ik ga zelf een bezine tank maken op de plaats van het reservewiel,dat is het probleem niet maar hoe moet ik dat doen met de vlotter/bezine meter??hij hoeft niet super nauwkeurig te zijn als ie maar wel optijd aangeeft wanneer ik moet tanken heeft hier iemand ervaring mee laat het mij weten aub groetjes
Volgens mij zit er aan de standaard meter een arm met vlotter. Die arm zou je in een vorm moeten buigen zodat het gaat werken in je nieuwe tank (testen voor je m helemaal dichtlast). Dan kan je dus gewoon de meter uit je oude tank gebruiken.
Vraagje... Zou je de vlotterarm niet eerder moeten verlengen ipv verbuigen zodat hij weer in het midden van de tank hangt? (ivm schommelingen als je een bocht doorgaat?)
De tank word plat(15cm),en breed dus de benzinemeter zal zowieso gaan schommelen.kan ik niet een systeem gebuiken van een andere auto met ook een platte tank??zoja welke
is die nieuwe benzinetank geen modificatie in die zin dat hij niet meer door de keuring komt?
ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is
Je zou de vlotter van een VAN kunnen gebruiken. Die zit ook in de zijkant.
hoe hoog is een tank van een VAN dan???
Ik schat 15 a 20 cm
Of je kijkt even op www.vetus.nl en dan bij Niveaumeters.
ramses Geplaatst: Di Sep 27, 2005 6:28 pm Onderwerp:
ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is
Die racetankjes hebben die toch ook de vulopening binnen?
Of zit ik er nu naast
ja dat weet ik!! uuhh ik ben geen keurmeester dus eeh ja eeeh
Je zit goed, maar die zijn dan ook niet goedgekeurd voor op de weg. Vulopening moet altijd aan de buitenkant zitten i.v.m. lekken tegengaan. Je zal hem dus met een slang naar een kraag moeten verbinden....
Het valt mij tegen met de hoeveelheid liters die ik kwijt kan door de tank op de plaats van het reservewiel te maken,het is bijna de moeite niet want wil het liefst nog wat liters winnen in plaats van verliezen.Nu staat mijn Mini bij de spuiter maar zodra hij terug is gaat hij de brug op om te kijken of er geen plaats is tussen het subframe,dus word vervolgd.
Ramses kijk eens op de pagina van THE VAN, misschien voor ideeen op te doen.
Waar vind ik die????
Die vind je op mini.pagina.nl in de linker kolom staat The Van. Het is een zeer interesante site!!!
tincu is zowiezo één van onze rotsen in de branding in miniland
nog even over de vlotter, als je toch besluit een platte tank te maken, dan zou je gewoon de vlotter uit de orginele tank kunnen gebruiken, maar dan zul je de arm moetten inkorten, omdat anders de weergave van het brandstof pijl niet meer klopt.
die onthoud ik dank je wel
Kijk hier eens voor tanks op maat van kunststof(PE)
het geen probleem om de tank te maken,maar waar?? is de beste oplossing maar iig bedankt
Ramses,
Je had de jouwe toch al laten spuiten? Of is hij op herhaling???
Groet, Mini-Martijn
p.s. jawel, die van JM!
eehhh jaha hij is al op herhaling geweest,hij is nu klaar voor zover. nu de stereo nog (weer) vandaar die tank hahaa heb jij nog ideeen groet
ik ben wel benieuwd hoe ie
wordt maak er maar een paar
foto's van als ie klaar is
lijkt mij strax ook wel leuk
projectje om meer ruimte achter te
krijge
ook zomaar een ideetje, als je nou een tank tegen de achterbank aan maakt, zodat je zeg maar een hele platte tank over de hele breedte van de achterbank krijgt.
zo word de kofferbak iets minder diep, maar dan heb je mischien wel de benodigde ruimte.
Het is alleen de vraag hoe groot de inhoud van tank zal zijn. Daarnaast denk ik ook dat het niet helemaal lukt, aangezien de vuldop onder het niveau van de hoedenplank zit en je de tank dus nooit helemaal kunt vullen.
Dan moet je trouwens ook gaan denken aan anti-klots schotten (of hoe heet dat) en/of een aansluiting aan beide kanten. Is nog niet zo simpel want als de benzine aan een kant zit mag 'ie geen lucht aanzuigen via de andere...
Toch wordt het woord 'keerschot' ook gebruikt in tank-land
Maar even ontopic:
Relatief kleine tankjes kunnen ook wel zonder schot. als ie langer dan een meter wordt, dan zou je in het midden een schotje kunnen plaatsen, maar dat is ook weer afhankelijk van de hoogte en breedte denk ik. In dit geval zijn de schotten niet zo noodzakelijk als in een tankwagen oid.
Zo te horen zit je in de tankenbouw of i.d. Ik maak ook wel regelmatig tankjes enzo. op m'n werk voor boten of voor m'n andere hobby [size=59:ae9pwb8p]engelse stationaire motoren[/size:ae9pwb8p] Het het is maar een formaliteit zo'n woord, maar als je een brede tank maakt en je rij hard door de bocht kan het zijn dat je motor lucht aanzuigt als je de aanzuig op de verkeerd plaats monteert en geen slingerschotten monteert.
Ik bouw inderdaad tanks(van PE), maar vooral watertanks. Brandstoftanks ook wel, maar die zijn meestal voor boten en vrij groot, dus die schotten zijn dan door het formaat alweer vanzelfsprekend. In het geval van water zijn die schotten er alleen om het klotsen tegen te gaan. Zo heb ik weer wat geleerd
m`n tank is klaar en hij is goed gelukt,ik weet alleen niet hoe ik een foto`tje moet plaatsen grrr
waar heb je hem nou geplaatst? ben erg nieuwsgierig
kweet niet hoe,vertel het mij maar(ben niet zo handig met computers)
je mag de foto`s ook wel naar mij sturen dan zet ik ze er wel voor je op
Foto`s van de tank van ramses:
dank je wel Bustuh
cool hoeveel liter kan je nu extra tanken?
ik weet niet hoeveel liter hij precies is,dat merk ik wel als ik hem vol tank ,ik schat een liter of 30.maar het was niet de bedoeling om de tank te vergroten,maar het het aantal liters in de kofferbak te vergroten en dat is goed gelukt.
Ziet er goed uit hoor. Ik zou ook wel wat meer tankinhoud willen, maar met een injectie is het wat lastiger denk ik.
ziet er inderdaad wel goed uit
.. maar waar laat je je reservewiel? als dat in de kofferbak komt ben je je extra ruimte weer kwijt? (het zal ook wel even wennen zijn aan de stand van de bezine meter met de vlotter in het onderste deel?)
ik ga zelf een bezine tank maken op de plaats van het reservewiel,dat is het probleem niet maar hoe moet ik dat doen met de vlotter/bezine meter??hij hoeft niet super nauwkeurig te zijn als ie maar wel optijd aangeeft wanneer ik moet tanken
heeft hier iemand ervaring mee laat het mij weten aub groetjes
Volgens mij zit er aan de standaard meter een arm met vlotter. Die arm zou je in een vorm moeten buigen zodat het gaat werken in je nieuwe tank (testen voor je m helemaal dichtlast). Dan kan je dus gewoon de meter uit je oude tank gebruiken.
Vraagje... Zou je de vlotterarm niet eerder moeten verlengen ipv verbuigen zodat hij weer in het midden van de tank hangt? (ivm schommelingen als je een bocht doorgaat?)
De tank word plat(15cm),en breed dus de benzinemeter zal zowieso gaan schommelen.kan ik niet een systeem gebuiken van een andere auto met ook een platte tank??zoja welke
is die nieuwe benzinetank geen modificatie in die zin dat hij niet meer door de keuring komt?
ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is
Je zou de vlotter van een VAN kunnen gebruiken. Die zit ook in de zijkant.
hoe hoog is een tank van een VAN dan???
Ik schat 15 a 20 cm
Of je kijkt even op www.vetus.nl en dan bij Niveaumeters.
Tank sender unit, zoiets ?
ramses Geplaatst: Di Sep 27, 2005 6:28 pm Onderwerp:
ehh nee,ik heb het nagevraagd aan 2 apk keurmeesters mits hij maar deugdelijk bevestigd is en de vul opening buiten de auto is en die blijkft waar ie is
Die racetankjes hebben die toch ook de vulopening binnen?
Of zit ik er nu naast
ja dat weet ik!! uuhh ik ben geen keurmeester dus eeh ja eeeh
Je zit goed, maar die zijn dan ook niet goedgekeurd voor op de weg. Vulopening moet altijd aan de buitenkant zitten i.v.m. lekken tegengaan. Je zal hem dus met een slang naar een kraag moeten verbinden....
Het valt mij tegen met de hoeveelheid liters die ik kwijt kan door de tank op de plaats van het reservewiel te maken,het is bijna de moeite niet want wil het liefst nog wat liters winnen in plaats van verliezen.Nu staat mijn Mini bij de spuiter maar zodra hij terug is gaat hij de brug op om te kijken of er geen plaats is tussen het subframe,dus word vervolgd.
Ramses kijk eens op de pagina van THE VAN, misschien voor ideeen op te doen.
Waar vind ik die????
Die vind je op mini.pagina.nl in de linker kolom staat The Van. Het is een zeer interesante site!!!

Ps ik weet niet hoe je een link moet maken
The Van
ja ik zat hem al te bekijken
thanks
Mijn dank is groot Tincu
tincu is zowiezo één van onze rotsen in de branding in miniland
nog even over de vlotter, als je toch besluit een platte tank te maken, dan zou je gewoon de vlotter uit de orginele tank kunnen gebruiken, maar dan zul je de arm moetten inkorten, omdat anders de weergave van het brandstof pijl niet meer klopt.
die onthoud ik dank je wel
Kijk hier eens voor tanks op maat van kunststof(PE)
www.drocom.nl
het geen probleem om de tank te maken,maar waar?? is de beste oplossing maar iig bedankt
Ramses,
Je had de jouwe toch al laten spuiten? Of is hij op herhaling???
Groet, Mini-Martijn
p.s. jawel, die van JM!
eehhh jaha hij is al op herhaling geweest,hij is nu klaar voor zover. nu de stereo nog (weer) vandaar die tank hahaa heb jij nog ideeen
groet
ik ben wel benieuwd hoe ie

wordt maak er maar een paar
foto's van als ie klaar is
lijkt mij strax ook wel leuk
projectje om meer ruimte achter te
krijge
ook zomaar een ideetje, als je nou een tank tegen de achterbank aan maakt, zodat je zeg maar een hele platte tank over de hele breedte van de achterbank krijgt.
zo word de kofferbak iets minder diep, maar dan heb je mischien wel de benodigde ruimte.
Het is alleen de vraag hoe groot de inhoud van tank zal zijn. Daarnaast denk ik ook dat het niet helemaal lukt, aangezien de vuldop onder het niveau van de hoedenplank zit en je de tank dus nooit helemaal kunt vullen.
Dan moet je trouwens ook gaan denken aan anti-klots schotten (of hoe heet dat) en/of een aansluiting aan beide kanten. Is nog niet zo simpel want als de benzine aan een kant zit mag 'ie geen lucht aanzuigen via de andere...
Crispy schreef:

anti-klots schotten (of hoe heet dat)
keerschotten?
fout...
anti-slingerschotten
Toch wordt het woord 'keerschot' ook gebruikt in tank-land
Maar even ontopic:
Relatief kleine tankjes kunnen ook wel zonder schot. als ie langer dan een meter wordt, dan zou je in het midden een schotje kunnen plaatsen, maar dat is ook weer afhankelijk van de hoogte en breedte denk ik. In dit geval zijn de schotten niet zo noodzakelijk als in een tankwagen oid.
Zo te horen zit je in de tankenbouw of i.d. Ik maak ook wel regelmatig tankjes enzo. op m'n werk voor boten of voor m'n andere hobby [size=59:ae9pwb8p]engelse stationaire motoren[/size:ae9pwb8p] Het het is maar een formaliteit zo'n woord, maar als je een brede tank maakt en je rij hard door de bocht kan het zijn dat je motor lucht aanzuigt als je de aanzuig op de verkeerd plaats monteert en geen slingerschotten monteert.
Ik bouw inderdaad tanks(van PE), maar vooral watertanks. Brandstoftanks ook wel, maar die zijn meestal voor boten en vrij groot, dus die schotten zijn dan door het formaat alweer vanzelfsprekend. In het geval van water zijn die schotten er alleen om het klotsen tegen te gaan. Zo heb ik weer wat geleerd
m`n tank is klaar en hij is goed gelukt,ik weet alleen niet hoe ik een foto`tje moet plaatsen
grrr
waar heb je hem nou geplaatst? ben erg nieuwsgierig
kweet niet hoe,vertel het mij maar(ben niet zo handig met computers)

je mag de foto`s ook wel naar mij sturen dan zet ik ze er wel voor je op
Foto`s van de tank van ramses:





dank je wel
Bustuh
cool hoeveel liter kan je nu extra tanken?
ik weet niet hoeveel liter hij precies is,dat merk ik wel als ik hem vol tank
,ik schat een liter of 30.maar het was niet de bedoeling om de tank te vergroten,maar het het aantal liters in de kofferbak te vergroten en dat is goed gelukt.
Ziet er goed uit hoor. Ik zou ook wel wat meer tankinhoud willen, maar met een injectie is het wat lastiger denk ik.
ziet er inderdaad wel goed uit
.. maar waar laat je je reservewiel? als dat in de kofferbak komt ben je je extra ruimte weer kwijt? (het zal ook wel even wennen zijn aan de stand van de bezine meter met de vlotter in het onderste deel?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
De berichtenwisseling over het reservewiel-dilemma heb ik maar eens gesplit: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18784
Je moet ingelogd zijn om te reageren.