'Wingman' gezocht voor aanschaf Mini 1000 ´91 (Alkmaar)

default

RE: 'Wingman' gezocht voor aanschaf Mini 1000 ´91 (Alkmaar)

Beste Mini enthousiastelingen,

Op korte termijn (deze week) ga ik een Mini bekijken in omg. Alkmaar. Zelf heb ik geen verstand van Mini's en dus zoek ik een goede wingman die samen met mij de Mini wilt beoordelen (evt. bij een garage in de buurt). Ik wil uiteraard weten wat ik koop (of niet koop). In ruil voor jouw tijd/kennis heb ik een lekkere Single Malt 12jr incl. 4 glazen in de aanbieding. (foto!) :D

De Mini:
Het gaat om een rode mini uit 1991 (carb) met een 1L motor. De vraagprijs is €1000,- (weinig, i know) maar op het eerste gezicht lijkt hij in best redelijke staat. Bovendien komt hij van een buurman van een paar huizen verderop met meer Mini's dus dat schept wel wat vertrouwen.

Bekende mankementen:
- De carbarateur is mogelijk niet goed afgesteld. Het CO niveau uit de uitlaat is te hoog en het gas is wat schokkerig (aan of uit).
- Roestplek op bodem (te zien vanaf de zijkant onder de passagiersdeur)
- Overgespoten (niet echt netjes gebeurd)
- Een naad tussen twee panelen is dichtgesmeerd (waarmee weet ik niet want het is overgespoten)

Wat ik wil weten is of deze auto in de basis goed genoeg is om regelmatig de weg mee op te gaan en wat ik op korte en langere termijn kan verwachten aan kosten/werk.

Ik zou dolgraag een Mini willen maar dan wil ik wel min of meer weten welk avontuur mij te wachten staat. :9

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie reacties!

Groeten, Sybren

RE: 'Wingman' gezocht voor aanschaf Mini 1000 ´91 (Alkmaar)

Beetje ver weg voor mij, dus, lees de aankooptips
http://www.minisevenclub.nl/wiki/aankoo ... assic-mini
goed door ..

Elke mini is een avontuur O:)

Groetjes,
Theo van den Bogaard