit 77 is wel oud genoeg denk ik.
Morgen ofzo maar eens proberen met die moer.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door FrostiE_999 op zo, 10-09-2006 21:59
Moet je wel 2 24-er sleutels hebben
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door MiniMeloen op di, 12-09-2006 10:02
Ik heb sinds een week last van mijn koppeling. Als ik hem intrap moet ik heel lang wachten totdat mijn hulpcilinder terug zakt. Ligt dat dan aan mijn hulpcilinder of aan mijn master cilinder die de olie niet goed terug pompt?
Tevens zou ik graag willen weten of de bajonet koppelings slang tussen de hulpcilinder en de koppelings leiding een stalen binnenmantel heeft want dan kan het zijn dat ik hem platgedrukt heb, want vanaf afgelopen weekend moet ik keihard trappen wil ik de olie door de leiding kunnen pompen en dat gebeurde nadat ik de slang had afgekneld (zodat er niks uitliep tijdens het losmaken)
Groeten,
Arjan Flierman
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door ayla op di, 12-09-2006 15:14
Ha die Arjan,
Je hebt het antwoord zelf al gegeven. Er zit inderdaad een stalen binnenmantel in. Als je de slang hebt afgeklemd, heb je deze inderdaad dichtgeknepen en is de enige remedie, vervangen.
Groet ron
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door MiniMeloen op di, 12-09-2006 15:37
Ron,
Voor die tijd zakte hij ook al langzaam terug, dus waarschijnlijk zit er nog ergens anders een foutje. Dat harde intrappen kan ik wel verklaren nu, maar het langzame terug zakken nog niet
Groeten,
Arjan
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op di, 12-09-2006 18:09
Pebbles doet het inmiddels weer.
Vraag me niet hoe, ben de hele dag weggeweest en paps heeft zitten klooien.
Weet alleen dat er iets gelast is aan een arm ofzo
Dalijk nog even een proefrondje maken
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door FrostiE_999 op di, 12-09-2006 18:11
Kom maar ff langs dan.
Hebben ze toch het koppelingsarmpje verlengd?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Pebbles op di, 12-09-2006 18:14
ja die
kom zo, pap zet nog even de grill erop.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door ayla op di, 12-09-2006 22:28
Ha die Arjan,
Ik denk dat je gewoon even het slangetje moet vervangen, bij mij op de Van was deze ook dichtgeroest (lekker midden in Spanje, gelukkig was het op het IMM).
Groet ron
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door tmftom op zo, 19-11-2006 17:51
[size=75:357ts9k4][Toegevoegd aan bestaand topic - Eelke][/size:357ts9k4]
Hallo,
ik heb net mijn nieuwe koppelings cylinder geinstallerd en de leidingen ontlucht.
Maar als ik nu het pedaal intrap kan ik hem tot de bodem in trappen is dit normaal ?
ook lijkt het net als of hij niet helemaal meer terug gaat.
in de manual van theo zie ik op alle plaatjes een veer zitten moet die er bij mij ook op ??
Ik heb een mini red hot uit 1989
Gr Tom
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Eelke op zo, 19-11-2006 20:34
tmftom: ik heb je post even aan een bestaand topic geplakt. Hierboven wordt in elk geval het belangrijke verschil tussen Verto en pre-Verto koppeling behandeld. De een is wel te stellen, de ander niet.
In principe hoor je natuurlijk een koppelingspedaal altijd helemaal op de bodem te trappen als je ontkoppelt. Waar het om gaat is of hij dan ook daadwerkelijk ontkoppeld Als het heel licht gaat is dat wel een indicatie dat er iets niet goed zit,maar ik zou vooral controleren of aan de andere kant de werkcilinder over het hele bereik beweegt.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door tmftom op ma, 20-11-2006 20:45
er is wel een redelijke weerstand.
en ook beweegt er wel wat bij de werkcylinder
maar wat is genoeg ?
moet er ook een veer aan zitten ?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door racing green rider op do, 07-12-2006 16:23
ik vind dat de koppeling iets te snel pakt.
ik hoef de koppeling maar iets te laten komen en hij pakt hem al.
is dit te stellen?
heb ook het idee dat hij iets moeilijker begint te schakelen.
ik heb een 1000 uit 84.
is dit verto of non verto?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Crispy op zo, 10-12-2006 21:33
Racing green rider:
misschien heb je wat aan dit topic?
link
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door racing green rider op zo, 10-12-2006 21:58
bedankt crispy.
ben er intussen achter dat ik een verto heb.
deze kan ik stellen, staat ook iets verkeerd.
zie mijn andere topic.
ik ga morgen de koppeling ontluchten, en als het nodig is ook afstellen.
de speling moet 6,5 zijn, en die is nu 10 mm.
als dit allemaal niet werkt heb ik nog een andere koppelingscilinder die ik ga monteren.
weet iemand trouwens bij het stellen van de plunjeraanslag hoe het precies zit.
hoe kleiner de afstand tussen de plunjeraanslag en koppelingshuis, hoe hoger de koppeling hem pakt?
of is het net andersom.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door racing green rider op ma, 11-12-2006 20:07
heb de koppeling ontlucht.
schakelt weer goed.
heb de plunjerafstand nog wel op 10mm staan.
is dit erg schadelijk?
wel aan te raden, of niet nodig?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Chillian op zo, 28-01-2007 21:33
Ik ben dit weekend bezig geweest met het afstellen van mijn nieuwe motor, nu werkt dit allemaal prima, echter wanneer ik het pedaal probeer in te trappen gaat dit erg zwaar en hij koppelt niet volledig.
Wanneer ik kijk naar mijn hulpkoppelinsylider vind ik dat afstand (a) wel erg lang is, klopt dit? En als het zo is hoe kan ik dit stellen (volgens mij niet)?
Afstand (b) heb ik op allerlei afstanden ingesteld, maar niets helpt. Het hele systeem is bovendien meerdere malen ontlucht.
Wat kan ik nog doen???
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Dennis op zo, 28-01-2007 21:52
Ik zal morgen (als ik het niet vergeet) eens op mijn auto kijken hoe het zit, maar inderdaad lijkt het stangetje wel ver naar buiten te komen.
Je mist trouwens op het onderste boutje van de bevestigingsplaat de afstandsbus, die zou ik wel monteren.
Dennis
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Chillian op zo, 28-01-2007 21:54
@ Dennis, bedankt voor de tip, zal eens in de onderdelenbak duiken! Ik hoor graag hoe het bij jou zit met de koppelingsarm....
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Crispy op ma, 29-01-2007 11:33
zit dat kogelvormige deel aan het einde van de hevel wel in de uitsparing in de as? (het deel wat in het koppelingshuis zit)
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Chillian op di, 30-01-2007 00:03
@ Crispy, deze zit er helaas wel in. Ik zie de arm en as wel bewegen als ik koppel alleen het lijkt niet ver genoeg te gaan. De afstand lijkt niet correct. Het lijkt alsof ik nog iets moet stellen, maar het zou zichzelf moeten stellen.
Als iemand nog een idee heeft, of iets dergelijks heeft meegemaakt, hoor ik het graag!
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 30-01-2007 09:03
Ik denk dat het afstandsbusje dat Dennis bedoelt de oplossing kan zijn. Als daarmee de plaat van de hulpcilinder dichter tegen het koppelingshuis aankomt en daar wordt vastgehouden dan gebruik je de volledige slag; zoals 'ie nu zit lijkt het of het armpje al een deel van zijn slag heeft gebruikt terwijl het de 'ruststand' is.
(misschien heb je op die plaats ook een korter boutje nodig? )
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Chillian op di, 30-01-2007 10:55
@ Theo, ik zal dit zeker dit weekend proberen. Het zou inderdaad goed kunnen dat hij inderdaad al een deel van zijn slag heeft gebruikt.
Allen bedankt voor de informatie, ik zal jullie op de hoogte houden (wel pas dit weekend)!
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door racing green rider op di, 30-01-2007 22:25
als ik het zo zie heft theo gelijk.
volgens mij moet het een kortere bout zijn waardoor de cilinder al dichterbij komt.
succes
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Chillian op di, 10-04-2007 12:16
Nou bijna drie maanden na mijn oorspronkelijke post is het eindelijk opgelost!
Het lag niet aan het boutje (helaas), maar toen ik uiteindelijk maar besloot om de koppelingsdeksel te demonteren kwam het probleem snel aan het licht.
Ik had een aantal maanden eerder al de koppelingsdeksel gespoten en alle onderdelen ingevet en toen heb ik het lager aan de binnenzijde verkeerd om gemonteerd . Na een aantal keer proberen te koppelen met draaiende motor was deze helemaal vastgelopen. Gauw een nieuwe gehaald en alles weer gemonteerd en toen deed hij het perfect!
In ieder geval bedankt voor alle reacties.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Minibart op wo, 02-05-2007 10:31
Goeiedag allemaal
Ik heb een groot probleem met de koppeling. Ik kan namelijk totaal niet meer schakelen met draaiende motor. Als de motor afstaat kan ik gewoon volledig alle versnellingen pakken.
Ik heb al geprobeerd remcilinder te ontluchten en dat lijkt mij in orde te zijn.
Het koppelingspedaal komt ook heel traag omhoog en de laatste centimeter moet ik hem zelfs een beetje helpen om volledig tot boven te komen. Om dit te voorkomen heb ik een iets straffere veer aan de koppelingscilinder gemonteerd, maar dit heeft niet geholpen.
Ook als ik de koppeling met de hand uittrek, dus het werk van de koppelingcilinder met de hand doe, kan ik niet schakelen.
Wat kan hier het probleem zijn en ook de oplossing liefst.
MVG
Bart
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Minibart op do, 03-05-2007 12:05
Niemand die raad weet, want het is het allerlaatste wat nog moet gedaan worden om hem af te krijgen. En ik kan niet wachten om er mee te gaan toeren.
2 weken geleden al met hem rondgereden, zonder interieur enzo dan, en toen ging alles wel zoals het hoort. Daarom zo raar dat hij er ineen de brui aan geeft.
Hopend op de oplossing
Bart
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 03-05-2007 13:26
de vraag is: wat heb je in die 2 weken dan nog aan de koppeling gedaan?
(als je pedaal niet/moeilijk terug komt klinkt dat als een seal die verkeerd om zit in de hoofd- of hulpcilinder? ook in de hoofdcilinder zit een veer: nr 3 op plaatje http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cl ... plmast.gif )
.. alles nagaan en elimineren wat goed werkt ..
succes,
Theo van den Bogaard
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Minibart op do, 03-05-2007 13:32
Het enige wat veranderd is, is dat ik een straffere veer gezet heb bij de hulpcilinder en de boel is ontlucht geworden.
Het rare is dat hij ook niet meer schakelt als heel het hydraulisch systeem wordt overgeslaan, dus met de hand het armpje naar buiten geduwd.
Iemand ideeën?
Bart
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 03-05-2007 13:39
misschien toch de boel openmaken om te kijken wat er aan de andere kant gebeurt (zit je druklager goed, zit je vliegwiel vast e.d. )
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Minibart op do, 03-05-2007 13:41
Bedankt
Ik zal in het weekend eens kijken.
Hopen dat het dan is opgelost
Bart
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door lela20 op zo, 06-05-2007 14:38
Hi,
ff een vraagje ik heb mijn koppeling gemonteerd maar nu zit ik mezelf af te vragen of ik het wel goed heb gedaan.
Het betreft een verto koppeling deze heeft aan 1 zijde van de koppeling een brede ring zitten.
Nu twijfel ik of deze nu aan de motorkant moet zitten of aan de druklagerzijde.
groet,
leon
Help!! misschien theo??
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door lela20 op wo, 09-05-2007 23:34
Kan iemand mij helpen durf nu niet de auto in te hijsen?
Twijfel toch te erg.
THX
leon
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Crispy op vr, 11-05-2007 13:02
Misschien helpt dit:
link
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door lela20 op vr, 11-05-2007 22:57
Ik twijfel nog heb zo'n plaatje ook al eens gezien met de koppelings plaat anders om.
Vandaar dat ik nu ook twijfel.
Misschien nog iemand die dit net ook los heeft gehaald?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Tincu op za, 12-05-2007 01:38
Niet recentelijk, maar heb er wel een 'fotoreportage'van. Misschien heb je er iets aan.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door lela20 op za, 12-05-2007 11:07
Dankje voor de foto's
Je hebt zelf een non verto ik een verto.
De plaat is zotezien wel hetzelfde gemonteerd als bij mij.
De dikke ring richting motor.
Helaas is dit weer precies anders om als in de link van de vorige post
Word gek!!
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Crispy op za, 12-05-2007 11:21
welk onderdeelnummer bedoel je precies, uit mijn link?
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door lela20 op za, 12-05-2007 11:35
Het gaat zich om nummer 2 de koppelings plaat zelf.
Bij de plaat steekt aan 1 kant de ring uit (de ring die over de primary gaat)
Bij tincu op de foto zit deze ring richting motor geplaatst
Op de link staat deze richting druklager.
RE: koppelingsproblemen
Ingediend door Crispy op za, 12-05-2007 11:46
Volgens haynes moet de "hub boss" richting de vliegwiel zijde. Op de plaat zou evt nog "flywheel side" kunnen staan
Paginering