foto gevraagd van aansluitvolgorde

hoi,

heeft er iemand een foto voor me hoe de bougies zijn aangesloten op een 99hc motorvan uit een mini uit '87 met contactpunten. een foto van welke bougiedraad naar waar gaat van op de verdeler naar de bougie. thanks zou een grote hulp zijn
freaker

Woensdag 6 december 2006

Hoi ik heb geen foto maar misschien kan ik je het zo vertellen:

Cilinders zijn als je VOOR de auto staat genummerd
4-3-2-1 (waarbij 1 dus het dichtst bij de radiator zit).

De onstekings volgorde is 1-3-4-2.

Aansluiting op de verdeler is.

3 uurs positie naar de 1
12 uurs positie naar de 3
9 uurs positie naar de 4
6 uurs positie naar de 2

Hoop dat het duidelijk is :)

Het simpelste is, zet de zuiger van de eerste cylinder (naast de radiator) in de bovenste stand. Dit kun je doen door een schroevendraaier in het bougie gat te zetten, dan kun je het voelen.
Als je nu de verdelerkap eraf haalt zie je de stand van de rotor.
Het contact gedeelte van de rotor wijst naar cylinder 1.
Dan de andere bougiekabels aansluiten volgens bovenstaande volgorde 1,3,4,2 tegen de wijzer van de klok in.

Succes.

Leon

Vrijdag 8 december 2006

@Leon :
Klopt gedeeltelijk, je moet er dan nog wel bij vertellen dat de streep op de krukaspoelie op de grote punt moet staan van de distributiedeksel.
(Of je haalt het kleppendeksel eraf en kijkt wanneer de 4e cilinder(de meest linkse) op tuimelen staat... dan moet nl cilinder 1 een vonk krijgen en hoort de rotor in de richting van de 1e cilinder nok te staan)

het is gelukt, de naald in da carbu zat wat los en de olie van de dashpot

[size=75:2ffc4aoh][topics samengevoegd - Crispy][/size:2ffc4aoh]
Hallo allemaal,

Ik zoek een tekening hoe de bougiekabels van de bougies naar de verdelerkap moeten zitten.
Het is voor een mini 1000 uit 1990.

Alvast bedankt,
Groetjes Caroline

Ik heb je topic aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Misschien de volgende keer de zoekfunctie eens proberen? ;)

Purrelaar ;), thanks voor de link

Crispy schreef:
Ik heb je topic aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Misschien de volgende keer de zoekfunctie eens proberen? ;)

Purrelaar ;), thanks voor de link



Als het daar wat had kunnen vinden, had ik deze vraag niet gesteld... :(

Maar ik kijk wel even verder...

Donderdag 30 augustus 2007

Bedankt voor het plaatje.

Groetjes Caroline

[size=75:1varptol][topics samengevoegd - Crispy][/size:1varptol]
Ik heb in een onoplettende bui de verdelerkap van mijn verdeler afgehaald en de bougiekabels los gehaald alleen ben ik vergeten hoe ik ze terug moet plaatsen.
Ik weet dat de ontstekening 1-3-2-4 is maar niet welke kabel bij de verdelerkap 1 is ed.

Ik hoop dat jullie me ff op weg kunnen helpen

stom, stom, stom, :x

Hoi Paul,

kijk even in welke richting je rotor staat, als het goed is ongeveer 2 uur,

dat is dan 1.

succes

ps zuiger 1 is aan de kant van de waterpomp en rotor gaat linksom

verder kun je zoeken met de zoekfunktie op onstekingsvolgorde

Zet het streepje op de polie van de krukas gelijk met het kammetje, dat is het ontstekings punt van de eerste cilinder.
Haal nu de verdelerkap eraf en kijk waar de rotor naar toe wijst dat is cilinder nummer 1 (aan de kant van de radiator). De rest is dan 3,4,2 (let op) tegen de wijzers van de klok in.

Succes

Leon

paul engel schreef:
Ik weet dat de ontstekening 1-3-2-4 is



Let op!! de volgorde is 1-3-4-2. Als je de rotor gezet hebt zoals Leon al aangeeft, dan zou de aansluiting van nr1 bijna bovenop de rotor moeten staan.



de volgorde is 1-3-4-2.

scherp gezien, vaak gedaan dus hahaha

Idd vaak gedaan. Daarnaast ook telkens op het werk een fout gemaakt. Ik zit telkens in de war met een projectnummer. |:(

Donderdag 14 februari 2008

(b)engeltje schreef:
Idd vaak gedaan. Daarnaast ook telkens op het werk een fout gemaakt. Ik zit telkens in de war met een projectnummer. |:(



Oplossing; 5-cijferige projectnummers (en ook niet die huidige 9-cijferige opvolgende :r )

Groet ron

Donderdag 14 februari 2008

Paul, eigenlijk maak je 2 beginners fouten, want je hebt denk ik ook de zoekfunctie niet gebruikt...

Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.