zelf een tank maken maaaaarrr ?????

ik ga zelf een bezine tank maken op de plaats van het reservewiel,dat is het probleem niet maar hoe moet ik dat doen met de vlotter/bezine meter??hij hoeft niet super nauwkeurig te zijn als ie maar wel optijd aangeeft wanneer ik moet tanken :? heeft hier iemand ervaring mee laat het mij weten aub groetjes

Volgens mij zit er aan de standaard meter een arm met vlotter. Die arm zou je in een vorm moeten buigen zodat het gaat werken in je nieuwe tank (testen voor je m helemaal dichtlast). Dan kan je dus gewoon de meter uit je oude tank gebruiken.

Vraagje... Zou je de vlotterarm niet eerder moeten verlengen ipv verbuigen zodat hij weer in het midden van de tank hangt? (ivm schommelingen als je een bocht doorgaat?)

De tank word plat(15cm),en breed dus de benzinemeter zal zowieso gaan schommelen.kan ik niet een systeem gebuiken van een andere auto met ook een platte tank??zoja welke

is die nieuwe benzinetank geen modificatie in die zin dat hij niet meer door de keuring komt?

ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is

Je zou de vlotter van een VAN kunnen gebruiken. Die zit ook in de zijkant.

hoe hoog is een tank van een VAN dan???

ramses Geplaatst: Di Sep 27, 2005 6:28 pm Onderwerp:


ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is





Die racetankjes hebben die toch ook de vulopening binnen?
Of zit ik er nu naast

ja dat weet ik!! uuhh ik ben geen keurmeester dus eeh ja eeeh

Je zit goed, maar die zijn dan ook niet goedgekeurd voor op de weg. Vulopening moet altijd aan de buitenkant zitten i.v.m. lekken tegengaan. Je zal hem dus met een slang naar een kraag moeten verbinden....

Het valt mij tegen met de hoeveelheid liters die ik kwijt kan door de tank op de plaats van het reservewiel te maken,het is bijna de moeite niet want wil het liefst nog wat liters winnen in plaats van verliezen.Nu staat mijn Mini bij de spuiter maar zodra hij terug is gaat hij de brug op om te kijken of er geen plaats is tussen het subframe,dus word vervolgd.

Ramses kijk eens op de pagina van THE VAN, misschien voor ideeen op te doen.

Waar vind ik die????

Die vind je op mini.pagina.nl in de linker kolom staat The Van. Het is een zeer interesante site!!!

Ps ik weet niet hoe je een link moet maken :?

ja ik zat hem al te bekijken :D thanks

Dinsdag 27 september 2005

tincu is zowiezo één van onze rotsen in de branding in miniland ;)

Woensdag 28 september 2005

nog even over de vlotter, als je toch besluit een platte tank te maken, dan zou je gewoon de vlotter uit de orginele tank kunnen gebruiken, maar dan zul je de arm moetten inkorten, omdat anders de weergave van het brandstof pijl niet meer klopt.

Woensdag 28 september 2005

die onthoud ik dank je wel

Woensdag 28 september 2005

Kijk hier eens voor tanks op maat van kunststof(PE)

www.drocom.nl

Woensdag 28 september 2005

het geen probleem om de tank te maken,maar waar?? is de beste oplossing maar iig bedankt

Ramses,

Je had de jouwe toch al laten spuiten? Of is hij op herhaling???

Groet, Mini-Martijn

p.s. jawel, die van JM!

eehhh jaha hij is al op herhaling geweest,hij is nu klaar voor zover. nu de stereo nog (weer) vandaar die tank hahaa heb jij nog ideeen :x groet

ik ben wel benieuwd hoe ie
wordt maak er maar een paar
foto's van als ie klaar is

lijkt mij strax ook wel leuk
projectje om meer ruimte achter te
krijge :)

Woensdag 19 oktober 2005

ook zomaar een ideetje, als je nou een tank tegen de achterbank aan maakt, zodat je zeg maar een hele platte tank over de hele breedte van de achterbank krijgt.
zo word de kofferbak iets minder diep, maar dan heb je mischien wel de benodigde ruimte.

Het is alleen de vraag hoe groot de inhoud van tank zal zijn. Daarnaast denk ik ook dat het niet helemaal lukt, aangezien de vuldop onder het niveau van de hoedenplank zit en je de tank dus nooit helemaal kunt vullen.

Dan moet je trouwens ook gaan denken aan anti-klots schotten (of hoe heet dat) en/of een aansluiting aan beide kanten. Is nog niet zo simpel want als de benzine aan een kant zit mag 'ie geen lucht aanzuigen via de andere...

Donderdag 20 oktober 2005

Crispy schreef:
anti-klots schotten (of hoe heet dat)



keerschotten? ;)

Donderdag 20 oktober 2005

fout... :P

anti-slingerschotten

Donderdag 20 oktober 2005

Toch wordt het woord 'keerschot' ook gebruikt in tank-land

Donderdag 20 oktober 2005

Maar even ontopic:

Relatief kleine tankjes kunnen ook wel zonder schot. als ie langer dan een meter wordt, dan zou je in het midden een schotje kunnen plaatsen, maar dat is ook weer afhankelijk van de hoogte en breedte denk ik. In dit geval zijn de schotten niet zo noodzakelijk als in een tankwagen oid.

Donderdag 20 oktober 2005

Zo te horen zit je in de tankenbouw of i.d. Ik maak ook wel regelmatig tankjes enzo. op m'n werk voor boten of voor m'n andere hobby [size=59:ae9pwb8p]engelse stationaire motoren[/size:ae9pwb8p] Het het is maar een formaliteit zo'n woord, maar als je een brede tank maakt en je rij hard door de bocht kan het zijn dat je motor lucht aanzuigt als je de aanzuig op de verkeerd plaats monteert en geen slingerschotten monteert.

Donderdag 20 oktober 2005

Ik bouw inderdaad tanks(van PE), maar vooral watertanks. Brandstoftanks ook wel, maar die zijn meestal voor boten en vrij groot, dus die schotten zijn dan door het formaat alweer vanzelfsprekend. In het geval van water zijn die schotten er alleen om het klotsen tegen te gaan. Zo heb ik weer wat geleerd ;)

m`n tank is klaar en hij is goed gelukt,ik weet alleen niet hoe ik een foto`tje moet plaatsen |:( grrr

waar heb je hem nou geplaatst? ben erg nieuwsgierig

kweet niet hoe,vertel het mij maar(ben niet zo handig met computers) :? |:(

je mag de foto`s ook wel naar mij sturen dan zet ik ze er wel voor je op

Foto`s van de tank van ramses:





dank je wel :D Bustuh

cool hoeveel liter kan je nu extra tanken?

ik weet niet hoeveel liter hij precies is,dat merk ik wel als ik hem vol tank :+) ,ik schat een liter of 30.maar het was niet de bedoeling om de tank te vergroten,maar het het aantal liters in de kofferbak te vergroten en dat is goed gelukt.

Ziet er goed uit hoor. Ik zou ook wel wat meer tankinhoud willen, maar met een injectie is het wat lastiger denk ik.

ziet er inderdaad wel goed uit d:)b

.. maar waar laat je je reservewiel? als dat in de kofferbak komt ben je je extra ruimte weer kwijt? (het zal ook wel even wennen zijn aan de stand van de bezine meter met de vlotter in het onderste deel?)

groetjes,
Theo van den Bogaard

Je moet ingelogd zijn om te reageren.