Mini Austin 1000 1982 mening

default

RE: Mini Austin 1000 1982 mening

Dag forumleden ,

mijn eerste post hier. Ik ben al zot van de 'MINI' van toen ik klein was , dus rij nu ook uiteraard met een mini rond.
Maar nu zou ik graag mijn eerst oldtimer mini aanschaffen om in te cruisen. Weet niet veel van oldtimers in het algemeen , dus heb wat raad nodig. Zag dit zoekertje op 2dehands en ben helemaal fan ! Is dit een interessante koop/model ? Zou dit origineel zijn buiten natuurlijk de velgen die zien er mij niet zo origineel uit :). En is de prijs correct dat de persoon voor de mini vraagt ? Hier de link : https://www.2dehands.be/autos/mini/1000 ... 29716.html

Graag jullie mening ;) d:)b

RE: Mini Austin 1000 1982 mening

Zo op de foto's ziet hij er leuk uit, maar foto's zeggen lang niet alles.

Wat originaliteit betreft, de velgen zijn niet origineel, ook het stuur niet en de kapjes boven de koplampen zijn ook later geplaatst.

Kijk even goed naar het plaatwerk onder de grill, dit ziet er op de foto wat raar uit en lijkt bijgekwast te zijn. Ook de dorpel lijkt een plaatje opgezet te zijn. Hoeft allemaal niet erg te zijn, maar kijk er even goed naar.
Verder zou ik, als het kan, een keuring (laten) uitvoeren aangezien de laatste keuring van 2015 is. Heeft de Mini ook zolang al stil gestaan?

Ik heb geen verstand van automaatjes, dus daar kan ik je niet over informeren.

Neem ook de aankooptips even door.

Qua prijs ga ik geen uitspraken doen, ik ben nog uit de tijd dat je een "knappe" Mini voor 800 euro kocht.

Als laatste de belangrijkste tip: wees kritisch en wordt niet verliefd!!
Bedenk goed wat je wel maar zeker ook wat je niet wilt en neem een kenner mee als dat mogelijk is.

Succes met je eventuele aankoop!

default

RE: Mini Austin 1000 1982 mening

Bedankt voor de reactie ,
voor mij hoeft het uiteraard niet 100 procent origineel te zijn maar wil zeker ook geen miskoop doen doordat ik er weinig van ken.
dus zeer goede tips die je meedeelt en ik rekening mee kan houden , is inderdaad interessant dat ik iemand meeneem die er wat van ken. Ik vraag eventueel wat meer foto's die ik hier dan post en je dan wat meer over kan zeggen zoals de grill. Dat weet ik toch al wat meer :P

RE: Mini Austin 1000 1982 mening

Extra informatie vragen is nooit verkeerd. Het gaat met name om het plaatwerk onder de grill, achter de bumper. Het hoeft niks te zijn (en dat is ook niet echt een bekende plek voor een Mini), maar je weet het nooit.
Vraag zoveel mogelijk om een goede indruk te krijgen (hoe lang staat ie stil, hoeveel heeft ie gelopen etc.)


Wil je goed kunnen oordelen dan zal je 'm toch echt live moeten bekijken.
Zo ging ik jaren geleden kijken bij een rode Mini, prachtig op de foto, maar toen ik er kwam was het net of er ecoline op zat. De blauwe kleur die hij origineel was scheen er nog mooi door heen. Dat was op de foto niet te zien!